Stel: je brengt je Audi S4 naar de garage voor reparaties, en buiten je medeweten om neemt een monteur hem mee naar huis, en zet 500 km op de teller. Hoe reageer je dan?
In het geval van Chris Jackson uit Calgary: not amused, en het is nog wel een Canadees, doorgaans het toonbeeld van vriendelijkheid.
Jackson had zijn auto bij de garage staan vanwege een niet goed werkend navigatiesysteem. Op een gegeven moment kwam hij er achter dat hij iets in zijn auto had laten liggen, maar toen hij het op een zaterdag bij de dealer uit zijn auto wilde halen kon hij zijn S4 niet vinden. De garage vertelde hem dat de auto wel ergens was, en dat hij maar naar huis moest gaan, maar hiermee nam Jackson geen genoegen. Uiteindelijk belde hij de politie om zijn auto als gestolen op te geven, want niemand leek te weten waar deze was. Kennelijk werkt de spionagefunctie bij Audi-monteurs nog niet optimaal.
Op dit moment ging de garage zijn monteurs maar eens bellen, en kwam er zo achter dan één van hen de S4 naar huis had meegenomen. Volgens hem was dit nodig om het probleem met de navi op te lossen, maar het lijkt ons dat dit dan toch op zijn minst met de klant gecommuniceerd had moeten worden. Jackson heeft nog een leasecontract van 4 jaar op de S4 met onderhoud bij de betreffende Audi-garage. Dat kon nog gezellig worden. Maar goed, het had ook erger kunnen zijn, zoals bij deze Gallardo.
Met dank aan Frederik voor de tip!
donvincenzo zegt
Nou, het lijkt me niet onlogisch dat je het gerepareerde navigatiesysteem eventjes uittest. Monteurs maken zo vaak een testritje in auto’s van klanten.
Of je er echter 500 km voor nodig hebt? Mwah…
desjonnies zegt
Leasen, omdat je die wagen eigenlijk gewoon niet kunt betalen.
Maar gelukkig weten de buren dat niet
herriekabal zegt
@desjonnies: Haten, omdat je die wagen niet eens kan leasen.
Maar gelukkig weten de reaguurders dat niet.
Kvgorp zegt
@herriekabal: Aangifte doen van je gestolen wagen terwijl de wagen niet eens van jou is maar van de garage.
Maar gelukkig is de politie daar zo achter.
knipperlichtje zegt
@Kvgorp: sinds wanneer is een leasewagen van de garage waar jouw -> leasemaatschappij <- het onderhoud uit laat voeren?
E34M5Touring zegt
@knipperlichtje: Sinds redelijk wat grote dealers hun eigen leasemaatschappij hebben..
Kvgorp zegt
@knipperlichtje: Ik citeer uit de tekst hierboven: “Jackson heeft nog een leasecontract van 4 jaar de S4 met onderhoud bij de betreffende Audi-garage.”
hummer95 zegt
@Kvgorp: …met onderhoud bij de betreffende garage. Het bedrijf waar ik werk heeft ook een contract met een garage over onderhoud van de leasewagens. Dit betekend nog niet dat de auto’s van de garage zijn.
baasbas zegt
@hummer95: Dat ligt aan je interpretatie van de zin. Hij is ambigu. Jullie kunnen beide gelijk hebben
406_v6 zegt
@Kvgorp: lees de originele tekst eens even: hij is volgens z’n leasecontract verplicht om z’n auto bij die dealer te later servicen. Er staat niks vermeld dat de dealer ook leasemaatschappij zou zijn.
sicko zegt
@herriekabal: lol, desjonnies drank too much of that haterade
tupperware zegt
@herriekabal:
Wat een kinderachtige reactie, ik geloof niet dat jij enig inzicht hebt over de financiële situatie van onze @desjonnies. Bij mijn weten is die overigens uitstekend.
herriekabal zegt
@tupperware: Als mijn reactie kinderachtig is, wat is die van @desjonnies dan wel niet?
