Een grijze Golf III is natuurlijk wel lekker anoniem.
Het is alweer een kleine 7 jaar geleden dat de zaken bij onze Willem er dusdanig goed aan toe gingen dat hij nog in bunkers op wielen als BMW 5’ers en Passat W8’ers de wacht hield. Deze voor 020-Gaza veilige Golf is uiteraard al wat langer op de markt, zo stond hij afgelopen zomer namelijk naast de gepantserde Cadillac Fleetwood van Freddy Heineken, op de Oldtimerbeurs van Rosmalen. De kleine Volkswagen is na Willems’ bezit tot aan het jaar 2000 overgenomen door vriend en vijand Sam Klepper
Hoe dan ook, deze tot niveau B4 bepantserde Golf VR6 uit 1993 met wel al 2,5 ton op de teller valt nu in Ede af te halen voor een schamele 10.000 euro, wat gelijk staat (voor de boefjes onder jullie) aan ongeveer 4,5 afpersing bij de plaatselijke slager. En voor een heerlijke handgeschakelde 6 cilinder met 175pk in een klein vetgemest gebakje met verhaal, is dat nog best schappelijk overpriced. Wel even die achterlichtunits demonteren en een luchtverfrisser ophangen.
Met dank aan Tim voor de tip.
rd1991 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
granlusso zegt
Echt supermooi die achteraf achterlichten, wauw
Design_Driven zegt
@granlusso: 2 minuten werk, dan ook nog even de velgen veranderen en je hebt een net Golfje. Voor het mooi ook de gespoten bumpers en spatboordverbreeders vervangen.
jobberns zegt
@sketcher: dan is ie wel een beetje zwaar en niet vooruit te schoppen voor veel te veel geld… Jij liever dan ik ?
Design_Driven zegt
@jobberns: ik ben dat wel gewend, mijn disco weegt 2.3ton en heeft maar 140pk standaard. Maar ik heb geen vijanden dus ik laat de VW lekker staan.
jessepinkman zegt
@sketcher: als het goed is zijn de velgen/banden aangepast aan de bepantsering toch? Dan kun je ze niet zomaar vervangen lijkt mij.
cpp1 zegt
@granlusso: veel mooier is nog die achterwisser die op standje 1 armwisser staat….verbeterd de luchtstroom significant, dat compenseert die 1000+kg extra gewicht volledig…
rd1991 zegt
Oh en een VR6 heeft welgeteld 1pk minder :p
Zo zie je maar weer, auto’s met een speciaal verleden moeten altijd weer de hoofdprijs opbrengen. Ik zou er zelf net aan €1500,- voor neerleggen. Wel een voordeel; vanwege het extra gewicht moet de VR6 er extra hard aan sleuren, waardoor je meer van het magisch fraaie geluid hoort!
sydney zegt
@rd1991: Krijg ik dit in te ruilen kan de eigenaar er naast een snicker en een boekenbon er ook nog eens €500,-(sorry, vijf meiertjes) voor krijgen.Maar dan moet ik wel in een zeer gulle bui zijn.
jrsmoke zegt
Dit is inderdaad een Golf III.
Bij de Golf IV werd het een R32.
bussie88 zegt
@jrsmoke: of een V6 4motion
viezefreddyw zegt
@dutchdriftking Kom er maar in!
Dutchdriftking zegt
@viezefreddyw: Haha, we hebben gereageerd :)
viezefreddyw zegt
@dutchdriftking: Koopje toch?
snorrie zegt
Benieuwd wat te vinden in het geheime vakje waar de airbag oorspronkelijk zit…
bmwm3gtr zegt
Hier mee durf ik rustig mee door de schilderswijk te rijden XD
cpp1 zegt
Heb zo’n vr6 blok (2.9 uit een Corrado) een jaar of 12 geleden een keer in een golf 2 gelegd. Die dingen klinken echt fantastisch!
blaze3027 zegt
@cpp1: ik heb dezelfde blok in een 3 syncro.
Klinkt als pure sex hahahah
blaze3027 zegt
Deze auto staat echt al jaren te koop.
En met 2.5 ton heel zwaar.
