• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk, dit is de eerste Tesla Model 3

Auteur: jaapiyo, gepost 9 juli 2017 om 10:10 – 70 Reacties

Model-3


Cue de intro van Star Wars. Of van die Warsteiner-reclame.

Ladies and gentlemen, we’ve got ‘m. De eerste Tesla Model 3 zou aanvankelijk vrijdag van de band lopen, maar je weet hoe die dingen gaan. Leroy bleef op weg naar de fabriek waarschijnlijk aan een luchtballon hangen en dus liep het hele proces een beetje uit. Dat kan zelfs de besten weleens overkomen.

Maar nu is het dan echt zover. Elon Musk gooide er een paar uurtjes geleden via Twitter deze foto’s uit van het eerste, echte productiemodel van de Model 3. Het zou zomaar eens een monumentaal moment kunnen zijn in de geschiedenis van de auto. Tekent de Model 3 het begin van een glorieuze zegetocht voor Elon en zijn mannen, of wordt het toch lastig voor Tesla’s kleinste om de torenhoge verwachtingen waar te maken? De tijd zal het leren…

VIN1

Voor nu gunnen we Elon zijn moment in de zon echter van harte. De geboorte van zo’n nieuwe auto is namelijk toch een klein beetje als de geboorte van een kind. Het getuigt van slechte smaak om direct opmerkingen te maken over twijfelachtige proporties en gebrekkige bouwkwaliteit. Dus dat zullen we dan ook maar niet doen.

De eerste van, naar Elon hoopt, vele Model 3’s is zwart en heeft de 19″ grote V-spaaks velgen. De ‘Model 3 VIN1’ is naar verluidt van Elon himself. Logisch zou je zeggen, maar aanvankelijk was de eerste productieauto beloofd aan Tesla-investeerder Ira Ehrenpreis. Ira heeft zijn eerste plaats in de wachtrij echter cadeau gedaan aan de head honcho voor diens verjaardag. Plaatjes van het interieur zijn er helaas nog niet.

Ook interessant!

  • Tesla maakt Model S en Model X nog veel duurder
  • Tesla Model Y
    "Elon Musk wilde stuur achterwege laten voor Tesla Model Y"
  • Tesla Model S en Model X krijgen geen gewoon stuur
  • De nieuwe Tesla Model S is nog steeds niet af

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, model-3, Tesla, zwart

Vorig bericht: « Special: Citroen C6
Volgend bericht: Mercedes AMG crasht 230 meter met de vangrail mee »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    9 juli 2017 om 10:24

    Gekke proporties of niet, het heeft een reden en in dit geval volgt vorm blijkbaar functionaliteit. Dat verdient imo alleen maar lof. Daarbij vind ik het (de hoge kont) geen eens heel erg storend. Hoe zeer ik ook gehecht ben aan mijn benzineverbranders; Tesla is een innovatief merk met een vooruitstrevende man aan het stuur. Als de bouwkwaliteit niet bedroevend slecht is, denk ik dat dit een regelrechte topper gaat worden.

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      9 juli 2017 om 11:13

      @2wheeler: aan het roer

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        9 juli 2017 om 11:36

        @cpp1: Denk eerder een gedachte sturende helm.

        Login om te reageren
        • bitd zegt

          9 juli 2017 om 13:41

          @fmgarcia: geen helmstok?

          Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        9 juli 2017 om 12:14

        @cpp1: ’t is wat he.

        Login om te reageren
        • cpp1 zegt

          9 juli 2017 om 12:35

          @2wheeler: …kom er wel weer overheen hoor…

          Login om te reageren
          • 2wheeler zegt

            9 juli 2017 om 17:10

            @cpp1: …spijtig….

            Login om te reageren
  2. baklava zegt

    9 juli 2017 om 10:26

    Kost dat?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      9 juli 2017 om 10:29

      @baklava: om en nabij de 30K geloof ik, maar pin me er niet op vast

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        9 juli 2017 om 10:49

        @2wheeler: in de VS ja.

        Login om te reageren
      • baklava zegt

        9 juli 2017 om 10:53

        @2wheeler: Hmm, als dat de prijs in de VS is, betekent het dat ie in Nederland minimaal 50k gaat kosten. Behoorlijk prijzig nog steeds.

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          9 juli 2017 om 10:56

          @baklava en @ghost waarom? Aangezien je in NL belasting mag afdragen over de uitstoot en de USD en Euro vrijwel gelijk staan denk ik dat het prijsverschil zal meevallen. Misschien tussen de 30 en 40k i.v.m. import/export kosten, maar toch zeker niet meer?

          Login om te reageren
          • FelixF zegt

            9 juli 2017 om 12:16

            @2wheeler: Net zoals bij de Model S zeker? Basisprijs van een 100D in de VS: $85,700 = €75k. Basisprijs in NL: €114k.

