Ook voor leuke youngtimers gaat het een geweldig jaar worden.
Youngtimers zijn leuk! Vorige week namen we de betaalbare en verstandige youngtimers met je door. We zitten namelijk aan het einde van het jaar. Dat betekent dat we volgend jaar nieuwe youngtimers gaan krijgen! Goed nieuws voor de petrolhead, want er zijn ook een hele hoop leuke auto’s die volgend jaar 15 jaar worden.
Uiteraard gaan we niet zeggen dat het direct verstandig is om deze auto’s zakelijk te gaan rijden. Zeker de auto’s aan de onderkant van het lijstje kunnen zorgen voor enorme reparatiekosten. Aan de andere kant, een nieuwe sportwagen kost je ook handen vol geld in aanschaf én afschrijving. Daar heb je in dit geval minder last van.
We beginnen ten eerste met de leuke auto’s die nog een beetje betaalbaar zijn. Vervolgens gaan we door naar het duurdere spul die bijna in de YOLO-categorie vallen. Zeker ook omdat je natuurlijk ook de BTW correctie moet toepassen(over de originele vaak erg hoge aanschafprijs). Het zijn absoluut leuke youngtimers die een extra beurtje meer dan waard zijn.
Toyota Yaris TS (XP90)
Wat is het?
Een lauwwarme hot hatch die zo lauwwarm was, dat bijna iedereen vergat dat die bestond. Een tweede generatie Yaris met een 1.8 motor uit de Avensis.
Wat is er zo bijzonder aan?
Eigenlijk niet zo heel erg veel. Nieuw was er ook geen reden om een Yaris TS te verkiezen boven een snelle Fiesta of Clio. Maar als je er nu eentje tegenkomt, is ‘ie het overwegen waard. De Yaris TS is namelijk betrouwbaar, compleet uitgerust en rijdt op zich best leuk. Zo lang je maar onthoud dat dit een ‘warme’ hatch is, geen hete.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Er was er maar eentje: altijd een 1.8 VVT-i met handbak. De perfecte eerste auto voor de beginnende petrolhead.
Wat kost dan een redelijk exemplaar?
Het feest begint al vanaf 5.000 euro!
Honda Civic Type R (FN2)
Wat is het?
Police Academy 22 op wielen, volgens Jeremy Clarkson.
Wat is er zo bijzonder aan?
Net als de Toyota was dit ‘nieuw’ niet een geweldige aanbieding. Niet heel erg goedkoop, trager dan zijn voorganger, mindere rijeigenschappen. En toch, als je er nu in rijdt en vergelijkt met de steriele downsize-doosjes, dan is het het zeker erg grappig. Die motor is een spektakel, de zesbak schakelt goddelijk en het uiterlijk is opvallend genoeg nog erg vers. Het interieur eveneens. Erg knap. Nieuw was het niet de beste koop, maar deze Honda is geweldig als je zoekt naar leuke youngtimers.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Er was maar één uitvoering van de rappe Civic. In Engeland kon je ook de ‘Championship White’-editie krijgen. Die had een sperdiff. Sommige eigenaren hebben deze later laten retrofitten. Het maakt de auto wel ietsje leuker. De snelle Mugens hebben wij in Nederland nooit gehad.
Wat kost dan een redelijk exemplaar?
Ongeveer 8.000 euro
Subaru Impreza WRX (GH)
Wat is het?
Een C-segment hatchback met rallygenen. Een boxermotor én vierwielaandrijving.
Wat is er zo bijzonder aan?
In de jaren ’90 was de Impreza GT Turbo de populairste Subaru in nederland (qua verkoopaantallen). In 2007 was dat ernstig teruggelopen. Subaru koos voor een nietszeggende hatchback-koets. Maar je hebt wel een zeer goed te kietelen 2.5 boxermotor én permanente vierwielaandrijving.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Er was er maar een Impreza WRX, met 2.5 turbomotor, AWD en zesbak. De leukere STi kwam een jaar later. In de UK had je diverse Prodrive Performane Packs, waarvan je de onderdelen nog kun retrofitten. Dan ga je van 230 naar 270 pk.
Wat kost dan een redelijk exemplaar?
Vind er maar eens eentje. Tussen de 12-14 mille.
Renault Megane R26 F1-Team
Wat is het?
