Hoe deze mannen geen schade hebben gereden is ons een absoluut raadsel. Holy shitballs, dat scheelde echt he-le-maal niks.
We kijken mee met een clubje Subarufanaten die hun Pimpreza’s aan het uitlaten zijn op de Nordschleife. Midden tijdens de snelle ronde stokt het verkeer voor ze plosteling, en ze zitten te dicht bij elkaar om nog te remmen; uitwijken kan alleen via het gladde gras. Geen situatie waarin je je ooit wilt bevinden:
Kudos. Laten we het nu eens bekijken vanuit de zwarte Impreza die in het eerste filmpje langszij komt zetten:
We zien hier wat voor risico’s er kleven aan het rijden in groepjes, bumper aan bumper. Als het ergens fout gaat kan je niet meer reageren. We gokken dat de heren later die avond een flink offer aan de Ringgoden hebben gebracht, omdat deze hun auto’s hebben gespaard. (via Bridge 2 Gantry)
TDI-goeroe zegt
well, that escalated quickly….
Brutus zegt
Fokkin’ hellll.. That we’re lokky!
fejjie zegt
Hoogst waarschijnlijk de fout van een wielertoerist met bierbuik en geschoren benen.
Robinveerman42 zegt
“Wow, didn’t we do well, fuck me!”
Robinveerman42 zegt
@robinveerman42: fok*
martijnh zegt
@Robinveerman42: We hebben allemaal oren, maar alsnog bedankt voor de quote hoor..
Jantje_555 zegt
@martijnh: fok mijn oren seg
Robinveerman42 zegt
@martijnh: geen dank hoor
lamborgfan zegt
Aha, dit is dus die betrouwbaarheid waar Subaru eigenaren het dus steeds over hebben! “Impressed”…
Jantje_555 zegt
enkel met een Subaru is dit mogelijk, wat een “fokking hell godlike machines”
desjonnies zegt
@Jantje_555:
Heeft daar nix mee te maken.
Subaru is Japans voor beschermengel !
desjonnies zegt
Zal in die zwarte wel een luchtje hebben gehangen na dat incident.
parker zegt
Stelletje kneuzen vragen erom met dat debiele treintjerijden op een circuit als de NBR
toyotafortuner zegt
Goede saveactie!
Maar wat is die vette classic ernaast op de topicfoto? Ziet er erg mooi uit!
desjonnies zegt
@toyotafortuner:
of een Chevrolet Chevelle of een Ford Falcon.
Kan het niet goed zien.
Kan je wel vertellen dat de Ford Falcon de basis was van de Ford Mustang.
RazorHead zegt
@desjonnies:
Denk eerder Chevrolet Nova 1st gen (61-65)
carmasterr zegt
@RazorHead:
Je was me voor.
In het tweede filmpje is de neus duidelijk te zien.
Een detail, die eerste generatie heette Chevy II (by Chevrolet).
Dit lijkt een ’64 te zijn.
toyotafortuner zegt
@desjonnies: dat de Falcon aan de basis stond van de Mustang wist ik al, maar toch bedankt. Natuurlijk ook bedankt aan de andere reply’ers!
Ik zou het zelf niet zo snel doen: Met mijn American Classics de Ring aandoen. Ik zou eerder een cruiser zijn. Gewoon een zondagmiddagje langs de Zeeweg ofzo.
carmasterr zegt
@toyotafortuner:
Een volwaardige Trans Am versie van een Mustang, Javelin, Camaro of ‘Cuda zou ik toch best wel eens over de ‘Ring willen jagen.
Of meerijden met de Australische Touring Car Masters, een klasse speciaal voor V8 touring car geweld van voor 1976.
Met Holdens, Fords, Chevys, en Chryslers toch een erg fijne klasse.
