Nog steeds een ontzettend lompe SUV maar dan met een heel klein beetje stijl.
Bij een eerste blik lijkt alleen de kleur veranderd. Gelukkig heeft shopmeister TheophilusChin de moeite genomen het origineel en de shop in één GIF te stoppen. Die maakt de verschillen snel duidelijk en doet een mens afvragen hoe Bentley’s ontwerpers hier in hemelsnaam niet zelf op zijn gekomen.
Naar het schijnt is Bentley zelf ook geschrokken van de respons. Ze wilden aandacht en kregen het maar niet van de goeie soort. Daar kan geen ‘jamaarvideo‘ tegenop. De wereld haat het Bentley SUV Concept en het merk zelf daarom ook een beetje. Gemiddeld genomen dan, er schijnen een paar mensen rond te lopen die wel wat zien in het ontwerp. Die nemen niet weg dat Bentley opnieuw naar de tekentafels moet en waarschijnlijk op termijn met een sterk gewijzigd SUV concept komt.
Als ze slim zijn kijkt Bentley een beetje op het internet rond. Zo laat deze photoshop een aantal hele goede wijzigingen zien. De lampen verschuiven naar waar ze ook bij de Mulsanne ongeveer zitten. Roostertjes in de spatborden (ipv naast de grille?!) maken hem lekker ruig. Luchthappers à la Continental GT en fatsoenlijke velgen maken de auto af. Nu die rare achterklep nog ff bijwerken. Gaarne.
ferrarithijs zegt
stukken beter!
alcantara zegt
Graflelijk, doet me denken aan dit:
4991 zegt
@alcantara: die cab is veel schoner
gerbie zegt
@alcantara Hier worden chinezen nou niet bepaald warm van.
norge zegt
Iets beter , maar doe maar een Landcruiser V8 voor mij.
agera zegt
@norge: Absoluut voor mij ook de LC. Plus is de LC V8 goed waarvoor hoj oorspronkelijk voo bedoeld is namaleijk terreinrijden.
kaasboerin zegt
@agera: Idd, leuk voor die 5 dagen wintersport per jaar..
norge zegt
@kaasboerin: maak daar plus minus 200 dagen van :mrgreen:
agera zegt
@norge: Jij wel ja je hebt zowat 200 dagen sneeuw daarzo in het noorden :P
agera zegt
@kaasboerin: Dat geldt dus ook voor de X5, G, GL, Q7, Cayenne, Touareg, Range Rover, RR Sport allemaal?
kaasboerin zegt
@agera: Dat zijn geen échte terreinwagens, dat weet je zelf ook wel.. Ben nog steeds niet achter de ‘magie’, of beter gezegd de reden van het ‘succes’ gekomen van die SUV’s..
kaasboerin zegt
@agera: Op de G-klasse en wat RR’s na dan.. I think.
agera zegt
@kaasboerin: Ja oke ligt eraan hoe je het bekijkt, als je een categorie maakt dan zit de G-Klasse, GL, RR en de LC V8 in de klasse terreinwagens en de rest zijn SUV’s. Ik
Ik probeerde te zeggen hoe vaak we daadwerkelijk offroad gaan behalve enkele keren naar het zuiden richting wintersport.
De LC heeft terreincapaciteiten, maar waar de Bentley goed voor is is de vraag? waarom wordt tie gebouwd en waarom is een Mulsanne of een CFS niet voldoende.
kaasboerin zegt
@agera: Puur omdat.. Waarom zie ik hier allemaal Cayennes en X6en rijden.. Mensen vinden het schijnbaar mooi, en ze houden er schijnbaar van om op iedereen neer te kijken. Maar de eigenaar denkt er niet aan om even ’t zandweggetje op te gaan hoor. O wee als er een krasje op ’t lak komt. Doelgroep is dan ook groter dan voorheen werd gedacht, daarom knokt ieder merk voor een stukje marktaandeel, en bouwen ze allemaal z.s.m. SUV’s om te concurreren. Althans zo denk ik dat het zit.
desoper zegt
@norge: Deze bentley is dan ook bedoeld voor bejaarden die zich luxe kunnen veroorloven en toch een hoge instap willen. Deze auto koop je niet om een woestijntrip te maken.