Heeft hij inzicht in de financiele situatie van de S4 eigenaar?
Made you think right…..
desjonnies zegt
@herriekabal:
Well he can’t afford to BUY one…..
herriekabal zegt
@desjonnies: assumption is the mother of all f*ck ups
desjonnies zegt
@herriekabal:
Indeed, indeed, you’re the living proof !
itest zegt
@desjonnies:
Als die hem zelf least is die juist duurder uit, als hij hem via zijn werkgever least zal die wel een ok baan hebben anders rij je in een 1.8 tfsi a4…. je kennis over leasen is redelijk beperkt volgens mij ;)
ag3ra zegt
@desjonnies: Bwah, nogal bekrompen redenering die je hier aanhaalt. Als je het niet kan betalen, kopen de meesten een auto op afbetaling (iets waar ik mezelf nooit toe laat verleiden, geld uitgeven wat je niet hebt). Een auto leasen kan handig en voordelig zijn als je een eigen bedrijf hebt (bv. zelfstandige). Vaak heb je op het einde van het contract de mogelijkheid tot aankoop van de wagen, en anders heb je om de zoveel jaar gewoon een nieuwe auto waar je je niet al te veel zorgen over hoeft te maken want hij is toch niet echt van jou.
SpiderIV zegt
@ag3ra: echt voordeling is het niet, de leasemaatschappij moet ook leven en dat betaal jij natuurlijk als client.
Voordeel is dat je de centen niet meteen uitgeeft en dus kunt laten werken binnen het bedrijf (of minder hoeft te lenen) en zoals Knipperlichtje ook al hieronder aangeeft dat je voor een vast bedrag per maand een flink aantal risico’s beperkt.
ridenz zegt
@desjonnies: onwijs goede uitleg waarom iemand een lease auto heeft.
Maar gelukkig weet lease rijdend Nederland wel beter.
desjonnies zegt
@ridenz:
Leg uit.
Ik heb geleased
En gekocht.
En geloof me, kopen is veel goedkoper.
Je bepaalt zelf hoeveel kilometers je rijdt.
De gemiddelde bestelwagen draait bij mij gewoon vier tot vijf ton kilometers.
En is uitgerust met cruise, airco, en alle toeters en bellen omdat dat op de kostprijs t.o.v. het aantal kilometers geen moer uitmaakt.
Omdat auto’;s gewoon lang meegaan.
Omdat je er tweedehands geen flikker voor terugkrijgt, of’ie nu 2 of vier toen kilometers heeft gelopen.
Je koopt zelf nieuwe banden.
In hun latere leven houd je rekening met een nieuwe koppeling.
Maar ja, ik zal het wel niet kunnen betalen, of ik heb geen ruzie met mijn geld.
Als ik mijn prive wagen drie jaar oud voor minder dan de helft van de nieuwprijs koop, met 30000 kilometer op de teller ben ik uiteraard een sukkel.
Weet je, laat mij lekker een sukkel zijn.
Net een Kangoo Dieseltje gekocht, met een ton kilometers.
Daar zetten wij er gerust nog een ton of drie bij.
vier jaar oud voor twee mille inclusief nieuwe voorbanden en een nieuw distributiesetje
Risico’s beperken :
Een collega onderneming least een nagelnieuwe Sprinter.
Mooi ding.
Na zes maanden motor in de puin.
Garantie, lease, 100% gecovered let maar op!
Dus niet, ze kregen een telefoontje en mochten een nieuwe motor zelf betalen : Niemand had ooit het oliepijl gecontroleerd en het ding was in elkaar gelopen door gebrek aan motorolie.
En ten leste : de rekening die er op de mat valt van de lease maatschappij als je de wagen hebt teruggebracht voor het uitdeuken en spuiten ivm kleine schades die onontbeerlijk zijn bij de gemiddelde bedrijfswagen.