Het bewijs dat voorwielaandrijving heel erg goed kan zijn. Er waren al diverse snelle versies van de Mégane Renault Sport, zoals de Cup, Trophy en F1 Team. De R26 deed daar een schepje bovenop met een strakker chassis, sperdifferentieel én meer vermogen aan. De R26 behoort met recht tot de leuke youngtimers, zo niet de leukste.
Wat is er zo bijzonder aan?
Het rijden! Het zijn zeldzaam vermakelijke hatchbacks. Je kan er nog ouderwets de hooligan mee uithangen. Daarbij is de Mégane R26 ook nog eens vrij praktisch, alhoewel het altijd een driedeurs is.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Er is er maar eentje en die is briljant. De R26-R kwam later pas.
Wat kost dan een redelijk exemplaar?
Ze beginnen prijzig te worden, deze leuke youngtimers. Je hebt minimaal 15.000 euro nodig. 20 mille als er weinig kilometers op staan.
Opel GT
Wat is het?
Een Pontiac Solstice met dikke motor en Scion koetswerk. Een regelrechte MX-5-concurrent.
Wat is er zo bijzonder aan?
De auto doet alles anders dan een MX-5. De Opel GT ziet er geweldig uit en heeft een bovengemiddeld potente 2.0 Ecotec turbomotor met 260 pk. Voor de rest is de Mazda superieur qua rijden. Niet onbelangrijk.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Een Mazda MX-5 heeft altijd de voorkeur. Kijk uit met import Saturns en Pontiacs: die had je in de VS ook met 140 pk. Dan is de auto in alles minder dan de MX-5.
Wat kost dan een redelijk exemplaar?
Even checken met de MX-5 club. Zonder gekheid: voor 15.000 euro heb je er eentje.
Maserati Quattroporte Sport GT S (M139)
Wat is het?
De Maserati die iedereen wel hebben en toch weer niet. In 2008 werd de Quattroporte gefacelift, maar in 2007 was er nog één feestuitvoering, die óók de Quattroporte Sport GT S heet. Absoluut behorend tot de leuke youngtimers en zeker niet bij de verstandige.
Wat is er zo bijzonder aan?
Iedereen ziet deze boven het hoofd. Uiteraard zoek je de versie van na de facelift. Maar deze is stiekem nog mooier en heeft de hoogtoerige 4.2 die stiekem nog gaver klinkt.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Een van de 667 gebouwde exemplaren doet het prima.
Wat kost dan een redelijk exemplaar?
In Duitsland pik je ze voor minder dan 20 mille op. Dat is meteen de prijs voor de eerste grote beurt, waarschijnlijk.
Audi R8 (Typ 42)
Wat is het?
Een supercar met middenmotor en vierwielaandrijving. Een Lamborghini voor weinig.
Wat is er zo bijzonder aan?
Kijk ernaar!!! Het is een Audi supercar! De rijeigenschappen zijn nog altijd het meest indrukwekkend. Met de originele R8 kon je behoorlijk goed spelen.
Welke uitvoering moet ik nemen?
Als het een youngtimer moet zijn, zit je sowieso aan de V8 vast. Die heeft ook het leukste bochtengedrag en klinkt erg goed. De handbak verdient de voorkeur, maar de R-Tronic is niet zo slecht als iedereen zegt.
Wat kost dan een redelijk exemplaar?
Het feest begint bij 50.000 euro. Een goed onderhouden exemplaar met weinig kilometers kost ietsje meer. Handbakken zijn duidelijk duurder en zeldzamer.
Nissan GT-R (R35)
Wat is het?
De R35-generatie van een serie bijzonder snelle Nissans. De ultieme alleskunner.
Wat is er zo bijzonder aan?
Het is een serieus capabele en snelle auto, ook anno 2021 kun je met een standaard Nissan GT-R een nieuwe Porsche 911 te kakken zetten. Dan hebben we het over Carrera’s. Als je bereidt bent te investeren kun je ook met gemak Turbo’s en GT3’s de baas.
Welke uitvoering moet ik nemen?
De Nissan GT-R Black Edition komt het meeste voor en heeft alles wat je kunt wensen.
Wat kost dan een redelijk exemplaar?
48.000 euro. Ja, de goedkoopste in Nederland kost 48.000 euro.
rulefollower zegt
35% bijtelling over de dagwaarde van een GTR?
Succes ermee.
