Wat zijn de keuzes en mogelijkheden als je op zoek gaat naar een kleine rappe stationwagon voor minder dan 10 mille?
Vorige week kregen we een bijzondere aanvraag binnen. Bijzonder althans in de zin dat het een aanvraag was die we normaal gesproken niet zo vaak krijgen. Het gaat uiteraard om een auto voor een Autoblog-lezer. De lezer in kwestie is Simon. Hij heeft al jarenlang aparte en andere auto’s gereden. Op dit moment heeft hij een, jawel, Alfa Romeo 159 2.4 JTD met Ti-pakket en enkele modificaties.
Opel Grandland
Die auto wordt echter te weinig gebruikt. Zijn vrouw rijdt rond in een Opel Grandland van de zaak, dus daar kunnen ze alle kilometers mee maken. Want voor Simon (en zijn vrouw) is het wel handig om een tweede auto te hebben. Ze hebben namelijk een paar honden. Carla (zijn vrouw) dacht aan een Peugeot Partner of Renault Kangoo. Maar aangezien Simon ook een beetje lol wil hebben, mag het ook een leuke auto zijn.
Clubman?
Kortom, wat is er te koop? Zelf dacht Simon uiteraard aan een Mini Cooper S Clubman, alhoewel die auto nog een beetje aan de prijs is. Qua betrouwbaarheid maakt het Simon overigens iets minder uit, daar hij zelf 20 jaar monteur is geweest. Het gaat om een lichte, compacte auto met een grote kofferbak en iets te veel pk’s. Bestaat dat eigenlijk wel? Team Autoblog ging op zoek!
De wensen en eisen van Simon voor een kleine rappe stationwagon in een overzichtelijke tabel:
Huidige auto’s | Opel Grandland X, Alfa 159 (gaat eruit) |
Koop/Lease: | Koop |
Budget: | Maximaal 10.000 euro, (veel) minder mag ook |
Jaarkilometrage: | 5.000 tot 7.500 km per jaar |
Brandstofvoorkeur: | Benzine |
Reden aanschaf andere auto | Huidige Alfa is te groot, te zwaar en wordt te weinig mee gereden |
Gezinssamenstelling: | 2 kinderen, 3 honden |
Voorkeursmodellen | Mini Cooper S Stationwagon |
No-go: | Alles wat zwaar en groot is |
Peugeot 207 RC SW
€ 4.500
140.000 km
2008
Het makkelijkste is om een Peugeot 207 RC SW op te speuren als je op zoek bent naar een kleine rappe stationwagon. Deze zijn namelijk bijzonder zeldzaam én zeldzaam ongewild. Eigenlijk is dat onverdiend. Want als hete hatchback was de 207 RC weliswaar niet zo geslaagd als een Clio Renault Sport, maar als SW verandert dat volkomen. Er zijn namelijk niet veel leuke stationwagons in deze klasse. De 1.6 motor is een heerlijkheid: veel vermogen (175 pk) en veel koppel (240 Nm). Het nadeel is de betrouwbaarheid ervan (Peugeot 207 Aankoopadvies). Zelfs als je monteur bent, moet je je afvragen of je wel zo veel wilt sleutelen.
Aan de andere kant, het is best een leuke auto met een grote bagagebak. Qua zitpositie is de 207 RC bijna een C-segment auto. Qua gewicht (meer dan 1.300 kg) is de 207 SW RC dat eigenlijk ook. Wat wel leuk is: ze werden luxe afgeleverd in Nederland. Alles wat je erop kunt wensen, zit er op. Denk aan een automatische airco, een puike JBL-installatie en en een leer-alcantara sportinterieur. Ook lekker: je kunt ze voor een appel en een ei vinden. Dus voor de helft van het maximale budget.
Opel Meriva OPC
€ 6.500
2008
90.000 km
We gaan even door met de gekke eenden in de bijt. Want de Meriva OPC is geen kleine rappe stationwagon, maar een kleine rappe MPV-achtige. We hebben het in dit geval over de Opel Meriva OPC. De Opel Meriva was een geinige compacte MPV op basis van de Corsa. In Duitsland kon je de auto ook krijgen als OPC. Zie het als het kleine broertje van de Opel Zafira OPC. De Meriva had een 1.6 turbomotor met 180 pk. Bij de introductie wisten we niet echt wie de doelgroep was. Dat weten we eigenlijk nu eigenlijk nog steeds niet. Voor een prijs tussen de 5 en 7 mille haal je er eentje uit Duitsland.