Of het cardan van de Opel dat begon te zingen met 120000 kilometer op de teller terwijl de wagen er bij 130000 uitging.
Rij er maar mee door zeiden ze tegen me
Weet u zei ik, u krijgt hem nu terug, we betalen voor een Opel, niet voor een zingende tramwagen.
Laat maar, ik werk pas 20 jaar voor mezelf, dus ik snap er nix van.
ridenz zegt
@desjonnies: Je bent blijkbaar niet heel druk dat je zo’n uitgebreid verhaal kan typen.
Dan snap ik wel dat je straks in je Kangoo met 4 ton op de klok rond rijdt. Die is al volledig afgeschreven bij aflevering.
desjonnies zegt
@ridenz:
Nee grapjurk, dat heet organiseren en de juiste mensen om je heen verzamelen!
De beste managers staan op de golfbaan.
één ding heb je wel door eerlijk is eerlijk : wat je niet hoeft te betalen, hoef je ook niet af te schrijven.
En de andere grap is dat goederen die we vervoeren nooit klagen over de leeftijd van de bestelwagen…..
tupperware zegt
@desjonnies:
Ach, tegen zo’n kudde hoef jij je niet te verdedigen.
Daar sta jij gewoon ver boven, wat ik wel schokkend vind zijn het aantal duimpjes wat die kinderachtige opmerking oplevert.
Weer een bewijs dat ze daar nooit aan hadden moeten beginnen, zonder was AB een stuk inhoudelijker..
888natan zegt
@tupperware: verandering kan goed of slecht uitpakken, niet zo gevoelig doen!
hans75 zegt
@desjonnies: volgens mij ben jij degene die het niet kan betalen om te leasen…
let op.. ik vind het ook dom om te leasen als het niet nodig is..net weer met veel moeite van een wurg-leasecontract afgekomen van een werknemer.. flexibiliteit is nul komma nul… maar werknemers willen nou eenmaal zo graag een hagelnieuwe kut-auto om de buren te imponeren.
desjonnies zegt
@hans75:
Volgens mij spreek je jezelf zwaar tegen :
” net weer met veel moeite van een wurg-leasecontract afgekomen van een werknemer.. flexibiliteit is nul komma nul… maar werknemers willen nou eenmaal zo graag een hagelnieuwe kut-auto om de buren te imponeren. ”
Dus leasen is zo fijn?????????????????????
Ik hoef niet te bluffen.
Voor niemand niet.
En run mijn business op mijn manier met mijn mensen
We hebben de crisis zonder problemen doorstaan, maar de jongens met de dikke auto’s pakken en nekken zijn ineens verdwenen.
gtwillem zegt
@desjonnies: Ik heb een leaseauto en een privé auto. De lease auto was een voorloop lease auto, die ik heb overgenomen van een werknemer die voor mij kwam. Leasen is niet zo zeer goedkoper, dan wel veel gemakkelijker. Zeker als er bij een bedrijf meerdere auto’s rijden. Het feit dat je nergens naar om hoeft te kijken en alles word geregeld is prettig. Als de BMW problemen heeft, rijd ik naar de garage, krijg ik een vervangende auto, en kan ik hem ophalen wanneer die weer gemaakt is. Simpel as that. En aan het einde kies ik weer een andere auto uit en lever ik deze gewoon in.
De Subaru is gekocht.Allereerst heb ik moeten sparen (een soort rentevrij lenen, maar dan betaal je je varken vooraf). Daarnaast, met onderhoud, verzekering etc: alles zelf regelen, is niet niet, maar het moet wel gebeuren. Het is ook een stukje rust. Met de Soeb maak ik mij altijd net wat meer zorgen als deze naar de garage moet.
desjonnies zegt
@gtwillem:
Juist met een Subaru hoef je je nooit zorgen te maken.
Die dingen steken knettergoed in elkaar.
.
knipperlichtje zegt
@desjonnies: toegegeven, in jouw situatie (bedrijfswagens die tonnen lopen) is een ingereden exemplaar kopen en die vervolgens oprijden véél verstandiger dan leasen.
