Een Heynsdyk? Wat is dat nou weer?
Dat zal ik je vertellen. Een Heynsdyk is eigenlijk een Porsche, maar dan voorzien van een Nederlandse body. Een heel groot succes was het niet, er zijn er maar 17 van gemaakt. Misschien hadden ze niet de 944 moeten nemen als donorauto, want al kwamen er 163 paardjes uit de viercilinder, het is toch nooit dé Porsche geweest die je moest hebben als je er een beetje wilde bijhoren. Zelfs niet met een unieke koets. Daarbij was het een ontzettende klus om een Heynsdyk in elkaar te zetten. Het ombouwen kostte destijds al meer dan 400 uur, hij mocht ook nog 160 uur bij de spuiter blijven. Winst maken is lastig als je er dan vervolgens maar 37.000 euro voor vraagt.
Maar er staat er dus eentje te koop. Je kunt hem voor lekker weinig geld als youngtimer op de zaak zetten, want de donorauto is gebouwd in 1985. Hoeveel kilometer hij heeft gelopen, vertelt de advertentie niet. Wel dat hij een handgeschakelde vijfbak heeft en dat je er 52.950 euro voor moet achterlaten. Maar dan heb je wel wat unieks.
Met dank aan iedereen voor de tips!
Dutchdriftking zegt
Ziet er schitterend uit, maar ik zou hem nooit kopen.
Benny_Weisz zegt
@dutchdriftking:
doorsparen voor een….Wiesmann?
Dutchdriftking zegt
@bennyweisz: Donkervoort.
baklava zegt
Liever een originele 944. Wat een lelijk ding. Verhoudingen kloppen voor geen meter.
subaru555 zegt
Wielkasten zien er gek uit, wiel staat er ook niet recht in.
JvT zegt
Een soort mislukte Wiesmann. Nee dank u, ik kijk even verder…
123bat zegt
@JvT: Een typische Heysndyk Rydende Peynis
scottishcarspotter2000 zegt
Wel achterlichten van het AB-lievelingetje
eefie zegt
Niet echt goed gelukt
ritchie zegt
@eefie: koop dann! Ga je kopen ofniet?!
roppp zegt
Ik heb dat ding ooit gezien op Het Loo. Netjes gemaakt, maar ze hadden er een echte designer bij moeten halen. Jammer, idee en initiatief is natuurlijk geweldig.
thefuelofsatan zegt
En het ding heeft zelfs 159-achterlichten! Of vergis ik mij?
viezefreddyw zegt
Wat een leuk ding, echt! Mooie kont heeft ‘ie ook. Ja, vind het wel een tof ding hoor.
ko4n zegt
Ik heb er meerdere op interclassics en topmobiel destijds gezien en hier in Eindhoven heb ik er ook wel eens een zien staan. De 944 is juist wel een goede basis, goed sturende auto met top gewichts verdeling, ze hadden allicht wel de Turbo moeten gebruiekn
Fruitcake zegt
160 uur bij de spuiter voor zo’n klein karretje? ?
lekkerlinksrijden zegt
@fruitcake: die 160 uur begrijp ik ook niet. Hoeveel lagen zitten er dan wel niet op?
Robert zegt
@lekkerlinksrijden: en een paar uurtjes extra om de motorruimte te detailen kon er ook niet meer vanaf. Zo’n kabelboompje bijvoorbeeld, die met zwarte tape bijeen wordt gehouden. WTF… kon er zelfs geen krimpkous meer vanaf?
Jammer, dit soort el-cheapo afwerking, want ik vind het model eigenlijk helemaal niet zo verkeerd.
ko4n zegt
Voor dat held heb ik trouwens toch liever een 997 C4S ofzo
freezzr zegt
Die motorruimte hadden ze ook wel een beetje netter mogen maken niet?
moveyourmind zegt
Met zo’n prijs staat hij nog wel twintig jaar in de showroom stof te vangen.
Met alle respect, heel erg verkeerd is het niet en ik bewonder de mensen die het lef hebben om hun jongensdroom proberen te verwezenlijken. En als het dan niet lukt, zij hebben het in ieder geval geprobeerd.
Maar voor dit geld heb je de keuze uit enorm veel klassiekers, dan is een youngtimer van een merk dat vrijwel niemand kent niet het meest interessante. Ik zou dan eerder voor een Spyker gaan.
viezefreddyw zegt
Een Spyker voor 52.950 knaken? Koopje van de eeuw als je dat kan vinden!
moveyourmind zegt
@viezefreddyw: Je hebt gelijk, dacht dat je voor dat geld er onderdehand wel éên kon kopen, maar het feest begint pas bij zo’n 70-80k.
viezefreddyw zegt
@moveyourmind: Ik dacht dat ik reageerde op jouw reactie ghehe. Toch mooi dat je nog even de moeite neemt om te reageren.
eron zegt
Als ik het geld had kocht ik hem , ook al moet ik dan de kinderen opvouwen als ze mee gaan.
doewap zegt
HOEVEEL uur bij de spuiter zeg je…??? Ging die het erop spugen, ofzo?
Weet je wat trouwens nog zeldzamer is dan een Nederlandse Heynsdijk?
Een Italiaanse.
autodrop zegt
Ik zie toch echt 2824km als stand staan?
lacker zegt
Er is geen foto van de voorkant. Dan er zelf maar eentje opgezocht
http://www.autojunk.nl/2013/05/heynsdyk-2500-sf
renaulthater zegt
Ook been bij munsterhuis
thomasthomas zegt
Die spuitert gaf ik gelijk ontslag.
lexaudi zegt
Als ik voor zulk geld auto’s zou kunn kopen dan deed ik het hoor. Als….
sanderm3 zegt
De afwerking lijkt me vrij rukpukkel.. kijk langs die deur.. nee.. dan maar een e60 m5 aub en gauw een beetje ?
jippie zegt
Ik heb zo het vermoeden dat de originele Porsche uit 1985 komt. Deze ombouw is echt veel later gebeurd. Ik denk eerder aan ergens rond 2005.
hans12670 zegt
En heeft Mini koplampen, vertelde heynsdeyk me op de classic beurs Maastricht me.
Deze stond overigens een paar maanden geleden op marktplaats, aangeboden door een andere, wel voor dezelfde prijs.
Veel te duur wat mij betreft, maar het wordt zo langzaamaan wel een collectors item.
pomoek zegt
Te duur maar wel erg leuk.