Ze zijn verrassend ruim, dat is erg prettig. De OPC-uitvoering heeft ook nog eens puike stoelen. De transmissie is wel een dingetje, want de beruchte M32-versnellingsbak houdt meer van revisies dan Marijke Helwegen. Verder is het waarschijnlijk vooral een leuke auto omdat ‘ie obscuur is en omdat niemand zal vermoeden dat ‘ie zo snel is. Verder is het ‘gewoon’ een Meriva. Dus hopelijk houd je van een hoge instap, ANWB-lidmaatschappen, Nordic Walking en The Carpenters.
Renault Clio Estate Dynamique 128
€ 6.500
2010
70.000 km
Voor deze uitvoering moesten we even heel erg goed gaan zoeken. Want er is een serie Clio’s geleverd met een sterkere 1.6 motor, dezelfde uit de Clio GT. Maar veel daarvan vind je niet op de occasion-websites. De Clio Grand Tour 1.6 Dynamique was een soort Renault Sport Light. In dit geval is het die motor, maar dan met de Dynamique-aankleding. De Clio is relatief licht en rijdt bijzonder vermakelijk met een hoogtoerige 1.6 die je nog op zijn staart moet trappen. Qua prestaties is de auto nét niet snel genoeg om gekenmerkt te kunnen worden als kleine rappe stationwagon.
Wellicht dat je met een lekker sportuitlaat de sensaties kunt vergroten. Ook hier best een complete uitrusting in de meeste gevallen. Nou ja, in beide gevallen. Want op het moment van schrijven vonden we in heel Nederland slechts twee exemplaren. Het rijdt bijzonder vermakelijk en qua degelijkheid (Renault Clio III Aankoopadvies) is het de meest verstandige keuze.
Mini Clubman Cooper S (R55)
€ 7.250
2008
105.000 km
Als het gaat om beschikbare exemplaren stelt de Clubman Cooper S nooít teleur. Het land staat er vol mee. Sterker nog, Van de Mini Clubman Cooper S staan waarschijnlijk meer exemplaren te koop dan van alle andere auto’s in dit lijstje bij elkaar. Het is een bijzondere categorie, die van de kleine rappe stationwagon. Dus het is vrij logisch dat je uitkomt op een select clubje geschikte auto’s. Ook de Mini Clubman Cooper S staat niet bekend om zijn degelijkheid. Integendeel. (Mini Clubman R55 Aankoopadvies)
Zowel de motor als bak kennen hun aandachtspunten. Wel is het zo dat de onderdelenvoorziening prima voor elkaar is. Het is dezelfde motor als in de Peugeot 207 RC. Dus als het rijdt, is het geweldig, maar er gaat nog weleens wat kapot. Het grote voordeel van de Cooper S ten opzichte van de auto’s is de restwaarde. Deze auto’s kun je nog redelijk goed doorverkopen. Ook is het rijden geweldig in deze auto’s. De motor mag dan identiek zijn aan die in de Peugeot, maar de wegligging is dat niet. De Mini is aanzienlijk sportiever en is ook hilarisch bij gewone snelheden.
Skoda Fabia vRS Combi (5J)
€ 8.950
2013
145.000 km
Op papier is de Skoda Fabia vRS Combi misschien wel de meest ideale auto als je een kleine rappe stationwagon wenst. Je hebt veel power (180 pk), een turbo, een compressor én een automaat met dubbele koppeling. Deze kan nog weleens voor flinke kopzorgen zorgen (Skoda Fabia aankoopadvies). Aan de andere kant: als er wat kapot aan gaat, is dat hoogstwaarschijnlijk al een keer gebeurd en aangepakt. Verder voldoet de auto aan het eisenpakket. De achterbak is ook hier verrassend ruim.
Ondanks dat de Fabia vRS geen enkel moment luxe aanvoelt, is de uitrusting dik voor elkaar. Zitpositie is ook goed. Het is alleen een vrij zouteloze auto om te rijden. Het is een rap wagentje, absoluut. Maar eigenlijk is de Fabia vRS te zakelijk en volwassen voor het type auto dat ‘ie wil zijn. Wellicht dat je met een paar modificaties er iets leukers van kunt maken. Sowieso is het een leuke sleeper, want niemand verwacht dat deze opgevoerde geitenwol sok op wielen zo snel is.
