Als de geruchten kloppen dan komt Volkswagen op de LA motor show in november met een conceptcar op de proppen voor een lichtgewicht roadster die in 2011 op de markt moet komen. En het blijft niet bij een roadster want er zou ook een dichte variant van komen. Zeg maar de goedkope tegenhangers van de Elise en Exige.
Maar ik moet je er wel bij vertellen dat het al de voor de vijfde keer binnen vijf jaar is dat VW met plannen komt voor een kleine lichte roadster. Het is dus maar te hopen dat het deze keer wel doorgaat. Het design zal in elk geval gedaan worden door Walter da Silva en het gewicht wil VW onder de 1000 kilo houden. Een echt bommetje dus. Er duiken ook gelijk weer geruchten op dat Audi op dezelfde basis met een R4 zal gaan komen. Only time will tell! (via: autocar.co.uk)
MATSS zegt
kzou toch voor de Elise gaan dan,Lotus straalt toch veel meer uit dan VW
Tomsns zegt
Elise-killer cabrio onder 1000kg? Maar aan ferrari-prijzen dan :-) Only time will tell :-)
Roy zegt
Elise is 700 kg, deze misschien 1000. Blijft een groot verschil, dus valt ie eigenlijk buiten de Elise-klasse toch?
w0o0dy zegt
Eerst zien dan geloven… ik moet het VW nog zien doen dat ze een leuke auto onder de 1000kg weten te houden/krijgen. Verder vraag ik me af op welk onderstel…. en krijgt het ding dan voor of achterwielaandrijving.
Met een gewicht van net onder de 1000kg hebben we het ook nog niet echt over een Elise concurrent… de SC (met (zware) supercharger) weegt slechts 860kg…. lijkt me eerder een concurrent voor de Mx5 en dat zou een slimme marketing zet kunnen zijn… als ze zoiets echt gaan maken.
JanJansen zegt
In de trend van deze tijd past een lichtgewicht auto natuurlijk perfect.
Maar laten we even eerlijk wezen; met een gewicht van 1 ton wordt het natuurlijk geen Elise-killer. Hoe vaak heb ik automerken al niet de vergelijking met deze engineering masterpiece horen maken.
Kuddos voor de eerste die Lotus dat kunstje nadoet.
Of zoals Tesla (roadster) en Opel (speedster); if you can’t beat them, join them!
VonStroke zegt
Allemaal leuk maar het zal weer veel te duur zijn voor wat het maar is en dan neem je gewoon een Lotus. Punt uit.
kowalsk zegt
VW is nu nog saai, maar een roadster getekend door De’Silva? Ik kijk er naar uit! Ik kijk trouwens meer uit naar die eventuele R4 :P
RX-7/6 Owner zegt
Gaat de TT bij audi dan weg ofzo anders komen ze in hun eigen vaarwater lijkt me.
alex zegt
kijk uit naar de reincarnatie van de 550 Spider
jdm zegt
Volkswagen.. Doe geen moeite!
marruk zegt
een open Elise-tegenhanger, een Eos, een Golf cabrio, zometeen als Mercedes die grote dikke Sunsetcruiser S-klassecabrio heeft (ik weet niet hoe ‘ie heet) dan wil VW daar OOK weer een variant van maken, dan krijg je weer een Passat cabrio ofzo.. En bij Audi laten ze een A3, A4, en A5 cabrio maken.. Wanneer houdt het op!?
Lupo, Polo, Golf, Passat, Touareg. Meer dan zat dacht ik zo!
Al die klasses die gemaakt worden, mijn hemel. Volkswagen mag wel eens blij
zijn met z’n winst in plaats van overbodige dingen te verzinnen.
Want ik bedoel, wie koopt er nou weer een CrossPlus of een CrossPolo??
Nutteloze troep is het.
DRU zegt
Het is de automotive toekomst jongen. Er zullen ontelbare Elise try to killers komen met deze benzineprijzen.
Tomsns zegt
@DRU:
Woaw, akkoord! Zover nog nooit gedacht!
Zoef zegt
Mja, Elise killer? Qua kwaliteit, ja. Minder gerammel. Qua prestaties? Misschien. Qua rijplezier? Makkelijk! (uit een Elise moet je uitkruipen op handen en voeten – ik toch). Qua legende, qua karakter? NOOOOOOOO WAY!
corrado vr6 slc zegt
Hopelijk met achterwiel aandrijving en een hoop peekaas!
corrado vr6 slc zegt
Oh en een VR motor natuurlijk ;)
Klassiekerrally zegt
Zoef, de eerste (standaard) Volkswagen die zo leuk rijdt als een Elise moet nog uitgevonden worden. En dat je er op handen en voeten uit moet komen zegt inderdaad meer over jou dan over het rijplezier dat de Elise levert toch?
Ben bepaald geen Opel-fan, maar de nieuwe GT is echt een plaatje. Lijkt me dat VW die meer in ’t vizier heeft…
markieanta zegt
Een volkswagen met gevoel?
