De 1000+ pk-fabrikanten hebben besloten dat blauw dé beurskleur van 2012 is. Zagen we gisteren op het VAG-event de Veyron GS Vitesse blauw te wezen, vandaag doet de gefacelifte Koenigsegg Agera R er nog een schepje bovenop. Matblauw baby!
De waarheid gebiedt ons te zeggen dat je qua kleurstelling wel heel erg je best moet doen om de supersexy Agera R te verprutsen, wat een sterk staaltje Zweeds vakmanschap is dit toch!
Het meeste is al gezegd over de nieuwe Agera, maar in een notendop: hij is te herkennen aan een extra splittertje aan de voorkant en schijnt nog iets platter te zijn geworden. Met de juiste peut wordt er maximaal 1.155 pk uit de 5 liter V8 getrokken, en dankzij zijn relatief lage gewicht vermorzelt de Agera de iets sterkere Veyron SuperSport in een wedstrijdje optrekken van 0 tot 300 en weer terug naar 0.
Debet aan het lage gewicht zijn onder andere de vederlichte, holle carbon velgen. Wel even oppassen als je langs een stoeprandje parkeert.
brian078 zegt
Wat een gaaf ding zeg ongelofelijk!
gerbie zegt
@brian078: Kwijl, ai ai dit is zoals een auto is bedoelt. Iedere keer bij het stoplicht een aanslag op je lichaam. Top!
syliaca zegt
@brian078: Wat een heerlijk ding is het toch!
xlnc zegt
Hoe zou de volgende generatie Koenigsegg eruit komen te zien? Ik hoop dat ze er al mee bezig zijn om een nieuwe model uit te brengen. Maar eh het ziet er nog steeds geweldig uit.
ascari15 zegt
Jammer van die velgen. Die oude staan zoveel beter.
Vooral met die gruwelijk vette blauwe kleur.
kolluk zegt
@ascari15: De linker of de rechter velgen? Grappig dat ze verschillende monteren, kun je meteen kijken welke mooier zijn. Bloedmooie auto verder!!!
Sciurida zegt
Is er iets gezegd over verkoopaantallen? Maw hoe groot is de kans sat ik er ooit eentje in levende lijve zie? (zal wel 1,5 miljoen kosten hier maar toch).
desoper zegt
@Sciurida: Wie gaat nu er zoveel geld uitgeven aan een stuk plastic/carbon met een, tot op het bot uitgeknepen, huilend 8-pittertje.
Doe mij maar een degelijke auto met atmosferische V10 of V12 voor dat geld, met nog enigzins luxe en een supergeluid
loloo zegt
@desoper: voor een stuk deel ik jouw mening eigelijk wel
syliaca zegt
@desoper: Mensen die wel van pure aggressie houden.
raphael zegt
Niet mijn ding, ik snap de aantrekkingskrcht van deze auto niet. Weet iemand of die dingen ook enigszins worden verkocht?
agera zegt
@raphael: Erg gewild in het Midden-Oosten in ieder geval over de rest v/d wereld durf ik niet veel te zeggen.
Carreza zegt
De Agera of een Pagani, wat blijft dat toch een moeilijke keuze!
Gelukkig hoeven de superrijken zich die vraag niet eens te stellen. Kopen gewoon beide op dezelfde dag als ze willen.
agera zegt
@Carreza: Pagani is meer extremer een Koenigsegg mooier. Als ik geld had om dit kopen zou ik zonder twijfel voor een Agera gaan. Mooier dan dit bestaat gewoon niet naar mijn mening.
syliaca zegt
@agera: Als je gewoon een post deed zonder tekst was dit ook duidelijk. Je naam zegt genoeg ;)
dennisr zegt
Zoveel mooier dan de Veyron.. echt prachtig dit ding! mat is ie ook super!
agera zegt
@dennisr: Nice dennis blij om te horen :P
syliaca zegt
@dennisr: Helemaal mee eens, zoveel mooier, strakker, beter en vetter.
stefanamsterdam zegt
dit of veyron.. keuze snel gemaakt ;)
RubenPriest zegt
Prachtig kanon van een wagen met een mooie soundtrack :)
BmwMPower zegt
Heel erg ziek dit.
