Aangezien aartsrivaal Audi op het stunt staat om de ieniemienie A1 te introduceren zou BMW overwegen om in 2014 met maar liefst 2 nieuwe kleine modellen op de proppen te komen. Een paar steekwoorden? Voorwielaandrijving, driecilinders, hybride, elektrisch. Kijk jij er ook al naar uit?
Het is al langer bekend dat BMW als onderdeel van Project i werkt aan range kleine modellen onder de noemer Megacity. Dit moet een elektrische stadsauto worden gebaseerd op de techniek die momenteel getest wordt in de MINI E en BMW ActiveE Concept.
Daarnaast zou BMW ook een tweede kleine model op de markt willen brengen. Deze “0 Serie” zou voorzien zijn van voorwielaandrijving en het platform zou afkomstig kunnen zijn van MINI of BMW betrekt het van een andere fabrikant. Onder de motorkap zullen we motoren vinden waarvan het vermogen uiteenloopt van 90 pk tot 170 pk. Alle modellen zullen voorzien zijn van start-stop techniek en uiteraard staat er ook een hybridevariant in de planning. (via: auto-motor-und-sport.de)
sven2 zegt
Uitkijken, nee niet echt…
ErikkNL zegt
Het was te verwachten dat BMW van haar geloof zou vallen met achterwielaandrijver, want anders kun je echt niet meekomen in het micro-segment. Maar toch is het een keerpunt. Als ze de 1,3 en 5 maar lekker aandrijving op de achterwielen laten dan vind ik het allang best. En BMW moet wel de gaatjes opvullen dus dat gaat met deze modellen wel lukken
HDM zegt
En dan beweren dat er niet wordt uitgemolken.
Wanneer krijgen we BMW rollatoren met handvaten die schuin aflopen a la 5GT?
zdev zegt
@HDM: Cool, een BMW rollator met M pakket ;)
alwien tulner zegt
waanzinnig model..lijkt op mijn fiat 500 babyblauw.
heel benieuwd hoe het straatbeeld er dan uit gaat zien!
alwien
Cantago zegt
Een BMW met voorwielaandrijving? Wat een onzin zeg… dat is echt slecht! Plak er dan de Mini-badge op ofzo!
JohanCelica zegt
Zijn inmiddels ook gek geworden
York zegt
2 modellen => lees: een 3-en 5-deurs. Niets bijzonders dus.
Logisch dat BMW onder eigen naam een wagen gaat bouwen op het platform van de Mini. Voor mensen die niet met klein geassocieerd willen worden.
Kyanite zegt
Kopen ze toch bij GM een platform in, doen ze met de automatische versnellingsbakken ook :D
Ahura zegt
Ik vind dat luxemerken niet lager moeten gaan dan een C-segment auto.. jammer dit..
P1m zegt
Pfft, zelfs onze 1958 BMW 600 heeft achterwielaandrijving. En de Isetta die afgebeeld wordt ook. Is dit dan de eerste Bimmer aller-tijden met voorwielaandrijving?
bleegh zegt
ga er maar vanuit dat de nieuwe 1 serie ook voorwielaandrijving krijgt
bozewolf zegt
BMW kijkt gewoon vooruit. Je kan het marketing noemen, maar imo is het inspelen op de markt van morgen als het gaat om mobiliteit. Meer gebruiksvoorwerp, minder standaard Freude am Fahren.
Ik zeg goed bezig, heren en dames van BMW.
Ahura zegt
@bozewolf: ik snap die hele downsizing van modellen niet. Je kan toch helemaal niks met zo’n iQ bv?? Van A naar B in de stad maar hebben ze daar geen fiets voor ontwikkeld? Ten tijde van de 307 was het hip om een halve ruimteauto te kopen. Die tijd is ook alweer voorbij. Ik hoop dat deze trend ook snel weg is..
Geert Schoots zegt
De Isetta is zonder twijfel de grappigste auto ooit, ik zag een tijdje geleden in een mini expo nog een Isetta met bijpassende caravan (precies even groot als een matras).
robert--123 zegt
1e regel: stunt zal wel punt moeten zijn??
Brokkenpiloot zegt
Op het stunt staat of op het punt staat?
Raptor zegt
Met dit weer vervloek ik mijn achterwiel aandrijving. Ik heb al zo vaak vast gezeten in 2cm sneeuw MET winterbanden. Terwijl de Fiesta’s en de Bravo’s me voorbij zoeven!