“Markie wordt wakker, wrijft met zijn kleien knuistjes in zijn ogen en denk, NEE, dat wordt hem never nooit niet hoor, dat kan je wel vergeten”
Jandepandaman zegt
:shock: Hoezo “Elise Killer” of “Veyron Killer” of Wat-dan-ook-Killer…? Dat is om te beginnen al pure onzin- Die auto’s die zouden moeten worden “gekild” worden echt niet niet “gekild” door zo’n nieuweling- Ze staan op zichzelf, ze hebben hun sporen verdiend, ze hebben laten zien hoe het ook kan. En daarmee zijn alle auto’s die daarna komen en in navolging van die oorspronkelijke auto’s gebouwd zijn, alleen maar op zijn best niet-originele goede pogingen om het succes van een voorganger te kopiëren… :mrgreen:
:? Volkswagen die met een Elise-Killer komt…? Jammer dus- Al bij voorbaat volstrekt kansloos omdat Volkswagen geen Lotus is, omdat die Elise al lang en breed heeft gedaan en getoond wat Volkswagen niet en huis had en dan nu roemloos zo proberen te kopiëren. :twisted: Vertel eens- Waarmee onderscheidt zich Volkswagen dan als ze een “Killer” gaan proberen te maken- van al die Chinese merken waarvan vele mensen hier lacherig en minachtend vinden dat die de Westerse merken proberen na te doen? En dan- Het is nog steeds alleen maar een concept met een hoop theoretische blabla en verder niks concreets. :roll: Concepten zijn er bij duizenden in Autoland. Maar echte productie-auto’s zijn er toch een stuk minder. En deze Volkswagen is dat voorlopig -de eerstkomende 3 jaar- zo te lezen ook nog niet. En hoe lang rijdt de Elise in 2011 dan al rond…? Vanaf 1996 tot 2011 is… 15 jaar!!! In autoleeftijden is dan een “Elise-Killer” ongeveer zoïets als in topsport sprinten zeggen dat er eindelijk een Bejaarden-Killer is opgestaan… :oops: Nou nou- Dát is knap…! :P
8) Elise Rules en Volkswagen of welke andere “Killer” dan ook -áls ze al op de markt komen…- hebben wat mij betreft echt alleen maar het nakijken. ;)
:lol:
Powerslide zegt
Nee tuurlijk. Streefgewicht 1000kg, maahaar vanwege de veileigheidseisen…blablabla komen we uit op een gewicht van 1100. En ja, daar komen de vloeistoffen nog bij. En de passagier ook ja. Je zou inderdaad kunnen stellen dat de auto eigenlijk 1250kg weegt, ja. Volgens het aloude credo; Eerst zien dan geloven.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/07/19/het-overgewicht-van-de-volkswagen-audi-groep
rs zegt
Ik heb deze foto al gezien in een magazine uit het jaar 2001….
Scuderia zegt
Ziet er toch wel leu uit.
Maar ik word echt niet warm van die specs van een Lotus dus denk ik ook niet van de ookal ben ik een groot VW fan.
Beem bim bop zegt
Gaan ze er straks ook hun beruchte dieselpompverstuivers inzetten zodat al die tdi gekken m nog mooier vinden? Neem m dan wel met windscherm anders krijg je al die zwarte walm in je nek…
Ant zegt
met 1000 Kg zou ik eerder denken dat het een concurrent wordt voor de Mazda MX-5, tenminste als ze van plan zijn achterwiel aandrijving te geven. Anders wordt het gewoon weer een platte Golf cabrio met een andere naam.
kyanite zegt
De looks van Lotus met de kwaliteit van VW….. klinkt goed.
@Beem bim bop
De huidige diesels zijn over het algemeen vlotter als de meest benzine-motoren, dus ik zie het probleem niet om deze VW ‘Elise’ met een diesel uit te rusten.
@Powerslide
Die tekst in de link die je plaatst is ook van toepassing op alle andere automerken en niet alleen op VAG-producten.
Beem bim bop zegt
@kyanite: de ‘huidige’ (antieke) diesels in van vw, dat is t m nou net… met een diesel erin heb ik geen probleem zolang het maar geen walmende tdi is.
ZOEF zegt
Ik had ooit een Citroën BX van 900 kilo met 90 pk en die floepte even lekker door het verkeer als mijn Alfa 1800 met 144 pk. Laag gewicht = de toekomst!
ZOEF zegt
@klassiekerrally:
“En dat je er op handen en voeten uit moet komen zegt inderdaad meer over jou ”
ik beken, ik ben veuls te vet …
:oops:
Heyhuub zegt
Hmm, een Exige hangt tegenwoordig ook al tegen de 1000kg aan.
disco3 zegt
Hmmm ik weet niet of dat nou zo goed zou zijn, Lotus verslaan ze in ieder geval niet:D. Maar waarschijnlijk noemen ze bij VW een lichtgewicht sportwagen een golf in de vorm van de Elise, dus dat gaat heel veel kilootjes kosten
Mr_R zegt
Altijd leuke plannen dit en altijd weer de vraag of het er ooit van komt. Achterwielaandrijver? Denk ’t niet; anders hadden ze de Up! ook niet tot voorwielaandrijver gemaakt.
bmw killer/sloper zegt
-edit: nutteloze bijdrage-