Deze Jeep Grand Cherokee Trackhawk, de ex van Enzo Knol, staat te koop. Knolpowerrrr. Of zoiets. Het lijkt ons een betere koop dan de Lambo van Rikkert.
De wondere wereld van jijbuis leent zich extreem goed voor nieuwe entertainers om een dikke boterham te verdienen. Als je niet heel veel schaamte had en er vroeg bij was, rolden de kliks en dus reclame-inkomsten dik binnen. Vervolgens kan je met die inkomsten weer de nodige bizarre stunts uithalen. Die je dan weer kan filmen en delen op Youtube. Mr. Beast en WhistlinDiesel heeft het geen windeieren opgelegd. En ook in Nederland zijn er een paar jonge Youtube-miljonairs.
Enzo Knol is een van hen. Hij maakt content waarin hij zijn eigen leven deelt. Of misschien niet meer, eerlijk gezegd houden we dat allemaal niet zo in de gaten. De laatste keer dat Enzo voorbij kwam op deze site was nadat hij de politie voorbij kwam in zijn Porsche Panamera. De beste mans betere helft reed een beetje hard en Enzo deed daar vervolgens een klein beetje bijdehand over jegens de hermandad.
Heel spannend was het allemaal niet, maar ja als je dan toch een ‘voorbeeldfunctie’ hebt voor de beïnvloedbare jeugd, staat Jan en Alleman al snel te deugen natuurlijk. Om vervolgens diezelfde beïnvloedbare jeugd allerlei aparte baanbrekende doch twijfelachtige nieuwe inzichten over biologie te leren waarschijnlijk, maar goed.
Enzo Knol dus. In den beginne deed de beste man het nog met een Tiguan, maar inmiddels is hij binnen de Volkswagen hiërarchie opgeklommen naar de Porsche’s. Tussendoor heeft Knol echter de gaafste auto uit zijn autoleven gehad. Namelijk een Jeep Grand Cherokee Trackhawk.
Deze blepper van de Amerikaanse tak van Stellantis (toen nog FCA), heeft onder de kap de geblazen V8 uit de Dodge Challenger en Charger Hellcat. Fans weten dan genoeg: het gaat om een bonkige 6.2 liter unit met een gigantische supercharger erop. Chrysler/Dodge maakten er een soort -har har- challenge van om dat blok in alles te lepelen wat ze in de showroom hadden staan. Dus kwam er ook een Durango met Hellcat-motor, een RAM met Hellcat-motor en het onderwerp van dit bericht: de Grand Cherokee Trackhawk met Hellcat-motor.
Het resultaat laat zich raden. Ongeacht hoe lomp en zwaar een auto is, met 710 pk ga je best wel rap zijn. De topsnelheid is formeel 289 kilometer per uur en de nul-naar-honderd voltrekt zich binnen 3,7 seconden in deze mastodont. Niet verkeerd voor een auto van een slordige 2,5 ton gewicht met de aerodynamica van een Duplo-blokje.
De unit die te koop staat komt uit 2018 en heeft 78.174 kilometer gereden. Dus ook ongeveer 25.000 liter brandstof opgesnoept, waarschijnlijk. Het is een donkergrijze auto met een zwart interieur. Hier en daar zit een carbon motiefje. Allemaal niet heel spannend en ietsje minder goed afgewerkt dan in een Audi Q7 V12 TDI. Maar alle luxe die je wilt zit erop. En ja, de echte attractie zit natuurlijk onder die imposante kap. En er prijkt een ietwat tacky doch ook wel gaaf logootje op de onderkant van het stuur.
De vraagprijs is 89.999 Euro. Er zijn maar drie Trackhawks in Nederland geleverd dus of dat veel of weinig is, mag je zelf beslissen. Koop dan, of gaat al je geld dan met de knollen de pot in?
e36thuglife zegt
BMW noemt ze waggi toch ook niet X5 Coplamp?? Dus waarom moet Jeep zo stoer doen dat ie een trekhaak heeft??
shellplc zegt
Maar drie ooit in Nederland geleverd wel zeldzaam dus, dan zullen er van de RAM TRX die dezelfde motor heeft een stuk meer verkocht zijn hier lijkt mij.
Enzo heeft trouwens maar een klein jaar in deze Jeep gereden en was al een hele tijd geen eigenaar meer.
superman zegt
Wie ??? Enzo , slechte jeugd , geen aandacht , ziellige , in mijn tijd werd je geleerd knolletje. Nope !!!
iphonistvongates zegt
Wat zou deze voor de 1ste eigenaar op NL-kenteken hebben gekost incl. BTW, BPM en stikstoftax? Zou je er makkelijk 1L op 6km mee kunnen halen qua E98 gebruik?
Loek zegt
@iphonistvongates: volgens het kenteken 238.447 euro.
hotze zegt
Fuckers wat een geld voor zo’n “hok”. No way zeg maar.
Ik weet nog een vervoermiddel waar het 6.2 blok in was gelepeld, of beter, aan was gehangen. Namelijk de bezemsteel van moeder Knol. Ze deed enige weken geleden mee aan een soort datingprogramma en my god, ze is niet bepaald een schoonheid. Sorry Enzo, mocht je meelezen, maar dat is redelijk objectief vastgesteld.
shellplc zegt
Volgens mij zat er toen in 2018 al dik een ton BPM op zo’n wagen.
escort77 zegt
44866 euro om precies te zijn.
De BTW zal ook iets in die orde geweest zijn, dus bij elkaar heeft de minister van financiën wel bijna een ton gevangen.
En daarna een sponsoring aan de staat via accijnzen en btw bij elke tankbeurt natuurlijk.
shellplc zegt
Originele BPM bedrag was veel hoger, dat het nu lager is komt waarschijnlijk door de snelle export in 2019 en daarna weer de invoer.
BPM lag op dik €,114000, kijk maar eens in dit bericht van toen.
https://www.hartvoorautos.nl/enzo-knol-jeep-trackhawk/
smoked zegt
Deze is toch ook even geexporteerd geweest? Volgens mij was deze gekocht bij Kien door Enzo en later daar ook weer ingeruild?
shane12 zegt
Dat zou het 1tje op het kenteken kunnen verklaren.
shellplc zegt
Dacht dat hij hem bij Pon Lamborghini had ingeruild op een Urus.
Robert zegt
Klopt. Maar dat was ergens in 2019, want die Cherokee was niet zo’n succes qua storingsvrij rijden, om het maar eufemistisch te stellen. Tja, en ben je beroemd van het kaliber Enzo Knol, dan moet je toch wel minimaal eens per twee jaar een nieuwe auto komen, hè. Alles voor de likes.
Loek zegt
@Robert: zeldzame verschijning van een verdediging van dhr. Knol namens mij, maar volgens mij heeft hij in drie jaar tijd zo’n 180k km op die Urus gezet en hij rijdt er (vaak als een malloot) dus erg veel mee. Dan is het wel fijn als je auto niet elke week bij de garage staat. Nou weet ik niet hoe veel geld hij heeft verbrand aan die Urus qua onderhoud maar je hoort tegenwoordig van veel YouTubers dat ze toch echt bizar veel rijden met hun auto en al die kinderachtige auto’s die enkel snel en niet praktisch zijn snel vervelend worden.
Fernando zegt
Een Hellcat motor is fijn maar niet in een hok
Snelle zegt
Als je een snelle suv wilt rijden; zou mijn eerste optie een Stelvio QV zijn. 510pk 3,8 -100km/u en een veel fijner stuurgevoel.