• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kimi test cockpitbeschermer: “amper verschil in zicht”

Auteur: Dizono, gepost 3 maart 2016 om 20:44 – 70 Reacties

Kimi test halp


Vandaag is voor het eerst de zogenaamde ‘halo’ cockpitbeschermer getest, de ijskoude Fin was de eerste die ermee de baan op ging.

Sinds het noodlottige ongeval van Jules Bianchi is de discussie over bescherming van het hoofd van coureurs weer in alle hevigheid losgebarsten. Vandaag waren in Barcelona de eerste praktijktests met zo’n ‘halo‘ op een F1-wagen. Proefpersoon was Ferrari-coureur Kimi Raikkonen, die enkele rondes maakte met de halo gemonteerd.

Bij terugkomst was de ijskoude Kimi allesbehalve teleurgesteld. “Ja, het zicht is recht naar voren iets beperkter, maar het verschil is verbazingwekkend klein.” Niet alle coureurs staan te springen bij het idee om een stang recht in hun gezichtsveld te hebben. Zo laat Nico Hulkenberg weten het apparaat maar niks te vinden, zo vertelt hij Motorsport.com. ‘Het haalt dat laatste beetje gevaar uit de Formule 1, terwijl de sport nu juist een beetje gevaar nodig heeft om sexy en aantrekkelijk te zijn.’

De statistieken lijken Hulkenberg gelijk te geven, sinds het voorjaar van 1994, toen in één weekend Roland Ratzenberger en Ayrton Senna om het leven kwamen, is ruim twintig jaar niemand verongelukt tot het ongeluk van Bianchi eind 2014 in Japan. Overigens moeten we niet vergeten dat ook het ongeluk van de Spaanse Maria de Villota een stuk beter was afgelopen met een dergelijke halo.

Kimi test halo

Met dank aan Michiel voor de tip!

Ook interessant!

  • Koop deze F1-auto als aandenken aan Kimi Raikkonen
  • Alfa Romeo twijfelt aan nieuw F1 contract voor Kimi Raikkonen
  • Kimi Räikkönen niet meer werkloos
    Kimi Räikkönen niet langer werkloos
  • BREEK: Kimi Raikkonen stopt na dit seizoen met Formule 1

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, halo, Kimi Räikkönen, Racing

Vorig bericht: « Dit was de populairste Audi van 2015
Volgend bericht: Vergroot je carbon footprint met de Mansory 4XX Siracusa »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    3 maart 2016 om 20:47

    Meer plek voor stickertjes. Hij gaat er gewoon keihard komen!

    Login om te reageren
  2. gt500eleanor zegt

    3 maart 2016 om 20:48

    Lijkt net een teenslipper zo, doe maar niet.

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      3 maart 2016 om 21:17

      @gt500eleanor: Een slippertje moet kunnen.

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      4 maart 2016 om 00:11

      @gt500eleanor: https://lh3.googleusercontent.com/rNXx2wCN4ZxUnetcOkujx9P1POe7rN1B-7CRjDRWZffLLk3K-n-AdDPuRvb5t4zb41b8V3NXr9CInezLFPa3ocGzdFgsdZMoUwFtSoKCqZ38AC88zc2stTmqa98BVZ529FztnynrQkjbn6w9rRuNDDKBSfTNDS4V8YGFQcaEz8-EI9rRp7RKnuPhg7tNd7qy31-CROdGewns1EgCovBR5YpNhs7mmZWdDL1Agf-378kSzru-5YIb0vkOX4q3fxYQQlP5pWSIYzDIE6ssNtr4_Rlp4hVX-fhpSbiQstIe3qYiQn7p8QP5hZdEMi9z3TaLnFa9tm9mwHxyVydEkX_xBODAnhrjRQ0c1ki04ieh7npkZe80pOQE68hrbuf0QWnOMBWtt7moUDl34QbdsiG1MuIY1tfNJe2l8x7knsAj19xuSmSD-NTkcFr-FzQAr3vSNXfWVs1M5NDht-Ndh8V5RgWqnY2_U8OB5H4eNA_iUWftXMx9KW6otT1UWAsxxr-FH7bjgUeIrvH_ypPE9iMTdh6V650wvKfKIFxLQZl3oHctO0suzBECUyYe-spDr0ndB6TF.jpeg

