We durven die stelling wel te poneren. Dit is de allerdikste Mercedes E500 van Marktplaats. Want Brabus.
Mercedes en Brabus. Een combinatie die garant staat voor veelal knotsgekke creaties. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze S klasse coupe met 6,9 liter V12? Of anders van dit apparaat, een Brabus E V12, die nog steeds de titel ‘snelste sedan ooit’ draagt? Knotsgek, peperduur en rammend ordinair. Precies wat we mooi vinden dus.
Maar nu hebben we er een gevonden die wel knotsgek en rammend ordinair is, maar niet eens zo vreselijk duur. Het gaat om een witte E500 uit 2003, die door Brabus is omgetoverd tot een 5.8. Gewoon te vinden op Marktplaats met een prijs van € 23.999,00.
De allerdikste E500 van Marktplaats
En wat krijg je dan voor die net-geen-24.000-euro? Nou, een witte Mercedes E500. Dat had ik toch al gezegd? Maar niet zomaar een Mercedes E500, maar een -volgens de verkoper- een “Mercedes-Benz E-klasse 5.8 BRABUS ( B11) MEGA FULL SPECIAL E”. En die wil je!
Zoals gezegd ligt er een 5.8 liter V8 in het vooronder die 400 pk levert. Is voor Brabus-begrippen niet eens zo bizar veel. De kilometerteller staat op 41.066, maar de RDW kan niet aangeven of dit correct is. De auto is namelijk in 2019 ingevoerd in Nederland.
Met die 5.8 liter V8 ga je van 0 naar 100 in 6 seconden. Helaas is de begrenzer er nog niet afgesloopt en stopt het feest al bij 250 kilometer per uur. Maar ach, zo hard mag je toch nergens…
Wil je hem kopen?
Nou, dat kan. Daarom staat de auto ook op Marktplaats. Maar wees gewaarschuwd, je mag alleen bellen als je interesse hebt. Een bod via de mail wordt niet geaccepteerd. Sterker, je mag ze helemaal niet mailen. Bellen zul je.
Maar goed, als je dat hebt gedaan kun je dus mooi wel de nieuwe eigenaar worden van de allerdikste Mercedes E500 van Marktplaats. We roepen het niet vaak, maar vandaag doen we dat wel. Komt ‘ie:
KOOP DAN!!!!
Benny_Weisz zegt
Pauperbak…..Sjonnie kleur….Ali Express Hi-Fi ausklapanlage…..Import auto met een km-stand die lastig te herleiden is (onderhoudsboekje of werkplaatsfacturen aanwezig?) en waarschijnlijk een Duitse deuk erin…. Nein, danke!!!
autodrome zegt
@Benny_Weisz: hahahahaha, had het niet beter leren kennen verwoorden.
Turbo S zegt
Die aftermarket radio 🙈🤔
Dutchdriftking zegt
@mercedesbenze350cdi: 🥶🥶
mrmk210 zegt
Radio min €20.000
ouwedibbes83 zegt
400pk uit een opgeboorde V8 en dan duurt t nog 6 secondes voordat je vanuit stilstand de 100 km/u aantikt. Klopt dat wel?
Een E39 M5 deed dat veel sneller met een kleinere V8. Wss iets lichter, maar na zo’n Brabus behandeling verwachtte ik betere prestaties..
Btw, ik zie dat de standaard E500 van voor de facelift dit al zou moeten halen.
Joel_D zegt
@ouwedibbes83: dit zijn dan ook de prestaties van de standaard E500.
Turbo S zegt
@ouwedibbes83: deze is van voor de facelift en toen had een E500 306pk. Na de facelift 387pk. En toch zou je met 306pk de 100km/u in 6 seconden moeten kunnen aantikken. Zeer waarschijnlijk zijn dit de prestaties van de standaard E500.
T5Power zegt
De basis hiervan is een W211 E500 van vóór de facelift en die wil je niet. De facelift is op vele fronten beter en het mooiste: de E500 kreeg veel meer spierballen, waardoor deze Sjonnie uitvoering van de slappe E500 volstrekt overbodig werd. Ik praat over de E500 met het 5.5 liter blok, geleverd van zomer 2006 tot en met 2008. 387pk, 530nm, 0-100 in 5.3 (bij de 2WD variant).
Ik heb er 1 gehad van eind 2006 en hij deed niet eens zoveel onder voor de E63 (514pk, 0-100 in 4.5s) van 2007 die ik later reed. Een ware sleeper. Al dat jesjonnificeer heeft deze auto helemaal niet nodig.
ater zegt
Dankzij de radio heb ik het vermoeden dat het een Japanse import is.
rendomjoeser zegt
@ater: Ja, daarom zit het stuur links.
Crosscabouter zegt
Je weet dat het een ding is in Japan om luxe / snelle auto’s links gestuurd te rijden?
Wheels zegt
@rendomjoeser: correct, want als je even 5 min googled zie dat Japanners graag links gestuurde luxe auto’s hebben.
De witte kleur, de aftermarket radio en de opsmuk doet mij ook erg vermoeden dat dit een japanner is.
