Als je toch al voor een uitgesproken auto kiest, dan mag de configuratie ook wel gek zijn. Zoals met deze Aston Martin DBX707 het geval is.
Als je een snelle SUV wenst kun je bij veel merken shoppen. Porsche Cayenne Turbo GT, Lamborghini Urus, Bentley Bentayga Speed. En Aston Martin met de DBX707. Volgens de Britten ’s werelds snelste luxe SUV.
De productie van het model is inmiddels in volle gang. Aston Martin staat stil bij het eerste exemplaar voor een klant. De blauwe SUV rolde zo van de band in St Athan, Wales. Het is een lekkere opvallende configuratie geworden.
De klant koos voor een blauwe Aston Martin DBX707 met een blauw interieur. In verband met de privacy is niet bekendgemaakt naar welk land de SUV gaat. Aston Martin levert het bloedsnelle apparaat in 50 landen over de hele wereld.
De DBX707 levert 707 pk uit een 4.0-liter turbo V8. Daarmee snelt het kanon in iets meer dan drie seconden naar honderd kilometer per uur. De topsnelheid ligt op een indrukwekkende 310 kilometer. Als je met dit soort snelheden over de autobahn blaft helpt een opvallend kleurtje wel mee.
In de komende maanden vinden meer leveringen plaats. Voorlopig is het de snelste SUV qua topsnelheid. Totdat het volgende merk weer iets nieuws heeft bedacht voor de apenrots..
potver7 zegt
Die grille is een stuk meer uitgesproken dan de kleur van de auto hoor. Ik vind dit wel een mooi chique, ingetogen kleur blauw. En blauwe stoelen passen daar mooi bij.
Overigens lijkt het erop dat de achterruit en de achterste zijruiten privacy glas hebben, maar de voorste zijruiten niet. En het stuur zit rechts. Ik gok erop dat het ding in Blighty blijft…
fmgarcia zegt
Heel erg chic zo!
ghini zegt
Is dit een gesponsord artikel? Krijgen jullie geld voor deze post? “De productie van het model is inmiddels in volle gang.” Dit is namelijk bs. De fabriek draait namelijk maar 1 lijn ipv 2 en die ene draait niet eens op 100%. AM zei miss tijdens Q1 call leuk dat ze DBX slots voor 60% zijn uitverkocht voor dit jaar maar dat is voor 1 lijn, en aantallen wilden ze niet noemen. Dit artikel is wel erg rooskleurig voor een bedrijf wat eigenlijk op omvallen staat. Ze verbranden cash en er wordt te weinig verkocht. Steeds meer grote beleggers gaan short op AM. Maar verder is het leuk hoor voor ze dat ze de snelste SUV hebben.. dat past namelijk echt bij een merk als AM…….
coupedriver zegt
Een nieuw model moet altijd eerst wat ‘inlopen’ bij de productie voor dat de aantallen omhoog gaan, dat is bij alle merken zo, zelfs bij een massa fabrikant zoals Toyota, maar zeker bij zo’n luxe /lagere volume fabrikanten. Maserati mc20 duurde ook wel even voor de grotere aantallen geproduceerd konden worden. Efficiëntie aanpassingen, al onderdelen toestromen op mekaar afstemmen enz. Denk omdat het hier enkel een nieuwe variant is dat dat wel snel moet lukken. Aantallen? Worden toch gewoon vermeld door Aston Martin: 6600 voor 2022, waarvan iets minder dan 3000 sportwagens, dus 60% van 3600 is tadaaaa: 2160 orders reeds.
ghini zegt
@coupedriver: ja die cijfers ken ik ook wel, ik volg AM al paar jaar, tijdje aandelen gehad, gelukkig op juiste moment verkocht maar volg ze nog steeds. Maar die aantallen zijn dus juist een stuk lager.. dus van inlopen is geen sprake. Stroll zei nu bij Q1 call dat dat kwam doordat productielijn aangepast moest worden voor de 707. Nu moest er vast eea net anders maar dat kosten geen maanden stilstaande lijn. Plus ze gebruiken maar 1 lijn dus ze hadden ook de 2e kunnen aanpassen en ondertussen door met normale productie. Riekt naar bs. Daarnaast zei Stroll dat ze niet aan China konden leveren..dat terwijl bij Ferrari in Q1 juist de meeste groei uit die hoek kwam. Ook vreemd.
gezondverstand zegt
Mooi ding. Zet hier maar op de oprit :)
Dutchdriftking zegt
Fijne spec, al zie ik deze dan wel liever op een Vantage V12.
coupedriver zegt
Mooi! Ik zie ze wel snel verkopen, ziet er goed uit en klopt gewoon, en de markt is groeiende voor dit soort super luxe SUV’s. Denk dat deze versie snel de ‘gewone’ DBX zal inhalen.
Johanneke zegt
Ik heb de DBX zien rijden, het ding ziet er echt heel vreemd uit in het echt. Je ziet de voorkant in je spiegel en denkt hey vet een aston martin, maar al snel zie je dat er iets niet klopt. Oh misschien was het toch een Ford Puma. Maar nee het blijkt een DBX te zijn. Alles ademt AM, maar alles is volledig uit verhouding voor een AM. Al het elegante is weg. En dan komt het dichterbij, en dan zie je dat het niet eens zo groot en imposant is als je in gedachte hebt. Gewoon een crossovertje welke moeite heeft met snelle bochten.
mout zegt
Blauw op blauw is anno 2022 dus al een uitgesproken kleur.
Zucht… mag ik de jaren ’70 terug?
vetnek zegt
Als ik een SUV met 707pk wil hebben pak ik wel een Trackhawk
osmo zegt
Ik moest meteen aan een walvis met opengesperde bek denken: https://www.aviationanalysis.net/wp-content/uploads/2020/09/1600250047_The-female-whale-shark-is-officially-considered-the-largest-fish.jpg
schreute01 zegt
Had de kop niet moeten zijn: klant koopt blauwe DBX?