            Login om te reageren
            • stfu zegt

              9 juli 2017 om 13:02

              @felixf: beter kijken. Vanaf 97.500 dollar voor de 100D. En aangezien Model 3 goedkoper is, zal de importtax ook wel lager zijn dan de S. Denk vanaf 40/45.000.

              Login om te reageren
              • bitd zegt

                9 juli 2017 om 13:43

                @stfu: volgens mij importeren ze niet een auto, maar een chassis en de batterij etc komt er pas later bij, zal niet veel invoerheffing zijn.

            • amg65 zegt

              9 juli 2017 om 14:23

              @FelixF: Volgens mij vergeet je dan Sales tax?

              Login om te reageren
          • aarsgewei zegt

            9 juli 2017 om 12:39

            @2wheeler: als je de opslag tov van de usa van de model s toepast op de model 3 dan kom je op ongeveer 45k.

            Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          9 juli 2017 om 11:02

          @baklava: zit geen BPM op. Ik gok dat hij rond de €35K basismodel komt. Ik weet ook niet of ze deze in NL gaan maken want dan vervallen de invoerrechten ook nog.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            9 juli 2017 om 21:20

            @stephane8200: als je naar de prijzen van de Bolt en Ampera kijkt dan zal de Model 3 waarschijnlijk net boven de 40k uitkomen in de basisuitvoering en met opties snel richting de 50k gaan.

            Login om te reageren
            • stephane8200 zegt

              9 juli 2017 om 21:26

              @flutterby: dat zou ook kunnen. We gaan het meemaken ;)

              Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        9 juli 2017 om 14:05

        @2wheeler: Amerikaanse prijzen zijn ex BTW omdat die in de verschillende staten anders zijn. Die 50k € zul je hier wel halen denk ik.

        Login om te reageren
      • slickrick zegt

        9 juli 2017 om 15:06

        @2wheeler: grappig hoe mensen de prijs proberen te raden……kan je er een tesla mee winnen of zo ???

        Login om te reageren
  3. eetvlagetmoney zegt

    9 juli 2017 om 10:29

    ‘Citroën C6’ meets ‘Model S’ meets ‘Rimac Concept One’ plus een vleugje Ford Mondeo.

    Conclusie: Lelijke Dinky toy waar we er echt belachelijk veel van gaan zien die stuk voor stuk totaal inspiratieloos zullen worden samen gesteld.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      9 juli 2017 om 11:04

      @eetvlagetmoney: er valt in de eerste periode van productie erg weinig te kiezen zodat ze zoveel mogelijk kunnen produceren dus ze zullen erg veel van hetzelfde zijn idd

      Login om te reageren
      • eetvlagetmoney zegt

        9 juli 2017 om 12:09

        @lekkerlinksrijden: Model S ook nog steeds weinig keuze mijns inziens.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          9 juli 2017 om 12:19

          @eetvlagetmoney: de model s kun je meer personaliseren. Dat kost ook meer tijd in de fabriek. Dus vandaar dat in eerste instantie er weinig keuze is bij de 3. Laatst was er nog een bericht over.

          Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      9 juli 2017 om 12:42

      @eetvlagetmoney: ja want al die bmw’s en audi’s zijn geen eenheidsworst? Mooie vooruitstrevende techniek jaren voordat de gevestigde merken er mee komen.
      Dit zorgt voor innovatie, nu moeten de grote jongens ook snel komen om de boot niet te missen. Veel respect voor tesla hier.

      Login om te reageren
  4. Rick-dos zegt

    9 juli 2017 om 10:32

    Ik ben benieuwd naar het geluid van de motor. Mocht het niks zijn kun je er misschien een Akra onder hangen.

    Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      9 juli 2017 om 10:45

      @rick-dos: Spaakvelgen, enkele speelkaarten en wasknijpers werken ook.

      Login om te reageren
      • v60germany zegt

        9 juli 2017 om 13:55

        @alfapeter: in harmonie met het idee zeg ik, een gerecycled boterbak deksel natuurlijk.

        Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      9 juli 2017 om 11:25

      @Rick-dos: Nog altijd een betere oplossing dan BMW met hun speakertjes.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        9 juli 2017 om 13:42

        @viezefreddyw: meer merken doet dat tegenwoordig helaas…

        https://youtu.be/klKb1NdAiqY

        Login om te reageren
    • offroad zegt

      9 juli 2017 om 11:41

      @rick-dos
      Anders sportuitlaatje monteren.