Ik ben zelf een golf 3 vr6 fan maar dit zou ik never nooit kopen .
Dan ben je gepantserd….kom je niet voorruit
C70_99 zegt
@blaze3027: Die 2.5 ton slaat op de kilometerstand volgens mij.
Dutchdriftking zegt
@blaze3027: Waar haal jij het gewicht vandaan?
blaze3027 zegt
@blaze3027: las verkeerd sorry
fit4fun zegt
Criminelen en Golfjes, het gaat te vaak samen…
nvn1993 zegt
@fit4fun: achja, dat kan je over alle auto’s zeggen zowat. Criminelen rijden in: audi, bmw, mercedes, aston, bentley, rolls, range rover, ferrari, maserati en menig Volkswagen ?
rd1991 zegt
@jrsmoke vergeet de Golf IV 2.8 V6 24v 4 Motion niet! Eigenlijk meer de opvolger van de VR6 als het mij vraagt. Net zo onopvallend, en qua motor voor een groot gedeelte hetzelfde. De R32 is daar weer het summum van!
blaze3027 zegt
@rd1991: v6 4 motion heeft het geluid van een vr6 niet man
En een r32 blok is gewoon een 3.2 l 24v vr6 blokkie dus de echt opvolger
Die was eigelijk nog voor de golf 3 bedoeld
Dutchdriftking zegt
@blaze3027: En de 12V VR6 klinkt nog altijd het fijnst!
speklap zegt
Waarom moeten zulke auto’s altijd zo overpriced zijn?
Kan er niet bij dat iemand hier 10k voor wil geven.
EdGaR zegt
Stond deze niet een jaartje geleden nog bij onze vrienden van Jetcars? Vr6 blijft trouwens een super blok!
caferacer zegt
@edgar: klopt! Dat herinner ik me ook.
kliko zegt
@EdGaR: Toen nog voor 3.340 euro. http://www.autoblog.nl/nieuws/met-deze-vw-golf-iii-kan-je-veilig-door-020-gaza-69446
In de tussentijd blijkbaar niet veel mee gereden. KM-stand is aardig hetzelfde.
boogieman zegt
@kliko: toen was die blijkbaar nog van een andere crimineel, das het wereldje he alles onderling regelen zonder het systeem xD
schellekens006 zegt
Wel originele Sante Monica 17 inch van de Golf 4 V6 4-motion eronder.
thomasthomas zegt
@schellekens006: goed gezien, heb ze ook ooit gehad bij mijn Golf V6 , tien jaar terug. Nadeel is dat blanke lak er snel af gaat op gepolijste velgen. Ze zijn wel gesmeed.
clarkson zegt
Deze auto stond ik denk ongeveer 2 jaar geleden voor nog geen €1500 te koop bij jetcars. (Nee dit is geen flauwe jetcars grap)
bmwm3gtr zegt
Maar deze staat vaker te koop bij verschillende bedrijven zoals jet cars?
thearchitect zegt
Op de website van de aanbieder staat hij voor € 8.250… valt nog mee dan.. ;)
realracing3 zegt
Is die auto niet hetzelfde als deze: http://www.autoblog.nl/nieuws/met-deze-vw-golf-iii-kan-je-veilig-door-020-gaza-69446
clarkson zegt
@realracing3: Ja die bedoel ik! Dat is hem gewoon.
rynnus zegt
@realracing3: Zie link in het artikel ;)
thearchitect zegt
Nu ik toch aan het browsen ben, de beste meneer heeft nog meer beauties in zijn portfolio:
http://www.jbtrading.com/voorraad/details/?id=007993&page=0&whsearch_key=3567
kliko zegt
@thearchitect: Mijn god wat een verschrikkelijk hok! Ik zou hem bijna nog kopen zodat ik hem zelf ritueel kan verbranden zodat de rest van de wereld er niet mee geconfronteerd hoeft te worden.
