De Porsche 911 GT2 heeft officieel 530 pk (maar officieus leveren de blokken soms wat meer) en alleen achterwielaandrijving. Serieus snel en in de verkeerde handen best spannend. Toch zijn er mensen die behoefte hebben aan een nog meer hardcore variant.
De ultra-hardcore 911 GT2 RS is bedoeld voor gebruik op het circuit. Denk aan een snel broertje voor de GT3 RS, met slechts 415 pk kun je je tegenwoordig ook niet meer overal vertonen. Volgens de geruchten krijgt de GT2 RS onder andere een perspex achterruit en centrale wielmoeren. Verder zou de GT2 op een heel streng dieet gaan waarbij maar liefst 200 kg bespaard zou moeten worden. Dat lijkt erg onwaarschijnlijk, want met leeggewicht van 1440 kg is de GT2 al zeker niet zwaar. De 911 GT2 RS krijgt 50 extra pk’s zodat het totaal op 580 uitkomt. (via pistonheads)
Jaapschaap zegt
Stoer!, dat word een echte hardcore racer :D
sebastianchubasco zegt
200 kg op het gewicht met of zonder vloeistoffen?
dat zou wel een knappe prestatie zijn.
ring <7:20 anyone…?
RenJie zegt
beetje overbodig denk ik. Als je die filmpjes van de GT3 (RS) op de Nürburgring ziet, dan is dat ook wel genoeg zat.
Roy zegt
Porsche lijkt wel getergd sinds dat gedoe met die GT-R.
sander zegt
waarom niet, leuk :D
Salami zegt
Aangezien schijnbaar de GT2 al redelijk moeilijk onder controle te houden is, wat zal het hiermee dan worden? Minder gewicht en meer power, alleen op de achterwielen? Slippy-slidey-oversteery?
freek zegt
Wat moet dat een beest van aan auto worden zeg!
200kg minder(als ze dat halen) en 50pk meer ! :shock:
Porsche_Fan zegt
Laat maar komen heren uit stuttgart :D
clijde zegt
De gt3 is kwa uitelijk is veel mooier dan deze, en dan in het wit. De gaten in de body is wat overdreven. Ik denk dat ze van gekigheid niet meer hoe ze een 911 moeten upgraden.
vla zegt
Jullie geloven me mss niet, maar de woorden “GT2”, “RS”, “-200 kg”, “580pk” en “Hardcore variant” deden werkelijk rillingen over mijn rug lopen. Hoe kan je de Widowmaker nog gevaarlijker maken dan hij al is? Nou, Porsche levert zelf het antwoord. Gestoord is dat, gewoon onverantwoord gestoord. En gek ook. Dat is geen slaghamer, geen kanon, geen beest, geen sluwe racer, geen edger, maar een guillotine, niet meer en niet minder.
MurcieBoy zegt
of een vierwielaandrijving met de motor achterin? hoe heet die ook alweer?
een 944? iemand?
W1ck3D-78 zegt
… en in de handen van een goede bestuurder sneller dan het meeste dat hier op de planeet rondrijdt.
Drive it you like you stole it, om maar een cliché uit de kast te halen.
Shenkie zegt
Wauw wat vet! Geen auto voor amateurs. De huidige GT2 vond ik mooier dan de GT3 van het vorige model. De nieuwe GT3 vind ik echter weer mooier dan deze GT2. Dus ik hoop dat de nieuwe GT2 nóg mooier wordt dan de nieuwe GT3 (wat echt een prachtauto is).
RenesisHP zegt
Vertaling.
Porsche heeft raceambities in de hogere klasses. Het gat boven de GT3 RSR.
RenesisHP zegt
@de vlaeminck.
Als je ziet wat tuners uit 911jes weten te persen en dit ook daadwerkelijk op de weg kunnen zetten, denk ik dat het best wel goed komt met deze GT2 RS.
En ja, niet iedere leek zal er normaal mee kunnen rijden. Maar daar is deze auto ook niet echt voor bedoeld.
vla zegt
@ mx5/rx8owner
Ik vind het hoe dan ook onverantwoord. Je weet ook dat een auto met een turbo al behoorlijk moeilijk te doseren is voor het fijnere werk, maak daar nog eens 2 turbo’s van, variabele, en geef die kracht (weliswaar via overheersende elektronica) aan de achterwielen. Maak dan een versie met minder gewicht en meer kracht. Widowmaker². En er zullen altijd leken zijn die in deze auto gaan rijden, en ook behoorlijk goeie coureurs kunnen de GT2 maar moeilijk de baas. Beeld je dan eens een GT2 RS in… Ludacris. Veel spectakel en naambekendheid, dat dan weer wel.
JPM zegt
@ de vlaeminck
Ach niemand gaat tot het uiterste met dat ding. Als er een GT2 RS komt is het voornamelijk om op te scheppen op feestjes en dat soort dingen. Ik zeg: Laat maar komen!
