Een eerlijke M3 schadeauto verkopen, zo kan het dus ook.
We zijn eventjes om ons heen aan het kijken. We verwachtend namelijk dat Anita Witzier zo voorbij komt lopen voor een aflevering Memories. Zojuist kregen we nieuws van een Ferrari die in beslag genomen is die al eens een keer eerder, eh, in beslag genomen was.
Of wat te denken van de populairste Golf R? De oude testauto waar @Wouter nog een rijtest mee heeft gedaan. Die auto crashte flink en wordt nu voor een hoop geld aan geboden. Dat voelt ergens toch een beetje wrang. Stel dat je geen Autoblog leest en een Golf R gaat kopen?
Eerlijke M3 Sedan schadeauto
Maar dat het ook anders kan, bewijst de volgende verkoper. Het gaat om deze BMW M3 van de E90-generatie. Zowel @RubenPriest als ik vinden dit nog de meest legendarische generatie van de 3 Serie. De M3 is het toppunt, uiteraard. De M3 Sedan koppelt die V8 aan een het gemak van een vierdeurs.
Deze grijze M3 Sedan is verreweg de goedkoopste op het internet. Want voor 22.500 euro is deze van jou. Natuurlijk is er een reden voor. Het is niet de meest ‘originele’ BMW. Dat staat ook gewoon keurig in de advertentie aangegeven. Sterker nog, in de tekst gaat men er zelfs ietsje dieper op in! De auto heeft zij en dakschade gehad (dat klopt). Dat is allemaal keurig gerepareerd, zo te zien.
Amerikaanse M3
De auto is van origine een Amerikaanse M3 met DCT, maar omgebouwd naar een handbak. Kijk, daar houden wij puristen wel van. Er brandt een lampje (storing snelheidssensor), maar de lagerschalen zijn vervangen en er zijn twee nieuwe banden. Ze hebben meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt door de facelift-achterzijde te monteren. Die achterlichten zien er een stuk beter uit zo.
Over de prijs zijn ze een beetje star, 22.500 euro is echt de bodemprijs en de auto wordt in consignatie verkocht, dus je hebt geen garantie. Aan de andere kant, je hebt een uitstekend rijdende M3 met die dikke V8. Daarbij, bij deze M3 zijn ze er eerlijk over, je kan ook 10 mille extra uitgeven en dat je het niet weet dat ie stiekem toch schade heeft gehad. Daarbij is 80.000 km niet zoveel. Dus je kunt er nog een hele tijd mee door! Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
Check hieronder de rijtest om te zien waar je op moet letten:
En hier hoe ‘ie eraan toe was:
Meer lezen? Deze 5 topmodellen kregen géén facelift!
Met dank aan @petroldrinker voor de tip!
pechweg zegt
Apk al verlopen sinds januari begin dit jaar.. daarbij heeft de particuliere eigenaar hem in november 2020 al eens proberen te verkopen voor € 19.995,- met 81.325 kilometer.. en nu dus nog een keer voor wat meer via een autobedrijf. Vreemd verhaal.
Ultimora zegt
Kan natuurlijk zijn dat destijds niet de volledige schade hersteld was of dat toen de lagers niet goed waren.
jmeverts zegt
Ja ik herinner me ook een particuliere verkoper enige tijd geleden voor een prijs van ong 20k
kniesoor zegt
Ondanks de prijs, zou ik het niet aandurven, de schade is vrij/te groot geweest. Maar voor de dapperen onder ons is het misschien een overweging waard.
Dieseltor zegt
Zal wel een WOK hebben gekregen na die schade. Als de reparaties niet goed zijn uitgevoerd, komt de auto in kwestie echt niet door de keuring bij onze RDW-vrienden.
techniekmeneer zegt
Je kan heel vaak niet goed achterhalen of een schade écht goed is gerepareerd. Daar kom je soms jaren later pas achter als de ellende begint..
Robert zegt
Ik weet niet meer waar ik dat had gelezen, maar een van de auto-importbedrijven die ook aan particulieren hun diensten aanbiedt, waarschuwt expliciet op de website om géén Amerikaanse import van Europese modellen te overwegen, omdat ze daar zelf hele slechte ervaringen mee hebben gehad. Dat zou er inderdaad vooral mee te maken hebben dat veel van deze voor de Europese markt aantrekkelijke modellen bovengemiddeld vaak opgelapte total loss exemplaren betrof, v.v. stevig ‘bondo bodywork’ en complexe technische mankementen om onderliggende ellende te maskeren.
Turbo S zegt
Dat niet alleen. Je kan bij de belastingdienst ook nog eens flink op de koffie komen als blijkt dat je door andere motor settings een veelvoud aan bpm moet betalen van hetgeen je beraamd had.
Dus Amerikaanse auto is een no go. Hoe verlokkend sommige aanbiedingen ook zijn.
shizzle zegt
Hier lees je het hele artikel:
https://mrwheelson.nl/blog/10-redenen-waarom-je-een-amerikaanse-import-auto-moet-laten-staan?
W115 zegt
Amerikaanse import van Europese auto’s is vaak foute boel. Brandende lampjes en geen garantie (bij een autobedrijf!!).
bierbuik zegt
Ruim 20k betalen en 0,0 garantie krijgen lijkt me inderdaad vragen om problemen.
Stefje zegt
Deze auto zou perfect zijn voor een jonge gast (m/v) die graag een dikke bak wilt rijden voor weinig. Het type Jet Cars klant zeg maar. Die kan alle red flags door de vingers zien. Financiering erop en gaan.
Een USA auto kopen die in Europa gebouwd is is je reinste financiële zelfmoord. En dak beschadigd is altijd total loss. De verzekering keert hier ook niks meer op uit mocht ie nog een keer in de poeier gereden worden.
isleofman zegt
Kun je die laatste zin nader toelichten? Thanks.
Stefje zegt
Isleofman, een verzekeraar wil een Total Loss verklaarde auto zelden nog beperkt casco of all risk verzekeren.
Hier onderaan staat het ook een beetje uitgelegd;
https://www.goedkopeautoverzekering.nl/blog/auto-total-loss-gevolgen-totaal-verlies
ouwedibbes83 zegt
Volgens mij bedoelt hij, dat als de motor nog blijft lopen wanneer hij op de kop ligt, het niet lukt om olie rond te pompen. Als ie op de kop ligt, loopt de olie door de zwaartekracht niet meer naar de onderzijde vd motor. En daardoor zullen de gevoelige lagerschalen bij BMW nog meer lijden.
ricksmits zegt
Nee joh, genoeg daken vervangen. Alleen vaak is het natuurlijk wel zo dat als een auto tgv een aanrijding op het dak ligt, er wel meer aan de hand is. Denk ook aan lopende motor zonder olie ( lagerschalen etc )
camber24 zegt
Lol, what?? De e9x als meest begeerlijke dreier bestempelen? Zit de e46 dan in een blinde vlek? Is by far de mooiste, de e46 als M3 de absolute parel. Full stop.
petroldrinker zegt
Heb beide gehad als M3 (e46 m3 zelfs 3x!) Maar allround is de E9x M3 echt heeeeeel veel beter dan de E46 M3..
beetec zegt
Zonder twijfel. E46 all the way.