En dat is goed om te horen.
De Jaguar I-PACE (rijtest) bestaat inmiddels alweer een tijdje en vooralsnog hebben we geen nieuwe varianten van het volledig elektrische model gekregen. De I-PACE is er op dit moment enkel als EV400, een uitvoering met twee elektromotoren à 200 pk. Jaguar werkt echter wel degelijk aan meer keuzemogelijkheden. Zo heeft de baas van Special Vehicle Operations, Michael van der Sande, aangegeven dat de er ook een krachtigere SVR-uitvoering in de pijplijn zit.
In een gesprek met Autocar vertelt van der Sande dat een SVR-versie van de I-PACE absoluut tot de plannen behoort. De baas van de afdeling zegt dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de snellere EV zijn debuut kan maken. Hoewel er nog geen officieel ontwikkelingsplan bestaat voor een dergelijk model, benadrukt van der Sande dat deze uitvoering op termijn sowieso komt.
Met deze versie van de I-PACE zal Jaguar uiteraard op een kleiner gedeelte van de markt mikken. De auto zal meer worden gericht op enthousiastelingen, in plaats van consumenten die enkel de beste auto voor hun geld zoeken.
Technisch gezien is er nog niets in kannen en kruiken, maar we kunnen alvast wel een beeld vormen wat we van een SVR-versie van de I-PACE mogen verwachten. Uiteraard zal het model sneller zijn dan het instapmodel. Jaguar lijkt het vermogen te willen opkrikken en daarmee de acceleratietijd (0-100 km/u) te verlagen naar minder dan 4,5 seconden. Het chassis zal worden verbeterd aan de hand van de informatie die Jaguar heeft opgedaan in zijn eigen I-PACE eTrophy-kampioenschap, de ondersteunende raceklasse voor de Formule E.
jeroenwz zegt
Zonder Turbo als toevoeging zal ‘ie vast langzamer zijn dan de Porsche Taycan op de Nürburgring. En daarmee is de Jag gelijk helemaal niks waard. Want het gaat niet om de range, maar om hoe snel je de Nürburgring kan ronden. Eat your hearts out Jaguar en vooral Tesla! Porsche is de beste!
Rick-dos zegt
Ik zag in een Jaguar Ipace reclame dat Wouter en Autoblog de Ipace prijzen. Ik ben om. Ik ga ‘m aanschaffen.
lekkerlinksrijden zegt
Kunnen beter aan de range werken, grotere range is belangrijker
Dutchdriftking zegt
Komt er dan ook een shooting brake? Alles om die lelijke kont te verliezen…
tjorque zegt
@dutchdriftking: shoot and break it please!!!
duitslaagvliegen zegt
SVR? Laat ze aan de range en het verbruik (kw/km) werken.
Ook zou superchargen met meer dan 100kW een goed idee zijn , die Jags schieten echt niet op bij de laadstations.
Dat gezegd hebbende; zo’n Jag ziet er nog steeds echt veel beter uit dan een Tesla
fastforward zegt
@duitslaagvliegen: dat is de volgende stap. De ID3 gaat al een beetje in die richting. De ipace is veel fraaier dan een Tesla. Zoals altijd afhankelijk van specificatie, kleur e.d.
Jantje_555 zegt
waauw een SVR met hetzelfde motorgeluid als een standaard versie…
gilettelubbers zegt
Inclusief 150km praktijk actieradius zeker, ik bedank
mwti zegt
De ultieme auto voor de bijtellingsvluchteling?
oxidizers zegt
Ik ben erg benieuwd