Maar, deze S4 is nieuw gekocht en ik gok dat hij na zo’n 100.000 kilometer uit de lease loopt. Dat is ook mijn situatie en dán is het kostenverschil de bij een leaseauto behorende voordelen wel waard.
azenomei zegt
@desjonnies: Kijk, ze zijn er nog. Realistische ondernemers. Als ik om me heen kijk zie ik een hoop (vooral startende) ondernemers die per sé een nieuwe auto moeten leasen á minimaal 1200 euri per maand. En dan gek staan te kijken dat ze het eerste ondernemersjaar niet halen.
Trouwens, je vangt misschien niet veel meer voor je auto als je hem weg doet, maar met een leaseauto betaal je altijd de hoofdprijs en heb je bij inruil 0,0.
knipperlichtje zegt
@desjonnies: Leasen, omdat je voor een vast bedrag per maand een flink aantal risico’s beperkt. Je hebt altijd vervangend vervoer (zelfs als je de auto in de prak rijdt), je hebt geen risico op dure reparaties en je hoeft niet bang te zijn dat je auto door een veranderende markt over een paar jaar niets meer oplevert.
audicoupe84 zegt
Tjah… die klant had kunnen weten dat de monteur de weg terug moeilijk terug zou vinden, vanwege het niet goed werkend navi systeem. Arme monteur 500km gereden, ik moet er niet aan denken! (mijn serieuze reactie)
reactief zegt
@desjonnies: Mwah… Vaak omdat men zelf niet kan sparen om de investering te doen.
Maar bij een S4 is het eerder omdat men het geld van de aanschaf beter in de eigen portemonnee wilt houden. En met dat geld zelf investeringen kunnen doen die meer opleveren dan de rente je kost.
@sir_smokalot: Dit is een vreemde zit. Tussen ‘4 jaar’ en ‘de S4’ moet waarschijnlijk het woord ‘voor’ …
‘Jackson heeft nog een leasecontract van 4 jaar de S4 met onderhoud bij de betreffende Audi-garage’
OT: Terecht dat hij pissed is. Maar misschien was het wel een zeer gedreven monteur die de navigatie echt grondig wilde testen :P
reactief zegt
@reactief: lol… verbeteren, en dan zelf een fout maken… Zit = zin
sir_smokalot zegt
Check.
Edge zegt
@desjonnies: We hebben het hier over Canada, hè, niet over Amerika waar iedereen tonnen schuld heeft. Die auto kan evengoed door zijn baas betaald worden, net zoals het hier in Nederland met de meeste leasewagens het geval is.
crackdavid zegt
@desjonnies: Want leasen is gratis wil je zeggen? Hij zal toch iedere maand een flink bedrag moeten aftikken…
msnaphaan zegt
@desjonnies: weet jij wel wat de leas kost?
En hoeveel voordelen dat heeft.
Eerst nadenken voor dat je reageerd… (Echte Hollandse afgunst)
topless zegt
@msnaphaan:
Wanneer je de bijtelling bedoelt (want is is het enige dat de gemiddelde leaserijder zelf betaalt), aanzienlijk minder dan de auto zelf kopen.
jack_abarth zegt
@msnaphaan:
Leasen kost meer als zelf kopen, dat is het in elk geval.
En voordat je begint, ik hoop dat je het verschil weet tussen leasen en een auto van de zaak rijden. Dus niet over bijtelling beginnen.
topless zegt
@desjonnies:
Met zo’n opmerking maak je vrienden in NL anno 2014. Door te pronken met een door de werkgever betaalde leasemobiel tel je helemaal mee, sparen en zelf kopen is voor sukkels. Mensen als jij zijn gewoon jaloers.
Wanneer leaserijders op hun teentjes getrapt zijn, omdat ze verweten wordt met andermans veren te pronken, moet ik altijd hieraan denken.
http://www.youtube.com/watch?v=DIO-4jyKt3Y
Alexke zegt
@desjonnies: wat is er mis met Leasen?
