Het groen op de snuit van deze S3 staat niet voor miliebewustzijn, maar voor vergif. De standaard S3 is natuurlijk al niet misselijk, maar het kan natuurlijk altijd heftiger. Zo hebben de Zwitsers van Sportec de motor nog een beetje gekieteld en levert deze nu 300 pk en 410 Nm en sprint de S3 1 volle seconde sneller naar de 100 dan de standaardversie (5,1 ipv 6,1). En dat alles voor het luttele bedrag van 1400 euries, geen geld toch?
With the new Audi S3, Sportec has taken a compact racer under its wing which is already in its standard version a quite agile machine.The engine, exhaust and chassis components newly tuned by Sportec quicken the Audi in a way to allow a peak speed of 258 km/h while the gained performance excites the appetite to literally devour the tarmac during spontaneous bursts of speed.
The 2.0 L TFSI engine – already ex works a quite powerful one – produces in its standard version 265hp and a torque of 350Nm. Thanks to its turbo technology, the powertrain offers the ideal possibilities to elicit a steady performance peak from the S3 by means of software modifications. Thus, after having been remodelled by Sportec, the Audi S3 comes up with such remarkable values as 300hp and 410Nm catapulting the S3 to 265 km/h. With respect to the sprint from 0 to100, Sportec indicates some brief 5.1 seconds – almost 1.0 second faster than the serial brother.
Take a look at these figures, and you get an idea of why, to any enthusiastic driver, a trip to the renowned Swiss tuner Sportec is equal to a pilgrimage. With 2300 CHF (1400 Euros), assembly included, this performance boost is still affordable while the optional all-inclusive warranty guarantees the necessary security for everyday use.
The fact that, apart from such sporty genes, environmental awareness and increasing fuel prices were far from being neglected will rejoice the critics – as a matter of fact, the Sportec Audi S3 consumes about the same amount of fuel as the standard version. The marvellous sound is provided by the Sportec stainless steel exhaust system extending from the catalyst.
In order to assure that such powers find their way safely to the tarmac, Sportec offers the exclusive 8.5 x 18 and 8.5 x 19 inch aluminium wheels Mono 10 with 225/40 ZR 18 or 235/35 ZR 19 Pneus. For an extra charge of 7886 CHF (4900 Euros), the Sportec sport brake system’s luxuriant discs will rotate beneath. Uncompromisingly sporty driving characteristics as well as lesser sidewise inclination are assured by the optional coil-over suspension or by the spring set. This will not only improve the dynamics during high speed cornering, but also the visual dynamics.
The finishing touch is added by the aluminium pedals and footrest and the optional Alcantara interior equipment. To ensure that the gears will slide with Swiss precision into their place, Sportec offers a short throw shifter, assembly included – the cherry on top.
evo zegt
Vet bakkie met leuke velgen ook (Sportec heeft altijd wel aardige velgen). Dat groene hoeft mij echter niet; lijkt net alsof m’n buurjongetje met krijt heeft zitten spelen.
Ik mag aannemen dat die 1400 euries alleen de motorkieteling betreft?
TomRS6 zegt
Inderdaad een kleine gifkikker en ja, geen geld voor 1.0 sec. De vraag is wat de kwaliteit van de sporttech producten zijn.
Hoe duur zijn die optische aanpassingen of zijn die niet van sporttech zelf??
cl600 zegt
klinkt goed, dat allemaal uit de cilinderinhoud van 2pakken melk. weer niet net teveel maar zeker goed gedaan. dat groene mogen ze steken waar het zonnetje niet schijnt, de rest is welkom !
Xemurai zegt
Doet me denken aan The Matrix :) whehe
Erg toffe bak btw.! Ziet er super goed uit! Impreza, eat your dust!
Citrofiel zegt
Ja, snel, verstandig, maar saai… (finnik) (op het groene na, maar dat vind ik dan weer gewoon lelijk)
Citrofiel zegt
@ Xemurai; Hoe moet die Impreza zijn eigen stof eten? Rijdt hij achteruit of zo? ;) (het is: “Eat my dust” of “Eat your heart out” dacht ik)
joep zegt
@ citrofiel haha wou net hetzelfde zeggen maar je was me voor :)
OT: ben ik de enige die dat groen wel wat vind hebben?
Benny1 zegt
1400 is dan wel exlusief de nieuwe styling met al het groen erop? Want dat ziet er namelijk niet echt zo kick uit.
Casey zegt
Wat is dit toch weer..?
Tis allemaal leuk wat die tuners in huis hebben, op het gebied van techniek dan. Maar het uiterlijk vertoon slaat in dit geval weer nergens op…
SugarFree zegt
Leuke vondst, hoewel je zou kunnen zeggen dat het van Aston Martin is gepikt, die grille in contrasterende kleur. Niet origineel dus.
Op de Aston (N24 bijv.) vind ik het namelijk érg bruut staan, dat groen met geel. Deze S3 is het niet.
Poekie Lauda zegt
Dat groen mogen ze van mij achterwege laten. 300pk is niet echt zo indrukwekkend, maar voor 1400 euro is het wel lekker goedkoop.
Xemurai zegt
@ Citro Jup je hebt gelijk :) kon niet zo snel op de goeie woorden komen.
