Skoda gaat je uit de brand helpen als je zit te wachten op een elektrische auto voor het hele gezin.
Er komen in een rap tempo nieuwe elektrische modellen op de markt, maar op sommige punten is het aanbod toch nog heel beperkt. Een volwaardige elektrische cabrio is er bijvoorbeeld niet. Gelukkig gaat Mini daar verandering in brengen, want ze lieten vanochtend een dakloze Cooper SE zien.
Waar je ook tevergeefs naar kunt zoeken is een elektrische MPV. Nu is dat niet zo gek, want de MPV is gewoon dood. Een elektrische cross-over met een derde zitrij zou een prima alternatief zijn, maar die zijn er ook maar heel weinig.
Stomtoevallig hebben we momenteel een EV met een derde zitrij als duurtester (de EQB), maar dat is zo’n beetje de enige optie. Als we busjes even buiten beschouwing laten, is er verder eigenlijk alleen de Model X. Maar dit is niet echt een bereikbare auto voor een doorsnee Nederlands gezin. De EQS SUV, die ook een derde zitrij heeft, is dat al helemaal niet.
Elektrisch rijden met meer dan drie kinderen is dus voor veel mensen geen optie. Maar misschien kunnen zij hun hoop vestigen op Skoda. De Tsjechen laten vandaag namelijk een teaser zien van een elektrische auto met een derde zitrij.
Het gaat om de Skoda Vision 7S. Zoals de naam al verklapt is dit nog een concept car. Van het plaatje worden we nog niet veel wijzer, maar we zien wel een ongebruikelijke opstelling van de stoelen. Een zevenzitter heeft normaal een 2-3-2 opstelling, maar hier zien we een 2-2-3 opstelling. Ook interessant: er is een kinderzitje geïntegreerd op de middentunnel. Simply clever, al zegt Skoda het zelf.
De Skoda Vision 7S is niet alleen interessant vanwege het aantal zitplaatsen. Met deze concept car gaat het merk namelijk ook een nieuwe designtaal introduceren. Skoda is de laatste tijd goed bezig qua design, dus we zijn benieuwd waar ze mee op de proppen komen.
Het is nog niet bekend of er überhaupt een productieversie komt van de Skoda Vision 7S, maar daar gaan we wel vanuit. Volkswagen heeft in China ook al een elektrische zevenzitter (de ID.6), dus dat moet niet heel moeilijk zijn.
potver7 zegt
“Stomtoevallig hebben we momenteel een EV met een derde zitrij als duurtester (de EQB), maar dat is zo’n beetje de enige optie. Als we busjes even buiten beschouwing laten, is er verder eigenlijk alleen de Model X. Maar dit is niet echt een bereikbare auto voor een doorsnee Nederlands gezin.”
Het doorsnee Nederlandse gezin heeft (qua aantal zitplaatsen) dan ook meer dan genoeg aan een Dacia Spring…
machielvdd zegt
Ik bedoel natuurlijk een doorsnee groot gezin ;)
frank2b zegt
Waar is het stuur?
tjorque zegt
Als het eentje is met superb achtige proporties eventueel qua hoogte wat allroad genen om niet te ver van het suv gedoe af te wijken, of een mpv, dan ben ik wel geïnteresseerd.
bernoulli zegt
“Betaalbaar”
De Enyaq is net weer zo’n € 7.500,- duuder geworden en voor een doorsnee uitvoering betaal je al snel 60K. Deze zou daar boven komen
Dat zal een winstpakker worden dan.
mashell zegt
De autokosten = aanschafprijs – restwaarde + gebruikskosten + financieringskosten.
Dus als de restwaarde hoog is en de gebruikskosten laag dan kan een auto van 60k betaalbaarder zijn dan van een auto van 30k. Geld lenen is goedkoop dus voor veel mensen is zo’n auto van 60k gewoon bereikbaar.
Uiteraard zullen er hele volksstammen zijn die stellen dat je geen geld moet lenen anders dan voor een huis maar het idee erachter is helemaal hetzelfde (huiskosten = aanschafprijs – toekomstige verkoopwaarde + onderhoud + financieringskosten). Het enige dat anders is dat een lening voor een huis zo hoog is dat we er het dure woord hypotheek voor gebruiken.
Albert zegt
Een huis is wel ff wat meer waardevast dan een auto
mashell zegt
Er komt dus gewoon een Enjaq met een bank in de kofferbak en neerklapbare achterstoelen?
jarnobakker zegt
Ik hou het nog wel ff bij mijn S-max.
Als ik geen 7 zitter meer nodig heb gaat hij pas de deur uit.