E550 zegt
Je probeert sarcastisch te zijn zonder Japan te kennen. In Japan hebben de meeste dikkere uitvoeringen van Europese merken het stuur links: 1. Prestige, 2. Verkoopt makkelijker.
toniominestrone zegt
@ater: kan zeker een Japans importje zijn, laat je niet te veel leiden door de rijders positie.
mustang750supersnake zegt
@toniominestrone: als het daadwerkelijk japanse rechtstreekse inmport is ,kon t nog wel ns best n knappe bak zijn…..die gasten zijn daar zuinig op hun spullen…..
E550 zegt
Klopt, maar dan zou die eigenlijk een JP-spec achterklep moeten hebben. Tenzij die uit Duitsland geïmporteerd is.
ater zegt
@E550: Als het goed is kan je het gedeelte bij het kenteken heel makkelijk vervangen voor een EU-spec. Bij een w203 weet ik zeker dat het kan. En als ik naar de kofferklep kijk lijkt het hier ook te kunnen.
alex1589 zegt
Loopt ook hoog in de toeren lijkt het…
alex1589 zegt
@alex1589: grapje, is de klok ;)
roadster1976 zegt
Ik mail ze gelijk even voor de auto weg is!
willeme zegt
Bijzonder dik exemplaar. En ook helemaal correct uitgevoerd. Mooi om te zien dat Brabus heel lang nog de ‘Hubraum-motoren’ heeft geleverd. Deze 5.8 evolueerde nog naar een 6.1 (426 pk) en 6.1S (445 pk). Die waren niet zo sterk als de AMG’s, maar wel veel vetter. Bijzonder fraai koppelverloop. Overigens veel betrouwbaarder dan de AMG-motoren en die 5.5. die Benz later monteerde. Uiterlijk moet je ding zijn, maar het is Brabus (dus perfecte pasvorm) en period-correct. Even een originele radio monteren en je hebt een bijzondere klassieker in wording. 24 mille is nog een leuke prijs voor zoiets bijzonders. De W211 is nu een beetje verguisd omdat ‘ie in het begin wat betrouwbaarheids probleempjes had (elektronisch van aard, meeste zijn al lang opgelost). Dus doe er je voordeel mee. Een 500E is inmiddels onbetaalbaar en dit is stiekem veel fijner ;-)
dikkeaap zegt
@willeme: je verhaal klopt wel, hoewel het een kwestie van persoonlijke voorkeur is, alleen het is niet van toepassing op deze auto vind ik. Gevalletje theorie vs praktijk.
willeme zegt
@dikkeaap:
Volgens mij is het een Japanse import, die smullen van Brabussen. De auto ziet er ook nog eens uitstekend uit. Of het je smaak is, is een tweede. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een donkerblauwe 6.1S Stationwagon, maar ja, die zijn er (waarschijnlijk) niet ;-). Het is een echte Brabus met een echte 5.8, dus volgens mij gewoon dat geld waard. Over 20 jaar komt ‘ie voorbij voor 100K en dan balen we dat we niet de laatste echte Brabus E-Klasse hebben gekocht voor een schijntje ;-).
sportabgasanlage zegt
Niemand? Dan maak ik ‘m gewoon: dikke taxi!
marcomanta zegt
@sportabgasanlage: taxi is zwart, eerder een trouwauto.
dikkeaap zegt
Japan import, wss alle documentatie in het Japans, showroom nieuw gemaakt in Vught oid, helemaal top! Ik zie geen reden om hem niet te kopen.
scrmeagle zegt
Niks mis met Japanse import!!
dikkeaap zegt
@scrmeagle: ik vind het persoonlijk fijn om te weten van wie de auto is geweest, en ook de historie te kennen en te kunnen achterhalen. Zodat je een realistische inschatting kan maken van hoe ermee om is gegaan. Er wordt teveel blindgestaard op lage km standen terwijl een lage km stand helemaal niets waard is zonder het verhaal van de auto te kennen. In 20dkm kan je een auto net zo goed aftrappen.
E34M5Touring zegt
Genoeg mis met Japanse import. Waterschade, typhoon schade, teruggedraaide klokken etc etc. Heb me eens ingelezen in Japanse import maar dat is echt niet allemaal geweldig hoor. Juist omdat ze er zo zuinig mee zijn wordt er nog wel eens gekloot met de km stand. Vervalsen van de auction grade enz. Kijk voor de gein eens op sites als Dubicars of Dubizzle. In Dubai is Japan import erg populair maar het zijn zeker niet de meest frisse auto’s. M’n broertje heeft er aardig wat bekeken en er was vaak zat meer mee mis dan op het eerste oog deed vermoeden.
rotjeknor66 zegt
De arrogantie van mail/bod/bericht word niet beantwoord, voorspelt al niet veel goeds, ik zou er met een enorme boog omheen lopen…
T5Power zegt
Prijsdumping alert.
Vraagprijs is nog maar 20.450 Euro (was 24.999 en toen 23.999).
Julian zegt
Zo’n achteraf ingebouwde radio haalt het uitzicht vanbinnen altijd zo naar beneden 🤯
mwti zegt
De km-stand klinkt aannemelijk. 2200 km per jaar maar. Dat zijn heel wat bruiloften of een enkele reis Marokko.