Vergeet de BTW-bijtelling ook niet.
V8achter zegt
@rulefollower: wat praat je onzin, de dagwaarde is fiscaal totaal niet van belang, slechts in aanschaf.
galgootje zegt
@v8achter: leg eens uit?
Werner zegt
@v8achter: hoe werkt de youngtimer regeling volgens jou dan?
denx zegt
@fcbarcelona: dagwaarde van een youngtimer kan je laten aanpassen bij deze regeling. Dit kan gedurende de periode je de auto bezit en bijtelling aftikt. Dit aanpassen kan via een taxatie. Ik denk dat v8achter dit probeert te zeggen op zijn manier….
padoempats zegt
De youngtimer-regeling voor dit soort type auto’s is toch weinig tot totaal niet interessant? Bijtelling van 35% over de dagwaarde, dat is nog enorm. Youngtimer-regeling is vooral interessant voor auto’s die praktisch zijn afgeschreven (dus heel weinig bijtelling).
Voordeel voor btw heb je ook niet, want praktisch al dit soort auto’s zijn marge auto’s, weg voordeel.
Neem de R8, zeg de allergoedkoopste, 50K koop je hem zakelijk, dat is 17500 euro bijtelling per jaar, netto 8750 + 750 btw bijtelling = 9500/jaar, ~800 euro per maand, puur belasting.
Afschrijving heb je echt heel weinig op deze auto’s aan de onderkant, dus ook weinig aftrek van je winst.
Je onderhoudskosten, brandstof en wegenbelasting kan door de helft. De verzekering (meestal) niet want zakelijke autoverzekeringen zijn doorgaans aanzienlijk duurder.
Voor eenmanszaak nog een tikkeltje minder interessant want deze aftrek gaat weer van je mkb-vrijstelling af.
Bij verkoop kan je wel btw gaan rekenen, maw, jouw auto wordt veel te duur.
Help mij aub met aangeven hoe het interessant is om een dergelijke auto op de zaak te zetten en 35% bijtelling te betalen, want ik zie het niet.
V8achter zegt
@padoempats: Het begrip is economische waarde, Niet dagwaarde.. iets met “de klok horen luiden maar de klepel..”
padoempats zegt
Economische waarde bedoelde ik inderdaad. Dat maakt het alleen maar NOG minder interessant :)
pindakoning zegt
@v8achter: leg het dan uit hoe het wel zit…
mrporter zegt
@padoempats: zelfs Stevie Wonder ziet dat dit totaal niet interessant is
hehe zegt
Ben het wel met je eens hoor, het is maar zeer de vraag of het uit kan.
Maar onderhoud en verzekering zijn bij deze auto’s niet goedkoop en je tankt er E98 mee.
Dan kun je wel aan de 17 mille kosten komen per jaar.
Volgens mij kan de bijteling nooit hoger zijn dan de werkelijke kosten toch?
ronaldotour zegt
@padoempats: goed verhaal, maar bij verkoop komt er bij een marge auto geen btw bij, het kan niet meer een btw auto worden.
htj88 zegt
@ronaldotour: dat is een misverstand. Wanneer je als btw-plichtig bedrijf een auto verkoopt, dan moet je BTW in rekening brengen. Ook als het een marge auto is. De uitzondering geldt voor bedrijven die handelen in auto’s.
Wist ik ook niet, de accountant ook niet (en vele met hem/haar)
padoempats zegt
@ronaldotour: jawel dus. Als eenmanszaak moet je bij verkoop gewoon btw heffen op je verkoop, ook op margeautos. Dit geldt alleen niet als autobedrijf die daar een uitzondering op hebben
ronaldotour zegt
@ronaldotour: ik zat fout, bij zakelijke verkoop als niet handelaar moet je wel degelijk btw afdragen op een marge auto.
Ik heb wel pas een grijs kenteken auto van een bedrijf gekocht en op die rekening stond geen btw, misschien kan ik dat nog terugvorderen?
Siemi zegt
@ronaldotour: helaas. Als er geen BTW op staat is die niet terug te vorderen.
Turbo S zegt
@padoempats: iemand voor wie auto rijden zo goedkoop mogelijk moet zijn snapt dat ook niet.
tinnemans zegt
@panameragts; Het ligt iets complexer; voor veel zakelijke rijders zal het niet uitkunnen om dat soort auto’s zakelijk te rijden, het is vaak goedkoper om de auto prive te rijden en 19ct/kilometer te rekenen,
En dat laatste gebeurt dan inderdaad vrij weinig, want kruideniersmentaliteit.