Edge zegt
@kliko: Ik vraag me vooral af hoe dat gaat bij de spuiter en stoffeerder. “Hallo, ik wil mijn auto graag in eikel-paars gespoten hebben, met bijpassend interieur”?
renegade zegt
@Edge: je bedoelt met Hol-leederen bekleding? ?
potjak zegt
@thearchitect: haha ja deze herken ik uit het programma van Jorinde de Mol. De grote beurt hete dat programma volgens mij. Daarin werden autobezitters verrast met een make-over, soort pimp my ride maar dan vreselijk slecht aftreksel hiervan.
martijn11 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
riddertevoet zegt
Je leven op het spel zetten met zaakjes die het daglicht niet kunnen verdragen en dan alsnog in een VW Golf rondtuffen. Kun je beter gewoon hamburgers omdraaien bij de lokale McD.
dailydriver zegt
@riddertevoet: Of bij The King.
xiran zegt
@dailydriver: of new york pizza tegenwoordig.
meridian zegt
Ik hoop altijd maar dat als je de privé auto van een crimineel koopt, dat zijn concullega’s de memo hebben ontvangen, dat de crimineel niet meer rondrijdt in deze auto.
Edge zegt
De ex van zowel Holleder als Klepper, die ook nog eens een tijdje bij Jetcars heeft gestaan? Nee dank je. Zo hoog is de nood voor een gepantserde auto nou ook weer niet.
Dutchdriftking zegt
Deze Jetcars mobiel heeft al heel vaak te koop gestaan. Persoonlijk zou ik het niet doen. Een echt goede VR6 is wel 10k waard, maar dan heb je het over een 100% perfect exemplaar 1e eigenaar, minder als 75k gelopen. Niet dit afgetrapte hok… Want als deze 10k waard is, dan is de mijne zeker 25k…..
blaze3027 zegt
@dutchdriftking: 25.5k voor de mijne (4×4)
Dutchdriftking zegt
@blaze3027: Een fijne syncro? Lekker hoor!
rufctr01 zegt
De VR6 klinkt heerlijk! Ik zou deze helemaal (optisch) origineel maken.
rd1991 zegt
@edge ik weet ook niet precies waar ik liever zaken mee zou doen: Holleeder & Klepper of Jetcars…
patrick zegt
10.000 euro betalen voor je eigen dood, zien ze je even voor de verkeerde persoon aan!
flos zegt
Sinds 2010 geen apk en wat is er met de paarse kleur gebeurt(volgens kenteken)?
patrick zegt
@flos: het is een auto met een alibi
piebepost zegt
Wat heerlijk, een Golfje. Altijd zo lekker gewoon gebleven hè, die Holleeder.
thomasthomas zegt
Wel 300% in prijs gestegen gaat goed met Golf 3.
sydney zegt
Ik vond de introductie van de VR6 in Nederland van de reclameboys m/v geniaal; “Topsnelheid; 112.5 km per half uur”
Alles uiteraard op dode bomen.
13sh zegt
Een gepantserde golf. Dat is ook het crimineel worden niet waard
rd1991 zegt
@blaze3027
Het V6 4 motion blok ís gewoon een Golf 2 VR6 blok, maar dan als 24v in plaats van een 12 klepper. En standaard klinkt het oké, maar met een fatsoenlijk uitlaatsysteem klinkt het als een hele echte VR6. Het R32 is weer een afgeleide daarvan natuurlijk. Maar qua “sleeperstatus” doen de III VR6 en de IV V6 4-M elkaar niet onder. En qua topmodellen horen de III 2.9 VR6 Syncro en IV R32 meer bij elkaar vind ik. Maarja, de Golf 4 had sowieso wel lekkere motoren! (V5 10v en V5 20v!!)
Dutchdriftking zegt
@rd1991: De V5 10v is een rampenblok. Altijd stuk. De V5 20v fijn, klinkt ook geweldig! Als geluid wat minder belangrijk is en vermogen juist wel dan is de 20vt natuurlijk ook een top oplossing.
blaze3027 zegt
Moet zeggen dat ik de golf 4 r32 nog steeds de mooiste vind. Zijn echt zeldzaam en nog steeds f÷÷×+ng duur. Maar dan heb je ook nog wat
V6 4 motion zie ik best vaak rijden
Een 4 r32 herken je gelijk
rd1991 zegt
@rd1991 zei ik nou Golf 2 VR6 blok… bedoelde natuurlijk Golf 3 VR6