Hij noemt zichzelf een “adult toy designer”. De auto is vernoemd naar een constante erectie en onder je rechter voet staan 1000 paarden te trappelen.
Yannick Sire is er een van het zeldzame soort. Iemand die alles kan maken en enkel aan unieke projecten begint. Voor dit bizarre voertuig uit de schuur kwam rollen zat hij opgesloten met een oude Karmann Ghia, heel veel buizen en twee Chevrolet V8 motorblokken.
De man en zijn schuur, er kunnen bizarre dingen uit komen. Dat is precies wat hier gebeurd is, en toch lijkt het verhaal daar niet helemaal compleet mee. Yannick heeft zich in alles van de auto verdiept. Droog blijf je niet, dat is niet nodig in Californië. Wel zijn de motoren op een degelijke manier aan elkaar gekoppeld. Er is werk van gemaakt om het chassis om te laten gaan met het grote vermogen. Ondertussen is hij geen moment het uiterlijk uit het oog verloren. Het belicht de custom wereld van een hele nieuwe kant. Alles is kaal en toch loopt het zo mooi in elkaar over.
Het resultaat? Enkel voor de cijfertjes zou je dit monster al willen hebben. Achterwielaandrijving, 16 cilinders, 1000pk, 1134kg. Uiteindelijk moet dit de 320km/u dik passeren, nu is 280km/u even genoeg. (www.sirecustomperformance.com)
I’ve done so much with so little for so long that now I can do anything with nothing.
Den zegt
op de foto zie ik toch echt een dak.. tof gevonden!
-edit: aangepast, bedankt-
quattroporte zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
quattroporte zegt
@quattroporte: dom
KD-Producties zegt
Erg gaaf hoe die over het project praat ! mooi taal gebruik hoe je van niets iets kan maken !
klavertjevijf zegt
@KD-Producties: Hmm, ik had net het tegenovergestelde gevoel; veel amerikaans marketing-geneuzel, niet genoeg technische info en footage van det apparaat in actie.
Neemt niet weg dat het een heel erg mooi ding is, en ik ook spontaan zin krijg om wat buizen aan een motorblok te lassen :P
Esprit_de_Flandre zegt
@klavertjevijf:
“veel amerikaans marketing-geneuzel”
“hoe je van niets iets kan maken!”
Kan je ook opvatten als synoniemen…
jobh zegt
1000 pk, daar doet een 2 ton zware veron 400 mee. Deze weegt net iets over 1 yon dus moet veel sneller kunnen ( met een beteren versnellings bak)
Stefan-Venema zegt
@jobh: snelheid heeft niks met gewicht te maken. Luchtweerstand en stabiliteit is alles. Deze gaat met 400 overal heen, behalve rechtdoor over de weg.
HDM zegt
@jobh: jij gaat mij niet zeggen dat met dit aerodynamische wonder die kerel ook maar in de buurt van de 400 komt…
norge zegt
@jobh: Met een andere bak verhouding bedoel je ,waarom is dat beter?
Deze wagen is waarschijnlijk niet bedoeld om vierhonderd mee te rijden ,maar sprintjes trekken moet waanzinnig zijn.
jobh zegt
Sorry voor dat, ipad flipt een beetje
-edit: check, aangepast-
jmeverts zegt
@jobh: geen last van… Sent from my iPad 2….;-)
alfa159TI zegt
ik vind hem echt heel gaaf!
mbman zegt
Snel,maar kippevel nee want het ziet rr gewoon niet uit.
avsdesign zegt
Respect.
Sjonny zegt
Als ik ooit de staatsloterij win, ga ik ook een eigen auto bouwen, tot die tijd blijf ik maar lekker dromen
Esprit_de_Flandre zegt
Jammer dat ie zo lelijk is…
towi1989 zegt
Het idee is leuk, de uitwerking valt tegen… net als een eerste prototype ofzo, you know?!
terazino zegt
volgens mij zag in petrolhead jay leno ook al met zn neus vooraan staan. bijzonder apparaat. kennis van me had ene karmann ghia, herken er niet veel meer in terug.
betonstaal zegt
@terazino: yep, die stond er ook bij, wellicht binnenkort in Jay Leno’s Garage: http://www.jaylenosgarage.com/ ?
bigcar zegt
hoeveel NM koppel levert die motor en wat is zijn stationaire, max. toerental..??
michelhoekstra zegt
respect voor deze beste man.. Erg mooi als je zoiets unieks kunt maken. Degene die hem lelijk vinden, is natuurlijk smaak, maar absoluut respect
TWJ zegt
Doodskist op wielen zeg.
Allemaal leuk al die pk’s, maar je moet ze ook op het asfalt kwijt kunnen he.
Onehp zegt
Deze man bouwt in ieder geval iets unieks. Al wat slimmer dan al die ’tig bedrijfjes die de “ultimate” supercar gaan bouwen (ja wij zijn slim en stoppen er een grotere motor/turbo in dan de rest) om er dan nooit meer iets van te horen omdat het eerste prototype van geen kanten te rijden valt…
vale46 zegt
Een man en een schuur, het begin van ons automobiele tijdperk .
Doet me plezier dat er nog steeds mensen zijn die hun droom waarmaken in een schuur.
kowalsk zegt
Ongelofelijk wat een vet ding!
o14p zegt
Dit is kunst, prachtig!
rami0180 zegt
Wow, prachtig..! En zo inspirerend
BMW330Ci zegt
Knap hoe hij de twee motoren aan elkaar heeft gekoppeld. tenminste, als het ook echt zo “reliable” is.
Simpson zegt
cool!
lijkt me niet erg fijn rijden, maar het ziet er wel geweldig uit.
zou ‘ie ook 1 blok uit kunnen zetten? (En dan verder rijden bedoel ik)
stekel zegt
haha, mijn zoontje heeft hier een hotwheels autotje van, ik dacht altijd dat het een fantasieautotje was, maar hij bestaat toch echt.
gaaf hoor
qoekje zegt
http://youtu.be/xq-D2RvwoQA
moest het jullie even laten zien dat dit ding echt rete snel is