Liever een Agera (R) dan een Veyron!
integralechubasco zegt
plomp en lomp… zal wel doelmatig zijn maar van vormgeving heeft Koenigsegg geen kaas gegeten. Alleen maar van die stoere, petjes, autostyle vormen. Tip aan Koenigsegg: Ga eens een maandje naar Toscane, kijk eens goed naar het landschap.
agera zegt
@integralechubasco: Wat vind jij een mooie auto in dit segment?
integralechubasco zegt
@agera: loop mij niet te stalken met je onzin..
raphael zegt
Hoezo deze auto vergelijken met een Veyron? Hij kan niet verder van de Veyron afstaan. Op bijna elk gebied zijn het twee uitersten. De Koenigsegg moet je vergelijken met een Zonda, Gumpert, Ascari of iets dergelijks.
dennisr zegt
@raphael: Hoezo is deze niet met de Veyron te vergelijken dan? beide 1000+ pk.. is toch wel het zelfde segment lijkt mij.. kan er naast zitten, vraag me af wat er dan wel vergelijkbaar is met een Veyron.. ongeëvenaard is ie allang niet meer..
lincoln zegt
@dennisr:
na een peekaa of 500 is dat niet meer zo van belang ..
en de Veyron heeft verlopig nergens concurrentie ..
dennisr zegt
@lincoln: dat ben ik toch niet met je eens, laat deze Agera los op de Veyron test track en hij verslaat hem..
lincoln zegt
@dennisr:
zal allemaal wel ..
en beide kunnen ook “verslagen” worden door een 600 peekaa kar ..
of een 400 peekaa barrel ..
Nissan heeft een voor proefje gegeven van de belangenrijkheid van peekaas ..
raphael zegt
@dennisr: Veyron is een van de meest geavanceerde auto’s die er uberhaupt bestaan. Van grond af aan ontworpen door Bugatti. Luxe auto die net zo licht stuurt als een Golfje.
De Agera is een bijeenraapsel van onderdelen die zijn uitgeboord en aangepast. Vrij low-tech vergeleken bij de Veyron. Het interieur is een rommeltje en schakelen is zwaarder dan een roeiwedstrijd roeien. Dag en nacht. Purpuse build hypercar – uit de hand gelopen hobby project.
supermo zegt
Mischien word het eens tijd voor een echt nieuw model ipv de boel voor de gek te houden met de zoveelste facelift (van een stokoud model).
agera zegt
@supermo: Het zegt genoeg als jij een Agera en een CCX niet uit elkaar kan houden.
supermo zegt
@agera: De basis is al 13 jaar (!) hetzelfde. Andere bumpers/koplampen, achterlichten, spoilers…veranderen daar niks aan.
syliaca zegt
@supermo: Er zit een behoorlijk verschil tussen deze en de CCX.
vale46 zegt
Die carbon velgen zien er niet uit, geef mij maar Alu(lichtmetalen) turbine velgen.
& oh wat ziet hij er weer geil uit…
Ik denk dat je zo een Agera gewoon niet kán verneuken!
jordy14 zegt
Liever dit dan een veyron!
agera zegt
Even een vraag aan allen hier :P Geen enkel supercar overtreft dit toch? :P
Schitterend.
meneersander zegt
Mother of hypercars!
norge zegt
Ik vind die kleur niks , maar zou toch geen nee zeggen .
desoper zegt
@norge: Heeft dit ding ook 4WD dan? anders wordt het gegarandeerd spinnen in de sneeuw met die brede banden
norge zegt
@desoper: In de winter zou ik dit ding nooit uit mijn garage halen . Dus net als een BMW een leuke zomerauto dus.
desoper zegt
@norge: Ik las op de site dat je er wel een setje winterbanden bij krijgt. Om sneeuwkettingen op deze auto te leggen moet je trouwens wel hele smalle handjes hebben. Maar ik denk dat de meeste BMW-rijders staan te springen om je een handje te helpen
Dimglor zegt
Wat een prachtbak in die kleur!
Gewoon fantastisch!
bimmerbenzporsche zegt
Perfect! Niks meer aan doen! Wat is het toch een geweldig ding en dat blauw staat hem vele malen beter als die Veyron Vitesse!
hennyhuisman zegt
hee die kale meneer op de foto’s is volgens mij Koenigsegg zelf :)
Tonnie zegt
Dikke bak, en dat blauw/zwart is echt supertof!
gedwongenleaser zegt
Hyper Hyper!!
MLTB zegt
Blijf het nog steeds geweldig vinden dat Koenigsegg na de introductie van de CC in 1997 nog steeds zo super bekend is en erg goed staande weet te houden in super/hypercar land ( zelfs na de fabrieksbrand in 2003 ), tussen de grotere spelers als Bugatti, Ferrari, Lamborghini.
:)
kniesoor zegt
Spyker heeft een aantal jaren geleden een vergelijkbare kleur al eens gebruikt op een (versuchs ?) C8 spyder, in combi met gele accenten. Was ik toen erg van gecharmeerd. Muller heeft zo af en toe dus wel degelijk een vooruitziende blik :D
mellie zegt
Wel een moooi ding hoor.
deze zou ik zo naast een Lambo willen zetten op de oprit zou er echt gaaf uitzien.
jrmpower24 zegt
heerlijk.