Seat Ibiza ST FR (6J)
€ 12.950
2013
60.000 km
Dit is in principe dezelfde auto als de Skoda, toch? Nee! Ten eerste is de motor iets anders. De 1.4 TSI heeft hier slechts een turbo, zonder de assistentie van een mechanische compressor. Een groot verschil met de Skoda is het chassis, de Ibiza staat op een moderner platform (PQ25 ipv PQ24). van de Fabia. Dat merk je wel als je op een slechter en bochtiger wegdek er goed voor gaat zitten. De Ibiza kan net even wat beter omgaan met oneffenheden. Beide zijn niet overmatig sportief, helaas. Ook de Ibiza heeft voldoende aandachtspunten, met name de 1.4 motor (Seat Ibiza 6J-aankoopadvies)
De Seat Ibiza ziet er wel iets sportiever uit, maar dat is niet echt een prestatie. De Seats die we vonden waren wel flink boven het budget. Het waren relatief recente Ibiza’s met weinig kilometers, dus wellicht dat er exemplaren voorbij komen die iets beter passen bij het budget. Een groot voordeel is dat je de Ibiza met een handbak kan krijgen. Dat maakt het rijden net even wat leuker in deze kleine rappe stationwagon.
YOLO: Subaru Impreza GT Turbo
€ 8.500
1999
215.000 km
Als we kijken naar rappe en praktische B-segment auto’s, zijn we al door de mogelijkheden heen. In het C-segment is er niet heel erg veel meer keuze, overigens. Een Opel Astra OPC (F) of Ford Focus ST170 (DBW) zijn erg leuke auto’s en voldoen aan alle eisen, maar zijn erg lastig te vinden in goede staat. Voor de Subaru Impreza Plus GT Turbo geldt eigenlijk hetzelfde. De Impreza is voor een C-segment auto vrij smal en compact. In het interieur is nergens te zien dat dit een dure auto was. Integendeel, het geheel doet aan alsof het uit de vroege jaren ’90 komt, wat eigenlijk ook het geval is.
De grootste zorg die je hebt met deze auto is roest. De rest van de onderdelen is wereldwijd redelijk goed te vinden. Het blijven liefhebbersauto’s. Ook passen veel onderdelen van de generaties hierna, zoals de Impreza Mk2. De reputatie van Subaru helpt uiteraard, maar zó betrouwbaar zijn deze auto’s niet. Door de leeftijd van de auto, maar ook hoe deze auto je uitdaagt tot rijden. Het is de perfecte praktische station voor erbij, trouwens. Je wilt hiermee niet naar Italië rijden, maar wel over de bergpassen in Italië.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
mike0709 zegt
Mini Cooper S station? Is dat een nieuw model?
PunicaOase zegt
@mike0709: hahaha, ja viel mij ook op.. is natuurlijk de Clubman..
por100 zegt
Aanvrager vindt een 159 te groot? Dat had ik niet verwacht, zeker niet als je 3 honden hebt 😱
willeme zegt
@por100: de achterbak van een 159 is niet enorm groot. Die tildrempel is enorm. Zo ziet de 159 er fraai uit, maar is het niet zo praktisch. Daarbij is een zware diesel wellicht teveel van het goede.
pignon zegt
@willeme: dat kan zijn, maar een auto die je al hebt, hoef je niet meer te kopen. Scheelt toch mooi!
Erik zegt
YOLO:
Dacia Logan MCV II, rap genoeg om mee te komen in het NL-verkeer. Grootste kofferbak in zijn (B)-klasse, maatvoering als een C-klasse. Zoals deze bv., nog geen 25.000 km gelopen in 5 jaar tijd..
https://www.louwman.nl/aanbod/dacia/logan/mcv_0.9_tce_laureate/2016/jb035f
faalhaas zegt
@Erik: Hij vraagt Nutella en jij komt aan met aardbeienjam.
Erik zegt
Soms moet je aardbeienjam gewoon gebruiken, dán kun je pas oordelen of de Nutella meer smaak geeft en brengt. Oordelen zonder vergelijk is niet mogelijk :-).
PS.: uit ervaring weet ik dat 3 honden in een Logan MCV meer ruimte hebben dan alle andere voorgestelde voertuigen hierboven. De Fabia is een gedrocht met de diepe (verticaal) kofferbak voor honden.
outlook zegt
@Erik: volgens mij gaat het hem vooral om een snelle/rappe auto. Dacia valt daarmee af… Al ze zijn tegenwoordig wel erg populair begreep ik: https://www.dumpert.nl/item/8115527_b82101f0
Erik zegt
Herhaling: “rap genoeg om mee te komen in het NL-verkeer”
tjorque zegt
@faalhaas aarbeienjam? Je bedoelt vegan boetenpaté zeker?
