Je kunt extreem veel geld neerleggen voor de allerdikste powersedan die je gaat vinden op Marktplaats. Die is dan ook wel héél dik.
Er wordt wel eens gezegd: als je wil weten wat er over 10 jaar in jouw modale auto zit, dan moet je nu in een S-Klasse kijken. Je kan het ook omdraaien. Als je wil weten wat 10 jaar geleden normaal was voor een modale auto, moet je nu een Dodge Charger kopen. Want er is veel te zeggen over die auto, maar het toppunt van modern is het niet. Misschien is dat maar beter ook.
Dodge Charger Hellcat
Je moet het zo zien: alles wat Dodge niet aan de auto uitgeeft, geven ze uit aan het maximaliseren van de brute kracht voorin. In het topmodel Hellcat is dat bijvoorbeeld de 6.2 HEMI V8 die tegenwoordig 797 pk levert. En dat voor omgerekend 76.600 euro in de VS. Zoals gezegd, de basis is stokoud en bijvoorbeeld het interieur is niet van enorme kwaliteit, maar met zo veel power voor zo weinig geld is dat wat je inlevert.
Duurste (en dikste) powersedan van Marktplaats
Op een blauwe maandag eindigt er nog wel eens een Dodge Charger Hellcat in Nederland. Dat is geen goedkope opgave. Bij de import van een gloednieuwe auto moet er op basis van de CO2-uitstoot nog een BPM-bedrag betaald worden en dan blijkt dat 76.600 euro niet de Nederlandse prijs is.
Daarmee is de Dodge Charger Hellcat Widebody van vandaag de duurste, maar ook dikste powersedan die momenteel op Marktplaats staat. Eigenlijk staat de prijs nu juist parallel aan het aantal pk wat je krijgt. Want dit is een echte, uit de VS geïmporteerde Dodge Charger Hellcat met 707 pk uit zijn 6.2 liter grote V8 met supercharger. Hij komt uit 2022 en heeft 2 km op de teller, dus het is gewoon gloednieuw spul.
Kopen
Is het een slimme aankoop? Waarschijnlijk niet. Is zo’n auto nou echt bijna 30.000 euro meer waard dan een Mercedes-AMG E63S? Nee, dat ‘ie juist een stuk minder kost dan Duitse ‘rivalen’ maakt hem leuk. Is het de allerdikste, allerbruutste, allersnelste en allerkrachtigste powersedan die je gaat vinden op Marktplaats? Ja, dat wel. Voor de liefhebber, zeg maar.
Die liefhebber moet wel 239.000 euro over hebben voor deze Dodge Charger Hellcat Widebody. Kopen kan op de advertentie van de dikste powersedan op Marktplaats.
kenner zegt
Voor dat geld had er wel een verlagingssetje vanaf gekund
acakoning zegt
We hadden een Dodge Challenger Hellcat gehuurd in USA en dan is het leuk. Daar klopt het ook meer en benzine prijzen passen ook beter.
Maar 239.000,- voor een auto hier in Nederland is wel echt teveel. Althans voor mij.
DeGoudenRaket zegt
Dat is echt een krankzinnige vraagprijs. Of is dat normaal bij dit soort auto’s?
slowland zegt
Nee! Zelfs in Nederland is dit veel te veel geld….
Zeker voor een Dodge met techniek van 10 jaar oud!
https://www.gododge.ca/new/2022-Dodge-Charger-SRT%20Hellcat%20Widebody.html
(ooo--V--ooo) zegt
Even ter indicatie:
Bij Drivetribe hebben ze dit ding nu als “duurtester”. Nieuwprijs in de UK: £60.000
neal zegt
wss door de goede relaties tss Trump en Johnson :-). even een paar procent import eroverheen en klaar (althans in België -))
Henkie zegt
Is een Duitser die longterm leenauto.
E34M5Touring zegt
100k heb je een superlow miles, full options, Charger Hellcat. Als ik daar de 76k tax en transport bij op tel zit ik nog met 70k verschil tov deze. Loont dus om em zelf te gaan halen.
