Kies er één of koop ze beide, maar tof zijn ze allebei, de ID Buzzen uit dit setje als occasion.
De Volkswagen ID. Buzz doorloopt hetzelfde proces als eigenlijk elke auto. Het begint met ietwat dik aangezette persfoto’s waarbij je denkt: cool, een retrobusje op basis van de oude T1. En dan zie je een paar persdemo’s, in diezelfde kleurtjes, en vind je hem nog steeds cool. En dan koopt men ze. En blijkt dat veel van die leuke opties duur zijn. En als werkbus bestel je hem toch in het wit. Toegegeven, hij kan het hebben, maar de ID. Buzz is nu wel echt van tof retroding naar ietwat normale bus gegaan.
Occasion
Toch kost het één keer kijken naar de lanceerspecificatie om te bedenken dat de ID. Buzz toch wel erg leuk is. Ze zijn nog wel ietwat prijzig, al is minder dan 50.000 euro wel de goede kant op aan het gaan. Mocht je nét 8.900 euro meer dan dat hebben, dan heb je zelfs de keuze tussen twee erg tof uitgevoerde Buzzen, bij dezelfde dealer en in hetzelfde thema.
Porsche
Als je toch op de retro-tour bent, waarom dan niet iets anders leuks terug brengen naar het heden? Porsche vond namelijk vaak een handige reisgenoot in hun race-avonturen in de Volkswagen T1. Tegenwoordig doet Porsche dat anders, maar verschillende exemplaren van de ID. Buzz brengen dit thema terug naar 2024. Zo kun je kiezen: wil je eentje die gebaseerd is op de grijs-met-oranje Porsche-racers met Martini-strepen, of wil je eentje die in de bekende donkerrode kleur is gemaakt als ‘Porsche Renndienst?’ Allebei zijn ze namelijk beschikbaar.
Kopen
Grappig genoeg begonnen beide deze exemplaren als vrijwel dezelfde ID. Buzz. De zilveren met Martini-strepen houdt zijn zilveren kleur met alles erop gestickerd. Dit is een ID. Buzz 1st met een 77 kWh accu en 204 pk. De Renndienst is eveneens zilver, de rode Renndienst-kleur is een wrap. Ook dit was een 1st, maar dan een 1st Max (wat F1-fans ook vaak te zien krijgen). Daarmee is de zilveren eigenlijk leuker, want Martini, maar de rode is completer voor het feit dat allebei de Buzzen 58.900 euro kosten.
De advertentie voor de zilveren check je op Marktplaats, en die van de rode toevallig ook op Marktplaats.
O plaat zegt
Tot en met de T3 waren ze iconisch en populair omdat ze niets kosten en bleven mee gaan zolang je de roest duivel onder controle had. De originele T1 was populair bij hippies, rockbands en surfers omdat je voor 200 BEF (11gulden) er één kon kopen tweedehands. Deze is onbetaalbaar, heeft geen goede prijs/kwaliteit en is gewoon een grote ID3 met retro meuk.
anthwan zegt
Graag een link met waar dat midden console te bestellenis.
geen Temu of Ali.
mashell zegt
Als het je €500 tot €700 waard is kan je de VW dealer 1T3863241AXRT in het oor fluisteren.
lekkerlinksrijden zegt
Wordt die Buzz nog een beetje verkocht? Ik zie ze maar mondjesmaat rijden op onze wegen, dus is dat waarschijnlijk ook direct het antwoord
mashell zegt
Bij ons zie je ze regelmatig. Blijkbaar hebben de bedrijven het bij ons meer nodig om hip and happening uit te stralen.
lekkerlinksrijden zegt
Dan maar wat minder hip, en als ik ergens een stad niet meer in mag dan komt de klant maar naar mij toe. Kan ik makkelijk zeggen want mijn klanten zitten meestal niet in de woke gemeenten
gilettelubbers zegt
Toegegeven, zo in die Porsche uitvoering ziet hij er wel leuk uit. Laatst voor het eerst in een gezeten, maar ik ben toch behoorlijk geschrokken van de kwaliteit (en prijs) van ID Buzz.
Eduardo Cuvelier zegt
ID Buzz’ Beautiful Berliner Bossa Batch – Score :
– Klaus Layer : ‘Area Of Control’
– https://www.youtube.com/watch?v=sUzA0au58Cs
kaeser zegt
Een relatief voordelige optie om Porsche te rijden denk ik zo.
schuimbekje3 zegt
De VW IDBuzz is het toppunt van onzin..
Als BEV heeft ie met een CW waarde van een baksteen een range van een nissan leaf met accudegradtie, als je boven de 90kmh komt (en busjes doen dat erg vaak) gaat het nog slechter… beladen (en waarom zou je anders een bus kopen?) gaat dat nog erger worden…
vervolgens vragen ze de hoofdprijs ervoor en dan heb je een kaal hok…
eugenlijk alleen geschikt als reclamebanner voor bedrijven die teveel geld uut kunnen geven aan reclame, dus zijn ze te duur, dus zou ik geen zaken met hen doen. voor mij is het antireclame zo’n rijdende baksteen op voltjes..
monsieurleloure zegt
Zo te lezen begin je er al van te schuimbekken (-;
reactief zegt
Met Seba is deze voor een ondernemer helemaal niet zo duur.
En qua verbruik doet deze het vele maler beter dan bijvoorbeeld een Lotus, maar zelfs vergelijkbaar met de gemiddelde B-segment Stellantis EV… En de range is in realiteit gewoon richting de 400km als je normaal (niet overdreven langzaam) rijdt.