• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Komst Jaguar I-PACE SVR is een kwestie van tijd

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 24 september 2019 om 15:04 – 11 Reacties


En dat is goed om te horen.

De Jaguar I-PACE (rijtest) bestaat inmiddels alweer een tijdje en vooralsnog hebben we geen nieuwe varianten van het volledig elektrische model gekregen. De I-PACE is er op dit moment enkel als EV400, een uitvoering met twee elektromotoren à 200 pk. Jaguar werkt echter wel degelijk aan meer keuzemogelijkheden. Zo heeft de baas van Special Vehicle Operations, Michael van der Sande, aangegeven dat de er ook een krachtigere SVR-uitvoering in de pijplijn zit.

In een gesprek met Autocar vertelt van der Sande dat een SVR-versie van de I-PACE absoluut tot de plannen behoort. De baas van de afdeling zegt dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de snellere EV zijn debuut kan maken. Hoewel er nog geen officieel ontwikkelingsplan bestaat voor een dergelijk model, benadrukt van der Sande dat deze uitvoering op termijn sowieso komt.

Met deze versie van de I-PACE zal Jaguar uiteraard op een kleiner gedeelte van de markt mikken. De auto zal meer worden gericht op enthousiastelingen, in plaats van consumenten die enkel de beste auto voor hun geld zoeken.

Technisch gezien is er nog niets in kannen en kruiken, maar we kunnen alvast wel een beeld vormen wat we van een SVR-versie van de I-PACE mogen verwachten. Uiteraard zal het model sneller zijn dan het instapmodel. Jaguar lijkt het vermogen te willen opkrikken en daarmee de acceleratietijd (0-100 km/u) te verlagen naar minder dan 4,5 seconden. Het chassis zal worden verbeterd aan de hand van de informatie die Jaguar heeft opgedaan in zijn eigen I-PACE eTrophy-kampioenschap, de ondersteunende raceklasse voor de Formule E.

Ook interessant!

  • Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
    Vernieuwde Jaguar F-Pace, inclusief 550 pk SVR
  • Jaguar I-PACE Black scheelt weer opties aanvinken
  • Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
    Video: Jaguar I-PACE parkeren is echt heel moeilijk
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, i-pace, Jaguar, michael-van-der-sande, Special-Vehicle-Operations, svr

Vorig bericht: « Scania’s autonome vrachtwagen is gigantisch groot
Volgend bericht: Drie vragen en antwoorden over de brandstoffen van Shell »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeroenwz zegt

    24 september 2019 om 15:16

    Zonder Turbo als toevoeging zal ‘ie vast langzamer zijn dan de Porsche Taycan op de Nürburgring. En daarmee is de Jag gelijk helemaal niks waard. Want het gaat niet om de range, maar om hoe snel je de Nürburgring kan ronden. Eat your hearts out Jaguar en vooral Tesla! Porsche is de beste!

    Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    24 september 2019 om 15:33

    Ik zag in een Jaguar Ipace reclame dat Wouter en Autoblog de Ipace prijzen. Ik ben om. Ik ga ‘m aanschaffen.

    Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    24 september 2019 om 15:33

    Kunnen beter aan de range werken, grotere range is belangrijker

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    24 september 2019 om 15:40

    Komt er dan ook een shooting brake? Alles om die lelijke kont te verliezen…

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      24 september 2019 om 22:28

      @dutchdriftking: shoot and break it please!!!

      Login om te reageren
  5. duitslaagvliegen zegt

    24 september 2019 om 16:52

    SVR? Laat ze aan de range en het verbruik (kw/km) werken.
    Ook zou superchargen met meer dan 100kW een goed idee zijn , die Jags schieten echt niet op bij de laadstations.
    Dat gezegd hebbende; zo’n Jag ziet er nog steeds echt veel beter uit dan een Tesla

    Login om te reageren
    • fastforward zegt

      24 september 2019 om 17:28

      @duitslaagvliegen: dat is de volgende stap. De ID3 gaat al een beetje in die richting. De ipace is veel fraaier dan een Tesla. Zoals altijd afhankelijk van specificatie, kleur e.d.

      Login om te reageren
  6. Jantje_555 zegt

    24 september 2019 om 17:53

    waauw een SVR met hetzelfde motorgeluid als een standaard versie…

    Login om te reageren
  7. gilettelubbers zegt

    24 september 2019 om 17:59

    Inclusief 150km praktijk actieradius zeker, ik bedank

    Login om te reageren
  8. mwti zegt

    24 september 2019 om 19:47

    De ultieme auto voor de bijtellingsvluchteling?

    Login om te reageren
  9. oxidizers zegt

    25 september 2019 om 22:06

    Ik ben erg benieuwd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North