RenesisHP zegt
@de vlaeminck.
In de racerij heeft Porsche zich al bewezen om dit soort turbomotoren te benutten. Vermogens van dik 600pk zijn behaald met een oude race 911 GT2 die in vergelijking met deze auto waarschijnlijk een stuk slechter op de weg ligt als deze. Bedenk wel dat deze auto’s eigenlijk voor slicks bedoeld zijn.
Dit is meer race dan straatauto, als ik de 200kilo gewichtsbesparing mag geloven.
Trouwens, als er tegenwoordig met meer dan 1000pk op de achterwielen gereden kan worden is dit natuurlijk kinderspel. :P
RenesisHP zegt
Vergelijk dit maar met de eerste 911 Turbo. :lol:
Moeilijk, maar met ervaring te doen.
sjaak1234 zegt
”want met leeggewicht van 1440 kg is de GT2 al zeker niet zwaar.”
Sinds wanneer is 1440kg ligt? De F40 reed meer dan 20 jaar terug al met meer dan 300 kilo minder rond…
Ralph zegt
GT2 RS; Echte mannen weten waarom.
Ligt? De F40 werd 20 jaar terug om de oren gereden door de Ruf CTR ‘Yellowbird’.
Geef mij toch maar liever de Supernatural GT3 RSR! ! !
Minder gatenkaas…
RenesisHP zegt
@de vlaeminck.
Ralph zegt
Rondje Nordschleife in 7:32! ! !
Oeps… de Carrera GT 7:37.
CSL zegt
Oeh, dat wordt een enge auto. Maar wel eentje die je moet hebben :>
vla zegt
@ JPM
Daar heb je een onweerlegbaar punt, ik geef je volkomen gelijk.
@ mx5/rx8owner
De 993 is van voor mijn tijd! (niet dat ik er niets van weet, maar die glorie heb ik niet gekend) En tja… Wat moet ik zeggen… Met al die evoluties op motor- en aandrijvingtechnisch gebied, is het niet zo verwonderlijk dat er krachtpatsters van zo’n formaat bestaan. En overigens: het gaat toch eigenlijk om koppel? Wat denk jij?
The 12oach zegt
1440 kilo is niet licht maar wat noem je licht dat menig Honda civicje of noem het maar op klein autotje net aan 1000 kg weegt wilt niet zeggen dat het net zo gebouwd is als dit. Want dit ding moet eventjes wat meer vermogen neer leggen en ook nog is veilig genoeg ervoor zijn. En ja dan kan je een civic wel naar 500pk liften maar de veiligheid is er niet naar, mits standaard.
Ik wil dit ding hebben.
KamerOlifant zegt
Wauw! Hopen dan dat er een gek op staat die een pakket aanbiedt wat de GT2 RS dan streetlegal maakt… Net zoals met de Maserati MC12 Corsa, door EDO geloof ik.
BAAP zegt
1240 kg
580 pk
porsche
twins
abnormaal hard!
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Degene die dit allemaal tegen spreekt en vindt dat ze al snel genoeg
zijn moet weten dat dit een:
“Porsche 911 GT2 RS voor de echte mannen” !!!!
word! ;)
More power, less weight = more mán fun..
Supreem zegt
Dit klinkt een beetje als een Ruf CTR2 op dieet. En dat is vrij extreem.
Leuk!
Gnermo zegt
Ze maken deze gewoon om dat ring recordje ff te pakken :P
Emile_Benz zegt
I love Stuttgart… :P
autoblogger zegt
Best kut als de GT-R dan gewoon weer wint…
Joost1990 zegt
This is a man’s world… :D
pieter zegt
@murcieboy
959
NLBUURMAN zegt
@MurcieBoy
bedoel je de 959?
#Lennard zegt
Why? Because we can :)
johnny t-jet zegt
”met slechts 415 pk kun je je tegenwoordig ook niet meer overal vertonen”’
Heerlijk , nu de eerste nog die deze marginal pk”s op de nurburgring volledig kan benutten. je mag je vinder opsteken.
Cantago zegt
Dat klinkt HEEL gevaarlijk… I Like It!
Rick dos zegt
En dit moet dan zeker 3 ton gaan kosten? Nee, alhoewel ik een redelijke Porsche enthousiast ben is dat gewoon een belachelijke prijs voor een 911. Ik vond €269.000 al belachelijk, daar niet van…
Maak dan een opvolger voor de GT ofzo…
Laurens zegt
Modern rubber, ESP, klein turbo gat door hoge compressie motor, veiligheidsvoorzieningen: denk dat die jaren ’70 Turbo’s de echte mannen auto’s waren. En doordat die heren jong overleden zijn, zijn de genen verloren gegaan en worden wij nu afgescheept met dit soort watjes auto’s ;-)
Timmie zegt
Ja, dit kan een tegenreactie zijn op Nissan… Daar bij Porsche zijn ze toch zo imagogeil… Ooit zal dat eens tegen hun keren… Het zijn daar slechte verliezers!!! Man, je hebt sportwagens, meer moet dat toch zelden zijn???
