Dit is je kans.
De Audi RS4 bestaat inmiddels alweer enkele generaties en in die tijd is er aan de auto relatief veel veranderd. Natuurlijk is het uiterlijk door de jaren heen flink op de schop gegaan, maar ook de beide varianten heeft het merk niet altijd geleverd. Sinds de vorige (B8) generatie van de krachtigste A4 is de auto niet meer als Limousine te bestellen. Sommige handige knutselaars waren het hier duidelijk niet mee eens, getuige deze ernstig aangepakte Audi A4.
De verkoper van de volgens hem “unieke” Audi RS4 Sedan vertelt in zijn advertentie hoe de vork precies in de steel zit. Om de A4 van binnen en buiten te kunnen laten passeren voor een “echte” RS4 Limousine, heeft de eigenaar destijds allerlei originele RS-onderdelen gebruikt. Met name het interieur, waar daadwerkelijk stoelen en vloermatten e.d. te zien zijn, is nagenoeg hetzelfde als het origineel.
Voor de buitenzijde was het ombouwproces iets lastiger, maar ook hier was de eigenaar niet voor een gat te vangen. De verbreding van de achterschermen is bijvoorbeeld “vakkundig uit staal gemaakt”. En hoewel het er niet per se onopvallend uitziet dankzij zijn extreem lage pose en de Vossen-velgen, is het resultaat absoluut niet verkeerd.
Op technisch gebied zit het ook wel snor met de Audi RS4 Sedan. Om ervoor te zorgen dat alles overeenkwam met de Avant, gebruikte de eigenaar een RS5 als donorauto. Naar verluidt zijn alle technische performance onderdelen overgeheveld om de RS4 Limousine in het leven te roepen. De 450 pk sterke 4,2-liter V8, de versnellingsbak en zelfs de Quattro-vierwielaandrijving maken hun opwachting in de sedan. Hierdoor kon de eigenaar zijn auto na een uitvoerig keuringsproces bij de RDW zelfs laten registreren als RS4.
Alles in acht genomen is het dan ook geen verrassing dat de verkoper een aardige bom duiten voor zijn creatie wil vangen. De Audi, die 76.800 kilometer heeft gelopen, staat momenteel te koop tegen de som van 37.250 euro. Hebben?
Met dank aan iedereen voor de tips!
Jochempie zegt
Ja hallo, wat heb je nou aan een auto zonder onderstel?? Zeker op een performance-sedan lijkt me dat handig. 250 km/u in de bump stops gaat gauw pijn doen.
Dutchdriftking zegt
Een maand of 2 geleden al getipt? Hoe dan ook het ziet er netjes uit.
str8six zegt
@dutchdriftking: veelzeggend dat ie dan nog steeds te koop staat. Bijzonder karretje wel.
Dutchdriftking zegt
@str8six: Tja, het is een auto voor een specifieke doelgroep. De meeste mensen vinden het gaaf, maar kunnen/willen het niet betalen. De personen welke dit wel kunnen hebben veelal liever een origineel exemplaar.
Een liefhebber welke het kan betalen, dit gaver vind dan een originele station, het níet liever zelf doet, en dus ook voldoende vertrouwen heeft in de kunde van de huidige eigenaar, die vindt je niet op iedere hoek van de straat, en hierom duurt verkoop van dergelijke wagens nogal lang.
lekkaah zegt
@dutchdriftking: +1 zelfs al zijn er eigenaren die hem zo willen zouden liever een ‘OEM’ versie willen en het zelf doen
gasskaas zegt
Janmer dat er dan altijd meteen airride en foute velgen worden toegevoegd.
gebruikersnaam3 zegt
@gasskaas: Dat is er natuurlijk zo af. Moeilijker wordt het een goede audi mag-ride in te bouwen.
baklava zegt
Verschrikkelijk zo’n airride systeem.
numpty zegt
@baklava: eens! Ballonnen zijn voor kinderfeestje.
saxoke zegt
@numpty: hahahahahahahahahaha die had k nog ni eerder gehoord. Werkelijk schitterend. Fuck luchtbucht! Drive it like you show it
numpty zegt
@saxoke: heb hem niet zelf verzonnen hoor.. ;-) Maar ik heb liever een behoorlijke schroefset onder m’n auto dan luchtzakken.