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      4 maart 2016 om 00:11

      @gt500eleanor: https://lh3.googleusercontent.com/rNXx2wCN4ZxUnetcOkujx9P1POe7rN1B-7CRjDRWZffLLk3K-n-AdDPuRvb5t4zb41b8V3NXr9CInezLFPa3ocGzdFgsdZMoUwFtSoKCqZ38AC88zc2stTmqa98BVZ529FztnynrQkjbn6w9rRuNDDKBSfTNDS4V8YGFQcaEz8-EI9rRp7RKnuPhg7tNd7qy31-CROdGewns1EgCovBR5YpNhs7mmZWdDL1Agf-378kSzru-5YIb0vkOX4q3fxYQQlP5pWSIYzDIE6ssNtr4_Rlp4hVX-fhpSbiQstIe3qYiQn7p8QP5hZdEMi9z3TaLnFa9tm9mwHxyVydEkX_xBODAnhrjRQ0c1ki04ieh7npkZe80pOQE68hrbuf0QWnOMBWtt7moUDl34QbdsiG1MuIY1tfNJe2l8x7knsAj19xuSmSD-NTkcFr-FzQAr3vSNXfWVs1M5NDht-Ndh8V5RgWqnY2_U8OB5H4eNA_iUWftXMx9KW6otT1UWAsxxr-FH7bjgUeIrvH_ypPE9iMTdh6V650wvKfKIFxLQZl3oHctO0suzBECUyYe-spDr0ndB6TF

      Login om te reageren
    • Senne zegt

      4 maart 2016 om 00:12

      @gt500eleanor: Als dit er voor zorgt dat in sommige ongevallen (Bianchi) de coureur het wél overleefd of die kans aanzienlijk verhoogd, doe maar wel…

      Dat het er niet uitziet is jammer, dat doen F1 auto’s zelf ook al tientallen jaren niet meer dus kan dit er ook nog wel bij.

      Login om te reageren
  3. lambo4all zegt

    3 maart 2016 om 20:48

    Meh..

    Verwelkom het niet echt maar weet niet of het te vermijden is.

    Login om te reageren
  4. clarkson zegt

    3 maart 2016 om 20:50

    Ik zeg op afstand bedienen. Veel veiliger.

    Login om te reageren
  5. audiisthebest zegt

    3 maart 2016 om 20:52

    Ricciardo en Kvyat zullen er wel geen last van hebben want zo’n Red Bull heeft een een gigantische antenne of wat het ook mag zijn recht voor hun neus staan.
    Btw, waarom staat op autoblog altijd Raikkonen en Hulkenberg terwijl het Räikkönen en Hülkenberg is?

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      3 maart 2016 om 21:11

      @audiisthebest: autistthebest!

      Login om te reageren
      • audiisthebest zegt

        3 maart 2016 om 21:18

        @roppp: wtf is dat nou weer voor een kut opmerking?!

        Login om te reageren
        • gtr34 zegt

          3 maart 2016 om 21:22

          @audiisthebest: en niet eens goed geschreven, slaat nergens op

          Login om te reageren
          • roppp zegt

            3 maart 2016 om 23:20

            @gtr34: 2x dus

            Login om te reageren
      • remcott zegt

        3 maart 2016 om 21:22

        @roppp: scherp weer ?

        Login om te reageren
    • fapfap zegt

      4 maart 2016 om 09:54

      @audiisthebest: Omdat ze lui zijn

      Login om te reageren
  6. marieke zegt

    3 maart 2016 om 20:53

    Veiliger dus doen. En dan 1000 pk erin

    Login om te reageren
    • robinthecarguy zegt

      4 maart 2016 om 00:13

      @jmdekort: met wat meer cilinders, dan moet het goedkomen toch?

      Login om te reageren
  7. fmgarcia zegt

    3 maart 2016 om 20:53

    Laat de coureur zelf kiezen dan. Zorgt ook voor wat meer empathie bij het publiek als er keuze is tussen leven of dood..