Toch zie je wel dat de vraagprijs van dit type auto’s stijgt op het moment dat ze 15 worden, dus het lijkt erop dat vraag/aanbod wel redelijk in balans zijn.
Turbo S zegt
@tinnemans: het is helemaal niet goedkoper om zo’n auto als een R8 privé te rijden. Hou je er rekening mee dat een onderneming die auto van onbelast geld kan kopen terwijl als particulier eerst inkomstenbelasting over dat geld heeft moeten betalen? Weet je wat dat voor een smak geld is? Bovendien betaalt de ondernemer geen btw over alle overige gemaakte kosten, hetgeen ook niet niks is. Dat het vervolgens nog steeds geen koopje is om een R8 te rijden is duidelijk maar als je petrolhead bent en zo’n auto staat op je wenslijst is de zakelijke variant voor een youngtimer zeker de voordeligere.
tinnemans zegt
@panameragts; Niet elke ondernemer, zeker de ZZP-ers niet, heeft 50 mille in z’n onderneming zitten of betaalt uberhaupt genoeg belasting om de aftrek goed te kunnen benutten.
Om het anders te zeggen; ik reed m’n 645 cabrio prive, dat was goedkoper.
Turbo S zegt
@tinnemans: eens dat niet iedereen 50k in de onderneming heeft maar dat ie het privé wel heeft is dan ook uiterst onaannemelijk. Bovendien moet je dan helemaal niet kijken naar een R8, dat is dan “out of your league”. Dat je de vergelijking met een 645 niet kan maken is omdat een 15 jaar oude 645 bij lange na geen 50k kost.
hehe zegt
Toch wel benieuwd, want ik ben ook van plan youngtimer te gaan rijden
Als je een auto met dagwaarde van 50k€ gaat bijtellen, kan dat toch pas uit als je minimaal 17.500€ aan kosten hebt per jaar?
(BTW plichtig ben ik niet)
Dus afschrijving, verzekering, onderhoud en benzine moet minimaal 17.5k zijn, anders is prive rijden goedkoper.
(Dividend uitkering en daarna kilometervergoeding)
Turbo S zegt
@hehe: als ik het goed begrijp heb je dus een onderneming die minder dan 20k jaaromzet (daarom geen btw plicht) heeft maar je wilt een youngtimer gaan rijden van ~50k? Heb je overige inkomsten uit een vast dienstverband bijvoorbeeld?
hehe zegt
@mercedesbenze350cdi: Niet alle diensten zijn met BTW belast en als je geen BTW hoeft te heffen over je omzet, kun je het ook niet aftrekken op je kosten
padoempats zegt
@hehe: klopt, sterker nog, kosten moeten nog hoger zijn omdat je 19c per km aftrek hebt als je het prive hebt.
Binnen die 17500 zit ook de onbekende afschrijving
padoempats zegt
@mercedesbenze350cdi: Je kan hem niet onbelast kopen. Alleen de afschrijving is dan onbelast en je belastingvoordeel. Je kan niet het volledige bedrag in 1x van de winst halen.
En laat nou juist bij deze categorie autos de afschrijving relatief laag zijn.
En omdat cataloguswaarde enorm is en btw correctie daarover gaat, is hele btw voordeel weg en wellicht veel nadeliger. Op bedrag van 180k (nieuwprijs r8 uit die tijd volgens mij), zit je aan 2700 btw correctie per jaar. Auto prive en 19c per km en btw aftrek naar rato levert praktisch altijd meer belastingvoordeel op.
Ik blijf erbij, de youngtimerregeling is alleen interessant voor autos die juist extreem zijn afgeschreven.
