En de specs zijn best smakelijk.
Soms weet je van gekkigheid niet meer wat je met je zuurverdiende oliedollars moet doen. Op een gegeven moment heb je gewoon alle supercars, hypercars en luxe limo’s in de collectie staan. Als je dan nog geld over hebt, wat moet je dan doen? Nog meer auto’s kopen waarin je niet gaat rijden?
Met name in de Verenigde Zandbak van het Midden-Oosten zijn er veel individuen die met dit probleem kampen. Ja, er zijn een paar leuke circuits in de buurt als Bahrain en Abu Dhabi. Maar dan moet je met een trailer in de weer. Gelukkig hebben de heren van Zarooq Motors een oplossing! In 2015 toonden ze al hun project, genaamd ‘SandRacer’. Het heuglijke nieuws heeft ons bereikt dat deze auto nu ook daadwerkelijk in productie is gegaan.
Het idee van de SandRacer is niet helemaal nieuw. Uiteraard zijn er woestijnracers van Bowler (Nemisis) en Ariel (Nomad) die eenzelfde sensatie bieden. Maar de uitwerking is wel anders. De SandRacer is stoerder, sneller en vooral luxueuzer. De SandRacer is ontworpen en ontwikkeld om altijd en overal superprestaties te kunnen leveren. Dus ook in de woestijn kun je met deze auto terecht, alhoewel de naam van de auto dat al verklapte.
Het eerste productiemodel is de SandRacer 500 GT. Het is strikt een tweezitter met een middenmotor en achterwielaandrijving. In het interieur zien we handgestikt leder van de altijd smaakvolle firma Mansory. Verder krijg je een digitaal dashboard, Apple CarPlay-compatible infotainment-systeem, elektrisch bedienbare ruiten en een heuse rolkooi.
Aanvankelijk was het de bedoeling om een 3.5 liter grote V6 te gebruiken, maar daar is Zarooq op teruggekomen. De motor is een 6.2 V8, goed voor 525 pk en 660 Nm. Dat kan niet anders dan een GM LS/LT V8 zijn. Goede keuze. De motor is gekoppeld aan een sequentiële vijfbak. De 500 GT weegt zo’n 1.200 kilogram. Het onderstel is in twee hoogtes verstelbaar voor zowel asfalt als zand.
In eerste instantie worden er 35 exemplaren van gebouwd. De prijs begint bij 450.000 dollar. Als je hem nu bestelt krijg je een SandRacer aan het einde van dit jaar.
rodger zegt
Prima karretje voor het woon-werk verkeer binnen de randstad.
kingdante zegt
Misschien iets voor Kvyat om er voortaan overheen te gaan, in plaats van doorheen.
breakingpoint zegt
@kingdante: je hebt Jos mistypt. Weet hier wel raad mee
metalmike zegt
Er zijn enkel renders beschikbaar, maar de eerste exemplaren worden voor het einde van het jaar uitgeleverd.
Hahaha. Sorry, ik moest even mijn lach inhouden. Dat lukte niet.
Esprit_de_Flandre zegt
@metalmike: Lach maar door. Maar dat ding komt er wel degelijk hoor.
Of ze over twee jaar nog bestaan, das een ander verhaal…
protech zegt
@metalmike: deze auto’s worden gebouwd en mede ontwikkeld door Campos racing. Een team dat oa. Coronel zijn WTCC runt.
aramae zegt
Maar mag ie de milieuzones in?
nasty zegt
@aramae: iemand die €450 000 betaald heeft, en daarop waarschijnlijk nog eens €200 000 bpm ga je niet zomaar vertellen dat die de randstad niet inmag. Zo iemand koopt je stad gewoon op.
Frankypanky zegt
Sinds 2015 bezig, maar nog steeds renders tonen…ok dan!
schreute01 zegt
Wie kan mij uitleggen wat er beter is aan een 2wd in het zand ipv een 4wd?
dirkv zegt
@schreute01: Daar ben ik ook wel benieuwd naar want ik geloof niet dat je met 2 wd een zandduin op komt.
Tonnie zegt
@dirkv: afgelopen twee jaar won Peugeot de dakar rally met een 2wd auto. Waarm et precies beter is weet ik niet, maar het werkt blijkbaar wel.
bullzeyersn zegt
@dirkv: gaat Peugeot anders best aardig af in de Dakar
kjeld zegt
@schreute01: de Peugeot’s in de Dakar zijn 2wd achterwiel. Echter is dat het regelement. Ze hadden ook liever 4wd. In de Dakar is de veerweg langer voor 2wd auto’s
bullzeyersn zegt
@kjeld: is dat niet zodat ze aan andere regelementen hoeven voldoen? Op papier vallen ze dacht ik onder ’t Buggy regelement.
Loek zegt
Dit concept bestaat al. Het heet LM Rally Fighter. En ik wil er één.
pomoek zegt
@720s: Ik dacht het wel! En voor een schappelijk prijsje ook nog! http://rallyfighter.com/gallery/
fmgarcia zegt
@pomoek: Gaaf. Kan alleen niet vinden wat het kost.
pomoek zegt
@fmgarcia: net geen $ 100.000,-. Ze zijn wat in prijs gestegen.
Loek zegt
@pomoek: zeer redelijk voor zo’n extreem gaaf ding.
fmgarcia zegt
@pomoek: Ja dan liever die voor een ton! Dit koop je sws niet van je laatste centen dus ach waarom ook deze niet.. Ben blij dat ik me er niet over hoef druk te maken!
reggie-boy_rood zegt
@pomoek: coil brawler
marc94 zegt
Audi TT met f12 achterlichten op een dakar onderstel en een bodykit?
sracert zegt
Leuk voor naar de speeltuin. Neem ik mijn Tonka mee. kom je ook?
Dutchdriftking zegt
Een speeltje voor de olieboeren, altijd fijn. Maar ik hoef hem niet.
kennone zegt
Zet maar neer!!
gieltj zegt
Heeft wat weg van de Local Motors Rally Fighter ? i like
banaan7 zegt
Gaaf! Maar ik heb toch liever een F-150 Raptor denk ik.
*zet oliesjeik ‘muts’ op*
Ach ik koop ze allebei wel…
robert110 zegt
Ik ben toch wel benieuwd wat die mud-terrain’s doen als je vol gas over de weg knalt. Op lage snelheden doen die dingen het over het algemeen al niet zo best op straat.
Edge zegt
@robert110: Zoveel asfalt kom je toch niet tegen. Met dit ding rijd je gewoon hemelsbreed van je ene burj naar de andere als oppertheedoek zijnde
fanboy zegt
@robert110: Ik dacht hetzelfde, zoveel vermogen op mud-terrains, dat wordt helemaal niks op het asfalt. Ook het maken van een snelle bocht wordt niks.
drdre1 zegt
Lijkt op zo’n autootje die ik vroeger had: die reed op obstakel af, kroop dan langzaam met z’n voorwielen op het obstakel, om vervolgens om te duikelen en weer de andere kant op verder te rijden. Schitterend. Speelgoed. :-P
protech zegt
Ophanging ontwikkeld door Intrax uit NL!