Het lijkt erop dat Lamborghini jullie gebeden verhoort heeft en een paar extra Reventón’s gaat bouwen. Zoals je ongetwijfeld weet was Lamborghini in eerste instantie van plan om slechts 20 exemplaren van deze 1 miljoen euro (excl. belastingen) kostende jetcar te bouwen. Maar nu gaat er het gerucht dat het er wel eens 80 extra kunnen gaan worden. Lamborghini zal natuurlijk zeggen dat de reden om 80 extra te bouwen de grote vraag is, maar ik gok dat ze die 80 miljoen euro ook wel leuk vinden.
Ik vraag me alleen af hoe de eerste 20 kopers van een Reventón zich voelen wanneer blijkt dat er plotseling 5x zoveel Reventón’s rondrijden, weg exclusiviteit!
Voor ons normale stervelingen heb ik nog een paar video’s van de Reventón en je kan natuurlijk altijd nog genieten van de hi-res beelden in onze gallery (via: worldcarfans).
Barry330cd zegt
Kan ik eindelijk de auto van mijn dromen bestellen! ;)
VonStroke zegt
Haha, je bent echt wel in het zak gezet met zo’n Reventon. Ben je uiteindelijk goed genoeg bevonden hem te kopen (en heb je de centen), dan hoor je achteraf dat er een SV komt die sneller wordt tegen een fractie van de prijs van je Révonton. Het enige wat je nog enigszins overeind kan houden is dan het feit dat er maar 20 van bestaan + 1 model voor Lamborghini zelf en dan hoor je nu dat ze er 100 gaan maken…
Tjah, ik zou op zn minst geld terugvragen.
Mustang zegt
Als je maar genoeg betaal wel barry;)
en wat er ook al staat; weg exclusiviteit
Citrofiel evil twin killer zegt
zielig voor de eigenaars die dachten dat ze iets bijzonders hadden, kom er nog 80 bij… lijkt een beetje op toen met die milionair met zijn exclusieve morgan…
Powerslide zegt
Wat een grap! Het punt van een Reventon is het afwijkende ontwerp en de exclusiviteit om de prijs van een miljoen (enigzins) te rechtvaardigen tov een LP640.
Daar blijft nu het ontwerp van over….
DJD zegt
weg exclusiviteit??? dat wil ik meemaken. zoveel minder exclusief is ie dan ook weer niet.
maar hij hoort eigenlijk gewoon maar heel exclusief te blijven. anders zie je ze overal.
Klassiekerrally zegt
Niet leuk voor degenen die er al een besteld hebben. Maar honderd is natuurlijk nog steeds weinig. Hoewel het op de Lamborghini-schaal weer wel een aardig aantal is (met name wanneer je naar de modellen voor de Diablo kijkt)
Oly zegt
Haha weg exclusifiteit die vind ik mooi. als of je der nu elke dag een zal zien rijden. sorry hoor maar tuurlijk is word ie dan iets minder exclusief maar je mag blij blijven zijn als je der een gezien heb. of het er nou 100 zijn of 20 hij is en blijft unique. het is geen auto die op een lopende band met 1000de tegelijk word gemaakt. persoonlijk vind ik het goed nieuws des te groter de kans er toch nog ooit een te zien.
robbie zegt
@Citrofiel evil twin killer, die miljonair die toen de eerste Aero 8 coupe liet maken is aandeelhouder van Morgan. Hij heeft er zelf dus ook belang bij dat er een gelimiteerde serie gebouwd gaat worden.
Jesper zegt
weg exclusiviteit? alsof je nu ineens elke dag een Reventon ziet rijden…
ik heb er nog nooit een gezien dus voor mij is hij exclusief genoeg!
jo zegt
En daarna komen ze met een Reventon kit voor je Lamborghini.
LuMoWe zegt
Toch even aan papa vragen of we ons huis in Frankrijk niet kunnen verkopen, of die in Italie, maar lijkt me minder, hebben we een doel als we hem opgehaald hebben…..
Aston Martin Rapide zegt
Hoe vaker ik de Reventon zie, des te meer mijn interesse beetje bij beetje wegvalt tegenover de LP640 of de gewone Murcielago. Ik begin te beseffen dat de Reventon wel behoorlijk extreem is en dat terwijl de LP640 ook al mooi genoeg is. 1 miljoen is natuurlijk ook overdreven veel geld voor zo’n kleine aanpassing.
LuMoWe zegt
Misschien nog een Reventon kit voor je Gallardo?
august zegt
‘verhoorD’
K zegt
Who gives a f*ck dat jij of iemand anders het prijsverschil tov een murcielago overdreven vindt? De prijs is bij de beoordeling van een supercar toch niet relevant zeker. Het is simpel … If you have to ask the price, you can’t afford it!
w0o0dy zegt
Misschien moet Lambo de winst die ze maken op die additionele 80 auto’s terugstorten naar de kopers van de eerste 20 auto’s…. dan hebben die de eerste 20 stuks (met laag chassisnummer, dus op lange termijn een betere belegging) en een betere prijs….. hebben ze toch lol van hun vroege bestelling…. ook al is het natuurlijk wel klote als je in de PC Hooft je Reventon achter een andere moet gaan file parkeren…. ah well life’s a bitch until you marry one.
