Viaplay heeft bekendgemaakt wie de nieuwe pitreporter en daarmee de opvolger van Stéphane Kox is geworden.
Na het meedraaien van één seizoen nam Stéphane Kox al afscheid van Viaplay als pitreporter. Haar passie lag toch meer bij racen dan tv-momentjes in de pitbox bij elkaar lullen voor een microfoon. En geef haar eens ongelijk. Daarmee moest Viaplay wel op zoek naar een vervanger. Die is gevonden.
De vervanger is Chiel van Koldenhoven. De streamingdienst heeft deze jongeman bij NOS Sport vandaan getrokken. Sinds 2018 was de opvolger van Stéphane te zien bij NOS Sport waar hij aan de slag ging na het behalen van zijn papiertje aan de School voor Journalistiek in Utrecht.
Een mooie nieuwe job voor de 28-jarige verslaggever. Dicht bij de actie staan en meereizen met het Formule 1-circus is zeker iets heel gaafs. Of de kijker ook blij gaat zijn met deze nieuwkomer? Viaplay zet in elk geval duidelijk in op jong talent, in plaats van teren op de oude garde. Voor wie hoopte op een Jack Plooij (waarom zou je) zou dit een teleurstelling kunnen zijn. De meer behaarde versie van Stéphane heeft vooral een voetbalachtergrond (en sporadisch F1) bij NOS Sport, het is afwachten hoe inhoudelijk deze pitreporter bij Viaplay gaat zijn. Soms kan het best cringe zijn voor kijkende F1-veteranen als een rookie verslag doet. Maar ja, we moeten allemaal ergens beginnen hè.
Qua eye candy gaat het voor de hetero kijkende Viaplay-man er in elk geval niet op vooruit. Met een vrolijke Stéphane Kox blijf je toch wat langer plakken aan de beeldbuis. Maar goed, wellicht weer een extra moment om even drinken te pakken of om naar het toilet te gaan. Of om nog eens te kijken hoe goedkoper F1 TV nu is en in je hemelsnaam afvragen waarom je een abonnement hebt bij Viaplay.
De opvolger van Stéphane is vanaf het aankomende Formule 1-seizoen te zien als pitreporter bij Viaplay. Dus Kies maar! Genieten van de nieuwe Stéphane vanaf maart, of had je toch liever Stéphane nog een seizoen gezien?
heckblende zegt
care. F1TV.
Besef me nu dat ik in december, januari en februari voor saus heb betaald.
Zin in maart!
sportevo zegt
Je zou ook gebruik kunnen maken van het grote archief met oude races op F1TV. Gewoon een wedstrijd uit de jaren 80 of 90 terugkijken, erg leuk!
cloverleaf zegt
Gewoon Erik van Haaren doen en af en toe Clowntje Coronel.
Fruitcake zegt
Heeft Viaplay toch iets geleerd, die Kox had helemaal geen journalistieke achtergrond.
evo3 zegt
Maar wel verstand van racen!
Fruitcake zegt
@evo3 Maar presenteren en interviewen kan ze niet
HZW zegt
Heb na 1 seizoen gedag gezegd tegen ViaPlay.
De beeld kwaliteit werd met het het verstrijken van het seizoen steeds slechter.
En dit ten gevolge van een waardeloze streaming snelheid van de ViaPlay servers.
Minimale kwaliteit voor maximaal geld ontvangen.
En het dan nog duurder gaan maken, terwijl je niet je SH#T op orde hebt.
grandmasterb zegt
Ik kijk Viaplay via Ziggo op TV. Nooit een probleem gehad met de beeldkwaliteit.
Ik vond wel de F1 via Ziggo met Doornbos en die kale presentator veel leuker.
Dat die Stephane Cox weg is, is geen gemis. Ze is niet slecht, maar totaal niet grappig.
beetec zegt
Je zou toch denken dat ze het niet kunnen gaan redden. De vijver F1 liefhebbers is beperkt en een groot gedeelte van die vijver neemt F1TV. In de podcast van Albers en van Haren werdt de voorbeschouwing als USP benoemd, grappenmakers. Oja, Kox mis ik niet, heb geen Viaplay :)
grandmasterb zegt
Ik ben een F1 liefhebber en hoop dat Ziggo weer de uitzendrechten krijgt en dat het binnen het normale abonnement zit.
Maar voorlopig vind ik Viaplay op TV de beste keus (je kunt deze maand nog een jaarabo nemen voor 10,49 pm, daarna wordt het duurder), ik ga niet voor een paar tientjes per jaar verschil met een mobiel zitten klungelen of streamen. Wel tijdig opzeggen zodat je een nieuwe aanbieding kunt nemen.
Een bezoek aan de F1 kost honderden euro’s (vroeger zelf een paar keer gedaan) en dan mis je nog een groot deel ook (en je ziet nog minder door die idioten die steeds oranje rook verspreiden. Op TV kun je het veel beter volgen en dat kost een fractie van een bezoek aan de F1)