Ondergetekende zou de E-Pace niet het knappere zusje van de F-Pace noemen. De E-Pace R-Dynamic Black Edition maakt het een beetje goed.
Porsche had het kunstje om details zwart te maken als geen ander onder de knie. Ze plakten er het GTS-label op en het ziet er vaak inderdaad erg lekker uit. Tegenwoordig hebben zoveel merken allerlei pakketjes om de boel zwart te maken. Van Audi tot Mercedes en alles daar tussenin. Jaguar past het trucje toe op de E-Pace, met de introductie van de R-Dynamic Black Edition.
Naast zijn zwarte voorkomen, heeft deze variant een rijkere standaarduitrusting, 19-inch velgen en draadloos Apple CarPlay en Android Auto. Als je er kritisch naar kijkt is het eigenlijk een uitbreiding van een bestaand pakket. Je kon je E-Pace al met zwarte details krijgen als je het Black Pack koos. De nieuwe E-Pace R-Dynamic Black Edition is dan ook een uitbreiding op het reeds bestaande R-Dynamic S-uitvoering. Volg je het nog?
E-Pace R-Dynamic Black Edition
Modeljaar update
In Nederland lijkt de Jaguar E-Pace vooralsnog geen hardloper. Hoe vaak ben jij deze SUV al tegengekomen op de Nederlandse wegen? De E-Pace R-Dynamic Black Edition is te krijgen in combinatie met diverse benzine- en dieselmotoren. Van de D165 diesel tot de P250 benzinemotor.
De komst van dit pakketje is geen toeval. Deze E-Pace R-Dynamic Black Edition is meteen het MY22-model. Nieuw met deze modeljaarupdate is onder andere het nieuwste Pivi en Pivi Pro infotainmentsysteem met Software-Over-The-Air (SOTA) updates. Het eerder genoemde draadloze CarPlay of Android Auto en verder wat wijzigingen aan de manier waarop uitvoeringen door Jaguar worden samengesteld.
Jaguar E-Pace prijs en concurrentie
Voor de Nederlandse markt is de E-Pace P300e PHEV wellicht het meest interessante model. Deze plug-in hybride levert 309 pk en kan maximaal 55 kilometer elektrisch rijden. De aandrijflijn omvat een driecilinder, gecombineerd met een elektromotor.
Het prijskaartje van de PHEV ligt op 61.538 euro, terwijl de vanafprijs van een E-Pace uitkomt op 61.152 euro. Het model concurreert met auto’s als de BMW X2 en Volvo XC40. Maar de X2 heb je al vanaf zo’n 45 mille en de voordeligste XC40 duikt onder de 40k. Heb je ook meteen je verklaring waarom de E-Pace geen topper is in ons land.
Jaaaag zegt
De e-pace is ruim 200kg zwaarder dan de concurrentie. Dat verhoogt de uitstoot en de bijbehorende BPM en voilà: veel duurder dan de concurrentie.
adyton zegt
Ik vind de e-pace toch wel een van de mooiere kleine crossovers. De voorlichten die op de f-type lijken geven hem ook een mooi eigen gezicht en niet gewoon een kleine kopie van de f-pace. Was trouwens eerst niet overtuigd van de f-type facelift, omdat de neus anoniemer werd, maar heb het nu in het echt gezien. Best geslaagd eigenlijk.
generaalalfa zegt
Geen hardloper? In regio Rotterdam kom ik deze auto best vaak tegen.
Niet zo heel mooi vind ik maar dat is smaak. Genoeg mensen vinden het een prachtige auto.
Ik moet zeggen deze face-lift doet m wel goed!
Robert zegt
Bij ons rijden er ook nog een paar rond. Dit is een model wat er m.i. op de persfoto’s beter uitziet dan IRL. Ik heb me afgevraagd hoe dat kon en vermoed dat dit wordt veroorzaakt door de enorme wheel gaps rondom de wielen, die op de foto’s vakkundig zijn gemaskeerd met een setje overmaatse velgen/banden.
lekkerlinksrijden zegt
Het grootste probleem was toch dat deze zo zwaar was?
LaLancia zegt
Deze auto is een grote gemiste kans. Jammer Jaguar!
camber24 zegt
Ding komt nog steeds veel te gedrongen over. Verhoudingen zijn in mijn optiek niet goed. Daarbij te duur voor wat het is. Binnen JLR ook teveel interne concurrentie.
Oh, en ik blijf het verwarrend vinden dat dit ding E-pace heet, en de EV SUV I-pace.
mashell zegt
Ik snap ook nog steeds niet dat de Apple haar telefoon iPhone genoemd heeft in plaats van tPhone…
Deze wagen heeft wat mij betreft juist een heel sterk design, zeker niet te gedrongen maar de techniek is het gewoon niet. Te zwaar en daardoor te onzuinig en daardoor veel te duur. Dat JLR veel te veel interne concurrentie heeft dat is dan wel weer een waarheid als een koe.