      Login om te reageren
      • supertjeduc zegt

        9 juli 2017 om 12:00

        @offroad: ik heb pas een prius met 4 uitlaatpijpen zien rijden

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          9 juli 2017 om 12:23

          @supertjeduc: dat is om de 1.8 motor te ontluchten, 1 was niet genoeg ;-)
          Aan de andere kant, de Picanto van mijn vrouw heeft er ook 2 en die heeft een, jawel, strepentrekkende 85pk sterke 1.25

          Login om te reageren
    • stfu zegt

      9 juli 2017 om 13:06

      @rick-dos: Zo’n 316 met 3 pitter klinkt inderdaad zoveel beter… Doe mij dan maar lekker rust.

      Login om te reageren
  5. alfapeter zegt

    9 juli 2017 om 10:40

    De vreemde verhoudingen zijn logisch, rekening houdend met de andere techniek. Waarom zou je een grote motorruimte aanhouden voor een klein elektromotortje?

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      9 juli 2017 om 10:57

      @alfapeter: Misschien om aan de veiligheidseisen te kunnen voldoen?

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        9 juli 2017 om 11:26

        @wimof: Daar voldoen Tesla’s juist uitstekend aan. Bij een moderne brandstof auto is juist de voorkant zo enorm omdat daar een blok staal ligt dat zowel inzittenden als bv voetgangers niet mag verwonden bij een aanrijding.

        Login om te reageren
    • flutterby zegt

      9 juli 2017 om 21:31

      @alfapeter: kijk maar naar de Model X, daar is 75% onder de motorkap gevuld (fwd, onboard charger, airco, ect) en het komt het design ook ten goede. Anders krijg je allemaal i3’s, Leaf’s en Zoë’s.

      Login om te reageren
  6. ghost zegt

    9 juli 2017 om 10:53

    Deze auto gaan wij onwijs veel zien op de weg omdat:

    A. Iedereen vind’m skitterend.
    B. Iedereen zoveel om de natuur geeft.
    C. De overheid lekker veel voordelen en subsidies geeft.

    De missie is dus nu al mislukt van de overheid en dit ding is er nog niet eens.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      9 juli 2017 om 11:04

      @ghost: Omdat de buur er ook eentje heeft.

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      9 juli 2017 om 11:36

      @ghost: D. Iedereen die geen ModelS of X betalen wil toch een beetje meedoen.

      Login om te reageren
      • defl8 zegt

        9 juli 2017 om 13:31

        @donstil: en iedereen die een bak van 5 bij 2 wat overdreven vindt voor 100km in de week vanaf een krappe parkeergarage.

        Login om te reageren
  7. olivier420 zegt

    9 juli 2017 om 11:06

    Zijn er dan ook monumenten die niet monumentaal zijn? :-)

    Login om te reageren
  8. right zegt

    9 juli 2017 om 11:14

    Perfecte timing om de gevestigde orde te resetten. Dit bedrijf is pragmatisch.

    Login om te reageren
  9. hans12670 zegt

    9 juli 2017 om 11:34

    Er zijn voor een aantal plussen: best mooi, nooit meer tanken (laden waar je parkeert), extreem stil, veel media opties, gratis updates, autonoom rijden, lage bijtelling. Laden kan trouwens wel een uitdaging worden = dik minpunt.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      9 juli 2017 om 13:04

      @hans12670: gewoon thuis laden, of op je werk of aan de straat. Zo lastig is het niet. Lukt met mijn mobiel ook.

      Login om te reageren
      • hans12670 zegt

        9 juli 2017 om 13:49

        @stfu: je hebt gelijk maar ik rij een paar keer per maand 500 km enkele reis naar niemandsland dus zonder oplaadpunt op locatie. Maar ik vind hier ook wel iets op.

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          9 juli 2017 om 20:01

          @hans12670: Een laadlocatie maken is zo gepiept ;) Of je gaat eerst even snel Superchargen .

          Login om te reageren
    • v60germany zegt

      9 juli 2017 om 14:00

      @hans12670: New Motion app paraat, ff locatie naar je auto sturen, rijden, aankomen, laden maar.

      Als je doelt op de laadinfrastructuur, het kan beter, maar de basis is in feite goed.
      Wat betreft (kleine) binnenstedelijke laadpunten lopen we nogal achter.
      Hier een dorp (met stadsrechten) 24K inwoners, 2 onlogische openbare laadpunten, beide 10 min buiten het centrum… dan heb je idd een punt.

      Login om te reageren
  10. fransananas zegt

    9 juli 2017 om 11:41

    Hij lijkt wel op een beluga. Maar toch, doe mij er een!

    Login om te reageren
  11. allesmetturbo zegt

    9 juli 2017 om 12:02

    Ziet er best prima uit, lekker goedkoop snel van a naaf b. Zou mij zeker niet schamen als deze tesla op mijn oprit zou staan

    Login om te reageren
  12. woudloper zegt

    9 juli 2017 om 12:21

    Ben echt verbaasd hoeveel model X je ziet rijden. Zo een dure en gatlelijke auto.
    En bijna altijd mensen die weinig van auto’s weten maar toch met hun auto een statement willen maken.
    Al zullen er uiteraard ook uitzonderingen zijn.

