Kennen we de Ferrari’s die gingen vliegen in Italië nog? De gecrashte Ferrari 296 staat nu te koop.
Het gebeurt vrij regelmatig dat er een supercar crasht, maar in maart van dit jaar hadden we een crash die net wat spectaculairder was dan de meeste. Twee Ferrari’s kregen het voor elkaar om in Italië meters door de lucht te vliegen bij een crash. Dit leverde beelden op die niet zouden misstaan in een slechte actiefilm.
Het ging om een Nederlandse Ferrari 296 GTB en een F12berlinetta die naar verluidt werd bestuurd door een Belg. Die laatste ging kort na de impact in vlammen op. De auto bedoelen we dan, de inzittenden konden gelukkig nog op tijd uitstappen.
Van de F12 bleef dus weinig meer over, maar van de 296 GTB is nog wél wat over. Die auto is nu namelijk weer terug in Nederland en wordt aangeboden als schadeauto. Aangezien de beelden de hele wereld over geweest zijn kunnen we gerust spreken van ’s lands bekendste Ferrari 296.
Met de video in het achterhoofd valt de schade eigenlijk nog mee. Als je de beelden goed bekijkt zie je ook dat deze auto (in tegenstelling tot de F12) niet direct de muur in vloog. De 296 raakte eerst het gras, wat de impact nog enigszins verzacht heeft.
Uiteraard wordt zo’n schadeauto ook nog een beetje gefatsoeneerd voor de foto’s. Alle wielen staan bijvoorbeeld weer keurig recht. De grote vraag is: wat is er allemaal NIET meer recht als de auto zo’n smakker heeft gemaakt? Het scheelt in ieder geval dat de motor achterin ligt, dus die is nog intact.
Ook nog interessant om te vermelden is de kilometerstand. We wisten al dat deze auto gloednieuw was, maar nu weten we precies hoeveel kilometer er op de teller stond: 2.049. Deze 296 GTB was dus nog maar nauwelijks ingereden.
Dan de prijs. Die valt bij dit schadeauto’s van dit kaliber altijd tegen, zo ook in dit geval. Er wordt nog €234.950 (!) voor gevraagd bij Boonstra Schadevoertuigen. Voor dat geld kun je ook een Ferrari F12 kopen in keurige staat… De echte vraag is natuurlijk hoeveel het kost om deze gecrashte Ferrari 296 op te lappen en wat de auto dan nog waard is. In ieder geval minder dan €407.875, want dat was de nieuwprijs.
lekkerlinksrijden zegt
De frunk is stuk, waar moet ik de laadkabel nu leggen? Bedankt, maar ik sla over.
Jens_Roadster zegt
Misschien wel iets voor Tavarish…
Donstil zegt
Ja dan kan hij mooi hier ook het hybrid system uit slopen.
Jens_Roadster zegt
Toch leuk? Heb je wel iets bijzonders juist.
kniesoor zegt
Dit zijn van die projecten voor mensen, die zich zo’n oto eigenlijk niet kunnen veroorloven. Degenen, die dat wel kunnen moeten een opgelapt schadehok doorgaans niet.
Ultimora zegt
Ze kunnen zich blijkbaar wel een auto van 235000 plus de reparatie veroorloven. Lijkt me voldoende…
kniesoor zegt
‘Voldoende’, je zegt het precies goed. Een oto voor zesjes, zeg maar.
petroldrinker zegt
Klinkt als enorme jaloezie dat je zelf niet voor zulk geld autos kan kopen, dus dan maar afgeven op mensen die dat wel kunnen?
AudiRS zegt
Dasboarddeksel ivm airbagplof 6000 euro
grandmasterb zegt
Meer dan 2,3 ton betalen voor een schadeauto en dan geen enkele garantie, welke gek gaat dit kopen?
rwdftw zegt
Een youtuber als Ratarossa, Tavarish, Matt Armstrong, Saving Salvage enzo.
De reden is “content”. M539 (Sreten) is goed voor 6K per maand, alleen al van Youtube inkomsten. Matt doet 20-50k per maand. Dat redt je niet door steeds hetzelfde te doen dus content als deze doet het goed.
vbarchetta zegt
Ja dat snap ik ook gewoon ff niet. Lijkt me als je in dit prijs segment kan winkelen voor een speeltje, je gewoon beter een nette schadevrije kan kopen. Enige optie is eigenlijk aan export ex btw/bpm, maar ook voor export blijft het een pittige prijs voor een schadebak. Dat zal ook wel de reden zijn dat het ding inmiddels alweer een tijdje in de verkoop staat….
ricksmits zegt
1 ding altijd onthouden als het komt op het kopen van schadeauto’s; als het financieel rendabel was om de auto te herstellen ( conform fabrieksvoorschriften ) dan stond die daar niet. Leuk projectje voor in de vrije tijd
mashell zegt
Kan natuurlijk zijn dat het in Nederland niet rendabel (of eigenlijk te risicovol) is deze te herstellen maar in Polen, Italië of Nigeria wel.