![Afbeelding Koop de meest gestoorde Citroën DS3 van Nederland](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS3_Tuning_Nederland/01-citroen-ds3-bodykit.jpg)
![Afbeelding Koop de meest gestoorde Citroën DS3 van Nederland](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS3_Tuning_Nederland/02-citroen-ds3-bodykit.jpg)
![Afbeelding Koop de meest gestoorde Citroën DS3 van Nederland](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS3_Tuning_Nederland/03-citroen-ds3-bodykit.jpg)
![Afbeelding Koop de meest gestoorde Citroën DS3 van Nederland](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS3_Tuning_Nederland/04-citroen-ds3-bodykit.jpg)
![Afbeelding Koop de meest gestoorde Citroën DS3 van Nederland](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS3_Tuning_Nederland/05-citroen-ds3-bodykit.jpg)
![Afbeelding Koop de meest gestoorde Citroën DS3 van Nederland](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS3_Tuning_Nederland/06-citroen-ds3-bodykit.jpg)
![Afbeelding Koop de meest gestoorde Citroën DS3 van Nederland](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS3_Tuning_Nederland/07-citroen-ds3-bodykit.jpg)
![Afbeelding Koop de meest gestoorde Citroën DS3 van Nederland](https://static.autoblog.nl/gallery/Citroen/DS3_Tuning_Nederland/08-citroen-ds3-bodykit.jpg)
Zoiets zul je niet vaak zien.
In de Citroën DS3 zul je geen zeëen aan ruimte aantreffen, een degelijke auto is het absoluut. Hij rijdt ook niet onaardig. In combinatie met zijn fijne lijnwerk kan het dus een prima autootje zijn om bij de kladden te grijpen en op te waarderen.
De harten van sommigen zal hij dan ook eenvoudig kunnen winnen. Het is het geval bij de huidige eigenaar van deze hevig aangepaste DS3, die nu op zoek is naar een vijfdeurs. De in 2014 gebouwde auto heeft in zijn vijfjarig bestaan een flinke metamorfose ondergaan. Wanneer we de advertentie bekijken en aanschouwen wat er allemaal aan de auto is gedaan, vinden we een waslijst aan aanpassingen.
Op het eerste gezicht zijn het met name de full satin ‘roaring thunder’ wrap en de bodykit die in het oog springen, maar dit is lang niet alles dat er op de auto is geplakt. De Franse hatchback heeft namelijk ook een diffuser, een front splitter, een speciale grille, getinte ramen en iets beschadigde WORK Meister velgen. Binnenin vinden we o.a. een halve rolkooi, kuipstoelen van Recaro, een custom dashboard en een veelvoud aan speakers. Overigens zijn de achterste stoelen verwijderd, al krijg je die er wel bij.
Zoals zo vaak is het ook hier de schijn die bedriegt. Waar we stiekem hadden gehoopt op een krachtbron met voldoende vermogen om de betere Audi’s en BMW’s het zweet op het voorhoofd te bezorgen, worden we verrast met een dode mus. In het vooronder van de Citroën ligt namelijk een 1,2-liter blok met 122 pk. Wanneer de elektrische supercharger wordt verwijderd, beschikt hij weer over de originele 82 pk. Hierdoor is de prijs niet súper hoog. Hij kan namelijk overgenomen worden voor 15.750 euro.
Met dank aan Daan voor de tip!
Ik vind hem echt heel gaaf hoor. Praktisch totaal niet verstandig ook niet. Veel bekijks en lol gegarandeerd. Vind het model van zich zelf echt wel leuk en dan zo n uitbouw en kleur echt heel dik en lekker uniek. Ik kan getunede/gestylde auto’s wel waarderen. Niet wat anders dan de rest.
@flik2punt0: Van mij mag ook alles, als prestatie en uiterlijk maar overeenkomen. En dat is helaas niet het geval bij deze.
@kle500: dit is gewoon een natte wind qua prestaties..
@kle500: das ook waar ja. Alleen ben ik bang dat wanneer je met deze hard over zo n viaduct in de snelweg rijdt je dan de voorbumper er af ramt. Maarja dit zijn show auto’s die staan dan toch vaak stil. Wel.benieuwd of die nog een beetje goede verbruikscijfers haalt denk het niet?
Met die spoiler en diffuser is ‘ie helemáál de weg kwijtgeraakt. Rest kan nog wel door de beugel.
Vreselijk!
Heerlijk, zo’n taartschep achterop een auto met voorwielaandrijving. En de wetenschap dat zo’n ding de snelheid eerder belemmert dan verbetert.
Ik wens de verkoper veel succes toe met de verkoop, want de bestuurder categorie liefhebbers voor dit soort auto’s is niet direct diezelfde die een 14-15 mille (en dan ben ik nog zeer optimistisch) op een auto kan en zal stukslaan.
@RRRobert: een spoiler op een voorwiel aangedreven auto heeft wel degelijk zin. Op YouTube staan diverse testen. Het heeft inderdaad geen zin als je je nooit op het circuit vertoont
@timd: en is een remmende factor als je er mee op de snelweg rijdt. Het is alleen maar van voordeel op de parkeerplaats van de McD.
Leuk voor een jongetje van 18 die net zijn rijbewijs heeft, verder rijd je mijn inziens gewoon mega voor lul.
Topsnelheid 174 km/u en 0-100 in 12,3s. Staan op Autoscout voor 7-10k volgens Finnik. Dat er meer op gezet (…) is wil niet zeggen dat hij dan de helft meer dan 10k waard wordt.
Niet echt een lekker rendement op wat ie er in geïnvesteerd heeft denk ik zo.
@harrie: het rendement bij dit soort wagens is niet financieel maar zit in het gemak waarmee je er hamburger liefhebbende mokkels die graag willen opvallen mee oppikt.