NLX zegt
Dan voel je je ook genaaid als je bij de eerste 20 zat
LuMoWe zegt
_O_
w0ooDy
Snapt het
Turbopaultje zegt
Tjsa, slecht verhaal. Ferrari heeft overigens ook al eens die truc uitgehaald met de F40……………
Aston Martin freak zegt
Mooi dat men er nog 80 bovenop doen, jammer voor de mensen die het hun kunnen permiteren, idd weg met die exclusiviteit.
m5 zegt
ik zou er toch knap ziek van worden heb je er 1 van de 20 gekocht komen er nog 80 bij
Supercharged Jules zegt
maar met die extra 80 miljoen kan Lambo weer een pareltje van een supercar ontwikkelen :)
Nico zegt
Straf, de mensen die een miljoen moesten deponeren voor ze hem nog maar gezien hadden moesten zich aan de strengste regels houden qua doorverkopen etc, en nu worden ze gewoon langs achter gepakt door Lamborghini zelf. Wat een geluk dat ik op het laatste moment nog heb afgezien van mijn aankoop ;)
wapz zegt
Ik kijk nu al uit naar eerste Reventon meeting met 50 van deze dingen. Dat moet wat zijn, zeg.
Rick dos zegt
80 more suckers on the wall. 80 more suckers on the wall. And if one should happen to fall there will be more suckers that stand behind the wall….. :)
RA999 zegt
Het lijkt me geen probleem zolang ze zorgen dat de 80 extra exemplaren duidelijk te onderscheiden zijn van de eerste 20, dan houd je als vroege besteller tenminste nog wat van de exclusiviteit over. Maak die extra 80 roze ofzo :P
David zegt
ik vind het eigenlijk maar een dure en lelijke bodykit
LuMoWe zegt
Supercharged Jules denkt niet dat deze auto zoiezo al heel wat geld kost, die 1 000 000, natuurlijk zit daar winst in.. maar de ontwikkeling van zo’n auto kost ook héél veel geld, normaliter in ieder geval, hier in de motor van de LP640 gebruikt natuurlijk.
mashell zegt
Bij Lamborghini zijn ze er nu ook achter. De Reventon had niet een exclusieve versie van de Murci moeten zijn maar de vervanger.
Patrick T. zegt
100 stuks is nog steeds weinig en exclusief!
De restwaarde wordt er echt niet minder op.
Juist vet en de kans dat je er ooit eentje ziet wordt groter:)
Overigens heb ik al het exemplaar op de IAA gezien:) Superdik!
Maassen zegt
wat ben je nou met een stealth bommenwerper die niet kan opstijgen?
3-serie zegt
Doen ze toch gewoon ff 80 verschillende kleurtjes, is dat ook weer opgelost. Nu maar ff wachten op de Reventon roadster en shooting brake
ELB zegt
Dat is nou miljonairtje pesten anno 2007 :P
Frasker zegt
Da’s alsnog 5X (eigenlijk 4,99X zo weinig) zo weinig als de Enzo, terwijl dat toch ook een exclusieve auto is. Waar zeur je dan over? :oops:
wilco faber zegt
Leuke wagen, die je vooral als een soort kunstwerk moet zien ipv als alleen maar auto. Ik zou dit liever dan een Bugatti Veyron kopen, misschien iets minder snel, maar qua looks 1000x beter. En je hebt er meer aan, op top rijden zul je met de veyron nooit doen, met deze wagen des te vaker.
Rob zegt
@ Frasker
4* zo weinig. ;)
rider zegt
het aantal is niet zo schokkend. eerder dat ze er eerst 20 bouwen en vervolgens 80 extra. dat doet de exclusiviteit geen goed. het aantal is nog steeds erg klein. nu maar wel hopen dat ze de motor gelijk gaan opvoeren naar 700pk.
bedenk dat de ferrari enzo (zeer exclusief) ok 399x bestaat.
ruben zegt
van die 80 extra moet er toch wel een van naar nederland komen:D
John zegt
Mwaah, vindt ‘m niet mooi van voren. Voor de rest wel ’n strakke bak! Maar voor dat geld is de Veyron toch een aantrekkelijker alternatief. Kost ongeveer hetzelfde, maar heeft 351 PK meer, en een mooiere voorkant.
rider zegt
@ John; en vergeet ook niet dat die Veyron ook nog eens veel sneller is. (als aanvulling op jou reactie)
maar erg mooi is het dashboard wel.
Gerard zegt
Als er ’n vermogend klant bij Lamborghini komt aankloppen, gaan zijn wensen toch altijd in vervulling, maar mag niet altijd geopenbaard worden, zo zit de wereld nu éénmaal in mekaar. De natuur laat zich namelijk ook door niemand dwingen, als je begrijpt wat ik bedoel . . . :D