• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kippenvel: homemade 1000pk twin-V8 hotrod

Auteur: Alwood, gepost 17 mei 2011 om 17:08 – 32 Reacties

Priapism


Hij noemt zichzelf een “adult toy designer”. De auto is vernoemd naar een constante erectie en onder je rechter voet staan 1000 paarden te trappelen.

Yannick Sire is er een van het zeldzame soort. Iemand die alles kan maken en enkel aan unieke projecten begint. Voor dit bizarre voertuig uit de schuur kwam rollen zat hij opgesloten met een oude Karmann Ghia, heel veel buizen en twee Chevrolet V8 motorblokken.

De man en zijn schuur, er kunnen bizarre dingen uit komen. Dat is precies wat hier gebeurd is, en toch lijkt het verhaal daar niet helemaal compleet mee. Yannick heeft zich in alles van de auto verdiept. Droog blijf je niet, dat is niet nodig in Californië. Wel zijn de motoren op een degelijke manier aan elkaar gekoppeld. Er is werk van gemaakt om het chassis om te laten gaan met het grote vermogen. Ondertussen is hij geen moment het uiterlijk uit het oog verloren. Het belicht de custom wereld van een hele nieuwe kant. Alles is kaal en toch loopt het zo mooi in elkaar over.

Het resultaat? Enkel voor de cijfertjes zou je dit monster al willen hebben. Achterwielaandrijving, 16 cilinders, 1000pk, 1134kg. Uiteindelijk moet dit de 320km/u dik passeren, nu is 280km/u even genoeg. (www.sirecustomperformance.com)

I’ve done so much with so little for so long that now I can do anything with nothing.

Ook interessant!

  • Video: Mercedes V-klasse met twin-turbo V8 op de dragstrip
    Video: Mercedes V-klasse met twin-turbo V8 op de dragstrip
  • Video: Scania V8 drift op een rotonde
    Video: Scania V8 drift op een rotonde
  • Bentley Flying Spur V8 S rijtest
  • 's Werelds eerste jetski met een dikke V8
    's Werelds eerste waterscooter met een dikke V8

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

hot-rod, Racing, Retro, Techniek, Video

Vorig bericht: « Eerste Lamborghini Aventador replica duikt op in China
Volgend bericht: De grootste en meest exclusieve supercar verzameling »

Lees Interacties

Reacties

  1. Den zegt

    17 mei 2011 om 17:10

    op de foto zie ik toch echt een dak.. tof gevonden!
    -edit: aangepast, bedankt-

    Login om te reageren
  2. quattroporte zegt

    17 mei 2011 om 17:16

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • quattroporte zegt

      17 mei 2011 om 19:28

      @quattroporte: dom

      Login om te reageren
  3. KD-Producties zegt

    17 mei 2011 om 17:17

    Erg gaaf hoe die over het project praat ! mooi taal gebruik hoe je van niets iets kan maken !

    Login om te reageren
    • klavertjevijf zegt

      17 mei 2011 om 17:47

      @KD-Producties: Hmm, ik had net het tegenovergestelde gevoel; veel amerikaans marketing-geneuzel, niet genoeg technische info en footage van det apparaat in actie.

      Neemt niet weg dat het een heel erg mooi ding is, en ik ook spontaan zin krijg om wat buizen aan een motorblok te lassen :P

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        17 mei 2011 om 18:41

        @klavertjevijf:

        “veel amerikaans marketing-geneuzel”

        “hoe je van niets iets kan maken!”

        Kan je ook opvatten als synoniemen…

        Login om te reageren
  4. jobh zegt

    17 mei 2011 om 17:18

    1000 pk, daar doet een 2 ton zware veron 400 mee. Deze weegt net iets over 1 yon dus moet veel sneller kunnen ( met een beteren versnellings bak)

    Login om te reageren
    • Stefan-Venema zegt

      17 mei 2011 om 17:24

      @jobh: snelheid heeft niks met gewicht te maken. Luchtweerstand en stabiliteit is alles. Deze gaat met 400 overal heen, behalve rechtdoor over de weg.

      Login om te reageren
    • HDM zegt

      17 mei 2011 om 18:03

      @jobh: jij gaat mij niet zeggen dat met dit aerodynamische wonder die kerel ook maar in de buurt van de 400 komt…

      Login om te reageren
    • norge zegt

      18 mei 2011 om 06:47

      @jobh: Met een andere bak verhouding bedoel je ,waarom is dat beter?
      Deze wagen is waarschijnlijk niet bedoeld om vierhonderd mee te rijden ,maar sprintjes trekken moet waanzinnig zijn.