De landcruiser is bedoeld voor mensen die ook een keertje echt off-road willen, en genoegen nemen met minder luxe en minder premium.
agera zegt
@desoper: Dat gold voor de oudere LandCruisers, tegenwoordig heeft een LC V8 alle luxe aan boord die je zou wensen.
desoper zegt
@agera: mee eens, maar ik denk dat de bentley toch nog net iets sterker is met de afwerking, geluidsisolatie en interieur dan de LC
kaasboerin zegt
@desoper: Zal wel moeten.. Anders fail..
vale46 zegt
Lijkt al stukken beter, en eigenlijk is er niet zo veel aan veranderd.
We zullen er maar beter mee leren leven, want hij komt er hoor jongens!
MAB zegt
hij is echt veel mooier!
urtarget1992 zegt
@MAB: Minder lelijk zal je bedoelen:D ja wat je kan doen met de lampen te verplaatsen en knip en plak werk:D dit is al veel beter maar ik of hij de productie haalt….
Jochempie zegt
Nope, don’t like it.
Seroo zegt
Een stevige nose job. Scheelt wel, maar nog steeds niet mooi. Al zou ik daar schijt aan hebben als het lekker rijdt/chauffeert. Net als die Maybach van een tijdje terug.
The360box zegt
Ja, we kunnen hem wel mooier shoppen maar daar zal Bentley echt niet naar luisteren.
bimmerbenzporsche zegt
Stukken beter zo, maar nog steeds teveel ventilatie gaten die het front verpesten. Een Bentley als deze hoort sierlijker te zijn zoals de Arnage en Mulsanne. Strak gelijnd en niet teveel poespas. Uiteindelijk komt het wel goed met de Bentley SUV, hij zal zeker weten ook goed verkopen!
ytrewq zegt
We zijn er bijna, we zijn er bijna
maar nog niet helemaal!
douwe zegt
stukken beter
bruinbeer zegt
die achterkant is wel erg gaaf hoor! verder ook stukken beter dan het origineel!
Brum zegt
Jongens, het is een concept; de productieversie wordt nooit zo uitbundig. Die SUV is een echte Bentley; overdreven en dik. Deze shop vind ik maar tam, de openingen in de bumper zelfs lelijk!
lincoln zegt
leuk voor de Bentley boys ..
voor echte mannen heeft Ford een Raptor klaarstaan ..
10X betere prijs ..
100X beter in everything else ..
carmasterr zegt
@lincoln:
Amen
kaasboerin zegt
@lincoln: I’m the king of the woooorld..
norge zegt
@lincoln: Dan liever echte kwaliteit.
luuktb zegt
@norge: Doe het dan gelijk goed , httpv://www.pagenstecher.de/Auto-Tuning-Technik-Talk/Auto-Erfahrungs–und-Testbe/Ford/t161315p1/Ford-F650-der-kleine-Riese-.html
kaasboerin zegt
@norge: Over tokkiebak gesproken.. Dát is pas echt een tokkiebak.. Als jij de gemiddelde bestuurder van zo’n ding ziet hier in NL ga je huilen.
bruinbeer zegt
@norge: de Tundra! ‘vind ik leuk’
Hupke zegt
@lincoln:
Doe mij toch maar een vuile (als hij blinkt ben je een rappende nicht) G-klasse duurder dan Raptor (datwel) maar daar kan je dan weer effectief mee in het verkeer rondrijden zonder een groot rijbewijs en die overleeft ook wel wat moder.
meneersander zegt
ziet er beter uit als de orginele iig.
eduardovich zegt
Ben ik nou de enige die het origineel mooier vind? Heeft iets aparts, een bepaalde uitstraling.. De photoshop kan mij niet bekoren en kan maar moeilijk begrijpen dat de meesten hem
Mooier vinden dan het origineel… Vind het maar een billige uitstraling hebben
wobwobgaserop zegt
@eduardovich: mee eens! Origineel heeft meer stijl en oogt exclusiever! Die rooie lijkt de fake Chinese versie..
