De duurste motorfiets van Nederland kost meer dan een ton!
Het is pasen, het zonnetje komt voorzichtig tevoorschijn en we hebben een paar dagen de tijd om dijkwegen langs de IJssel en de Veluwe onveilig te maken. Misschien nog even een stukje Autobahn eraan vastknopen om eventjes de teugel te vieren om zo weer terug te keren naar onze samenleving in de Randstad.
Dus wat is er leuker dan even de cabrio pakken? Precies, met de motorfiets op pad! Dan heb je bijna altijd een betere pk-gewichts verhouding en meer beleving. De echte Jinbai-Attai ervaring (het samenspel tussen mens en Batavus) komt zo tot leven.
Paastoerist
Maar als je een puissant rijke paastoerist bent, welke motorfiets moet je dan hebben? De duurste motorfiets van Nederland natuurlijk! We hebben gezocht en uiteraard gevonden! De tweewieler in kwestie is een Ducati Supeleggera V4. Je zou het bijna kunnen zien als een soort Ferrari op twee wielen, maar dan nog bijzonderder.
Er zijn er slechts 500 van gemaakt. Naast de extreem sterke 1liter (234 pk!) is ook het lage gewicht (152 kg) erg bijzonder. De gewichtsverhouding dus ook. De 0-200 km/u sprint kun je dus beïnvloeden door wel of niet die dag copieus te gaan ontbijten.
Wat kost de duurste motorfiets van Nederland dan?
Wat dat betreft is het al enkel en alleen een kunstwerk om gewoon in de kamer neer te zetten. Het lijkt erop dat dat iook is gebeurd, want deze nummer 256 van de 500 is nog helemaal nieuw. Er staat een hele kilometer op de klok.
Maar je kan er dus gewoon op rijden! Dan dien je wel even een bedragje over te maken naar de verkopende partij, de Ducati-dealer in Zaltbommel. Ze willen er graag 120.000 euro voor hebben. Maar hey, dan heb je wel een kunstwerkje dat fabrieksnieuw is! Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
Fotocredits: Ducati Zaltbommel
tmon zegt
Diepste respect voor de medemens die zo’n ding ook echt kan rijden. Vind ’t op 4 wielen ooit al spannend.
anthwan zegt
Nou vorig haar op de Ducati clubdag In Assen reed een eigenaar (misschien wel op deze) op zijn Superlegera een paar stevige rondes op het circuit. En het klonk hemels!!
Sven zegt
Dat is best lastig als er maar 1 km opde teller staat. Neemt niet weg dat ook deze machines net als de top end cars gewoon af en toe gereden moeten worden
bruintje beer zegt
Heb je gelezen? Er staat 1 hele kilometer op de teller..
rwdftw zegt
Dat zou een Ferris Bueler zijn, paar stevige rondjes en dan maar 1 km.
ronaldotour zegt
Dat kan deze niet geweest zijn.
Er staat 1 kilometer op de teller.
Of het moet een heel klein rondje geweest zijn of hij heeft dezelfde afstand weer achteruit gereden.
Benny_Weisz zegt
Of alleen wheelies gereden?
kennone zegt
Nou met alle elektronica die ze voort hebben kan zelfs een beginner met deze fiets overweg. Dan is een 1098 misschien nog wel gevaarlijker die nog lekker analoog is.
PrettyAwesome zegt
152 kg en 234 pk… dat zijn specs! Niet zo gek lang geleden was men al trots op dat er 1 pk/kg kon bereiken…
sabrerator zegt
Ik hou het wel bij mijn 3 oude-meukmachines. Duurste was €2650, in 2004, ding is uit 1985, een Honda Sabre. Ook een V4 trouwens. Een 1100 met een miezerige 120pk. Loopt ook hard zat. En ik leef ietsje langer.
roylob zegt
Nummer 256 van 500? Advertentie geeft toch echt nummer 326 van 500 aan.
racerx zegt
Gaaf ding, ik heb een gewone V4 en dat gaat al absurd hard. Dit is weer next level, zou het graag eens proberen (dromen kan altijd).
kennone zegt
Zou daarna ook de 1299 Superleggera proberen. Iets minder vermogen bij een veel lager toerental, en heel veel meer koppel bij helemaal een laag toerental. Dan wheelie je echt elke bocht uit.
racerx zegt
Zal het op m’n lijstje zetten van dingen die nooit gaan gebeuren 😂. Vond de 1098 ook wel gaaf trouwens, lekker old school veel koppel onderin. Wat dat betreft waren de 1199/1299 maar vreemde tweecilinders: korte slag, grote boring en dus voor een twin vrij hoogtoerig.
tjorque zegt
Ik ben al heel gelukkig met (momenteel nog) 360pk per ton (als ik er niet op zit althans) met mij er op is het 268pk per ton.
Binnenkort als de eerste 1000km op de teller staat komt er wel 36pk bij wanneer ik bij de dealer het eerste onderhoud laat doen…
Dan land ik op 359pk per ton :)
Die Ducati is voor mij teveel van het goeie 😱
EJS zegt
Ik heb 98 pk op 420 kg, met mij erop. Echt meer dan zat. Ik rijd het hele jaar door en moet altijd weer lachen als de mooi weer rijders weer naar buiten komen – vaak op veel sportievere motoren, heel hard rijden in een rechte lijn en nauwelijks een bocht durven nemen…
racerx zegt
Ieder z’n ding toch? Ik rijd ook het hele jaar door, niet op m’n Ducati trouwens, maar het zal me en worst wezen hoe een ander met zijn/haar hobby om springt. Als je maar lol hebt.
hondafiel zegt
2022 model, daar zou wel wat korting in moeten zitten.