Vanaf vanmiddag gaat een mooi partijtje klassiekers in Nederland in de verkoop, waaronder bovenstaande Jarama LP400. Geïnteresseerd?
Iemand heeft zijn klassiekerschuur onlangs opgeruimd, en gooit wat hieruit naar boven kwam nu in de verkoop. Veilinghuis BVA Auctions neemt in samenwerking met Classic Car Auctions de organisatie op zich.
Onder de kavels (niet minder dan 71 stuks) bevinden zich onder andere een Virage uit 1991, een stokoude T-Ford, de eerder aangehaale Jarama maar ook een oude Mack-brandweerauto. Voor elk wat wils dus. Kijkdagen zijn in Emmeloord, vanmiddag tot 16:00 en a.s. vrijdag tussen 12:00 en 16:00 uur.
Het bieden begint vanaf 17:00 uur vanmiddag, en duurt voort tot 2 januari. Misschien zit er iets leuks voor je tussen.
Met dank aan allen voor de tips!
papa zegt
De verkoper wil zeker geen wegenbelasting betalen vanaf 2014…
alcantara zegt
@Volkswagen: Geldt die premie ook op de VW Kever Cabriolet die op deze veiling staat voor 3400 euro?
mashell zegt
Er zit best wat leuks tussen. Maar sommigen hebben nog wel werk nodig.
flippiez06 zegt
Meuk!
gash zegt
Weinig spannende ”collectie”, Veelal ingekocht omdat ze goedkoop waren vermoed ik.
rood zegt
@gash: In de 911 2.2T, 308 GT4, Karmann Ghia Cabriolet, Z1, E-Type en de Jarama 400GT wil ik toch best wel een ritje maken hoor, maar het zijn inderdaad wagens die waarschijnlijk veelal goedkoop zijn aangekocht. Vooral met de Jarama hebben ze nu geluk denk ik qua prijsstijging.
heidekonijn zegt
@rood: @gash: beetje vreemde redenering
a) wat maakt het uit of ze al dan niet goedkoop zijn ingekocht
b) lijkt me een teken van mentale gezondheid om te proberen iets goedkoop in te kopen
gash zegt
@heidekonijn:
Ik dacht dat ik duidelijk was met mijn redenering. Deze auto’s zijn hoogst waarschijnlijk voornamelijk ingekocht omdat ze impopulair en dus goedkoop waren. Daarnaast zijn het veelal auto’s met roest, gebreken, achterstallig onderhoud, rechtsgestuurd, (amerikaanse) import etc.etc. Goedkoop is dan duurkoop. Je zou het ook de “veel-voor-weinig”- of “net-niet”-collectie kunnen noemen. In mijn ogen moet je juist wel een beetje (prettig) gestoord zijn om aan de hand van deze bolides een verzameling samen te stellen
heidekonijn zegt
@gash: Jouw redenering lijkt gebaseerd op een behoorlijk aantal aannames waar ik geen reden toe zie. De aangegeven bedragen zijn vrij gewoontjes voor startbedragen, en de auto’s hier zijn bijna allemaal modellen waarvan de waarde de laatste drie jaar vrijwel stabiel is gebleven.
Wat iemand verzamelt en leuk vindt heeft meestal te maken met hun vermogen, maar ook jeugd, persoonlijkheid en levensloop.
Komt daar nog bij dat hier geen echte harde stijgers bij zitten.
Als je erop doelt, zoals hieronder anderen doen, dat dit op een of andere manier bedrog is, of meuk of te duur… dat kan allemaal, maar dat is bij Bonhams of classic dealers niet anders.