Hier een onboard vanaf zo’n vette Trans Am Boss 302.
http://youtu.be/9v6YHir2hvQ
RazorHead zegt
@carmasterr:
Mijn Nova ging ook als een malle. Volledig modern onderstel (tubular arms, wilwood brakes, etc). Uiteindelijk retro 4puntsgordels gekocht die echt te cool leken op de originele bench. Een keer echt eens mee gaan hoeken in de ardennen en mijn maatje met z’n 200sx moest alles uit de kast halen om mij bij te houden. Héérlijke auto ! Alleen die roest …
baasbas zegt
Die marshall is levensmoe door vóór de vangrail te gaan staan??? Hij had geluk dat dit incident net ver genoeg weg gebeurde. Dichterbij en die zwarte had hem overdwars weggemaaid. Krijg je in Carmageddon een splatter bonus voor…
kilum zegt
Die rode is wel echt bloedsnel. Die rijd minder goede lijnen over het circuit dan die blauwe maar rijd toch bij hem weg. En inderdaad bij die zwarte zullen ze wel even onderbroekje moeten wisselen na deze actie.
yorick zegt
Die pwrsoon in de e30 heeft zich ook wel de pleuris geschrokken
parker zegt
@yorick: heeft?
jerone zegt
@yorick: Ik heb het nu een aantal keer teruggekeken maar lijkt er op dat juist die BMW onredelijk hard in de ankers gaat plots, hij had meer ruimte om af te bouwen; auto’s achter hem hadden dat niet vertraging door reactietijd. Neemt niet weg dat ie inderdaad waarschijnlijk best geschrokken zal zijn.
raul88 zegt
Ze rijden bijna een klassieker en E30 in de puinpoeier met hun idioot gedrag.
Wie gaat er nu zo kort op elkaar en zo roekeloos over de Ring?
Dat je een Japanner rijdt wil nog niet zeggen dat je je moet gedragen als volledig debiele kamikazepiloten. Sayounara bitches!
ej20g zegt
@raul88: wat ik zie is dat de bestuurder van de E30 bij het zien van de gele vlag een paar honderd meter verderop onnodig hard in de ankers gaat. Hij doet dat ook nog eens vlak na een onoverzichtelijke bocht met auto’s achter hem die op het punt staan om in te halen. De meeste (vriendengroepen) op de Nordschleiffe rijden zo achter elkaar aan en daar is niks mis mee. Ik ben het met je eens dat meer afstand tussen elkaar beter zou zijn, al zit de zwarte Subaru zeker niet dicht op het blauwe exemplaar. De veroorzaker is hier toch echt de bestuurder van de E30, of anders (maar dat kun je niet zien en dus ook niet zeker weten) de auto vóór de E30.
raul88 zegt
@ej20g: Ben het met je eens dat ook de E30 bestuurder van de E30 hier niet vrijuit gaat, maar vind de onderlinge afstand tussen de rode en blauw Sub echt heel onverantwoord. Ik ben zelf ook al meerdere malen met een groep naar de Nordschleiffe geweest, maar ik ben denk ik zuiniger op mijn auto (en mijn leven op zich ook wel :p) dan deze heren.
Er is daar nu eenmaal veel onderling verschil tussen de auto’s en snelheden, dat moet je mijns inziens altijd in je achterhoofd houden i.p.v. als een Siamese(lees Japanse) tweeling met 200 per uur door een onoverzichtelijke bocht knallen ;-)
raul88 zegt
@raul88: 2x E30 zie ik nu, ga meteen koffie halen
ej20g zegt
@raul88: eens. De ruimte tussen de blauwe en de rode is aan de kleine kant. Maar het is redelijk normaal daar om zo te rijden, vandaar mijn reactie. Persoonlijk zou ik zeker veel meer ruimte houden, ook omdat ik net als jou erg zuinig ben op mijn auto. Of het in treintjes rijden op deze afstand nou goed is of niet laat ik even in het midden:)
TDI-goeroe zegt
met ABS was die zwarte zo de vangrail in geplempt…goeie actie!
jiltjes zegt
Hahaha, geweldig filmpje!!
E34M5Touring zegt
Ik hoef dr niet heen, zie teveel van dit soort filmpjes. Ben met een club op Spa geweest en dankzij enorme uitloopstukken heb ik nog steeds een complete auto. Dat vind ik persoonlijk fijner. Die blauwe Scooby houd hem goed onder controle, knap stuur en remwerk.
bogey zegt
@E34M5Touring: En toch mis je wat imo. Dat achter elkaar rijden en je eigen zicht belemmeren is wat dwaas want de eerste kan wel nog tijdig en relatief veilig tot stilstand komen. Er zijn inderdaad weinig uitloopstroken/ zandbakken. Deel van de kick zeker?