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      4 maart 2016 om 07:52

      @fmgarcia: of nog beter: laat het publiek kiezen elke race. Beetje zoals in de arena vroeger . Duimpje omhoog of omlaag.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2016 om 20:53

    Ik zou toch gewoon 2 stangen doen eentje links eentje rechts, gewoon heel dun en klaar.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 maart 2016 om 22:57

      @dutchdriftking: Ik niet. De FIA heeft dat getest, en dat blijkt niet zo stevig als gedacht:

      Nu is het bij deze test zo dat het projectiel (de band/velg) recht van voren wordt geschoten, maar als ‘ie niet 100% recht van voren komt krijg je de situatie waarin de kracht niet netjes verdeeld wordt over beide stangen en dan buigen ze dus ook verder door vanwege die hogere krachten.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        3 maart 2016 om 23:00

        @Edge: Ik zie dat er iets mis gaat met linken naar het gifje. Deze moet je hebben: https://cdn3.vox-cdn.com/thumbor/of5VYxBKmx7GfuG7VwWlSMnG6Ug=/800×0/filters:no_upscale()/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/6134931/fia.0.gif

        Login om te reageren
    • roppp zegt

      3 maart 2016 om 23:22

      @dutchdriftking: zet ze in een tank met een Michelinmanpak aan en een helm op. Kom op jongens, de laatste dodelijke ongevallen hadden niets met racen te maken. Dat was domme pech.

      Login om te reageren
  9. gerjan zegt

    3 maart 2016 om 20:54

    Ach mooi waren ze toch al niet meer.

    Login om te reageren
    • Robbert89 zegt

      3 maart 2016 om 22:21

      @gerjan: volgend jaar wel weer.

      Login om te reageren
  10. lau_verbeek zegt

    3 maart 2016 om 20:56

    Lijkt mij met de start toch wel wat lastig…. naar boven kijken of de rode lampjes al uitgaan… Vooral de heren voorin zullen het merken…..

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      4 maart 2016 om 07:54

      @lau_verbeek: dat zien ze toch ook in de cockpit? Vlg mij zijn die lichten er vooral voor het publiek.

      Login om te reageren
  11. baap zegt

    3 maart 2016 om 20:57

    Risico van het vak de ‘openwheeler’ racerij. Zo ging het vroeger en zo zou het nu ook moeten zijn. Niet zeuren en gewoon racen, zo niet, lekker BTCC gaan racen or whatever. Oftewel, ik ben tegen die ‘bescherming’. Trouwens, er kunnen nog steeds projectielen door deze creatie heen boenderen.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      3 maart 2016 om 21:53

      @baap: ‘vroeger’ werden deze coureurs nog uit de auto geslingerd bij een koprol, om daarna met hun blote schedel gehuld in een petje of lapje leer op de gront te kletsen… gordels en helm ook maar afschaffen?

      Formule 1 hoort op alle vlakken vooruit te lopen, ook veiligheid. Of dit de juiste manier is, is een tweede.

      Login om te reageren
      • baap zegt

        3 maart 2016 om 22:25

        @motoragent: Je hebt mij niets zien schrijven over afschaffing van gordels en helm, dus ik weet totaal niet wat je nu suggereert! Je reactie slaat dus kant noch wal. Als men kiest om F1 te gaan rijden dan weet je dat je meer risico loopt dan in bijvoorbeeld de DTM, BTCC etc etc, alhoewel het daar ook flink mis kan gaan. Desnoods maken ze de helmen meer impactproof dan dat ze nu zijn. Maar die beschermkap die ze willen gaan introduceren haalt de gehele charme en look van de auto af en ben ik er ook niet van gecharmeerd.

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          3 maart 2016 om 23:08

          @baap: Ik bedoel dat als ze toen net zo eigenwijs waren geweest tegen veiligheid, ze nu nog rondreden in doodskisten zonder gordels en helm. Het is nu gewoon een kwestie van wennen, maar binnen een paar jaar snappen we niet dat we ooit zonder deze bescherming hebben durven rijden, net als het geval is met gordels, helmen en HANS-systeem.

          Hoe sterk je zo’n helm ook maakt, daaronder zit gewoon een nek die alles opvangt. Als je dan zo’n band kopt, knakt die als een luciferhoutje…

          Login om te reageren
  12. wouterem zegt

    3 maart 2016 om 20:58

    Ja leuk en aardig, maar waren er niet enkele experts die gezegd hebben dat het voor Bianchi geen kont uitgemaakt zou hebben? Dat ie dan niet zijn schedel gebroken zou hebben tegen de shovel maar tegen deze constructie? Sorry is misschien wat wrang, maar ik vind het zo raar dat dit nu als oplossing wordt gepresenteerd.

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      3 maart 2016 om 21:21

      @wouterem: Zoals ik al vaker gezegd heb. Waarom niet een dichte constructie om de bergingsvoertuigen? Dan was Jules met zijn auto tegen de shovel gereden, en niet eronder door.

      Login om te reageren
  13. rocky zegt

    3 maart 2016 om 21:04

    Veilig (of beter gezegd, veiliger) is het misschien wel maar het ziet er niet uit :-( Waarom dan geen koepeltje ofzo (had ik dat nou hier “laatst” gelezen?)

