De OG’s zien natuurlijk meteen van wie deze Renault Mégane RS 250 Cup geweest is.
De tijden liggen helaas achter ons, maar in het verleden kon je nog leuk shoppen voor een hot hatch. Diverse autofabrikanten hadden hun eigen sausje, maar Renault was de absolute koning met de RS-modellen. Voor een acceptabele prijs een goed sturende auto kopen die ook nog eens mogelijkheden tot modificaties biedt. Dan zit je met een Renault Clio RS of Clio RS wel goed.
Megane RS 250 Cup op Marktplaats
@martijngizmo, het camera-orakel van Autoblog, kan daarover meepraten. OG Autoblog-lezers kunnen zich vast nog wel herinneren dat ons aller Martijn deze Megane RS had. Die moest plaatsmaken voor een M135i, nog steeds het trotse bezit van de cameratijger. De huidige eigenaar is inmiddels ook uitgekeken op de Renault, want de Megane RS 250 Cup staat op Marktplaats te koop!
Natuurlijk zullen wij dan zeggen dat dit één van de lekkerste RS’en is op Marktplaats. Want ga maar na. Je hebt in de basis een Megane RS 250 Cup, maar met een aantal mods is het echt een snoepje van een hot hatch. Een onderstel van AST bijvoorbeeld, Stage 1 tuning, de inlaat is aangepakt, er zit een andere einddemper op. Het lijstje gaat nog een stuk verder, maar dit zijn enkele highlights.
Met deze auto wil je rijden! Dat is ook gedaan. De bekendste Renault Megane RS 250 Cup van Marktplaats heeft inmiddels meer dan 200.000 kilometer gelopen. Aan de volgende eigenaar de deftige taak het ding naar de drie ton te brengen.
Aan deze Autoblog pedigree hangt een vraagprijs van 14.250 euro’s. Bieden is niet mogelijk, maar je kan altijd een poging wagen via de DM’s. We vroegen Martijn natuurlijk om een leuke reactie, want het is immers ‘zijn’ RS.
Deze auto is van een oud vrouwtje geweest
@martijngizmo
De Megane in kwestie is voor eeuwig vastgelegd op beeld. Het was deze Cup die werd gebruikt voor een Autoblog occasion aankoopadvies. Zo weet je meteen de aandachtspunten én zie je de auto in kwestie op bewegend beeld. Twee vliegen in één hot hatch zeg ik dan altijd.
Met dank aan Derek voor de tip!
Dutchdriftking zegt
Een serieus fijn apparaat. Daar gaat de nieuwe eigenaar veel plezier aan beleven.
petroldrinker zegt
Vind deze generatie RS en de Clio 3 RS, echt heel gaaf van buiten om te zien, maar het geen waar je de meeste tijd doorbrengt, het interieur, vind ik altijd zo ontiegelijk lelijk en goedkoop eruit zien bij Renault, niet alleen specifiek deze auto’s maar int algemeen, zonde is dat toch!
MartijnGizmo zegt
Als je je druk maakt om het interieur, is een Renault RS model misschien niet aan je besteed… ;)
Tonnie zegt
het dash misschien wel, maar die gele Recaro’s en bijpassende gordels zijn toch wel erg vet. Staat nog wel hoog op mijn wensenlijst zo’n gele megane rs cup.. maar nu is not the time.
petroldrinker zegt
Klopt, een Clio of megane RS zou ik ook alleen willen hebben met de kuipstoelen erin, dat maakt het interieur nog een beetje te behappen.
okdoei zegt
Ik kijk meestal uit t raam als ik in een auto zit dus begrijp het gezeur van interieur nooit, vooral niet als het om een goed sturende auto gaat.
MartijnGizmo zegt
Veel leuke herinneringen aan, tof om te zien dat er nog steeds zo dik bij staat!
sbas zegt
Ik heb de 2009 megane coupe 180 tce maar krijg juist altijd complimenten van bijrijders over het interieur. Heb wel de full options, zonder handrem en verder alles automatisch. Alles duidelijk en bereikbaar zonder poespas.
hogelandman zegt
Afgaande op de foto’s is er goed op gepast.
Snelle zegt
Prachtige auto. Heb er zelf ook eentje met 276dkm op de teller. Mensen die iets over het interieur te zeggen hebben.. hebben er waarschijnlijk nog nooit mee gereden. Het interieur is bijzaak. Deze generatie is echt een genot om mee te sturen. Met sper en een stuur gevoel dat weinig andere auto’s evenaren.
cossiekiller zegt
Als de inlaat en de einddemper aangepakt zijn, én de software is aangepast… Is dat dan geen stage 2?