Turbo S zegt
@padoempats: volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Als je bijvoorbeeld 50k op je zakelijke rekening hebt zou je een 15 jaar oude R8 kunnen kopen. Aangenomen je bent privé begonnen met niks dan zal er minimaal ~80k uit de onderneming naar jouw privé rekening moeten gaan waar na betaling van inkomstenbelasting dan ongeveer 50k van overblijft zodat je de R8 dan privé ook kan kopen. Vervolgens mag je in het zakelijke geval van de met de auto gemaakte kosten de btw terug vorderen en werken deze kosten ook nog eens winst drukkend. In het privé geval zal ook voor deze overige kosten te kunnen betalen ook weer meer geld de onderneming uit moeten om uiteindelijk na betaling van belasting deze kosten privé te kunnen betalen. Al met al toch een groot voordeel. Dat je in het zakelijke geval die 50k niet in 1x van de winst mag aftrekken is me duidelijk en dat voor privégebruik nog een btw correctie over de nieuwprijs plaatsvindt ook. Ik heb ook nooit beweerd dat een R8 rijden ooit goedkoop zou kunnen zijn.
padoempats zegt
Nee, maar het punt is dan ook, de constructie over prive is goedkoper dan de constructie over de youngtimerregeling. Via de youngtimerregeling betaal je meer belasting dan via de prive route en 19c/km aftrek en btw aftrek naar rato zakelijk:prive.
Uiteindelijk is die 80K -> prive niet relevant, dan hou je jezelf voor de gek. (alleen relevant om uberhaupt te kunnen kopen prive, dat klopt). Het is belasting die je vroeg of laat sowieso moet betalen. De afschrijving is hier het enige wat telt, dat zijn je kosten en dat is waar je belasting over betaalt mbt de auto.
Btw correctie en btw aftrek heft elkaar nagenoeg op en vanwege hoge consumentenprijs betaal je waarschijnlijk meer btw. Daar zit geen voordeel.
Voorbeeld kosten 20000 km/j (50:50 prive:zakelijk) – 3K afschrijving, 8K onderhoud (incl btw), nieuwprijs 180K
Afschrijving 3000 (0 btw)
Verzekering 2500 (0 btw)
Brandstof 8000 – (1400 btw)
Onderhoud 8000 – (1400 btw)
Wegenbelasting 960 (0 btw)
Totale kosten 22460
Youngtimerregeling (eenmanszaak):
IB Korting: 22460 vd winst bij 49,5% IB en 14% mkbaftrek minder: -9561
BTW aftrek: -2800
Bijtelling: 50000 * 0.35 * 0.495 = 8662
BTW-correctie: 180000 * 0.015 = 2700
Belastingvoordeel: 9561 + 2800 – 8662 – 2700 = 999 euro
Prive:
IB Korting: 10000km * 0.19 = 1900 * 0.495 = 940
BTW Aftrek: 2700 * 0.5 (50% zakelijk): 1350
Belastingvoordeel: 940 + 1350 = 2290
1200 euro meer voordeel met priveregeling. Nadeel is km-registratie. Echter is een verzekering prive zomaar 600 euro goedkoper per jaar tov zakelijke verzekering, dus de winst wordt snel 3000 euro. 20K km kan veel of weinig zijn, hoe minder km, des te voordeliger het wordt voor prive, des te meer km’s er komen, des te gunstiger wordt het om hem op de zaak te hebben. Meestal zal een R8 niet de enige auto zijn, dus 20K km zal eerder een hoge inschatting zijn dan laag.
SpiderIV zegt
@padoempats Appel met appels vergelijken en peren met peren.
Met je opmerking “De youngtimer-regeling voor dit soort type auto’s is toch weinig tot totaal niet interessant? ” moet je natuurlijk wel vergelijkbare auto’s met elkaar vergelijken en niet die R8 met een eenvoudige recht toe recht aan Audi. Als youngtimer is de auto een stuk beter zakelijk te rijden dan een nieuwe zakelijk rijden. Dit soort auto’s kosten bakken met geld en dus ook als Youngtimer maar wel stukken minder dan nieuw.
Zolang die regeling bestaat maak ik er graag legaal gebruik van en ja ik geef nog steeds erg veel geld uit aan de auto’s.
padoempats zegt
@SpiderIV: ik vergelijk helemaal geen r8 met een recht toe recht aan audi, hoe kom je daarbij?
Met ‘dit soort autos’ bedoel ik de autos uit het artikel, r8, gtr.
SpiderIV zegt
@padoempats dan begrijp ik je opmerking niet dat die YT regeling niet interessant kan zijn. Mooie regeling om dikke auto te rijden voor nog steeds veel geld maar minder dan een dergelijke auto zonder YT regeling
padoempats zegt
@SpiderIV: hoezo minder? Je bijtelling is enorm met 35% en btw correctie. Je moet veel jaarlijkse kosten maken asn onderhoud en brandstof om dat gunstig te maken. Je moet dus ook veel rijden om veel kosten te hebben.