    Login om te reageren
  14. pomoek zegt

    3 maart 2016 om 21:08

    Pffff, Jezus ja veiligheid is belangrijk maar Jezus, dit is lelijk…

    Login om te reageren
  15. 87sandyd zegt

    3 maart 2016 om 21:11

    Vergeet ook een noodlottige ongeval van Justin Wilson niet….

    Login om te reageren
  16. Rick-dos zegt

    3 maart 2016 om 21:31

    Leuk. Krijg je dadelijk allemaal scheel kijkende F1 coureurs tijdens de persconferentie…

    Login om te reageren
    • baap zegt

      4 maart 2016 om 09:10

      @Rick-dos: Lol! Indd, afschaffen dus die teenslipper. Anders lekker gaan tennissen.

      Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    3 maart 2016 om 21:34

    “Niet alle coureurs staan te springen bij het idee om een stang recht in hun gezichtsveld te hebben. ”

    Beter een stang in je gezichtsveld, dan een stang in je gezicht, zou ik toch denken.

    Lijkt me ook dat dit voor Bianchi niks had uitgemaakt. Wat een vreselijke klap was dat… Op een gegeven moment halen veiligheidsvoorzieningen toch niks meer uit, maar het zal zeker wel een verschil voor velen uitmaken.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      4 maart 2016 om 07:56

      @SimonMc: of die voor die bout in massa zijn gezicht. Had dit ook niks uitgemaakt. Het helpt tegen stuiterende banden en vliegende auto’s vermoed ik.

      Login om te reageren
  18. sr20det zegt

    3 maart 2016 om 21:35

    Alsof dat stukje breekbare carbon zo sterk is.. wat een flauwekul, zo’n helm van koolstof doet ook geen reet

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      3 maart 2016 om 21:43

      @sr20det: Daarom is hij ook van staal, niet van carbon:

      https://cdn2.vox-cdn.com/thumbor/8horBSCnFichOigaF27eQZxYhws=/1400×0/filters:no_upscale()/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/6135155/fia-2.0.gif

      Je wordt er trouwens bang van als je ziet wat carbon voor krachten kan weerstaan…

      Login om te reageren
      • Mika_Hakkinen zegt

        3 maart 2016 om 22:22

        @motoragent: Wat voor in de kelder

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        3 maart 2016 om 22:53

        @motoragent: Alles heeft z’n grenzen natuurlijk.

        Spaceshuttle Columbia bv, is uiteengespat bij het terugkeren door de dampkring, omdat er bij het opstijgen stukken isolatieschuim van de brandstoftank op de carbon linkervleugel terechtkwamen. Die stukken schuim zorgden voor beschadigingen aan de vleugel.

        Zelfs de mensen van Nasa konden moeilijk geloven dat isolatieschuim schade aan een -met carbon versterkte- vleugel konden veroorzaken. Natuurlijk bleek achteraf dat die stukken met een snelheid van 800 km/h op die vleugel kwamen. En tegen 800 km/h komt alles hard aan. Schuim wordt dan ineens beton…

        Zeer off-topic natuurlijk, maar moest het je interesseren kan je hier zien wat ik bedoel : https://youtu.be/IgQ3ekcvyRA?t=78

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          3 maart 2016 om 23:15

          @SimonMc: Heb in het verleden aardig wat ervaring op mogen doen op het gebied van CFRP, dus ik snap je punt. Nadeel van carbon is inderdaad dat als het beschadigd word, je een heel eind van huis bent, sterkte en vooral stijfheid gaat dan verloren. Staal kan wat dat betreft meer hebben.

          Login om te reageren
  19. TheVeenmeister zegt

    3 maart 2016 om 21:43

    Dit had alleen geholpen bij een ongeluk a la Justin Wilson. Een relatief licht object dat van boven op de cockpit valt.
    Een ongeluk als dat van Bianchi of de veer die Massa tegen zijn hoofd kreeg is zo niet te voorkomen. Die kan er namelijk gewoon tussendoor. En in geval van Bianchi is zo’n tegengewicht van een kraan gewoonweg heel zwaar en veert het niet mee..

    Open wheel racing brengt gewoon dit risico mee.
    En zou er gebeuren als de auto op z’n kop ligt of in brand staat? Dan moet de coureur ook zijn auto kunnen verlaten binnen seconden.