Joris zegt
Ik vind em wel leuk zo met dat groen, en 300pk is niet zo slecht voor een s3 toch? :-)
DonKilluminati zegt
Die grille ichhhhhhhhhhh!!!!!!
autogek zegt
Wat een lekker ding
speedlimit zegt
@ Xemurai
Heb liever ’n impreza dan zo’n opgepoetste volkswagen.
Leuke specs maar meer ook niet en dat groen oogt echt afschuwelijk.
audi rijder zegt
jammer dat hij niet op een diesel variant te dien is ander stond die van mij al ingeschreven
Eric zegt
Kan aan mij liggen maar het is toch Sportec zoals ze zelf zeggen en niet Sportech…
Vind het zelf wel een mooi autoke.
Driving Under Age zegt
ben het volledig met de meerderheid eens: dat groen hoef niet van mij.
verders: tis jammer dat ik het geld niet heb, maar anders…
Susp1cious zegt
Abt, B&B, Dahlback racing, Oettinger en nog wat andere tuners bieden voor hetzelfde of minder geld gelijkwaardige chiptuning aan.
Niets bijzonders dus
GRAPJAGER zegt
Da’s nou iets wat ik echt niet begrijp. Als je als volwaardige tunert in de kijker wilt zetten dan zit je imho met de specs een aardig eind in de richting.. maar sjeezzzz dat misselijke, te groene kleurtje killes the whole idea. Dat moet iemand daar toch ook kunnen bedenken?!
Windhoos zegt
Oud nieuws, maar alles weten maakt ook niet gelukkig ;-)
Origineel wel een gave bak (hou niet zo van dat groen), alleen vallen de specs voor die prijs behoorlijk tegen, de RS4 B5 zit tussen de 600 en 700 euro en heeft daarmee evenveel winst. Het zal dan waarschijnlijk wel komen doordat de S3 nieuw is voor tuners ! Die 1s winst is imho trouwens ook zeer twijfelachtig……
R32 zegt
dacht dat een S3 het in 5,7 sec deed naar de honderd standaard
Silverarrow zegt
1400 euro is natuurlijk geen geld, maar ze pakken dan enkel de software aan. Op de site van sportec is te zien dat er nog een waslijst van extra tuning pakketten en onderdelen leverbaar is, zoals ophanging, interieur, versnellingsbak, engine upgrade naar 320 pk, etc. En die komen veel harder aan met het oog op de bankrekening :P
Je kunt trouwens ook je Audi A3 2.0 TFSI, Golf V 2.0 TFSI en R32 en Seat Leon 2.0 TFSI aan laten pakken (ook allemaal rond de 300 pk, kost alleen wel wat meer aangezien het engine upgrades zijn i.p.v. electronische aanpassingen)
Windhoos zegt
R32 schrijft,
23 May 2007 om 18:15
dacht dat een S3 het in 5,7 sec deed naar de honderd standaard
————————————————————————————-
You’re right, scherp opgemerkt! Dan word het idd al een stuk geloofwaardiger
steven zegt
@DUA, is je tweede miljoen weer mislukt :D
en 300pk is zeer goed voor 2ltr. en de motor is nou niet zo nieuw, gti heeft hem ook tot 330, en volgens mij had autoblog het over een tt van miss 400pk oettinger trip.
Brecht zegt
Als ze nu die groene kleur weg laten en daar in de plaats van rood zou het toch wat sportiever zijn niet ;)
Al vind ik de standaard S3 natuurlijk véél beter, alleen de motortuning mag er dan wel op :)
jordey zegt
t leer ziet er niet uit. verder wel kicke wagentje
M. zegt
Leuk dat motorische getune, maar wat zonde dat ze de buitenkant zo vern**ken, groene randen, overal SPORTEC, en waar is het mooie S3-logootje?
audi rijder zegt
@ windhoos de nieuwste s3tjes hebben dat al lang niet meer
MurcieBoy zegt
ziet er zeer goed uit alleen maar één minpunt maak de auto dan ook groen ;)
w0o0dy zegt
als het maximum toerental wat omhoog
wordtis geschroefd dan zou het wel eens kunnen betekenen dat 100km/u in de tweede versnelling kan worden gehaald ipv dat er doorgeschakeld moet worden naar de 3. Dat scheelt vrij veel tijd….. In sommige gevallen kan mild tunen (en dat is 265 naar 300pk) vrij veel winst opleveren…. tot je een probleem krijgt bij het hogere toerental….Windhoos zegt
audi rijder schrijft,
23 May 2007 om 20:35
@ windhoos de nieuwste s3tjes hebben dat al lang niet meer
———————————————————————————-
Wat niet? ff een tekst kopieren en plakken maakt alles denk ik een stuk duidelijker ;-)
Rick dos zegt
Nou idd, 1400 euro voor zo´n performance boost is idd geen geld.
Ricavant-1.8T zegt
Dit ziet er idd erg gaaf uit!!
en het is ook zeker niet duur!!!
gti zegt
Zou het zelf niet kiezen, maar echt lelijk kan ik da groene niet vinden.
Je valt wel op;)
Freek zegt
kan dat groen niet veranderd worden in een andere kleur
bmwF zegt
die zal het toch wel moeilijk hebben van een impreza wrx sti , en ja omgekeerd ook natuurlijk
tim zegt
waar slaat dat tunen op je hebt er niks aan je auto ziet er niet uit en je hebt allen een ie snellere auto