E34M5Touring zegt
@bogey: Hoor ik vaker. Ik heb geen drang om daar te moeten rijden. De kans dat je daar schade rijdt is wel iets groter dan op bijv. Spa (tenzij je Boonen heet). Bovendien krijg je een baan als Spa sneller door waardoor je op een gegeven moment steeds sneller gaat. Voordat je de NBR goed genoeg kent om is flink te gaan skelteren, grote kans dat je dan al een keer schade hebt gehad. Neemt voor mij de fun er een beetje uit. Kan me voorstellen dat men er helemaal gek van is hoor, de reputatie alleen al. Mijn ding is het niet.
bogey zegt
@E34M5Touring: Het zal sowieso iets linker zijn. Maar zoals je al aangeeft, je hebt het kortere circuit sneller door, je gaat al vlug steeds sneller rijden en denken dat je het kan … ook gevaar dus. Het is kwestie van jezelf/ voertuig niet te overschatten, te beheersen en veel info op te doen. O.a. door youtube fillmpjes/les en PS (Gran Turismo) helpt ook echt wel.
Verder volgens velen een ‘saaie’ auto huren zoals de GTI, heb je ongelofelijke grip en remmen. Wat mij betreft tonnen rijplezier en dus een dag om nooit te vergeten.
hans75 zegt
meer geluk dan wijsheid.. de volgende keer beter ;-)
Alfarobert zegt
Alle Subaru’s zijn Engelsen,die willen elkaar inhalen als ze de kans krijgen.Zoiets heet racen,daar kwamen ze voor naar de Ring.Daarom rijden ze ook kort op elkaar.Zwarte heeft mooi mazzel gehad dat hij weer gewoon naar huis kan rijden en z’n Skoobie nog heeft.
ablogjunk zegt
Misschien had Wouter ook een rondje moeten doen op de ring en was daardoor de review niet zo saai geweest. Ik geef toe dat de nieuwe subaru nou niet meer zoveel fun lijkt te zijn als de vorige generaties. Maar de maatstaaf, niet prieeeemeeeuum = geen porno = slechte beoordeling.
c-ad zegt
Fockinell!
spotter-4 zegt
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204616394870057&set=p.10204616394870057&type=1&theater
de auto’s van de video’s staan op de achtergrond…
TimD zegt
En dat komt dus allemaal door die oude vieze rot Amerikaan, gelijk afschieten !!!!!!!!!
carmasterr zegt
@TimD:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sracerr zegt
Was inderdaad een RUK revieuw van Wouter. Zag dat mijn nogal eerdere kritische comment niet was geplaatst. haha. Gewoon beestachtige goede wagens dit.
Sracerr zegt
beestachtig
gtwillem zegt
Heb ik een keer meemegemaakt in een A8 2.5 TDI (180pk sterke voortrekker met automaat) achter een SLK230 Kompressor en 993 Targa (was in 2000, toen het nog veeeel rustiger was op de NBR). Zit altijd een flinke portie geluk bij… Sindsdien trek ik na de 4 versnelling niet nog steeds vol door. Ook al rijd je nog zo goed, er rijdt altijd meer rond!
MrSkyline zegt
prima wegligging, je kan zeggen van de impreza wat je wilt, maar het zijn verdomd goede bakkies.
civicfk3 zegt
Dat 2de filmpje vanaf 1:13 tot 1:16, die blauwe sub laat net op tijd zijn remmen los om bij te sturen :o Ze hebben wel skills maar zo dicht op elkaar rijden met die snelheden is te absurd. Ik ben er nu een aantal keer met de motor overheen gegaan maar het aantal engelsen en vooral engelse jongeren van onder de 25 neemt daar sterk toe in de weekenden. Die lui rijden in opgefokte mini cooper S’jes in treintjes en het enige waar ze oog voor hebben zijn ronde tijden.