Mooi he? Misschien niet de meest spannende kleur, maar verder mooi origineel. Toch? Nou, mooi niet dus! Wat zeg ik? Heiligschennis, dat is het!
Rustig rotorhead, even tot tien tellen… Zo, het gaat al weer ;) Door dit soort dingen laat ik mij nog weleens uit het veld slaan. Er is namelijk weer een malloot aan het knutselen geweest aan een RX-7. Gelukkig is er geen E-Type van gemaakt, maar het werd nodig gevonden om een harttransplantatie te doen. De R uit RX (de R van Rotary) mag je wel wegstrepen, er is namelijk een conventioneel Buick blok in gehangen. Ik hoor sommigen nu denken, “mooi! real American muscle”. Helaas, het is een V6je. Eerlijkheid gebiedt mij wel te vertellen dat deze Buick-7 621 pk’s naar de achterwielen brengt. En dat gaat niet zomaar, er is ook een LSD (Limited Slip Differential) gemonteerd uit een Viper. De eigenaar beweert in zijn, inmiddels opgeheven, eBay advertentie dat “The legendary 50/50 weight distribution and curb weight has not been affected.” Maar hoe je het ook wendt of keert, de auto zal nooit klinken zoals het hoort (via carscoop).
Kom maar op met die reacties ;)
J' zegt
heb je zo’n blok en dan een automaat.. dat meen je niet..
Nick_BE zegt
Euh, leuk gedaan, maar waarom een RX7 gebruiken? Die heeft een fantastische en unieke motor waar minstens evenveel mee valt aan te vangen.
Rick Dos zegt
Lood om oud ijzer. Niks om druk over te maken dus. ;)
vla zegt
ik denk eerder dat hij LSD benuttigde toen hij dit bedacht
august zegt
@rick dos: hehe.. en dan slechts geduldig wachten en veelvuldig F5’en.. :’)
Klassiekerrally zegt
Tja, lijkt mij een beetje zonde van de moeite…
Wel een turbo, maar ’t blijft ‘slechts’ een ordinair Amerikaans V6-je :(
robert zegt
titel is idd goed gekozen. Hier kan ik dus ook echt niet tegen.
Zorn zegt
die uitlaat is ook wel erg fout…
Rick Dos zegt
@august
Hahaha! Colaatje erbij….. ;)
Armada zegt
Cola? Het is donderdagavond. Pils moet er gedronken worden. Naja, MOET niet natuurlijk.
autoblogger zegt
Nee, “Voll Damm” toch?
autoblogger zegt
Ontopic: nu nog een knightrider LEDje en klaar is kees.
Rick Dos zegt
@Armada
Dat doen de andere, ik drink geen alcohol (of bijna niet dan) niet uit enige overtuiging overigens, ik hou er gewoon niet van…..Ja ja ik weet het ik ben geen ECHTE man….. ;)
@autoblogger
Hahaha! Dat is voor mijn zwagers en voor de genodigden! :)
vla zegt
jaaahaaa, maar wie zou het tegenwoordig kunnen nadoen?
Coolguy zegt
Verkrachting! D:
vla zegt
@ rick dos
plus je rijdt in een X5…
w0o0dy zegt
ehm waar is de rode bekleding? Als achterbanden moeten er natuurlijk wel 22 inch met een flink dragracing banden onder…….
Wat een mafketel….. de enige reden om het rotor-blok te vervangen door iets anders zou zijn als de hele boel in de soep is gelopen en er geen goed blok voor normaal geld te krijgen zou zijn…. maar ja dit blok is met een turbo opgefokt tot meer dan 600pk en dat is zker niet goedkoop.
Rick Dos zegt
@de vleaminck
Dacht juist dat dat goed was om het allemaal te compenseren…. ;)
Skinnybmw zegt
Misschien was ’t wankelmotortje wel de spreekwoordelijke soep ingedraaid? Dan is dit een goedkoop alternatief ;) Want een wankeltje vind je niet eventjes op de sloop…
Armada zegt
@ Rick dos.
Huh, je had toch ook een 335i? Ga me niet vertellen dat die is voor de boodschappen?
En dat je geen alcohol drinkt is mijn zaak niet. Ik zal heus niet minder om je denken. Net zoals ik hoop dat jij niet minder om mij zal denken omdat ik een Charade uit ’92 rijd (arme student, je weet wel)
Bramzel zegt
Maar een V6’je? Ga je mond spoelen rotorhead ;) T’is wel de V6 uit de laatste echte US Musclecar, de Buick Grand National.
johantuning zegt
doe het dan bij een civic.
die zijn er om verkracht te worden.
waarom nou een rx7 van zn r motor ontdoen.
zonde, het is je reinste vandalisme!!
rotorhead zegt
Bramzel: klopt wat je zegt. Maar het hoort hier gewoon niet in thuis. ;) Goed idee trouwens van dat mond spoelen, ik pak er nog een ;)
Mikeee zegt
LAWL! Dat is niet leuk. Neeneeneenee, niet leuk.