Voor bedrijven is het zeer interessant btw technisch .
er is ook een verschil met financiële leasing en operationele leasing.
Financiële is gewoon een lening voor een auto met eventuele aankoop van de restwaarde.
SpiderIV zegt
@Alexke: of je als bedrijf nu leased of koopt: de BTW is aftrekbaar (bij de meeste bedrijven, er zijn uitzonderingen), dat is dus geen verschil. In operational lease zit ook een leen- en dus rente component. Lease maatschappij koopt de auto en wil die kosten gedurende het contract terug.
888natan zegt
@desjonnies: ge bende gewoon grapjas.
Kijk naar maar naar je golf met 680000 kilometer en bedenk dan maar dat je leasen nooit kan betalen
subarufan zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
ko3n zegt
@888natan: kijk en omdat het lan met een golf 680000 km
workhardplayhard zegt
@desjonnies: Moet je voor de grap eens kijken op bimmerpost of een ander forum over BMW/Audi/Mercedes. Daar praten ze niet over de aanschafprijs, maar over het maandbedrag.
En dan hebben ze het over M-modellen..
Ik vraag me echt af hoeveel procent van de kopers van nieuwe auto’s nog echt hebben gespaard..
jaapiyo zegt
@workhardplayhard: Tsja ik ben niet de grootste fan van leasen, maar ik snap het in sommige gevallen wel. Je kan bijvoorbeeld een situatie hebben dat je weinig geld gespaard hebt maar wel inmiddels een flink salaris verdient bij een nieuwe functie. In dat geval kan je misschien nog geen auto kopen van 60-70K (een M3 in de VS) maar kan je de maandlasten soms prima dragen en als je dat er voor over hebt…prima zou ik zeggen.
Sowieso hebben ze in de VS vaak fijne lease deals, zeker de premium aanbieders. Schappelijke bedragen, korte looptijd (vaak 2 jaar bijvoorbeeld), onderhoud etc incluis…Heeft ook een zeker comfort, je rijdt een nieuwe bak waar je geen omkijken naar hebt en na 2 jaar kan je ‘m kopen of stap je weer in de volgende leasert. Ik zie het een beetje als op vakantie gaan naar een hotel of in je eigen camper/sleurhut…in het hotel wordt alles voor je geregeld en heb je geen/minder zorgen over dingen die kapot gaan, met je eigen gear heb je de voldoening dat het ‘van jou’ is. Beide kan een goede keuze zijn.
knipperlichtje zegt
Om de navigatie te testen moet je natuurlijk even een blokje om, ik zou er zelf geen problemen mee hebben als een monteur m’n auto een nachtje thuis heeft staan. Voorwaarde is natuurlijk wel dat mijn auto niet voor de lol door de monteur gebruikt gaat worden, met 500 extra kilometers op de teller is daar hier hoogstwaarschijnlijk sprake van.
rolov zegt
@knipperlichtje: het is wel canada ;) daar rij je dat al snel.
VeniVidiVici zegt
Je zal de auto onder kilometerregistratie rijden. Heeft die monteur meteen je vrije privé kilometers verpest!
cuprani zegt
Ik werk in de automotiv, je wil niet weten hoe vaak klantenauto’s ongevraagd mee worden genomen. Volgens mij gaan bij veel garages gewoon iedere monteur en werkplaatsreceptionist savonds met een klantenauto naar huis. Ik heb zelfs meegemaakt dat er auto’s terugkomen met knoflooklucht en shoarma bakjes nog op de achterbank.
