Even geen dikke nieuwerwetse koekblikken met start-stop, TwinPower-biturbo-HyperDynamicsEfficiency en 300 pk per liter, of bakken met KERS. We gaan terug naar de basis, naar de 20ste eeuw, way back, met een geenszins schmutzig Duits triootje in een donkere parkeergarage.
Tijdens een van zijn rondjes door een van de vele betonnen parkeerklompen die Maastricht rijk is stuitte wolfssjrd op een Mercedes-Benz 230 SL, een W113 uit de jaren ’60, geflankeerd door een klassieke grijze Porsche 911 Targa met Fuchs-wielen en een witte 964 930 Carrera 3.2 Cabrio.
Zijn vraag aan de lezers was simpel, en we herhalen hem hier maar eens: wie van de drie? En vooral: waarom? Nader bestuderen kan op classicjunk.
406_v6 zegt
De Mercedes, want meer mijn ding als een Porsche. Lekker relaxed cruisen, met mooi weer dak er af.
StijnB zegt
Geen 964 cabrio maar een 3.2 Cabrio! Is het G-model voor de 964…
StijnB zegt
@StijnB:
Ohja Smoke voor mij de donkergrijze graag, laat de geschenkverpakking maar achterwege! :)
Lucchino zegt
Die witte is helemaal geen 964, maar een 930. Dat zou tevens ook mijn keuze zijn, mooie combi!
PorZ19 zegt
@Lucchino: Het is ook geen 930, een 930 is de Turbo uitvoering van deze generatie.
De witte is een G-Model. Waarschijnlijk een Carrera 3.2 Targa. En de Grijze is een F-model ook wel bekend als 901
Lucchino zegt
@PorZ19: Whooops inderdaad.. baas boven baas ;-)
PorZ19 zegt
@Lucchino: @Porz19: De witte is trouwens geen targa maar een 3.2 Cabrio (beetje lastig te zien op de foto)
sergedemulder zegt
@PorZ19: is de 901 het eerste prototype? Wordt de eerste reeks 911 effectief ook 901 genoemd?
PorZ19 zegt
@sergedemulder: Klopt wat jij zegt, Hier is nogal verwarring over. Soms wordt er gesproken over het F-model, en andere keren juist over de 901. Om een voorbeeld te geven. Bij de 50 jarig bestaan (dit jaar) hebben ze een foto wedstrijd uitgeschreven. Porsche Nederland spreekt duidelijk over het F-model. Terwijl ze bij Porsche China spreken over de 901.
(Zie daarvoor video muziek met 7 generaties porsche 911) waarvan ook een artikel staat op de deze site.
Als je goed kijkt in de filmpje zie je op de kentekenplaat van de eerste 911 duidelijk 901 staan. Als we eerlijk moeten zijn. Heet de eerste generatie het F-model. Is het prototype van het F-model de 901.
E34M5Touring zegt
Het antwoord wordt hierboven al gegeven door de lokale Porsche specialisten. Zelfs op een autosite kan men die krengen niet uit mekaar houden. De Benz dus. Alleen al om het design. Zo simpel maar toch sjiek. Cruisen.
toyotafortuner zegt
Zoals ik al op de AJ-pagina zei. De 230SL graag! Ook al zijn de Porsches ook wel lekker!
toyotafortuner zegt
@toyotafortuner: oh er moest nog een omdat bij (las het te snel tijdens excel college). Omdat de SL’en van de W107-generaties en eerder nog prachtiger zijn dan de Porsches. Die generaties SL’en zijn het mooist!
Emile_Benz zegt
Waarom zou ik moeten kiezen…?
mashell zegt
De grijze Targa natuurlijk, vanwege Targa, Fuchs wielen, geen Amerikaanse bumpers en het veel te jong zijn voor een klassieke SL.
E550 zegt
@mashell: Hoezo te jong? Andere vinden jou te jong? Het gaat er om dat jij geniet.
mtber zegt
911 Targa, doet me weer denken aan mijn trouwdag October 1990, mochten van een vriend zijn witte Targa lenen. Was een prachtige dag waarbij we een toer met de Targa mooi konden combineren voor het maken van mooie foto’s.
Hupke zegt
De Benz, geen twijfel over mogelijk.
lambo4all zegt
De mercedes, heerlijk cruisen op een zondagavond!
911GT2 zegt
Geen. Targa’s en cabrio’s zijn niet mooi omdat de klassieke 911 lijn compleet zoek is. Doe mij maar een dichte!
Pordon zegt
De Benz uiteraard. Gewoon omdat die veel mooier is.
sls63amg zegt
Wij hebben een pagode en een r230 (sl 500)