    Om maar wat Cruijffiaans er bij te halen. Ieder nadeel, heeft zijn voordeel. En ieder voordeel heeft zijn nadeel…

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      3 maart 2016 om 22:27

      @TheVeenmeister: deze schuift gewoon onder die kraan hoor.

      Login om te reageren
      • TheVeenmeister zegt

        3 maart 2016 om 22:58

        @Dizono: Das ook exact wat ik er mee bedoel te zeggen. Zo’n impact is gewoon heel lastig. Je kunt beter voorkomen dat iemand onder deze omstandigheden van de baan vliegt, en dus een kraan kan raken. Een halo, of een dichte cockpit had met deze crash niets uitgemaakt…

        Ik heb iig mijn sterke twijfel in hoeverre het de veiligheid verbetert.

        Login om te reageren
  20. norge zegt

    3 maart 2016 om 22:01

    Alsof ze de auto een holveter aantrekken…

    Login om te reageren
  21. jasbelle zegt

    3 maart 2016 om 22:38

    Ik vind t een beetje gay, alsof dit maardan ook iets uitmaakt bij een ongeluk als die van bianchi

    Login om te reageren
  22. lekbak zegt

    3 maart 2016 om 22:46

    Nou geweldig. Allemaal extra beperkingen en dingen die de sport minder aantrekkelijk te maken, terwijl het één van de veiligste dingen is die je kunt doen!

    Login om te reageren
    • TheVeenmeister zegt

      3 maart 2016 om 23:04

      @lekbak: Is dat wel zo?? Een crash als die van Bianchi had hiermee dezelfde afloop gehad.
      De veer had Massa nog steeds geraakt. Die kan er namelijk tussendoor. Henry Surtees had nog steeds dat wiel op z’n hoofd gehad.
      Ik denk dat alleen het overlijden van Justin Wilson hiermee voorkomen had kunnen worden.

      Carbon fiber versplinterd wanneer het hard geraakt wordt. Dus alleen bij de relatief lichte neus van de Indy Car had een halo als dit effect gehad.

      Even daar gelaten hoe snel een coureur een brandend wrak kan verlaten, of hoe gemakkelijk hij kan worden bevrijd met bijvoorbeeld een gebroken ruggenwervel.

      Login om te reageren
      • TheVeenmeister zegt

        3 maart 2016 om 23:06

        @TheVeenmeister: Correctie hij is van staal… Dan had Henry Surtees nog mazzel gehad…

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          3 maart 2016 om 23:18

          @TheVeenmeister: Dan had John zijn zoon nog gehad inderdaad…

          De halo bied trouwens meer dan genoeg ruimte om eenvoudig in en uitstappen mogelijk te maken. In het geval van een koprol word het lastiger.

          Login om te reageren
  23. Edge zegt

    3 maart 2016 om 22:53

    Edge, ook jij bedankt voor de tip die je vanmiddag instuurde!

    Maar goed, om het verhaal compleet te maken zal ik nog even wat dingen aanhalen die ik in de mail richting Autoblog ook aankaartte:

    Zoals al aangegeven is niet iedereen blij met dit concept. Martin Brundle noemt het apparaat “erger dan verwacht, in meerdere opzichten”, Lewis Hamilton postte zojuist op Instagram dat hij ook fel tegen deze vorm van bescherming is en ook Christian Horner van Red Bull is niet heel erg blij met deze oplossing. Red Bull is dan wel weer constructief, en komt in april met een eigen, meer elegant voorstel om de coureurs te beschermen. Tegenover Motorsport.com meldt Horner dat hun systeem meer wegheeft van een canopy met open bovenkant, en hij vergelijkt het dan ook met de Batmobiel. Kimi vond het zicht wel oké, maar gaf tevens aan dat hij bij een uiteindelijke versie van het ding verwacht dat het nog wel wat beter wordt. Ook Nico Rosberg liet op Instagram blijken dat hij voor dit concept is.

    Last but not least heb ik nog een shot van Kimi’s POV. Zo ziet het er voor een coureur dus uit als die Halo op zijn auto gemonteerd zit:

    Login om te reageren
  24. meximal zegt

    3 maart 2016 om 23:51

    Volgens mij begrijpt de F1 langzaam aan zelf niet meer wat eigenlijk hun bestaansrecht is. Wij kijken niet omdat we willen weten wie nu weer het snelst robotisch rondjes heeft gereden. Wij kijken omdat we van auto’s houden, van de snelheid, van de geur van benzine en het rauwe geluid en de ontzagwekkende power van de motor. Omdat we het liefst zelf in die auto zouden willen zitten en omdat er vaak best mooie vrouwen te zien zijn. Als het deze kant op blijft gaan, raakt het alle seks kwijt. Maak die krengen dan meteen afstandbestuurbaar. Hear, hear, Hülkenberg.