      Login om te reageren
  5. jobh zegt

    17 mei 2011 om 17:18

    Sorry voor dat, ipad flipt een beetje
    -edit: check, aangepast-

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      17 mei 2011 om 17:23

      @jobh: geen last van… Sent from my iPad 2….;-)

      Login om te reageren
  6. alfa159TI zegt

    17 mei 2011 om 17:24

    ik vind hem echt heel gaaf!

    Login om te reageren
  7. mbman zegt

    17 mei 2011 om 17:34

    Snel,maar kippevel nee want het ziet rr gewoon niet uit.

    Login om te reageren
  8. avsdesign zegt

    17 mei 2011 om 17:44

    Respect.

    Login om te reageren
  9. Sjonny zegt

    17 mei 2011 om 17:49

    Als ik ooit de staatsloterij win, ga ik ook een eigen auto bouwen, tot die tijd blijf ik maar lekker dromen

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    17 mei 2011 om 18:42

    Jammer dat ie zo lelijk is…

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      18 mei 2011 om 22:42

      Het idee is leuk, de uitwerking valt tegen… net als een eerste prototype ofzo, you know?!

      Login om te reageren
  11. terazino zegt

    17 mei 2011 om 18:59

    volgens mij zag in petrolhead jay leno ook al met zn neus vooraan staan. bijzonder apparaat. kennis van me had ene karmann ghia, herken er niet veel meer in terug.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      18 mei 2011 om 08:32

      @terazino: yep, die stond er ook bij, wellicht binnenkort in Jay Leno’s Garage: http://www.jaylenosgarage.com/ ?

      Login om te reageren
  12. bigcar zegt

    17 mei 2011 om 19:02

    hoeveel NM koppel levert die motor en wat is zijn stationaire, max. toerental..??

    Login om te reageren
  13. michelhoekstra zegt

    17 mei 2011 om 19:04

    respect voor deze beste man.. Erg mooi als je zoiets unieks kunt maken. Degene die hem lelijk vinden, is natuurlijk smaak, maar absoluut respect

    Login om te reageren
  14. TWJ zegt

    17 mei 2011 om 19:12

    Doodskist op wielen zeg.
    Allemaal leuk al die pk’s, maar je moet ze ook op het asfalt kwijt kunnen he.

    Login om te reageren
  15. Onehp zegt

    17 mei 2011 om 19:51

    Deze man bouwt in ieder geval iets unieks. Al wat slimmer dan al die ’tig bedrijfjes die de “ultimate” supercar gaan bouwen (ja wij zijn slim en stoppen er een grotere motor/turbo in dan de rest) om er dan nooit meer iets van te horen omdat het eerste prototype van geen kanten te rijden valt…

    Login om te reageren
  16. vale46 zegt

    17 mei 2011 om 21:53

    Een man en een schuur, het begin van ons automobiele tijdperk .

    Doet me plezier dat er nog steeds mensen zijn die hun droom waarmaken in een schuur.

    Login om te reageren
  17. kowalsk zegt

    17 mei 2011 om 22:35

    Ongelofelijk wat een vet ding!

    Login om te reageren
  18. o14p zegt

    17 mei 2011 om 22:57

    Dit is kunst, prachtig!

    Login om te reageren
  19. rami0180 zegt

    17 mei 2011 om 23:48

    Wow, prachtig..! En zo inspirerend

    Login om te reageren
  20. BMW330Ci zegt

    17 mei 2011 om 23:59

    Knap hoe hij de twee motoren aan elkaar heeft gekoppeld. tenminste, als het ook echt zo “reliable” is.

    Login om te reageren
  21. Simpson zegt

    18 mei 2011 om 08:25

    cool!
    lijkt me niet erg fijn rijden, maar het ziet er wel geweldig uit.

    zou ‘ie ook 1 blok uit kunnen zetten? (En dan verder rijden bedoel ik)

    Login om te reageren
  22. stekel zegt

    18 mei 2011 om 08:28

    haha, mijn zoontje heeft hier een hotwheels autotje van, ik dacht altijd dat het een fantasieautotje was, maar hij bestaat toch echt.
    gaaf hoor

    Login om te reageren
  23. qoekje zegt

    18 mei 2011 om 14:01

    http://youtu.be/xq-D2RvwoQA
    moest het jullie even laten zien dat dit ding echt rete snel is

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North