Het begint nog niet saai te worden.
Sinds de onthulling van de nieuwe Suzuki Jimny zijn tuners wereldwijd keihard in de weer geweest om hun ombouwpakketten voor de schattigste SUV op de markt te brengen. Ondanks het feit dat we pas enkele maanden verder zijn, hebben we de Jimny nu al in praktisch alle mogelijke vormen voorbij zien komen. Kleine ingrepen, metamorfoses door Suzuki zelf en heuse waangedachten dat het madeliefje ook door het leven kan als G-Klasse of Defender: niets is te gek gebleken. Toch zien we vandaag pas de meest extreme behandeling.
We hoeven ons er niet over te verbazen dat we deze week de heftigste Suzuki Jimny in beeld krijgen. Het is namelijk het Japanse (en niet Duitse) Wald International dat het hapklare stukje mochi omtovert tot een gemeen apparaat. De Jimny wordt hoog op zijn poten gezet en krijgt gigantische off-road wielen, waardoor hij gemakkelijk menig terrein moet kunnen trotseren. Daarbij krijgt de Jimny bredere bumpers en kunnen ook de wielkasten van de SUV op een flink aantal extra centimeters aan materiaal rekenen. De vierwielaangedreven bolide heeft op het dak overigens ook twee LED-balkjes.
Nog stoerder maar minder effectief is de nieuwe motorkap die Wald International heeft opgedroomd. De Jimny heeft immers geen gigantische krachtbron die constant gekoeld moet worden op hoge snelheden, maar een kleine viercilinder die slechts 102 pk produceert. Pretentieus is hier dus het juiste woord voor deze monstrosity, tenzij je om onbegrijpelijke redenen hebt besloten een LS-swap te doen. Hoeveel dit alles moet kosten wil Wald International nog niet zeggen. Het is eveneens niet bekend hoe eenvoudig dit pakket naar Nederland te halen zal zijn.
Meer lezen? Bekijk HIER onze rijtest met de nieuwe Suzuki Jimny.
toyotafortuner zegt
Vet! Alleen wel andere velgen erop knallen!
simonferrari zegt
@toyotafortuner: Het enige probleem is dat je inmiddels zo’n 6827492 Jimmy’s nodig hebt… zoveel gave mogelijkheden voor optische tuning, ik kan niet kiezen ;) Ik ben fan!
toyotafortuner zegt
@simonferrari: eigenlijk wel he
dees zegt
Logo op de kentekenplaat lijkt qua stijl wel veel op het AMG logo
str8six zegt
Gewoon dik. Mini-G. Innit.
jochempie zegt
@str8six: hmmm… Bu’ahscotch
mopar70 zegt
Schitterende foto’s
lithiumion zegt
Helemaal voltrappen met een accu, of een H2 motor(nee niet die van een Hummer)!!!
marinepower zegt
Het is nu nog slechts wachten op de eerste tuner die zich er aan waagt een Jimny 6×6 te bouwen.
Dizono zegt
@marinepower: it’s all been done before…
https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-niet-een-mercedes-g63-6×6-100049
thomasthomas zegt
Is deze radiografisch bestuurbaar
driver28 zegt
Mooiste is dat deze wel overal door heen zal/kan en een echte G niet…
mcaa zegt
@driver28: dan weet jij niet wat een echte G is.
mashell zegt
@mcaa: zo eentje die je op de parkeerplaats voor een militaire kazerne vindt. Niet zo’n G63 AMG model dat stapvoets door de PC Hooftstraat rijdt.
driver28 zegt
@mashell: idd mashell
kevin1400 zegt
Baby Benz
jarnobakker zegt
Deze met een 2JZ erin . Ben je niet te stoppen
cossiekiller zegt
@jarnobakker: Gewoon die 1.4 turbo van de Swift sport erin. Chipje erop en je hebt 160pk, een licht blok en redelijk wat koppel. Meer heb je echt niet nodig in deze auto.
tommybgrts zegt
@cossiekiller: in het terrein heb je daar helaas niks aan, koppel moet zoveel mogelijk onderin liggen