We hadden een tijdje terug een leuke scoop van de Koenigsegg CCXR, een speciale versie van de CCX. Deze Zweedse supercar loopt op bio-ethanol en heeft maar liefst 1018 pk en een max koppel van 1060 Nm! Tijd voor een wallpaper.
- 800 x 600
- 1024 x 768
- 1280 x 800
- 1280 x 960
- 1280 x 1024
- 1400 x 1050
- 1440 x 900
- 1600 x 1200
- 1680 x 1050
- 1920 x 1200
jonas zegt
Wat wil ik dat ding zo graag in actie zien :D
Leon zegt
Zijn er geen realife foto’s van dat zweedse monstertje?
Phoxx zegt
Wat een pauper karretje he :D
Hoe zou deze zich verhouden tot de Veyron?
Pieter zegt
@ Leon : die wil ook ’s wel ’s zien
InF3Rn0 zegt
perfect
AppieFlappie zegt
Was het geen kleine moeite om die CCXR in een HDR omgeving te renderen? Heb je meteen een fotorealistische weergave :D
Tx voor de wallpaper. Prachtige bak! Alleen een Veyron blijft iets aparts hebben waar deze auto niet aan kan tippen.
Michel Tebbe zegt
Ter aanvulling ;)
http://www.dieselstation.com/manufacturers/koenigsegg/koenigsegg-ccx/ccxr-edition-car-pictures.html
Mooi ding om te zien inderdaad. Is er al mee gereden eigenlijk? Heb er tot nu toe alleen maar foto’s van gezien.
Michel Tebbe zegt
Koenigsegg CCX/CCXR limited version models feature a 5.0L twin supercharged engine. 14 CCX model with 888 BHP and 6 CCXR with 1018 BHP would be manufactured. Being a limited editions, these cars are really expensive. The 888 HP CCX is 1,333,000 Euros (US $1.95 million) and the 1018 HP CCXR is 1,500,000 Euros ( US $2.2 million).
:D
Leon zegt
Ik heb gelezen dat Top Gear hem al gecrast had…
Rik zegt
mooie wallpaper, Top gear heeft idd al kort gereden
Rik zegt
*Top Gear heeft hm idd al kort gereden*(edit functie?! ;) )
autoblogger zegt
@Leon & Rik: http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/11/koenigsegg-slopen-top-gear-bellen
BMW 645CI zegt
Deze auto verliest het van de bugatti in strijd met 0-100 en 0-200, maar 0-300 is hij 3 seconden sneller !! bugatti dot die in 17.6 seconden en de XXCR doet hem in 13.6 seconden !!
wel vind ik de bugatti mooier
Sam zegt
Ik vind deze stukken mooier dan die Veyron, Zweedse bakken tog die Koenigseggs ?
SimonMc zegt
@BMW 645CI: die logica kan ik wel volgen.Die CCXR krijgt z’n vermogen nu bepaald niet even goed op de weg als die veyron met z’n 4 wiel aandrijving.
Natuurlijk, eenmaal dat vermogen wél op de weg komt, breekt alle hel los.
En de veyron mooier?Nu ja, smaken verschillen nu eenmaal ;)
@Sam: klopt ja, Zweedse perfectie.
rider zegt
even voor iedereen: niet Top Gear heeft dit ding kort gereden. Het was een fabrieksrijder zelf die achter het stuur zat voor een reportage van Top Gear Magazine. Top Gear heeft de standaard CCR (zonder vleugel op de kont) in de banden stapel geparkeerd.
de evolution gose on. hij wordt almaar bruter en extremer. en persoonlijk ook steeds mooier. zeker in dit naakte carbon.