Daarom registreer ik zelf altijd de km-stand. Ik plak meestal een geeltje op het dashboard met de km-stand zodat de garage ook kan zien dat ik de stand geregistreerd heb.
baasbas zegt
@cuprani: Handig dat geeltje. Dan weet hij tenminste tot welke kilometerstand hij de teller weer terug moet zetten
;-)
jaapiyo zegt
@cuprani: controlfreak alert.
ronbun zegt
En terecht woedend, helemaal als het niet gevraagd wordt. Mijn broer heeft zijn auto voor schade reparatie weggebracht maar die auto was ook met iemand van dat bedrijf mee naar huis…
alcantara zegt
Haha, hoe kun je daar nou woedend om zijn als het slechts een huurauto betreft…
draadloos zegt
@alcantara: sinds je gewoon er dik voor betaald?
alcantara zegt
@draadloos: Je betaalt inderdaad voor het leasen, maar dat houdt ook in dat bij schade of slijtage de boel gewoon gerepareerd wordt. Dus het boeit dan niet zo als een ander de bandjes er doorheen zou jagen of hem in de toeren jaagt met koude start.
oxymoron zegt
@alcantara: Omdat de houder wel juridisch en verzekeringstechnisch aansprakelijk is voor alles wat er met of door de auto gebeurt. Ik heb al eens een stevige acceptgiro in de bus gehad, en geloof me, het valt niet mee om de officier van justitie te overtuigen dat de overtreding gemaakt moest zijn door een monteur van de garage, al helemaal niet als de garage stug blijft ontkennen. Ik had nog het geluk dat ik die dag aantoonbaar ver weg zat, maar anders …
gtwillem zegt
Ik heb bij verschillende autobedrijven gewerkt, en het kan voor komen dat een monteur een auto voor een langere proefrit mee moet nemen. Alleen werd dit altijd met de klant besproken. Daarnaast is het bij leaseauto’s linker in Nederland, gezien de bijtellingsmarge van 500km die sneller overschreden word.
mashell zegt
@gtwillem: volgens mij kun je als leaserijder gewoon in je kilometer administratie opnemen dat de garage een testrit gemaakt heeft. Maar als dat heel ver is kan de inspecteur der belastingen natuurlijk wel vragen gaan stellen.
SpiderIV zegt
@mashell: eens, met verklaring van de garage dek je je dan goed in
turbotoll zegt
Vooral jonge monteurs nemen dit soort auto’s nogal eens “een extra blokje om”. In de kantine wordt soms al weken van tevoren uitgevochten wie die auto “mag hebben”. Niet geheel onbegrijpelijk als je de hele dag leasel-hokken doet. Helaas wordt bij een kleine service van een half uur het onderhoud dan in tien minuten afgeraffeld, om vervolgens twintig minuten te kunnen “proefrijden”.
Ik spreek helaas uit eigen ervaring waarbij ik na zo’n beurt dus langs de weg stond terwijl de olie onder de auto uitliep.
audicoupe84 zegt
Als je een auto bij een dealer of garage brengt met een klacht zoals, hij start moeilijk als de motor koud is, of hij slaat af na 50km. Gegarandeerd dat een monteur je auto meeneemt om te kijken of de klacht weg is.
Laue zegt
Heb mijn auto ooit eens een week bij de garage gehad i.v.m een wispelturige turbo. In die week hebben ze mijn auto overal voor gebruikt; testritjes, onderdelen ophalen, mee naar huis en 1000 km op de klok gezet. Uiteindelijk vonden ze het probleem en alles was koek en ei.
Je gaat toch niet lopen janken om een paar KM meer of minder? En al helemal niet over een sportief uitgevoerde S4.
dawwg zegt
@Laue: Natuurlijk wel; je betaalt ze om de auto te repareren, niet om plezierritjes te doen. Ook in de lease betaal je elke KM; dus 1000 KM is al snel tussen de 60 en 100 euro aan kosten voor de lease-contracthouder. En een wispelturige turbo troubleshooten kost echt geen 1000km, grote onzin.
Heb zelf ook wel eens – lang geleden – de auto 1 dag later na een grote beurt met 120km extra op de teller teruggekregen en vlek op de bekleding + stank; en er was niets mis mee voor de beurt en dus geen enkele reden om er meer dan een paar km mee te rijden.
