Van 0 tot plof in ca. 6 seconden.
Soms zit het mee, en soms..gaat de onderkant van je opgevoerde Nissan in een sierlijke vuurbal naar de haaien. Het laatste overkwam de 240SX tijdens een dragrace die het bij voorbaat al verloren had.
We sluiten niet uit dat de plof, veroorzaakt door een defecte zuigerpen, puur was om de race nog een beetje flair te geven. VIDEO! (via)
rb26dett zegt
Ongelofelijk zonde! Het is toch wel heel knap om dat bij een 240SX voor elkaar te krijgen. De CA18DET is bijna onverwoestbaar! Hopelijk is bestuurder ongedeerd!
dutchneon zegt
@rb26dett: knap om voor elkaar te krijgen?? je ziet toch zo dat er weinig meer origineel is aan die motor. Kwestie van net even wat te arm afgestelde AMS gedurende anderhalve tel en hij ploft. Kan het nog een det18CLKJHKEDHG of een SR20johjgshledt zijn dat ding maakt een vuurbal!
rb26dett zegt
@dutchneon: Deze blokken worden ook gebruikt voor driftauto’s, 400 pk kan zo’n blok gewoon aan, tenzij je hem natuurlijk verkeerd afsteld, wat hier dus gebeurt is, heeft niks met het blok zelf te maken, alleen met de Tuner.
puhpuh zegt
@rb26dett: uitleg via de link:
“It just got back from spanking some tail at Texas Invitational, TX2k and a wrist pin failed after about 2.5 years of nothing but abuse, driving on the street and kicking out 1500rwhp lol”
1500 pk op de achterwielen … iets zegt me dat dit niet het originele blok is …
Osca zegt
@rb26dett: onverwoestbaar?.. was dat maar zo. Als een beunhaas dat ding gaat reviseren is alles kapot te krijgen… -spreekt uit ervaring-
rb26dett zegt
@Osca: Ik zei bijna onverwoestbaar, maar je moet bij het modificeren natuurlijk wel weten wat je doet.
almera-ga16det zegt
@rb26dett: enne waar denk je dat de 240 in 240sx voor staat dan? De CA18DET ligt niet in de 240 maar in de 200sx
rb26dett zegt
Kan trouwens ook een SR20 geweest zijn, Ook haast onverwoestbaar.
dutchneon zegt
@rb26dett: Ja of een HEMI ook geniaal, of BMW uit de 7serie en een pioneer met het frontje er nog op….. super degelijk :O
rob5nismo zegt
Altijd zonde
Texhnolith zegt
Gezien het een amerikaan is (240sx) is deze nog altijd geleverd met een KA20DE (non turbo).
Maar deze heeft duidelijk wel een turbo gezien de screamerpipe in de motorkap.
Al zie ik dat deze zich aan de rechterkant van de auto bevind (bijrijders kant) ga ik er vanuit dat er sowieso geen Nissan blok in ligt want deze hebben de uitlaatkant aan de bestuurders (US/EU) kant zitten bij S-chassis.
rb26dett zegt
@Texhnolith: Je kon de 240SX ook met de SR20 krijgen, alleen werd deze niet gezien als officieel model, Je hebt trouwens gelijk over dat standaard blok, maar die noemde ik niet vanwege dat ik al hoorde dat het een geblazen blok was, het meest voor de hand liggend is dan de CA18DETT of de SR20DETT voor een 240SX.
ej20g zegt
@rb26dett: ik denk niet dat dit een Nissan blok was. Alle bekende Nissan blokken (KA18, SR20, RB25, RB26, RB30) hebben de uitlaat aan de linkerkant (bestuurderszijde voor ons). Aan het geluid te horen durf ik in te schatten op een 6-cilinder, maar ik vind ’t wel lastig te horen. Ik zou eigenlijk in willen zetten op een 2JZ, maar daar strookt het geluid niet mee en ook het uit elkaar knallen bij 1500 pk is iets wat ik me niet kan voorstellen bij een (gemodificeerde) 2JZ. Al kan het natuurlijk wel, maar tot iemand het zeker weet blijft het gissen natuurlijk.
Texhnolith zegt
@rb26dett: Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze een twinturbo setup op een CA18 of SR20 gaan zetten. Het kan wel maar die blokken zijn er te klein voor om er hoge vermogens mee te maken want je hebt dan maar 2 kleine turbos. Een single turbo is een veel betere optie voor drag strip use.
En de SR20 is nooit een optie geweest in de USA. ;) alleen als je er zelf 1 koopt en inlegt (zoals ik zelf mijn SR20DE verkocht heb en een RB25DET in mijn Silvia gelegd heb).
De meest geziene keuze voor een ander blok van een ander merk is wat @ej20g zegt een 1JZ/2JZ. Maar daar vind ik het ook zeker niet naar klinken. Dus blijft giswerk wat er in ligt ;)