Richmond zegt
zit die 70k niet in de BPM?
kennone zegt
Ben benieuwd of hier dan ook een opf filter op zit gezien het een import is.
DIG-T 190 GT zegt
Otto Partikel Filter filter. Dat vind ik altijd zo dubbelop.
Richmond zegt
Tsja we zeggen ook apk keuring. Algemene periodieke keuring keuring
cvoo zegt
“Voor de liefhebber een unieke kans om de Hellcat demo van ons bedrijf te kopen voor een zeer aantrekkelijke prijs.” Right…..😂
christian85 zegt
Ik zie een incourante voorraad aankomen
kniesoor zegt
“Dit is onze winkeldochter, we noemen haar Truus” 🙂
RiKe zegt
Het laat wel heel goed zien hoe kapot ons belastingstelsel is, en waarom wij in bijna het oudste wagenpark van de EU rijden. Dit is wel een extreem voorbeeld, maar dat auto’s belachelijk (onnodig) duur worden gemaakt bij ons is evident.
mashell zegt
Vieze auto’s die veel uitstoten worden duur gemaakt. Maar schone wagens zijn juist relatief goedkoop om te rijden.
Dat het wagenpark relatief oud is hoeft niet noodzakelijk aan de prijs van de auto’s te liggen maar kan er ook aan liggen dat we per inwoner relatief veel auto’s hebben, veel gezinnen hebben een 2e auto, een klein gebakje dat weinig kilometers maakt een dus lang mee gaat.
Auto rijden in Nederland is duur maar gezien de hoeveelheid auto’s op de weg nog lang niet te duur.
Dat dit soort absurde Hellcat dingen absurd duur zijn vind ik een goede zaak, je wilt echt niet dat je 19 jarige buurjongen zoiets als eerste auto kan nemen.
Johanneke zegt
Buurvrouw heeft een nieuwe aygo met liftkit en een X achter de naam. Ding was 20k.
20k voor een a segment!!!!
PunicaOase zegt
Ja, het loopt de laatste jaren wel echt uit de hand die nieuwprijzen.. Een beetje hatchback kost je 40K en een normaal uitgeruste 3-serie 70K.. En wat nieuw wordt gekocht voor de lease matcht vaak niet meer met wat mensen tweedehands willen kopen.. Dus wordt het wagenpark steeds ouder, dat is dan weer wel goed voor het milieu denk ik, want nieuwe auto’s zijn amper zuiniger, maar de productie hakt er flink in voor het milieu.. Enige lichtpuntje is dat onze auto’s wel wat waardevaster zijn geworden: bij inruil krijg je er echt meer voor dan vroeger, althans: ik heb m’n auto al weer 3 jaar en hij blijkt relatief niet veel afgeschreven als ik de inruilwaarde hoor.. Tenslotte hakt de hoge inflatie er ook wel in.. sommige auto’s worden per kwartaal 1K a 2K duurder :-(
arta zegt
Bij een vorig artikel over het verdwijnen van dit blok waren er zoveel lezers teleurgesteld. Er is vast iemand die nu ook bewijst dat dit echt dé techniek is die ze waarderen en doet de investering!
Kom op.
flyerbunch zegt
Bruut geweld met V8, maar voor dat geld koop je volgens mij wel iets anders dan een Dodge.
watchhok zegt
Zou er best wel graag een proefrit in willen maken
sleepyj zegt
Is t nu 797 of 707pk? Ik zie beide staan in het artikel.
AudiRS zegt
Belachelijke BPM. Leuke autos zoals deze zijn niet te betalen in ons burgelijke landje.
Den Haag trapt iedereen het liefst in een eco-gebakje.
Gevolg is dat je zo 170k betaalt voor een nieuwe Hellcat. En deze verkoper wil er nog meer voor (er is ook schaarste in deze auto’s aan de andere kant van de grote plas).
Dus betaal je 240k voor een auto met een olifantenplastic dashboard…