eduardovich zegt
@wobwobgaserop: helemaal eens met wat je zegt.
michelyman zegt
Dit is een papa Juke :D. Een groter en gespierder uiterlijk maar dezelfde soort ogen/koplampen. Ik vind dit erger dan een Juke, die vind ik wel grappig.
mrbones zegt
Maakt niet uit hoe lelijk hij is, mensen die hem kunnen betalen kopen hem toch wel. Kijk maar naar de Cayenne van Porsche
huge zegt
Na de vele negatieve reacties in Geneve gaan de jongens van Bentley weer achter de tekentafel zitten…en even iets photoshoppen kan elke jan doedel; bouw zo’n ding eens in het echt en je begrijpt dat er meer is dan 2 aanzichtjes in photoshop…
AMV8Bart zegt
@huge: You Don’t Say
vale46 zegt
@huge: je wil dus zeggen dat je met photoshop een auto niet mooier kan malen?
De voorkant op deze is plat, dus 2D, dus perfect doenbaar met een vooraanzichtje om een goede indruk te krijgen.
fluvioglacialeafzetting zegt
Stukken beter!
mclarenmercedes zegt
Of zo:
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201201/bentley-suv_600x0w.jpg
eduardovich zegt
@mclarenmercedes: als ik een ssang yong wil, koop ik wel een echte..
jzaero zegt
@mclarenmercedes: wtf
kaasboerin zegt
@mclarenmercedes: Dikke Q7 jongeh!
gerbie zegt
@kaasboerin: Beetje jammer die pica, toch liever V12 Tdi
gerbie zegt
@mclarenmercedes: Help
gerbie zegt
*WTF* Dit ziet er echt bruut uit . Wordt tijd dat er nieuwe designers komen in automotive land. Of gewoon ontwerpplannen ff posten of autoblog en hij wordt naar wens gefotosoept
bozewolf zegt
Is er inderdaad stuk beter op geworden. Mooi is nog steeds anders, maar dit zit iets logischer in elkaar.
MOB zegt
@norge:
De toyota tundra blijkt in de praktijk niet zo’n kwaliteits machine te zijn (even als de nissan titan of de chevrolet avalanche). De tundra is puur gemaakt voor de amerikaanse markt en om een beetje te kunnen concureren met de fords, buicks etc
six-trey zegt
@MOB:
De Thundra/Avalanche zijn prima wagens, zo lang je op de baan blijft en relatief weinig moet trekken. Het zijn MB Sprinters met een ruiger uiterlijk en zwaardere motor.
Hupke zegt
@six-trey:
Tja dat ruige uiterlijk is dan wel een doodsteek. Mensen zien het en gaan er dan te veel van verwachten.
Vind ik altijd zo’n zonde al dat schijnen.
Citrofiel zegt
Andere ‘mistpitroosters’ en velgen, precies de wijzigingen die ik voorgesteld zou hebben. Met de plaatsing van de koplampen had ik denk ik nog kunnen leven. Wat een verschil maakt dit zeg…
lincoln zegt
alle flamboyance er af getrokken ..
hou je over .. een ronde ipv een vierkante Hummer ..
620henk zegt
prachtig zo niks meer aan doen
tvklarenbosch zegt
OT: geef een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding!
luuktb zegt
-edit: geen link?-
ar156sw zegt
Ik vind het een weinig spectaculaire aanpassing… Ja die velgen zijn misschien wat beter te verteren, maar goed, velgen zijn ook zo’n beetje het makkelijkst aan te passen stuk van je auto bij het bestellen.
Die verandering qua lampen? Lood om oud ijzer… Als het “minder lelijk” is, komt dat doordat het “minder gewaagd” is…
Jantje_555 zegt
de onderste foto had hij beter ook in animated gif gestopt
xilver zegt
I just had a mini-sick… ik dacht dat de voorkant lelijk was maar damn… die achterkant… daar ga je helemaal van in de remmen staan als je daar achter rijdt.
Hupke zegt
Hij is nog altijd verre van mooi, misschien dat hij in de arabische wereld of onder de voetballers beter onthaald word, dat zijn immers toch de klanten.