Een 911 Turbo S krijgt een klapband op op de Autobahn, vlakbij de Nederlandse grens.
Het zijn van die dingen waarvan je niet wil dat ze gebeuren. We hebben het over een klapband op de Autobahn. Omdat de snelheden wat hoger (kunnen) liggen, zijn de conseqenties ook meteen een stuk groter.
Dat bleek wel met deze Porsche 997 Turbo die een klapband kreeg. Dat gebeurde op de A31. Voor wie niet bekend is met alle routes op de Autobahn, de A31 is een relatief nieuw stuk snelweg in Duitsland die vlak langs de grens loopt.
Klapband 911 Turbo
Het ongeluk met de 997 Turbo gebeurde dan ook slechts 10 km van de grens van Nederland, in de gemeente Geeste. Dat is vlakbij de Klazienaveen en Zwartemeer.
De 911 Turbo kreeg een klapband en raakte vervolgens in een slip. Daarbij raakte de auto de vangrail. Een stuk later kwam de auto pas tot stilstand. De bandensporen op het asfalt laten zien dat het het wel eventjes duurde voordat de auto stilstond. Kun je nagaan wat er had kunnen gebeuren als het een Lamborghini Aventador was.
De auto in kwestie is een Porsche 911 Turbo. Het lijkt in eerste instantie te gaan om een latere 911 Turbo S Cabriolet met Techart-velgen.
A31
Het was een eenzijdig ongeluk waarbij geen anderen betrokken waren. Gelukkig beleven de inzittenden ongedeerd. De bestuurder kon namelijk gewoon uit zichzelf uit de auto stappen en was gelukkig niet gewond. Om de auto te bergen en alle troep op te ruimen, werd de A31 tijdelijk afgesloten.
De A31 begint bij Emden en loopt tot Bottrop. Het stuk Autobahn is ideaal voor als je snel van Groningen naar Winterswijk moet (bijvoorbeeld). Brabus gebruikt het stuk namelijk om hun pk-monsters te testen op hoge snelheid. Team Autoblog gebruikt het stuk om Renault Clio’s beter te laten presteren dan de fabriek belooft.
Fotocredits: Noordernieuws
Robert zegt
Spontane klapband, hoe vaak hoor je dat nog?
Schade rondom, dus er maar vanuit gaan dat de auto allrisk was verzekerd, want dit zal wel eens een gevalletje economisch total loss kunnen worden.
ryser zegt
Als we aannemen dat zo’n 997 vaker in de garage staat dan op de weg, dan zou je aan kunnen nemen dat er bij t onderhoudt niet veel gekeken wordt naar de leeftijd van de banden. Oud rubber kan dan de oorzaak zijn van de klapband?
Richmond zegt
Of gewoon een spijker of schroef in de band en te lang daarmee doorrijden.
maotje zegt
Heb een keer naast een vrachtwagen gereden die op dat moment een klapband kreeg. Nou dat is schrikken hoor kan ik je vertellen.
De chauffeur deed er wel goed op anticiperen.
bernoulli zegt
Goed geanticipeerd? Hij had hem al voor de klapband op de vluchtstrook geparkeerd? :)
William zegt
Misschien kunnen ze de kosten van de files (en inzet van hulpverleners) die worden veroorzaakt door zulke proleten ook eens verhalen op de bestuurder? Duizenden mensen staan onnodig vast op de Autobahn door dergelijke egotrippers. Laat ze dat financieel maar eens voelen.
petroldrinker zegt
Wat een onzin zeg, bij die redenatie kan ik ook kosten verhalen op de nederlandse OV bedrijven als ze niet optijd komen om maar iets te noemen.
Ze breken de wet niet ofzo door zo hard te rijden, dus doen ook wettelijk niks fout, dus hoeven ze ook geen boetes of straf…
melcon zegt
Het is inderdaad bijzonder egoïstisch om een klapband te krijgen! Ik stel voor dat we banden verbieden en mocht er toch nog iemand op banden rond rijden en eenzijdig een ongeval hebben zonder letsel, dat we dan toch alle kosten op hem/haar gaan verhalen.
jeroenm83 zegt
Jeetjepietje zeg. Jij weet al wat er precies gebeurd is?
Geen nood, ze hebben ook fietspaden in Duitsland voor je ligfiets. Vergeet je helm niet.
kniesoor zegt
Welke hulpverleners ?
sportabgasanlage zegt
Och gut. De Calvinisten zijn gespot op Autoblog. Smaakt de azijn lekker meneer?
petroldrinker zegt
Zonde van de 997, is het ook nog is een die (helaas) niet zwart of grijs is, en dat zijn ze voor 99,99999% dus heel zonde dit
bernoulli zegt
Rikrolled!
sportabgasanlage zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-