De open Mulsanne zal er over een tijdje toch echt moeten komen.
Bentley’s CEO Wolfgang Duerheimer gaf in 2012 een select groepje klanten goede hoop. Hij liet ze op Pebble Beach Concours d’Elegance een Mulsanne Cabrio zien. Maar die hoop bleek onterecht. Duerheimer ging weg bij Bentley en opvolger Wolfgang Schreiber legde de prioriteit liever bij een nieuwe SUV, de Mulsanne Cabrio moest wijken. Er zou volgens Schreiber geen vraag zijn naar een dure cabrio van het merk.
Einde project zou je denken. Toch niet, de kaarten zijn bij Bentley immers weer anders geschud; Duerheimer is back! Na een jaar een hoge R&D-piet bij Audi te zijn geweest, is hij sinds april weer terug in zijn oude stuurmans-positie bij Bentley.
Dat blijkt goed nieuws te zijn, hij laat aan Automotive News weten dat hij het Mulsanne Cabrio project meteen weer heeft opgepakt. “Toen ik terugkwam, was ik een beetje geïrriteerd dat dit project twee jaar heeft stilgelegen, maar het is weer in volle gang.” Aldus Duerheimer.
Van de Mulsanne Cabrio werden in 2012 al officiële schetsen vrijgegeven maar verdere info is schaars. Verwacht de auto niet voor 2016 op het grindpad voor je villa.
UPDATE: Gallery met beelden die Bentley gebruikte om het ontwerp van de koets te registreren bijgevoegd. (bron)
dikdraak zegt
Ik hoop toch dat die uitgeklopte wielkasten niet verder komen dan het schetsstadium. Mijn God, wat zijn die lelijk.
kapiteinaudi zegt
Hier zelfs een echte die gelekt is:
http://jokeforblog.blogspot.be/2013/09/bentley-mulsanne-convertible-leaked.html
MrBrown zegt
@kapiteinaudi: Check, we hebben ze toegevoegd!
knipperlichtje zegt
Misschien wil er wel niemand een cabrio hebben met een front dat schijnbaar in de sociale werkplaats ontworpen is?
tupperware zegt
Die had er allang moeten zijn, de Mulsanne is de enige in de huidige line-up die Bentley waardig is.
heer zegt
@tupperware: juist!
jaapiyo zegt
De Mulsanne is een van de weinige VAG producten waar ik warm van wordt. Een cabrio variant zie ik ook wel zitten, wordt ‘ie wellicht ook wat korter van en dus bruikbaar in Europa. Als ik dan de loterij win kan ik een beetje in stijl door het dorp heen rollen. Coupé zou nog mooier zijn (Brooklands, bitte) hoewel bij zo’n slagschip is een cabrio variant ook wel sjiek op een of andere manier…iets wat ik bij een Conti GTC die hiernaast staat dan overigens weer totaal niet vind (beetje fout en tsja…toch ook verwijfd).
berlinetta zegt
@jaapiyo: Ik ben het echt op alle punten met je eens!
adyton zegt
@jaapiyo: idd. Die lengte en die hoekigheid maken deze wagen net. Net als bij de rolls. Vind het alleen jammer dat de coupe daar niet zo een mooie daklijn heeft.
Voor mij is de Brooklands nog steeds een droomwagen.
jmcclane zegt
Wat ik vermoedde werd bevestigd in de laatste zin. Ik citeer: “Verwacht de auto niet voor 2016 op het grindpad voor je villa.”
Eind 2015 begin 2016 wordt tevens ook de nieuwe S-Klasse cabrio verwacht, dus Bentley zet er vaart achter. Het eerdere project is van de plank gehaald.
De nieuwe Mercedes S-Klasse Coupe is gewoon een beauty althans dat vind ik en denk dat de cabrio dat ook zal zijn.
henkhupelschoten zegt
@jmcclane: Precies, de s cabrio rijd al rond een tijdje rond en ik zag laatst foto’s van de mogelijke s cabrio en die zagen er gewoon fantastisch uit van die theoohilius chin ( denk dat dat de naam is) tja en het wordt wachten op de s65 amg cabrio ;)
adyton zegt
Goed nieuws. Die Azure moet er gewoon komen. Heeft een présence die de gtc gewoon niet kan invullen.
heer zegt
Beter dan de continental GT cabrio.
petrolpower zegt
Ze hadden toch wat meer naar de Azure moeten kijken
series2 zegt
Moor mij bestaat bentley eigenlijk niet meer, maar dit lijkt gewoon op een bijzonder stijlvolle kar!
ko3n zegt
Mooi een azure opvolger
toyotafortuner zegt
Zal er vast beter uit zien dan de Conti GTC!
Kom op Bentley, laat de autobloggers dromen van een propere, sjieke slee en niet van een Conti GTC. Een echte Azure-opvolger, zoals anderen zeggen.
mbkevin zegt
Waarom zijn schetsen altijd met grote wielen en laag dak en dikkere bumpers enzo dan in werkelijkheid.. Ik snap dat t een schets is, maar iets realistischer en dichterbij het resultaat moet wel kunnen toch..
Oh de auto is dikk! Er moeten meer en meer van dit soort autos komen! Dus flink die prijs omlaag van dit soort autos graag