Mocht de Logan MCV een geweldig tjoening potentieel hebben doordat er (per abuis) een megane rs onderstel onder zat en een blokje dat 3 a 4x z’n initiële vermogen kan leveren. Voor de prijs van 5k (zodat je 5k hebt om hem te pimpen).
Dan direct!
granturismocollector zegt
@Erik: net geen €10.000 voor zo’n karig uitgeruste wagen? Zijn wagens tweedehands dan ook zoveel duurder in NL dan in BE?
RiKe zegt
@granturismocollector: Lang verhaal kort: JA
Erik zegt
Zo karig zijn ze niet hoor :-), kwestie van de optielijst eens doorbladeren.
bierbuik zegt
Is een Lancer Evo wagon geen optie in dit budget? Lijkt me een geweldige auto
scoobyej20 zegt
@bierbuik: haha succes met zoeken. Nee een Evo wagon zit een heel stuk boven dit budget :-)
nout zegt
Dat is een lekkere yolo.
PunicaOase zegt
Als ik het goed heb gelezen zijn eigenlijk alle bovenstaande modellen niet erg betrouwbaar :-(
Die MINI en Peugeot zou ik echt laten staan, die motor is zo rampzalig. Bovendien passen in de Clubman echt niet normaal twee kinderen en drie honden en nog wat spullen, tenzij die honden van die ieniemienie-beestjes zijn. Ik zou effe doorsparen voor wat groters en betrouwbaarders..
mlo zegt
De YOLO is de enige betrouwbare van het stel. Ongelofelijk hoeveel meuk er in de afgelopen jaren is geproduceerd. Bizar hoe makkelijk de autoproducenten er mee weg zijn gekomen!
techniekmeneer zegt
@mler: De latere TSI motoren zijn meer dan prima.
redbeams zegt
@techniekmeneer: Maar passen die ook in het budget?
frederik zegt
Waarom geen E46 met zescilinder? Als je zelf monteur bent is dat prima rijdend te houden tegen redelijke kosten denk ik. Anders de Cooper S natuurlijk. Zouteloze auto’s (ik kijk naar jou Fabia) zijn er al genoeg!
rogerzz zegt
Ik had eigenlijk een Golf Variant verwacht als no-brainer, is dat al te groot? Maar uit dit lijstje, de Seat of Skoda. De Opel Meriva is een bejaardenbak als startpunt, die OPC-goodies helpen dan alsnog niet heel erg.
Maar 3 honden.. ik zou lekker een Skoda Octavia 1.0 nemen, je gaat toch niet hard rijden, veel ruimte, weegt alsnog niks / relatief weinig (1200kg oid?).
R zegt
‘Rappe kleine stationwagen voor 10k – zelden zoveel conflicterende wensen gezien in een verzoek van 5 woorden 🤔
wigboldus zegt
Ik ben het wel meer je eens, vooral dat hij niet te groot mag zijn maar wel veel ruimte, en beetje sportiviteit.
Ik heb zelf een Saab station uit 2010 gekocht met 170k op de teller voor een stuk minder dan 10k.
Daar zit een heerlijke 2 liter turbo motor in die met softwarematige tuning nu 240pk/400nm heeft.
Hij is snel en best comfortabel.
Als je een rappe station wil, is dat best mogelijk voor die prijs.
Maar mogelijk wordt hij ook al te groot gevonden?
vaakbenjetebang zegt
Volkomen YOLO: Alfa 33 SW met 1.7-motor. Prima rijdend te houden voor een knaak en een Bounty als je zelf het ondehoud doet. Rijdt oneindig veel leuker dan zo’n Fabia of Meriva (dat is uiteraard een persoonlijke mening). Tuurlijk, tildrempel is een drama. Heel groot is-ie niet. En je zult een keer een stukje moeten lassen, Maar je houdt geld over van je budget, afschrijven doet-ie niet meer en je rijdt niet 13-in-een-dozijn.
tenaci zegt
@vaakbenjetebang: eigenlijk heb je gewoon volkomen gelijk. Zeker omdat die kerel zelf monteur is. Maar nu nog een vinden!
thearchitect zegt
@vaakbenjetebang: dat kun je niet menen toch? Die auto is een oldtimer zonder enige moderne veiligheidsvoorzieningen en elke nacht dat het regent, moet je hopen dat-ie er ’s ochtends nog staat… Zelfs als YOLO een stapje te ver, vind ik..