    Login om te reageren
  25. thierryvth zegt

    3 maart 2016 om 23:56

    Safety window dressing, dit help tegen het vorige ongeluk maar het volgende waar een aandrijfas met 300 op je af komt stopt dit niks. Ze gebben er een band/wiel op afgeschoten en dat ging goed, dat is het enige onderdeel dat zo groot is en nog apart geborgd is.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      4 maart 2016 om 09:29

      @thierryvth: Exact. Het ongeluk van Bianchi had hiermee niet voorkomen kunnen worden. Die van Massa ook niet. Het enige wat je hiermee voorkomt is dat coureurs à la Henry Surtees of Justin Wilson een band of ander groot object kunnen koppen. Het is dus zeker niet de meest ideale oplossing. Met oog op de bescherming tegen rondvliegende dingen, klein of groot, zou de volledig gesloten staaljagercockpit de beste oplossing zijn, maar dan loop je tegen andere problemen aan. Denk aan brandveiligheid, het verwijderen van de cockpit wanneer de auto op z’n kant ligt en zelfs iets simpels als een airco tegen beslagen ruiten.

      Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        4 maart 2016 om 13:29

        @Edge: nemen ze ook de eject stoel van een straaljager ( ; hoeveel show wil je hebben, eerst een flink ongeluk en dan 3 coureurs die ejecten.

        Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        4 maart 2016 om 13:30

        @Edge: oftewel ipv BOX BOX BOX krijgen we dan EJECT EJECT EJECT

        Login om te reageren
  26. rydodrive zegt

    4 maart 2016 om 01:57

    Patrolheads…Alle emotie verdwijnt en al het mooie gaat weg.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 maart 2016 om 10:05

      @rydodrive: Dat kan natuurlijk ook. Gaan racen met Nissan Patrol’s.

      Login om te reageren
  27. pinut187 zegt

    4 maart 2016 om 05:23

    Safety first en ervoor zorgen dat een coureur nooit meer in een bergingsvoertuig kan crashen.

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      4 maart 2016 om 13:33

      @pinut187: Ja we leven in een maatschappij waar mensen denken dat we alle worst case scenario’s kunnen vermijden .

      Login om te reageren
  28. lovecars zegt

    4 maart 2016 om 07:23

    Ik heb niet het idee dat zo een beugeltje helpt wanneer je onder een shovel doorrijd. En ook al zou de beugel voorkomen dat het hoofd direct geraakt wordt, dan kan ik me voorstellen dat die beugel versplintert, met alle gevolgen van dien. Is dat getest? Als het wel voldoende sterk is dan altijd doen, lelijk of niet is mijn mening.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      4 maart 2016 om 09:21

      @lovecars: De beugel is van metaal, dus deze zal eerder buigen en bereken dat versplinteren. En het zal het ongeluk van Bianchi ook gewoon niet voorkomen, dat was een opeenstapeling van fouten: slecht management waardoor de kraan in de uitloopzone van de auto’s stond, Bianchi die onder (dubbele?) gele vlaggen zijn snelheid niet verdoende minderde en dan nog eens het absurd slechte weer die dag.

      Login om te reageren
  29. FeRaRi zegt

    4 maart 2016 om 07:54

    Dit is gewoon te kut, want als ze het gaan toepassen in de F1 duurt het niet lang voordat alle andere klassen het ook gaan doen. Dag dag open-seater autosport.

    Login om te reageren
  30. kilum zegt

    4 maart 2016 om 12:47

    Ze kunnen dingen tegenwoordig zo sterk maken. Kunnen ze het niet zo bouwen dat die stang niet voor het zichtveld zit? Een zwevende constructie zeg maar. Die van achter aan het chassis zit verankert. Of misschien zelfs onderdeel van het chassis is.

    Login om te reageren
  31. michaelb zegt

    4 maart 2016 om 13:18

    Met 200+ op een ander klappen helpt dat stukje Carbon ook niet

    Login om te reageren
  32. insomnia zegt

    5 maart 2016 om 22:36

    Nee he, we krijgen een zwarte streep midden door onze widescreen als we aan het sim racen zijn. Chique…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North