De arrogantie dat een garagebedrijf maar gewoon in klantauto’s rijdt om b.v. onderdelen op te halen; dat is gewoon operationele kosten op klanten afschrijven ipv op eigen assets. Uiteraard heb ik de KM-afschrijving, brandstof en interieurreiniging verrekent met de factuur van het garagebedrijf en ben er nooit meer terug geweest. Maar dan heb je het nog eens niet over banden, koude starts, etc. Dat was Fakkert Zwaag; u zijt gewaarschuwd !
Verder herken ik het verhaal van ‘sportieve auto –> beurt afraffelen en snel proefrijden’ ook wel (kleine verzoekjes niet uitgevoerd; vergeten nav te heractiveren, etc.); en ik heb ook eens de twijfelachtige eer gehad dat m’n Turbo 1 dag na garagebezoek de geest gaf (bij ~100 000km; terwijl ik altijd netjes warm- en uitrijd); vraag je je toch af of het toevallig is of gewoon prutswerk bij de garage …
Verder nog een speciale waarschuwing voor de Hagenezen onder ons: crimineel R. Arbaoui van Autobedrijf Ramosa in de Saturnusstraat in Den Haag) drijft graag de kosten op door zelf maar zaken stuk te maken, total-loss verklaarde schade-auto op te knappen en te verkopen en illegale import/export van (gestolen ?) onderdelen te bedrijven. Politie was er ook vaste gast, maar de toko – waar je nooit 1 normale klant ziet – is nog steeds actief.
Sracerr zegt
Bonafide garages doen dit NIET!, zijn alleen de Beunhazen en semi criminelen die dit doen.
Honda Garage kon een probleem niet vinden in mijn auto. Ik zei dat het probleem zich alleen voordeed bij plankgas (motor hield in). Had de monteur niet uitgeprobeerd want dan moest hij rijden en dat mocht niet. Ik vroeg de monteur die mij belde: Heb je de V-tec al op zijn staart getrapt?, nee zei hij, ik zei meteen doen!. Na 10 min. belde hij weer met de mededeling dat het probleem was gevonden en verholpen (scheurtje in een v/d bougiekabels). Zo kan het dus ook en hoort het ook. Maar ja VAG garages staan bekend om hun arrogantie en slechte service.
tombe zegt
@Sracerr: call me “old fashion”, ik blijf bij m’n auto.
BMW weigerde, ging uiteindelijk bij m’n onafhankelijke garagist en steek een handje toe, leer wat bij en uiteindelijk nog goedkoper af. Garantie vervalt wel…
E34M5Touring zegt
@tombe: Toen ik de M5 nog had deden ze daar bij de dealer absoluut niet moeilijk over, altijd dezelfde monteur die het onderhoud deed en die vroeg elke keer of ik mee wou kijken. Proef/warm rijden deed ie enkel met mij erbij, zelfs toen ik aangaf dat dit best zonder mij mocht. Daar durf ik mijn auto iig prima achter te laten.
tombe zegt
@E34M5Touring: zal niet meer lukken, verzekerings-kwestie, had zelfs m’n veiligheidsschoenen aan.
“Meneer we hebben een wachtruimte, wenst u koffie?” Wordt al gek als ze reclame tussen m’n ruitenwisser komen steken! En dan een onbekende aan my precious laten klungelen?? Yeach right :-)
E34M5Touring zegt
@tombe: Ja dat is ieder voor zich natuurlijk. Als men laat zien er netjes mee om te gaan vind ik het persoonlijk geen probleem.
rd1991 zegt
Ik weet ergens bij een merkgarage dat de wasstraat meneer op zaterdag een SL55 AMG ging droog rijden. Met 230km/h. Was ook meteen z’n laatste ritje daar.