vaakbenjetebang zegt
@thearchitect: Natuurlijk kan ik dat wel menen en dat doe ik dan ook. Moderne veiligheidsvoorzieningen? Inderdaad, die zitten er niet in. Daarom is-ie ook zo lekker licht. Wat er wel op zit zijn remmen en een stuurwiel, dus in principe hòef je niks te raken. Natuurlijk, een ongeluk zit in een klein hoekje (zie die Ascona) maar dan nog. En ja, zo’n auto (eigenlijk alles uit de jaren ’80) wil best wel wat roesten, maar het is veel minder ernstig dan de verhalen aan de borreltafel willen doen geloven. Als je er eentje koopt die niet stokverrot is (en dat gaat wel lukken nu, want wat er anno 2021 nog over is, kan zo slecht niet zijn) en je houdt het een beetje bij, komt het goed. En dat kan ik in alle ernst zeggen, want ik rijd al 25 jaar met vergelijkbare oude zooi en ik heb zelfs 2 van die 33 SW-tjes in de vloot gehad als werkpaardjes – en ondanks die ontbrekende veiligheidsvoorzieningen ben ik nog steeds in leven om dit te typen en hoef ik niet iedere paar weken met een bezem de restjes van alweer een auto op te vegen. Dat spul brengt je, als je er een beetje voor zorgt, zonder morren van hier naar de Noordkaap of Gibraltar en terug – echt waar. Het leven is te kort voor saaie auto’s. en al helemaal te kort voor saaie tweede auto’s. Een Skoda kan altijd nog. Uit het lijstje van @willeme zou ik in dit geval dan ook absoluut voor de Subaru gaan.
techniekmeneer zegt
Ibiza ST of Fabia Combi pakken met een 1.2 TSI (ná 2013) en leuke opties aan boord. Ff langs JD voor wat meer pk’s en je hebt voor een leuk bedrag een vlotte, betrouwbare station.
bernoulli zegt
Of een Rapid Spaceback. Heb je meer ruimte op de achterbank.
frank2b zegt
De wagen die je zoekt is de Lexus IS sportcross. Slechts met een vergrootglas te vinden, helaas.
Zes cilinders-in-lijn. Genieten.
https://www.autowereld.nl/lexus/is-sportcross/300-aut-exe-youngtimer-navi-leer-xenon-34938442/details.html
https://www.autowereld.nl/lexus/is-sportcross/200-89-914-km-youngtimer-bijtellingsvriendelijk-34769853/details.html
appeltaartislekker zegt
@frank2b: wat een vette bak!
monsieurleloure zegt
@frank2b
Deze is te rijden tegen de kosten van een Skoda ,Seat, Peugeot,Mini.
Bij deze Lexus hoef je je niet druk te maken of die kapot gaat want dat gaat het gewoon niet. Bij de eerder genoemde opgefokte 4 cilindertjes daarentegen…Tikkende tijdbommetjes
AlfaEmiel1976 zegt
Waarom geen Kia C’eed sporty wagon? Ik heb er zelf een in 2011 nieuw gekocht. 8 jaar probleemloos in rond gereden( 80 dkm) en er is in deze klasse geen ruimere auto. Er zijn leuke en complete uitvoeringen geleverd. Betaalbare en betrouwbare auto.
deepep zegt
Je komt ook een aardig eind met een Forester xt, tweede generatie, zijn redelijk compact niet te zwaar en tussen de 177-230pk. een E46 touring met een mooie 6 pitter lijkt mij ook goed te doen.
bernoulli zegt
De Ibiza ST FR 1.4 TSI 150PK heeft wél de beruchte twincharger aan boord.
techniekmeneer zegt
@bernoulli: nope.
bernoulli zegt
I stand corrected. :)
wigboldus zegt
Volvo V50 T5 is ook nog een leuke kleine rappe station. (Ik vindt hem klein tenminste)
Audi A3 officieel geen station, dan met minimaal een 2.0 TSI, ook een aardig alternatief.
ikwileenm3 zegt
V50 t5 dacht ik zelf ook aan. Blokken zijn sterk, betrouwbaar en makkelijk te kietelen.
En vergeleken met de huidige “kleine” stations is hij ook niet zo groot.
Fabia RS altijd geweldig gevonden; maar dan vooral als hatchback in donkerblauw met de standaard velgen in Duitsland. Keertje met de c70 coupe t5 van mijn vader toch behoorlijk zoek gereden door zo’n ding 😂
bernoulli zegt
Als je het segment ontleedt, dan koop je een smalle auto met een lelijke koets waarin je goed voorin kunt zitten, weinig ruimte op de achterbank hebt en een kofferbak hebt van circa 400 liter.
