In het kader van “niet genoeg 911 varianten” laten we een ballonnetje op voor een nieuw model. Een groen model, een milieuvriendelijk model. Elektromotor op de voorwielen, dikke zescilinder achterin, om ons zoet te houden tot de 918 spyder verkocht wordt.
Dit gerucht is eigenlijk een vervolg op de 500pk special edition GT3 RS. Porsche zou Porsche niet zijn als ze de 997-reeks niet met nóg een vette special af zouden sluiten. Dat de GT3 de basis vormt lijkt daarbij heel aannemelijk. De GT2 heeft onlangs een RS gehad, de Carrera een GTS, de cabrio is een Speedster te worden alleen van de GT3 (RS) en turbo zijn er nog geen nieuwe speciale varianten. Verder hebben we amper een jaar tot de introductie van de nieuwe 911.
De hybride technologie is in huis, Porsche racet er zelfs mee. Hoog tijd om die techniek in een straat-auto te bouwen. Het zou een prima zoethoudertje zijn in afwachting van de 918. Drie tot vier jaar wachten is best nog lang. Een GT3 die kinetische energie terugwint zou helemaal in Porsche’s straatje passen om zo veel mogelijk racetechnologie in de straatauto’s aan te bieden. De vooras kan zo overgenomen worden, of er een vliegwiel of accu’s in komen te liggen moeten ze zelf uitzoeken. Natuurlijk willen we niet te veel extra gewicht.
Ik zie wel wat in het hergebruiken van ‘remenergie’. Of Porsches klantenbestand hier warm voor loopt? Geen idee, maar enkel het “boost”-knopje in het racy interieur zou al meer verkopen moeten versieren. (bron: teamspeed.com)
porsche911turbo2 zegt
woooooeeew VET!
RenesisHP zegt
Al weer een 911..
Er rijden er al zo verschrikkelijk veel rond. Het is gewoon niet echt leuk meer. Ze hebben ook wel gigantisch veel verschillende varianten en opties nodig om de klant nog afwisseling te bieden. Als Porsche klant kun je daardoor nog enigzins uniek over komen.
Daarbij leef je in de wetenschap dat er binnenkort weer een “beter” model aan komt. Dus je auto is bij voorbaat al veroudert.
lambo4all zegt
@RenesisHP: ze moeten gewoon de targa, carrera, carrera 4, carrera 4s uit productie halen. die zijn voor sappies en mist toch niemand. dan blijven alleen de leuke versies over:)
JPM zegt
Serieus Alwood ga je nou bij elke nieuwe Porsche roepen dat er al heel veel Porsches zijn? Waarom zo een negatieve ondertoon. Hoe meer varianten hoe beter, voor ieder wat wils.
OT: De race-versie veegt momenteel de vloer aan met alles op het circuit dus ik kan me het goed voorstellen. Volgens mij heeft Porsche de techniek niet zelf in huis maar koopt het vliegwiel-KERS systemen van Williams.
Ram-G-maN zegt
Lijkt me toch knap als je om een 911 kunt vragen bij de Porsche dealer dat nog niet bestaat. :D Alhoewel…
willie zegt
word(meer dan een beetje) 911 moe. is hier toch veel te veel aandacht voor deze laffe bak (al 178 jaar ’t zelfde design) met een wegligging die echt niet meer van deze tijd is. hier zitten toch enkel 60 plussers met zonder haar op te wachten. die krijgen hier waarschijnlijk een iets minder slappe lul van.
Svensson zegt
@willie:
Waarschijnlijk heb je zelf nooit in een moderne 911 gereden als je dat zegt. Probeer het eens, de wegligging zal je nog verbazen denk ik.
Yeelen zegt
De Turbo heeft al een S-versie, dus dan blijft de GT3 (RS) nog over om te ‘Special-editioneren’.
tarquesh zegt
die ken er ook wel bij. In ieder geval goed om het Porsche gamma co2 gunstig omlaag te krijgen. Al gaan ze amper de showroom uit (hybride 911), dan houden overheden hun mond over Porsche. Dus nuttig om ze te maken. Heb ik gebaseerd op het artikel van Aston Martin die een kleine auto erbij hebben. Truukje!
Orichy zegt
Ik vroeg van de week om een 911 Cabriolet GT3 RSR Hybrid 4, nou die komt er misschien toch nog, als Porsche zo door gaat. Heb ik mijn zin en Porsche zijn nieuwe telg.
BmwMPower zegt
Porsche GT3 RS GTM4 Hybrid RSGT Turbo…
T Bone zegt
Mmm… lekker !
Faalhaas zegt
*Doet wachten op zijn nieuwe Porsche 911 GTS3 RSR Hybrid Turbo Turbo M-AMG EVO MCMXVII NOS Country Cross Picasso 12.4 HDI*
astonfreak zegt
er is gebrek aan naamen gewoon wat verzinne doen ze wel denk
bpc zegt
als porsche de 911 nu laat sterven bij deze generatie en met iets totaal nieuw komt maar ik denk niet dat ze daar het lef voor hebben
GT-R zegt
Jeeehh, weer een nieuwe 911! Maak er een special edition van met bijbehorende special price en de Porsche fanboys zijn weer helemaal happy. Ongetwijfeld zal het vast wel weer goed rijden, maar qua model rij je ondertussen in een leasebak als de Audi A4 of VW Golf nog exclusiever!
porsche_fan zegt
Maanden geleden heb ik hier al iets over gelezen..
porsche_fan zegt
@willie Ja die wegligging is niet van deze tijd, die is de tijd ver vooruit!!
enne, voor mensen “met zonder haar”??
Dimglor zegt
Best wel slim…. Zo kunnen ze ook hun CO2 normen naar beneden halen van hun aanbod…. Niet slecht gezien… En zo rij je zogezegd ook “groen” … ;)
peter zegt
was hier onlangs geen 911 race hybrid te zien ? met een soort vliegwiel ? was dat ding niet waanzinnig snel ?
Het succesvol zijn van een merk mag je nooit als minpunt zien.
Serge zegt
Prop het met supercondensatoren in de Cayman RS
mercedesje zegt
ik wacht nog liever op de 911 turbo gt3 rsr targa hybrid gts speedster die er ongetwijfeld komt
Jokkebrok zegt
Duimen voor het boost knopje!
Ferdinand1 zegt
Laat maar komen. Dan kan er in de 991 serie ook weer een hybride komen, en die zal dan gelijk vertrouwd bij het publiek zijn.
Cantago zegt
Een flink vliegwiel en een boost knopje kunnen er wel voor zorgen dat ik warm loop voor een hybride hoor!