Wanneer er geld mee gemoeid is, kunnen de Fransen ineens wél hard werken.
Bugatti houdt zichzelf goed aan haar schema. Er zijn inmiddels honderd exemplaren van de Chiron gemaakt, de ultieme hypercar die sinds eind 2016 met de hand in Molsheim wordt gemaakt. Bugatti vertelde aanvankelijk dat het ongeveer zeventig stuks op jaarbasis kon produceren, en met het honderste exemplaar dat deze week uit de ‘fabriek’ is komen rollen, bewijzen ze deze claim.
Het honderste exemplaar is niet alleen een onmiskenbaar teken van het harde werk van de Bugatti bende, het is tevens de mijlpaal dat de Fransen zich op één vijfde van de totale productie van de hypercar bevinden. De Chiron met #100 is uiteraard geen doorsnee exemplaar, zoals we ze in Nederland hebben gezien. Nee, in plaats van een simpele combinatie van wit en zwart, heeft de Arabische eigenaar gekozen voor een mix van donkerblauw carbon en accenten van rood en zwart. Niet alleen dat, want de wagen is ook nog eens uitgevoerd in een matte tint; een primeur voor de Chiron. De binnenzijde is een oceaan van leer, waarvan rood de dominante kleur is. Oh, je wilt het zien? Bugatti heeft maar één foto gegeven, en daar kijk je nu naar.
De 1.500 pk sterke Chiron zal binnenkort naar het Midden-Oosten vertrekken. Het is niet precies bekend naar welk land de Bugatti verscheept wordt, maar hij zal ongetwijfeld binnen no-time door talloze spotters worden gevonden. De eigenaar betaalde in totaal 2,85 miljoen euro voor zijn Chiron.
diezijner zegt
100x = scheepsrecht.
Wat een mooie uitvoering dit!
pielemuis zegt
Hoewel ik deze kleurstelling niet heel mooi vind, blijft het wel echt een bazenbak. Wat een machine.
viezefreddyw zegt
Bugatti Chiron Red Bull Racing editie?
kilum zegt
@viezefreddyw: daar lijkt het inderdaad wel op.
Edge zegt
@viezefreddyw: Het verbaast me eigenlijk wel dat er geen #33 op de zijkant gephotoshopt is.
viezefreddyw zegt
@Edge: Komt omdat @jaapiyo vrij is vandaag.
leovreenen zegt
@viezefreddyw: of hij durft niet ….
boss1 zegt
geweldige wagen
mikje90 zegt
Leuke prestaties heeft het apparaat maar het feit blijft wel dat hij net als de veyron fucking lelijk is.
goodfellar1 zegt
@mikje90: Dankjewel Mikje, helemaal mee eens
berlinetta zegt
Gaan ze er echt 500 van maken? Dan ben ik benieuwd hoelang het deze keer duurt om ze allemaal te verkopen.
loserboi932 zegt
500 maal gemiddeld 2 miljoen per stuk, is toch een miljard. Kun je nagaan wat voor winst er wordt gemaakt met zn project. De motor is niet nieuw, dus daar zitten geen R&D kosten meer in.
Maw. Lekker gewerkt pik.
rikus zegt
@loserboi932: ik denk dat dat nog wel tegenvalt. Het zou me niet verbazen als er nog geld bij moet. Vooral de Veyron was niet echt een financieel succes toch?
pielemuis zegt
@rikus: bij de veyron moest er geld bij. ( al is dit volgensmij ook grandioos overdreven om nog meer hype te creëren) . De veyron is in de basis aanzienlijk duurder, en een hoop is doorontwikkeld. De veyron was een heel nieuw platform.
Echter die miljard zegt niets over de werkelijke winst.
Desalniettemin geloof ik dat Bugatti nog altijd meer een imago dingetje is voor volkswagen dan daadwerkelijk een geld machine.
panam1 zegt
@pielemuis: merchandise hebben ze tegenwoordig ook overal, dus t komt van meerdere kanten binnen
rikus zegt
@panam1: Dat je het hebt, betekent niet automatisch dat het ook (goed) verkoopt.
hollow zegt
@loserboi932: er is een YouTube filmpje over de technische aspecten van de Chiron. Bij topsnelheid weegt het ventieldopje door de g-krachten een 7-8 kg…. dus ik ga er vanuit dat de totale R&D op zo een apparaat best pittig is.
arta zegt
En maar mopperen op Tesla. Dit zijn pas productieaantallen. ?
bmwfreak038 zegt
@arta: Tesla wat is dat?
jorden zegt
even voor het perspectief; Koenigsegg heeft in 17 jaar tijd 128 auto’s gebouwd. Dan is dat Bugatti toch een aardig projectje achteraf gezien.
breakingpoint zegt
@jorden: Als je voor het perspectief even Bugatti bekijkt als onderdeel van VW, dan spreken we eens over perspectief
jorden zegt
@breakingpoint: want? Beide fabrikanten verwachten dat je bij de kassa zo’n 2,5 miljoen euro achterlaat, voor een snelle 2-zitter. Ze vissen dus beide in t zelfde vijvertje. Bovendien schreeuwt Koenigsegg van de daken dat ze ook veeeel beter zijn dan Bugatti.
JelleEp3 zegt
Jammer voor die mensen die achteraan staan.. waarschijnlijk zijn zei niet zo belangrijk?
diezijner zegt
@jelle166: zij*
breakingpoint zegt
Pfff ik blujf die krul toch maar een raar designfoefje vinden. In het rood valt dit me nog meer op…
densk zegt
@breakingpoint: dat vind ik dan juist wel weer gaaf aan deze auto. De achterkant daarintegen vind ik minder geslaagd.
lacker zegt
Wie de eigenaar is? Het uiterlijk van deze A-team Bug verraadt het al : B.A. Baracus
jeppie zegt
Lijkt wel de redbull kleuren combi