Ik kan geen argument bedenken waarom je gebruikt niet gewoon voor een knappe C-segment hatchback zou gaan. Er zijn er genoeg die richting de 400 liter gaan.
Johanneke zegt
Wat een hoop onbetrouwbaar spul. Gelukkig rijdt ie maar 5k per jaar.
sleepyj zegt
Een ford focus station? Die zijn er toch ook met wat vermogen onder de 10k?
dree16v zegt
Zafira OPC nog een optie? Ruim, snel en ook in te zetten bij een kinderfeestje of uitwedstrijd.
levoi zegt
Een BMW E30 touring? Voor tien mille heb je een 6 cilinder met wat werk, maar dat moet als monteur lukken.
ArnoldH zegt
@levoi: precies dit. Als monteur moet dat een droom zijn
kennone zegt
850R!!
BerlingoHdi zegt
Megane Turbo GT, Focus 1.6 ecoboost (st buiten budget), Lancer 2.0, Bora 2.3 of 2.8 of minder snel, wel relatief ruim en licht Corolla E12 met 1.6 in de sol uitvoering
jarnobakker zegt
Koop een Ford Smax . kun je een heel asiel indrukken en is verasssend rap met de juiste motor. Is ook ondanks de grootte nog verassend wendbaar
ethylestra zegt
Oke hier komt de auto die je zoekt: Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart turbo. Standaard 150pk maar met een remap makkelijk naar de 200 te krijgen. Grootste voordeel is dat het ook allemaal nog heel blijft. Mag hier geen advertenties plaatsen maar er staat een witte in Amsterdam voor nog geen 9k met minder dan een ton op de teller. Groot zat voor je viervoeters en je rijdt iets unieks. 5 deurs, genoeg opties.
BerlingoHdi zegt
@ethylestra: 3 honden in een colt, lijkt me vrij krap. Wij hebben er toen één laten staan vanwege de gigantische dode hoek in de A stijl
phaeton zegt
Voor een V50 T5 betaal je nog serieus geld, wil je de facelift hebben met minder dan twee ton. De genoemde Focus of Mégane zijn beter te krijgen en een stuk moderner. Met standaard 150/180pk, mogelijk een chip of andere veren hele potente auto’s.
pier zegt
Ik vind het allemaal niks, stations uit het B segment mogen eigenlijk niet zo heten. Ik heb wel een yolo aangezien je monteur bent: MG ZG T 2.5 V6 190.
Een Seat Exeo met 1.8 TSI kan ook. Dodge Caliber 2.4 SRT4 (serieus snel, plastic fantastic) of een Saab 9-3 1.8t Vector zijn ook mogelijk.
mark383 zegt
Zoals gezegd lijkt me een B segment auto hier geen geweldige keuze…
Ik zou voor een Audi A4 Avant gaan van de B6 generatie gaan met een V6 (2.4 of 3.0).
Rij je voor weinig geld in een luxe afgewerkte auto met lekkere V6, welke ook nog degelijk in elkaar zit.
Bijvoorbeeld deze: Gevonden via Gaspedaal.nl
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/142339058/Android?s=27-27-1-1-1-18&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=
Of deze:
Gevonden via Gaspedaal.nl
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/141580711/Android?s=30-30-1-1-1-10&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=
suheyl zegt
MINI als het gaat om de fun factor, maar wat heeft me dat aan reparaties gekost! Ik ga mee met @frank2b, zo’n zo’n Lexus IS Sportcross!
speedster72 zegt
Ik moest denken aan Saab. Maar dat zal wel niet compact genoeg zijn? Ach, je kunt niet alles hebben…. Wel genoeg Aero modellen van de 9-5 en 9-3 te koop met pakweg 200pk. Al helemaal als je er 1 kiest die wat ouder is of met een paar ton op de teller.
Paar aandachtspunten qua olie/sludge, en de achteruit versnelling. Verder lekker onopvallende looks, maar als je het gas intraptbzit je in z’n 2 zo op de 100. Enig nadeel is dan de afdruk van 3 kwijlende hondenkoppen op de achterruit.
En anders inderdaad een Ford Smax in sportieve uitvoering, niet al te lang, ruimte, en sterkere motoren te koop
randy zegt
Even wat auto’s uit een andere hoek: Citroën ds4 thp 200 (betere keuze dan de probleem156pk) of een lancia delta 1.8 di turbojet