toniominestrone zegt
Heerlijk al die zure reacties van die burgertruttemannetjes me hun Octavia’s en Meganes, blijf maar lekker leasen en reageren, ik vind het wel vermakelijk.
raul88 zegt
Serieus mensen.. WHO CARES of je nu koopt of least, dat moet iedereen toch lekker zelf weten. Sommigen kiezen voor lease omdat ze:
– of daarmee maandelijks een stuk voordeliger uit zijn (kan het ze niet kwalijk nemen)
– of daarmee een nieuwe auto kunnen rijden die ze privé niet kunnen en/of willen kopen
Zelf kon ik begin dit jaar een auto van de zaak rijden voor een te verwaarlozen bedrag per maand, voorwaarde was wel 14% en een maximaal ‘X’ budget. Auto’s die daar binnen vielen waren bijv. Citroën DS3, Opel Corsa, Alfa Romeo MiTo.
Uiteindelijk de baas vriendelijk bedankt maar er toch voor gekozen om privé een Leon Cupra te kopen. Er zijn genoeg mensen die me voor gek verklaren, maar mijn auto is voor mij een passie/hobby en ik heb de extra kosten per maand en dubbel en dwars voor over.
Moraal van dit verhaal: niemand kan in elkaars portemonnee kijken en iedereen heeft andere prioriteiten, bitchen op elkaar doe je maar in het kapsalon of tijdens de tupperware party ;)
Sracerr zegt
Leasen doe ik nooit meer. Dan maar meer betalen en een leuke auto rijden.Wat een Kut regelingen/beperkingen en dito auto’s in de Lease (geleende bak van de baas armoedzaaiers).Vooral die Station Familiale linksplakkers met Eco, Blue en meer van dat soort shit (trekhaak)achterop.Dat vind ik van die trieste figuren en auto’s. Het zijn geen auto’s maar familie sleepkarren, dus gewoon rechts blijven en bij het stoplicht niet gaan verspugen. Gewoon lekker onder het rijden moeders de luiertjes laten verschonen in de achterklep, daar zijn deze lease geleende auto’s goed voor. Toppunt van armoede: Een lease(geleende auto v/d baas) auto incl. Trekhaak. Mhawwwwwwwww
jaapiyo zegt
@Sracerr: Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens als autobloglezer en autoliefhebber…Maar ik zat laatst toevallig weer in een donkerblauwe Focus wagon leasespecial en…ik haatte het niet.
There I said it.
/buigt hoofd in schaamte
baasbas zegt
@Sracerr: Ben jij die BMW rijder die ik wel eens tegenkom? :-)
w0o0dy zegt
@baasbas: nee die Honda rijder die er zo nodig toch nog voorbij moet ook al rij je 30+ te hard met de Eco2 en die zich daarna bijna te pletter rijdt op de voorganger omdat hij triomfantelijk kijkt bij het inhalen ipv naar het verkeer voor hem…
danmar zegt
Beetje zure reactie van sommigen. Alsof leasen iets voor sukkels is. En op afbetaling al helemaal. Nee, alleen iemand die 30 k handje contantje kan afrekenen, is een serieus te nemen, daadwerkelijk echte automobilist.
Dream on.
Zonder leasen en kopen op afbetaling was er geen automarkt.
En in Canada is het veel langer in Nederland de normaalste zaak om een auto op afbetaling te kopen of om privé te leasen. Doet niemand moeilijk over.
Natuurlijk heeft die gast alle recht om over de zeik te zijn. Al least hij, de auto is zijn verantwoordelijkheid, hij betaalt er maandelijks voor en tot einde termijn is het zijn auto, min of meer. Maak ook nergens uit het artikel op dat hij bij die garage least, maar dat terzijde.
(oh ja, ik heb mijn auto ook cash betaald, maar dat was geen nieuwe en had daarvoor jarenlang een lease auto waar ik maar wat blij mee was, dus kon genoeg sparen.)
Zuurpruimen. Valt me tegen. Van een paar ben ik inhoudelijk betere reacties gewend.