(doen amerikanen maar al te vaak, Mazda RX-wagens bastardiseren met V-motoren maar soit)
Een dwaas uit Puerto Rico kon er ook wat van! Dames en heren ik presenteer u “how to upgrade a Ford Mustang” :D
[via rx8club.com] ;)
rotorhead zegt
Kijk, nu gaan we praten! Een 20B erin hangen, goed bezig.
ik de dinges zegt
en terecht onbetrouwbare rotary meuk
johantuning zegt
leuk gedaan:)
zou die ook snel gaan??
Davidov zegt
vraag me ook af wat de top nu is :p
tweaker zegt
@ rotordinges
nooit klinken zoals het hoort? zoals een gecastreerde 2cv dus
pipil zegt
een automaat? LOL
Japie zegt
knap gedaan,…alleen die uitlaat misstaat een beetje!
Hoop dat ie het orig. blok wel heeft bewaard,…..die wordt waarschijnlijk meer waard!
Xhermes zegt
Gebeurt wel vaker hoor. Schijnt een best goeie swap te zijn. De blokken gaan niet zo gauw stuk en vergen veeeel minder onderhoud.
Natuurlijk is het heiligschennis en is het voor mij ook niet de ideale keuze. Als je een wankelmotor koopt weet je dat je om de zoveel km je olie moet bijvullen en voor goeie koeling moet zoeken.
Maar voor een auto met goede looks en een beetje muscle is dit een leuk alternatief.
classic red zegt
@ik de dinges
Gelukkig wordt je niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Miguel zegt
Zonde :'(
Kevski Style zegt
Tja, het is een beetje dubbel op: Die 6 cilinder (met turbo af fabriek trouwens), is 1 van de sterkste blokken die er is. Dragrace wereld in de streetlegal outlaw klasse gebruikt ze vrij veel. En je zou er zelfs rond de 1400pk uit kunnen halen met de nodige aanpassingen.
Dat gezegd hebbende zou ik ook van allerlei motorblokken in de clubman kunnen inbouwen, maar dat weiger ik ook, omdat daar geen fun in zit….
Herry zegt
En moeten we er iets om geven… . Lijkt mij een leuke bezigheid voor die man, ieder moet toch zijn hobby hebben.
lincoln zegt
ooohh wat erg zeg .. dat iemand aan de andere kant van de wereld een andere motor in zijn auto heeft die niet fabriek-af is geleverd .. ik word er net zo emotioneel van als jullie .. tjenkers.
Antoon zegt
Als je niks van een Rotary blok moet hebben koop dan gewoon een lelijke Buick. De Mazda hoort gewoon origineel te blijven! Bovendien is de motor met goed onderhoud en een grotere koelinstallatie gewoon betrouwbaar. Waarom moet speciale techniek nou weer verpest worden met een Redneckmotor.
Alsof we hetzelfde reageren als iemand een 600 pk Buick V6 in een Ferrari hangt.
De RX-7 wordt een klassieker ( en gelukkig niet bij iedereen ).
Ken Speed Fan zegt
”We all living in America , America , America”
huhhhhh wordt wakker : het was gelukkig maar een nachtmerrie , ik woon gelukkig in Europa ;)
een RX7 is een voorbeeld van vernieuwende techniek ( uit die tijd ) , Mazda wist een hoog vermogen uit een klein blok te halen , erggggg knap.
Komt er wee zo’n Redneck : It’s too little man , need a bigger engine , we don’t need Asian sh*t , en gooit er zo’n middeleeuwse v6 erin :S
ja ja amerika , wat een geweldig volk :)
Tom zegt
er zijn inderdaad heel veel RX7’s met een V8 motor erin. Die amerikanen denken alleen maar in 1 rechte lijn…
CSL zegt
Ik had er eerder een S2000 Motorblok erin gebouwd met een fatsoenlijke turbokit.
Maar aangezien motoronderdelen voor Amerikaanse motoren in de VS goedkoop zijn, nemen de meesten zulke beslissingen.
2XMX zegt
In een Mazda hoort een Mazda-blok, in een RX een een Wankelmotor. Simpel.
Ik heb het nooit begrepen waarom mensen een blok van een andere fabrikant in hun auto hangen. Al zou de originele motor van deze RX7 het hebben begeven, hang er dan tenminste weer een Mazda blok in. De 2.5 V6 (KL-ZE) of zoiets, maar geen opgefokt Amerikaans blok.