Leuk ding, maar die spoiler is to much.
Heras belde. Ze willen hun hekwerk weer terug.
40 pk extra uit een elektrische supercharger die warme lucht aanzuigt?
@paulvtec: Warme lucht is ook comprimeerbaar ;)
@paulvtec: precies, tenzij die charger in 5 sec de accu leegtrekt gaat dat never nooit 40 pk opleveren haha. Een mechanische kan zo 40 pk opvreten maar kost dan ook een hoop benzine
@fernie: zie http://www.torqamp.com
Er zit een losse batterij bij die langzaam wordt geladen vanaf het 12V systeem.
De elektromotor is 5kW want deze hoeft niet de ~40pk extra te leveren, dat komt door de mogelijkheid om extra brandstof te verbranden.
Zonde van je geld
Erg leuk en erg origineel. Ik kan dit soort projecten wel waarderen. De DS3 leent zich er redelijk goed voor. Natuurlijk is een Audi A3 of BMW 320d met chip en M-Sport bumpers véél spannender, maar dit is een kant van autoliefde die er zeker mag zijn. Het is in elk geval iets origineels en het is ook erg fraai gedaan. Petje af, ik wou dit ik dit kon.
@willeme: nee, petje op?
@willeme: nee, gewoon nee. dit is niet te verdedigen dan ben je de weg echt kwijt sorry.
@niex: Hoezo? Dit is toch gaaf? Er zit een halve rolkooi in! Het is allemaal hand- en maatwerk. Geen spoilersetje van AC Schnitzer of ABT. Dat is nog ouderwets je auto onder handen nemen. Ik ben zelf meer van de mechanische tuning, maar als het zo is uitgevoerd, vind ik het wel iets hebben.
@willeme: het heeft wel iets, maar ik zou dit zelf nooit doen. Ik kan het ook niet eens btw?
Maar dit is gewoon een showauto, hier wordt totaal niet hard mee gereden.
Ik zie liever dat jongeren hun geld hier in pompen dan dat ze in de coffeeshop hangen.
@willeme: Ja en dan gigantisch voor lul rijden. En alleen ja andere johnnie vriendjes met petje op en de mcdonalds snollen vinden je stoer. Lekker elke zaterdag avond kansloos op parkeer plaats van de mac staan. Dit is echt tunning die nergens over gaat en kansloos.
@raym: vaak zijn dit soort projecten niet eens bij de Mac te vinden. En worden alleen maar van en/of naar meetings/ events gereden. Daarna verdwijnt hij weer de schhur of garage in.
@raym: heb hier meer respect voor dan diegene die een dure auto kopen enkel als status, bv een 911 die puur gebruikt wordt als een Golf op een occasioneel dotje gas na.
Veel pk is vaak ook enkel maar toogstatus…
Tot het zien van de spoiler was ik redelijk enthousiast. Holy moly!
@silverscope: ik ook, veel te bescheiden die spoiler
Leuke wagen, oké het boorplatform aan de achterzijde mag van mij achterwege blijven. Idem voor dat bouwwerk binnenin. Die onpraktische geluidsinstallatie, om over dat dashboard maar te zwijgen. En die elektrische turbo mag mijn inziens ook wel wat werk hebben zo onder dat warme motorkapje.
De eerste zin spreekt boekdelen: Bij deze verkoop ik me……
Gaaf ding, maar geen achterbank…
@awesome: jawel: Overigens zijn de achterste stoelen verwijderd, al krijg je die er wel bij.
Meest gestoord? Dit is in mijn ogen de meest kansloze vorm van tunen. Sta je totaal voor lul in, 120pk en dan zon taartschep en uitbouw tegen de lucht in moeten duwen. En dan ook stapvoets over elke drempel.
Ik zou er nog geen 1500 voor geven. Wat een lelijk hok zeg
4 jaar oud, 66000 gelopen, en nu al afgeschreven.
Zonde van de net iets te ordinaire spoiler, voor de rest best een gave bak. De uitbouw op de wielkassen doet me een beetje denken aan Liberty Walk
Wel gaaf, maar mist een pk of 200 om het te verantwoorden
haha echt goud dit
@supercarboy: eerder brons hahaha
Voor 12-13 mille kun je al een DS3 Racing kopen…
Dan rij je ook iets bijzonders en heb je tenminste wél power onder de motorkap.
@stefanvts16v: als dat de basis was geweest was het uiterlijk al een stuk beter te rijmen geweest
@stefanvts16v: Inderdaad, ooit een (ik veronderstel getunede) DS3 racing aan het licht naast mij (ik zat in een M240i met automaat). Matte kleur en verlaagd, in dacht weeral een petjes auto. Ik geef plankgas en trok nogal ogen, die kon goed mee, enkel bij schakelen bleef ie wat achter, maar daarna kwam hij terug aansluiten. En wat een geluid!
Zie ik hier Corsa D OPC Recaro stoelen?
@dave130r: Inderdaad. Had ik ook gezien. Prachtige stoelen wel.
Geven waarschijnlijk 5pk per stoel extra ook….
Doe er anders een beetje koelvloeistofin voor de foto’s
Vet..
Nee, gewoon nee….
Het mobiele equivalent van oh oh cherso Barbie.
Mooi van (heul erg) ver maar ver man mooi…
Eerst onder motorkap iets aanpassen, dan de remmen, onderstel en dan pas het uiterlijk.
Het is netjes gedaan, af en weer eens wat anders dan een Golf. Succes met de verkoop.
Dit is helaas een schaap in wolfskleren. Ik zie het liever andersom: lekker anoniem maar wel met heel wat paardenkrachten onder de motorkap.