Saab_Spyker_Automobiles zegt
@Raptor:
Dan kan jij niet rijden. Heb hier een Mercedes Sprinter met open laadbak. Ik denk dat er weinig auto’s zijn sie sneller slippen. Maar ook op zomerbanden kom ik nog prima door de sneeuw…..
AMG Powerrr zegt
Dan zal de 1 serie de kleinste echte BMW blijven.
tja zegt
Duidelijk voorbeeld van een premium merk dat zoekende is naar een nieuwe identiteit.
Timmie zegt
Dit is een oud gerucht dat nieuw leven ingeblazen wordt om de wind wat uit de zilen van de A1 te halen. En mocht dit al waar zijn, is de kans klein dat de naam BMW gebruikt gaat worden!
35i zegt
De 1 serie is al een plastic prulletje… Nog een serie modellen eronder? :?
JH zegt
in een woord: E-Setta…100% electrisch
paulusrx7 zegt
en we noemen het de bmw -1??
bassaal zegt
die BMW Isetta is echt wel premium…
tt zegt
ik geloof wel in klien stadsautos met een mooi design en ruimte voor max 2 personen en een beetje bagage.. Als deze wagens dan ook nog eens 150 to 200 km kunnen rijden zonder opladen, en mee kunnen in gewoon verkeer dan zou ik mezelf zelfs zoiets durven kopen in sportversie voor tijdens de zomer.. als het in de prijsklasse van de motor valt zeker niet mis.. ben benieuwd…
Sciurida zegt
Als BMW slim is noemen ze de huidige 1 serie voortaan de 2-serie, en de kleinere variant de 1 serie, ik bedoel anders krijg je een 0-serie, en die zou alleen al om de naam het imago van BMW om zeep helpen.
Ik vind dat merken best nog betaalbare auto’s mogen produceren om ook studenten zoals ik een betaalbaar alternatief voor de schijt trein te gunnen. BMW met ‘goedkopere’ auto (lees: waarschijnlijk rond de 20.000) betekend meer concurentie -> Audi’s goedkoper -> Citroëns ook goedkoper omdat Audi’s betaalbaarder zijn geworden? Wie weet, ik hoop het
RRRobert zegt
@Sciurida:
Ik denk eerder dat BMW voor dit soort ‘dwergautootjes’ de oude modelnaam “Isetta” weer van stal haalt.
JH zegt
@RRRobert: nope…E-Setta moet het gaan worden
Mavada zegt
@RRRobert: Grappig, de Isetta, dat schattige ding van de foto, daar moest ik inderdaad aan denken. Dwergauto’s is de ‘officiële’ aanduiding. Is zelfs een club van. Ik heb er eens een artikeltje over geschreven: http://www.autogekken.nl/?p=381
@JH: mooie vondst: E-setta!
JH zegt
@Mavada: is helaas niet van mij ;) maar van BMW…
fconderkantlat zegt
alleen een fiets en 3wieler kan ik me voorstellen als modellen lager dan de 1 serie…
M-lover zegt
Als ze kleine auto’s gaan maken is het spijtig genoeg voorwielaandrijving all the way… Maar aangezien BMW met de mini ook geen slechte prestatie heeft neergezet, zal het kleine autotje toch wel leuk blijven, al zal ik er nooit een kopen, al is er zeker een grote markt voor in de toekomst
Ikke zegt
Hoe gaan ze die dan noemen ? de 0.25 en 0.50 series ???
Simpson zegt
als er maar verwarmde handvaten opzitten. :mrgreen:
killioq zegt
zie mijn nieuwe bmw 016i H klinkt ook niet echt lekker. zolang niet maar goedkoop is en heel goed rijd zal het wel verkopen. anders niet, want ik toch liever 135i op mijn bumper staan.
getl4id zegt
neeee….. .toch geen voorwiel aandrijving??? zijn ze gek geworden??
Tostitje zegt
heb een leuke voor ze, maak de kleinste productie auto zelfs kleiner dan de peel p50:P
Valleyman zegt
Dan kunnen binnekort alle nullen van de maastschappij met een bijpassende 0-serie gaan rondknotsen :-)
zdev zegt
Die zijn er toch al? $240 op Amazon:
zdev zegt
En deze:
pizzakoerier zegt
ze zijn het helemaal kwijt daar in beieren…kunnen ze dan niet een modelletje a la oude 316i maken?
Martijn zegt
ja met de 0,5 serie en de 0 serie!
Wat het ook wordt, qua concurrentie maakt het alml niet zoveel..