Je moet rekenen wat het je gaat kosten om deze oude auto’s terug op niveau te brengen en of je dat echt wil. Winst maken is zeldzaam hierbij. Precies omdat dit geen Daytonas zijn, nooit zullen zijn ook.
heidekonijn zegt
Moest ik nog plaats hebben, zou ik eens aan die 928 gaan snuffelen. Die Alfa 2600 is iddntiek aan de mijne dus interessant om te zien wat die gaat doen. Realistische startprijs lijkt me.
gash zegt
@heidekonijn: ik vind die 928 ook leuk, maar wanneer je dan het interieur bekijkt….
heidekonijn zegt
@gash: ? Lijkt me minimaal. Wat patina en wat poetswerk. Trouwens als je zoiets koopt moet alles los en eruit, in orde gesteld en er terug in. Anders is het de ene miserie na de andere.
cthijs zegt
Zijn oplichters bij die veiling bovendien vragen ze veelste hoge prijzen
Hubert zegt
@cthijs:
Je bent niet verplicht om een bod te doen.
k-man zegt
@cthijs: Oplichters? Harde beschuldiging. Zeker als je het zomaar eventjes roept zonder enige vorm van onderbouwing.
mout zegt
@cthijs: Hoe kan een veiling nou veel te hoge prijzen vragen?!
Maar als je de veilingkosten bedoelt: Die zijn mij ook een keer tegengevallen bij BVA
cthijs zegt
@mout: heb je al op de site gekeken dan zie je zelf toch ook wel dat er een openingsbod is en dat daar ongeveer 20 procent opkomt plus je zal hem niet voor dat geld krijgen want ze hebben zelf al een prijs in gedachten dus met andere woorden word je getild
hans12670 zegt
Leuke gevarieerde collectie, inderdaad bedoeld om op termijn te incasseren op het moment dat de prijzen hoger liggen dan bij de aanschaf…en dat is natuurlijk tijdens een recessie: oldtimer de beste investering in slechte tijden.
De auto’s zijn stevig aan de prijs hoor. Ik denk zelfs dat het startbod gelijk is aan een normale verkoop of zelfs vraagprijs. Voor mij dus niet interessant om een bod uit te brengen. Maar er zullen altijd geïnteresseerden zijn…
heidekonijn zegt
@hans12670: Niet mee eens. Een oldtimer is de slechtste investering ooit. Op een boot na dan. Een auto is een gebruiksgoed en zo ook ontworpen.
Enkel de top van de topmobielen haalt gek veel geld. Dat is nog geen 1%. En zelfs daar is het meestal roulette spelen.
Het enige veilige aan het geld spenderen aan een auto is dat je “enkel” belastingen op het gebruik moet betalen en niet op het eigendom. Als we onze Eurofielen hun gang laten gaan kun je dat met een spaarboekje binnenkort mooi vergeten, en met aandelen etc al helemaal.
cthijs zegt
Ga er maar een auto kopen dan kom je er wel achter
cthijs zegt
Samenwerken met bva auctions is alleen maar een manier om juridisch niet aansprakelijk gesteld te worden pas geleden nog een heel stuk bij radar geweest over deze praktijken .die beloven van alles en verkopen gewoon rotzooi
mazzomaxy zegt
@cthijs: Zo te zien is Classic Car Auctions partner van BVA-auctions. http://www.classiccar-auctions.com/home/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=9&lang=nl
Ze zijn al ruim 3 jaar actief en alles wordt ingebracht door particulieren, dus liegen zullen ze zelf niet zo snel doen :) De lijst met kavels kan je trouwens ook vinden onder de kop Huidige Autoveiling, met directe link naar de site van BVA-auctions.
Hupke zegt
Is er ergens een lijst van wat er allemaal tussenzit?
cthijs zegt
Lijst kun je vinden bij bva auctions
dnadave zegt
Dit zijn juist grotendeels de echte klassiekers! Autos die decennia geleden gewoon veel rondreden en in het straatbeeld hoorden. Dat de playstation 3 generatie ze niet spannend genoeg vindt is misschien juist een compliment
cthijs zegt
Als je zelf een veilinghuis hebt nl. CAR classic auctions, waarom zou je dan een ander veilinghuis bva gje spullen laten veilen.dit kan toch alleen maar een juridische truck zijn. Bovendien moeten alle auto worden gegund aan de bieder met het hoogste bod. Dit betekend in praktijk dat je helemaal niet met een veiling bezig bent maar met verkapte verkoop
bmwe46csl zegt
De Porsche en lambo zijn wel erg gaaf!