De Integra die Honda eerder deze maand onthulde viel vies tegen, maar er is goed nieuws: er komt nog een nieuwe Integra.
Een van de leukste Honda’s uit de jaren ’90 is de Integra R. Voorwielaandrijver of niet, de Integra R staat te boek als een buitengewoon puike rijdersauto. Sommigen stellen zelfs dat het de beste voorwielaandrijver ooit is.
Nu waren niet alle Integra’s zo spannend, maar vanaf 1998 was de Integra in onze contreien alleen als Type R leverbaar. Dit heeft er aan bijgedragen dat de naam Integra in positieve zin is blijven hangen.
Inmiddels is het al 20 jaar geleden dat de Integra R in Nederland leverbaar was. Internationaal is er ook al sinds 2006 geen Integra meer. Honda gaat deze naam echter weer nieuw leven inblazen.
Sterker nog: dat hebben ze al gedaan. Eerder deze maand toonde Honda een gloednieuwe Integra. Dat was alleen een vieze tegenvaller voor liefhebbers van de Integra uit de jaren ’90. De nieuwe Integra is namelijk een suffe versie van de Honda Civic, bedoeld voor de Chinese markt. Een auto die dus op geen enkele manier interessant is.
Er is echter goed nieuws: er komt nóg een nieuwe Integra. En deze belooft er in ieder geval een stuk beter uit te zien. Deze Integra komt er alleen niet als Honda, maar enkel als Acura. Maar dat is een detail.
Na eerder al de bovenstaande koplamp getoond te hebben, laat Acura nu iets meer van de nieuwe Integra zien. Op de nieuwe afbeelding zien we een sportief gelijnde vijfdeurs. Een liftback á la Audi A7 dus, maar dan compacter. Acura zelf omschrijft het als een ‘premium sport compact’. Klinkt goed.
Met het uiterlijk lijkt het wel snor te zitten, de vervolgvraag is: wordt het ook nog een beetje een leuke rijdersauto? Anders is het natuurlijk alsnog geen waardige opvolger voor de Integra Type R.
Ook wat dat betreft zijn er goede voortekenen. Acura heeft namelijk Integra Type S vastgelegd als patent, zoals we vorige maand al schreven. We moeten er wel bij zeggen dat het alleen om kleding ging, maar wellicht had het merk voor auto’s de rechten al veiliggesteld.
De Acura Integra zal volgend jaar onthuld worden. Voor ons is dit allemaal niet relevant natuurlijk, aangezien het merk niet in Europa actief is. Toch is het wel eens leuk om te kijken wat Honda’s Amerikaanse zustermerk allemaal aan het bekokstoven is. Met de TLX Type S en natuurlijk de NSX Type S zetten ze namelijk ook al hele interessante auto’s neer.
Homer55 zegt
Als de opvolger elektrisch wordt, geen waardige opvolger.
kniesoor zegt
Hoho, electromotoren kunnen ook flinke toerentallen draaien, heur !
Stylez zegt
Nope
kniesoor zegt
Toch wel. Zie bijvoorbeeld HF Spindel CF24.
petroldrinker zegt
@Homer55: precies dat dus
kenner zegt
@Homer55: nee met een V12 nou goed. Het is 2021 wordt wakker
petroldrinker zegt
@kenner: dus? Er is geen ban op ice nog gelukkig, dus lekker bij een ice houden dan ook
redbeams zegt
@kenner: Inderdaad wordt zelf ook wakker en doe eens wat research 😉
tmenges zegt
@Homer55: ik voorspel een aantal treurige jaren voor je.
Homer55 zegt
Echt waar hoeveel moeite mensen moeten doen om een lullig tegenreactie te kunnen geven.
Ik houd van oldschool en heb meerdere auto’s van 15 jaar en ouder vanwege de karakter. Dat ik niet van elektromobielen houd is wel duidelijk en heb andere hobby’s waar ik me bezig houd ipv zogenaamd ergeren aan elektromobielen.
Een Integra van toen moet het hebben van een opgefokt 4 pitter met VTEC en diens geluid en beleving. Als de opvolger elektrisch zou worden, wat me wel logisch lijkt, dan is dat elektromobiel een opgefokt motor, vtec, geluid en beleving kwijt. Geeft daar wellicht een andere beleving voor terug. Anders, dus niet zelfde. Vandaar niet waardig. Zo goed @kenner..? Goedemorgen jonge.
arias zegt
Ziet er qua looks goed uit
mashell zegt
Rare mengelmoes tussen een BMW 4 GC en een Opel Insignia. Honda zal dit wel weer op een C segmenter plakken waardoor het totaal niet werkt.
hondafiel zegt
@mashell: Daarom is het ook een Acura en gaat in de VS wel werken.
basman147 zegt
Als CLA en 2-serie Gran Coupé concurrent op Civic-basis moeten ze hier leuke aantallen mee kunnen halen. De Civic wordt in de VS bejubeld, dus de basis lijkt goed te zitten.
mashell zegt
CLA en 2-serie Gran Coupé zijn toch wel erg goede argumenten om zulk design niet op een C segment wagen te proppen, het lukt gewoon niet.
tmenges zegt
Paar Honda logo’s er op en hieropan met dat ding.