Rick dos zegt
Het zijn inderdaad slechte verliezers. Daarom maken ze al jaren dikke winsten.
pietje zegt
Ik hoop dat die komt!
Stijn zegt
De GT2 gaat gewoon net als de Turbo een facelift krijgen. En ja het aantal pk’s zal waarschijnlijk met 30 ofzo stijgen en mogelijk krijgt nieuwe net als de 997 GT3 MKII velgen met centrale wielmoeren. Maar verwacht voor de rest (buiten de introductie van PDK) niet teveel nieuws…
WieAndersDasAuto zegt
Dat is een behoorlijk bruut ding! Je moet wel van goede huize komen wil je hiermee even lekker racen.
Ik zou het heel knap vinden als ze die 200 kg er echt af kunnen halen. Dat is wel een prestatie hoor. 580 pk, 1240 kg, dat wil wel vooruit hoor!
Ben zeer benieuwd wanneer die uitkomt :D
Jorden zegt
De GT2 heeft geen gestript interieur zoals de GT3, dus daar kan je makkelijk beginnen.
mc959 zegt
Jongens toch, dit vergelijken met een F40????
F40 is een motor, 4 wielen en een stuur, voor de rest heb je niks
daarbij heeft de F40 een heel slechte versnelling verhouding (in 5de zou hij
420km/uur kunnen halen, maar is niet krachtig genoeg ervoor)
En ja de GT2 zelf in zijn huidig formaat is 300kg zwaarder, maar geeft
de F40 geen enkele kans qua prestaties met o.a. Gps, airco, tractioncontrol, ESP, airbags overal en zelfs plaats om een paar zakken kwijt te raken.
Pieliej zegt
Hihi, er is ook een 996 GT2 RS trouwens. Zeer onbekend, zijn ook maar een paar exemplaren van gebouwd. Er staat er wel een op autogespot.com
DennieFR zegt
Indrukwekkende cijfers voor een al indrukwekkende auto :D
200kg eraf is niet onmogelijk op de toch al niet zware GT2,maar denk daarbij wel aan een kaal interieur en veel carbon,wat de prijs weer goed richting de hemel drijft ;)
Mark zegt
We hopen dat ie komt
Laurens zegt
‘Zis is not ein car, zhis ist ein veapon!’
Ary zegt
nee die komt er niet.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Wanneer kappen ze eens met het uitmelken van dit model.
Gooi eens een nieuwe op!
JMC zegt
Weer een “nieuwe” Porsche… Ze zouden wel eens mogen stoppen met de 911 uit te melken. Begint wat eentonig te worden. Presaties anderzijds zullen wel weer impressionant zijn, maar toch, ben er geen fan van!
Greetzz,
JMC
Dennis zegt
GEKKEN!! maar wel suuuper nice :-D
Rijtest? :-)
SimonMc zegt
Er is inderdaad in het verleden al een 996 gt2 rs geweest, welke onbeschoft duur was natuurlijk…
Als hij er komt, geloof ik nooit dat hij 200 kg minder weegt.200 is wel héél veel hoor op een auto die niet bepaald gebouwd is propvol met luxe.
MurcieBoy zegt
@ Pieter en NLbuurman
ik denk het? :P ja die bedoel ik ja ;)
Ollie zegt
Is Club Sport (CS) niet een meer gebruikte benaming voor een exclusive lichtgewicht versie van een GT2? de 996 had die benaming volgens mij ook …
Kle1ntje zegt
Hopelijk net zo extreem als de 996 GT2 RS :D
http://www.autosalon-singen.de/Katalogfahrzeug_RecordView_Detail.cfm?fahrzeugID=02501_0065_03_02&languageID=de
Stephan zegt
Gewoon weer een gt1 maken ;)
Maareh heeft iemand meet info over de 996 gt2 rs ?
Wat ik er over kan vinden is dit geen officieel porsche model, maar een tuner die de 996 gt2 heeft aangepakt en plakkertje rs erbij gedaan ?
w0o0dy zegt
De huidige GT2 is al teveel van het goede voor vrijwel alle bestuurders en die hebben dan wel veel vermogen en superprestaties om mee te pochen maar worden in de praktijk op een trackday toch weer om de oren gereden door auto’s die beter hanteerbaar zijn….. nog meer vermogen heeft dan ook alleen maar nut in de bar en op feestjes…..”My dick is indeed very small, but i do have a gt2 that has 550bhp! Aren’t i cool? Please be impressed, oh come on….. PLEEEEAAASE??”
willie zegt
ik had dit ongeleid projectiel ook iets lager gemaakt…
willie zegt
gebbetje zegt
Jajajajaja geruchten. Zucht.
Hierdenaartje zegt
blablabla
porsche_fan zegt
hij komt eraan! en ook streetlegaal!
:D