Zodra een auto van 50k je maandelijks meer dan 1800 euro kost begint het interessant te worden
ouwedibbes83 zegt
@SpiderIV: ik denk dat ik m wel begrijp en dat hij hier een hoop duiding geeft. Het voordeel van de Youngtimer regeling is bij de auto’s uit dit lijstje met een hoge dagwaarde / economische waarde slechts beperkt, door de constructie met de correcties. Jij hebt vast gelijk dat een nieuwe R8 zakelijk rijden ook veel geld kost, maar dit artikel doet vermoeden dat je nu je slag kunt slaan, wat wordt nagerekend en tegen blijkt te vallen.
1) Volgens mij zit er nog ruimte in de berekening wanneer een taxatie tot een lagere economische waarde leidt, dan valt de bijtelling mee (opmerking V8achter).
2) En wanneer je zo’n auto op papier wel weet af te schrijven, dan drukt dat je winst en heb je een tweede manier van voordeel.
SpiderIV zegt
@ouwedibbes83 ach die padoempats begrijpen is wel een uitdaging ;-).
Gekkigheid, sowieso een groot verschil of je als IB ondernemer of als BV ondernemer gebruik maakt van een Youngtimer. Als BV ondernemer heb je geen last van de vermogensetikettering en kan je eventueel een auto na een periode van zaak naar prive halen zonder truckjes. Daarnaast zijn dit soort zaken altijd heel erg persoonlijk en situatie afhankelijk. Voor de 1 een leuk voordeel voor de ander niet. En alleen voor het goedkoop zijn (denken te zijn) moet je natuurlijk niet een exoot gaan rijden.
Persoonlijk ben ik erg blij met die YT regeling zolang die er nog is.
etronabt zegt
Mwa 35% bijtelling over 48k is best een bak geld. Heb je natuurlijk wel een super auto. Of ie ook lekker tijd in de file op de A9 vraag ik me wel af.
padoempats zegt
Waarom zou je ermee in de file gaan staan, beter de alternatieve route eromheen.
michaelb zegt
@etronabt: dagwaarde is anders dan aanschafwaarde
rob5nismo zegt
Die renault heb ik nooit begrepen
vaakbenjetebang zegt
@rob5nismo: Grappig hoe dat kan verschillen tussen mensen. Dit is één van de weinige FWD turbo hot hatches die ik wel begrijp.
Kvgorp zegt
Tot je er een keer mee gereden hebt. Ik heb het gedaan met dat ding van ziptuning destijds. Met semi-slicks. Jesus wat hoekt dat ding zeg. Ik ben totaal geen Renault fan maar hier viel mijn mond van open.
werf76 zegt
Ik sta er dan ook niet van te kijken dat hij veel genoemde snelle auto’s ver achter zich laat.
Dutchdriftking zegt
Het is vooral een leuk artikel, maar de meeste opties zijn nou niet echt goedkoop. Maar een R8 V8 met handbak heeft de meeste afschrijving nu wel gehad en kun je dus kopen, 5 jaar rijden, en dan voor ongeveer het zelfde geld verkopen. Dat is wel fijn. Onderhoud zal natuurlijk wel een prijzige hobby zijn.
dree16v zegt
Niet bepaald auto’s waarmee je stijlvol kan voorrijden bij een klant. De Quatroporte uitgezonderd dan. Prima auto om als architect mee te komen voorrijden.
petroldrinker zegt
@dree16v: als je daar je auto op koopt, heb je sws iets verkeerd gedaan in mijn ogen….
dree16v zegt
@petroldrinker: Valt wel mee denk ik. Zakelijk is het toch je visitekaartje in mijn ogen.
petroldrinker zegt
@dree16v: parkeer je hem een straat verderop en loop je naar de klant, dat doe ik tenminste…
petroldrinker zegt
Was al opzoek naar een R8 1st gen voor mezelf, wat blijven ze toch gaaf, bizar dta het nu alweer youngtimers worden… word oud 😅🤣
kniesoor zegt
V.w.b. die Yaris “er was er maar eentje:” : niet helemaal waar, ze zijn er met 5- en 6-bak. Dus toch nog wat te kiezen.