ghost zegt
@baklava: my mommy says Airride is for Fags..
nasty zegt
@ghost: that’s why she made you
ghost zegt
@nasty: rustaaaaaagh!
nasty zegt
@ghost: :p
wahltiroler zegt
De kleur is mooi maar nee dank u
is deze blauwe véél leuker en mooier
https://www.autoblog.nl/nieuws/zo-is-de-bmw-330i-helemaal-het-mannetje-121043#post-121043
fendercd60 zegt
Goeie achterkant foto’s!
tttijn zegt
Knap werk hoor!!
mats106rallye zegt
Mooi gedaan! Jammer van de airride maar das zo op te lossen!
davelepeef zegt
Toe maar, zélfs de matten zijn echt RS, petje af hoor… Maar zonder dollen, wel een heel leuk project. Zoals vaker aangehaald, jammer van die airride, da’s voor mensen die vooral graag stilstaan of hoogstens langzaam rijden. Maar, dat wordt gecompenseerd door de kleur!
dennisdd zegt
Best gek dat de RDW bepaald of je het mag registreren als RS4. Lijkt mij dat de RS afdeling van Audi dat moet bevestigen of het dat label mag dragen.
Maargoed, alles wat je in een auto stopt maakt hem over het algemeen minder waard. Denk dat de onderliggende auto nu an sich meer opgebracht had.
ghost zegt
@dennisdd: ik vind het best wel vreemd. Een auto als deze heeft de fabriek verlaten met een bepaalde typenaam/handelsbenaming. Die zou aangehouden moeten worden. Maar goed, we hebben het over de RDW, ik heb die database onlangs eens doorgevoerd in SQL management studio, ik was echt verbaasd van de hoeveelheid data-inaccuracy…totaal geen eind aan vast te knopen!
duderuud zegt
@ghost: Mee eens. Mijn M140i bijvoorbeeld staat in het register als “Mi 140i” station…wut?
ghost zegt
@duderuud: jup, de gekste auto’s die als station worden vermeld. Meest storende vond ik nog de registratie van het chassisnummer. Dat is vooral bij campers soms omschreven in meer dan 100 tekens…alsof je er dan nog ene moer van begrijpt…
duderuud zegt
@ghost: Ik vraag me serieus af hoe moeilijk het nou is om de juiste gegevens in te voeren. Het lijkt haast of een keurmeester bij het eerste model z’n bril niet op had en dat ze het teveel moeite vinden om het later te corrigeren…
ghost zegt
@duderuud: naja het zet hem in het feit dat kennelijk iedereen alles KAN invoeren. Er zouden vaste waarden door een systeem Armin moeten worden vastgelegd. En je zou per merk types moeten kunnen selecteren. Voor merken en types is dat prima te doen!
reactief zegt
Hij/zij wil eigenlijk liever een TT denk ik..
Begrijpelijk, dit is vakkundig lelijk gemaakt.
toyotafortuner zegt
Mooie kleur en velgen
jerone zegt
Klein detail maar wel belangrijk, het gaat hier om een B8.5, niet een B8. De B8 is aanzienlijk lelijker in mijn opinie.
Gaaf gedaan maar inderdaad, airride en pimpvelgen verpesten het totaalplaatje. Ik zou echter niet huilen als ik er mee moest rijden!
deora zegt
Volgens de RDW staat die gewoon als A4 op kenteken. De inhoudt van de motor en het vermogen staat wel correct op kenteken.
dave130r zegt
Zeker knap gemaakt maar de voor schermen ogen mij kijkend naar foto 1 en 2 niet lekker. Misschien iets te “hoekig” of te groot? Ik weet ’t niet.
jaapiyo zegt
@rachid is terug en scherper dan ooit ? #shoutout
kareljansen zegt
Zo goed beginnen, maar het dan toch niet kunnen laten om er een sjonniebak van te maken.. Zo zonde!
fortunato zegt
Vreselijk toch die airride en die velgen, ultra pauper.
kennone zegt
Deze is wel dik hoor!, (op de scheetzakjes na dan)
ozzytrk zegt
Hijs te koop voor €37.000
Chauffeur zegt
Ik neem aan dat het deze Poolse Audi (ombouw door NOSB) is: https://www.youtube.com/watch?v=akVNwx5IXzM