    Hopelijk kunnen we de model 3 binnenkort in dezelfde lease pakketten nemen als de 3 / A4 / C

    Login om te reageren
    • aarsgewei zegt

      9 juli 2017 om 12:45

      @woudloper: net zo lelijk als al zijn concurrenten alleen je rijdt voor een veel lagere km-prijs terwijl je een stuk sneller bent.

      Ga aub niet komen met het argument dat een model x niet hard door een bocht kan, dat kan geen enkele suv en dat lijkt me sowieso niet de bedoeling.

      Ik begrijp de mensen die hem kopen wel dus.

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        9 juli 2017 om 13:05

        @aarsgewei: Kan de X wel, vanwege zijn lage zwaartepunt en veel grip. Mijn S rijdt lekkerder maar X rijdt bijna net zo goed. En met de 22″ vind ik ‘m wel wat hebben, standaard niet zo.. Maar ik vind een X6 of GLE Coupe ook niet echt mooi.

        Login om te reageren
  13. technofreak zegt

    9 juli 2017 om 12:22

    Tsja, een Amerikaanse auto. Auto’s uit de VS inspireren qua design in de regel niet, deze is geen uitzondering. Is ie ook alleen snel rechtdoor? ;-)

    Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      9 juli 2017 om 13:12

      @technofreak: : Misschien maakt dit iets meer duidelijk (buiten het feit dat ook Tesla rijders wel eens eikels kunnen zijn)
      https://www.autojunk.nl/2017/06/cayman-gt4-spint-bij-poging-tesla-bij-te-houden

      Login om te reageren
  14. dijan zegt

    9 juli 2017 om 12:39

    Denk dat we gaan schrikken van de prijs in Nederland. Schat ik op 50 a 55000 euro.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      9 juli 2017 om 12:58

      @dijan: Dat zou mee kunnen vallen. Normaal zijn auto’s in Nederland veel duurder dankzij de CO2-tax, maar daar heeft deze geen last van.

      Login om te reageren
  15. awesome zegt

    9 juli 2017 om 12:41

    Model S > mooi
    Model x > volledig uit proportie maar grotere gezinnen rijden ook graag elektrisch
    Model 3 > het maakt niet uit hoe het er uit ziet. Tesla is inmiddels zo gehyped/gewild dat iedereen er een wil.

    Login om te reageren
    • alfapeter zegt

      9 juli 2017 om 13:21

      @awesome: Ik denk dat er best wel wat mensen zijn die niets met auto’s en hypes hebben maar dit ding zullen kiezen vanwege gebruikskosten en al dan niet terechte milieuzorgen.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        9 juli 2017 om 15:35

        @alfapeter: er zullen er best wen aantal zijn. Ik denk dat je doe op 2 handen kan tellen. Ik zou hem willen omdat hij elektrisch is goedkoop is maar vooral omdat er geen benzine in hoeft

        Login om te reageren
  16. snorrewietskie zegt

    9 juli 2017 om 14:56

    Veeeeeeeel te duur.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      9 juli 2017 om 20:03

      @snorrewietskie: Want? Stel je tankt elke week 70 euro benzine, zo’n 400 km per week. Dat kost je 3.640 euro per jaar. Met de 3 kost je dat 780 per jaar. Plus minder onderhoud en geen wegenbelasting. En niet te vergeten de lage bijtelling. Scheelt je uiteindelijk zoveel dat je enorm bespaard juist. En je krijgt er GTI prestaties voor terug.

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        9 juli 2017 om 20:48

        @stfu: het onderhoud is misschien minder, maar wel 7,549 ziljard keer duurder dan bijvoorbeeld een Audi A4 (wat mij een grote concurrent lijkt)

        Login om te reageren
      • snorrewietskie zegt

        9 juli 2017 om 21:10

        @stfu: Pas na een paar jaar goedkoper. Als dat ding nou t zelfde geprijsd zou zijn als conventionele concurrenten zou t wel eens een succes kunnen worden. Nu heeft t geen zin.

        Login om te reageren
      • flutterby zegt

        9 juli 2017 om 21:37

        @stfu: Volgens mij komt een GTI niet in de buurt van 5,6s naar de honderd hoor. Door het lage zwaartepunt is de wegligging ook zeer sportief.

        Login om te reageren
  17. utregcity zegt

    9 juli 2017 om 16:40

    Eindelijk. En nu gaan met die banaan. Ben de gevestigde orde wel beu onderhand.

    Login om te reageren
  18. bmwfreak038 zegt

    10 juli 2017 om 10:03

    Het gaat steeds lelijker worden een beetje op een bultrug of een walvis. De model-s was mooi, maar het word inspiratie loos.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North