Een tuner knapt het vuile werk van Ferrari op.
De Ferrari 360 Spider, de F430 Spider en de F50 hadden het: een glazen cover zodat je de dikke motor kon zien liggen. Bij de 458 Spider en de 488 Spider kozen de Italianen voor een andere strategie. De dakconstructie maakte een glimp naar de V8 onmogelijk. Wil je een fraaie glazen cover dan MOET je voor de coupé (rijtest) kiezen. Tenzij je een bezoekje brengt aan Capristo.
De Duitse tuner doet namelijk wat Ferrari altijd al heeft moeten doen: een glazen cover aanbieden voor de Spider variant. Het kon via Capristo al bij de 458 Spider en sinds kort nu ook bij de 488 Spider. De tuning ziet er onopvallend en professioneel uit. Het lijkt net of Ferrari zelf achter dit stukje design zit.
Capristo heeft gebruik gemaakt van carbon onderdelen en plexiglas om de aanpassing te doen. De glazen cover komt wel met een prijskaartje. De Duitsers brengen 8.990 euro in rekening nadat de klus erop zit. In mijn ogen is de aanpassing echter een no-brainer en is de keuze voor een cabrio 488 nu nóg sneller gemaakt. Ter vergelijking: een reguliere 488 Spider check je hieronder.
jobberns zegt
Het ziet er een beetje ‘vreemd’ uit… maar wel lekker!
misterdrogba zegt
Heerlijk gedaan door Capristo!
En de kostprijs valt reuze mee vind ik. Voor een gemiddelde Ferrari-rijder peanuts.
theracetosucces zegt
Knap gedaan, voor niet eens zo heel veel geld
davelepeef zegt
@theracetosucces: het is plastic hè? Koolstofvezel is echt zo duur niet meer tegenwoordig…
gwnbmw zegt
@davelepeef: je betaalt je nog helemaal het apen lazarus voor een stukkie carbon fibre, vervolgens moet het heel precies gesneden worden (carbon fiber is tjering sterk, dus dat is ook geen kattenpis, dat lukt niet met je bosch slijptol van een meier…) Plexiglas kost ook iets meer dan een normaal stukkie glas, dit moet aftermarket in elkaar worden gezet, waarschijnlijk toestemming van ferrari krijgen (voor de foto’s) en dan wordt het er waarschijnlijk met de hand voor je ingezet, eventuele beschadigingen aan de achterklep worden uiteraard weggewerkt. alles bij elkaar, en dan moet de designer en de werknemers nog betaald worden, en de baas wil aan het eind van het jaar ook nog met de caravan naar zuid frankrijk.
davelepeef zegt
@gwnbmw: sorry maar die klinkt alsof je er amper mee bekend bent. Koolstofvezel op rol kost geen 100€/m2. Je knipt het gewoon met een schaar. Tooling kost doorgaans het meeste voor dergelijke producten, en de afwerking zal ook tijdrovend zijn. Polycarbonaat is duurder dan glas maar kost ook relatief geen hol, alleen zal ook hier de mal kostbaar zijn. Probleem is dat ze niet duizenden producten zullen verkopen, en als ik op Ferrari-eigenaren zou mikken vraag ik ook de hoofdprijs. Ouwe werkgever van mij verdubbelde de verkoopprijs zodra een particulier z’n product wilde want die had dan toch geld zat…
Something to thing about; ik kon een handgemaakte motorkap uit koolstofvezel voor m’n ouwe Ford kopen voor 600£. Denk je echt dat dit klepje zoveel verschil maakt? Buiten het feit dat iemand met fluwelen handschoenen het op je auto schroeft?
davelepeef zegt
@gwnbmw: en btw, koolstofvezelversterkt kunststof zoals het voluit heet is prima met een slijptol met diamantschijf te snijden…
gwnbmw zegt
@davelepeef: met diamant schijf… dus niet met een normale schijf…
davelepeef zegt
@gwnbmw: kan ook maar slijt snel. Diamantschijven gebruik je ook voor tegels, ligt bij elke bouwmarkt in het schap, niks bijzonders aan.
tievdz zegt
@theracetosucces: Je kan er anders ook een hele auto van kopen.
sr20det zegt
Dikke shit
jeffreyd zegt
Doe dan toch maar zonder
gietturbo zegt
Eindelijk idd een zinvolle tuning voor een Ferrari.
postzegel zegt
Echt een no-brainer voor mij: de prijs van het raampje overstijgt die van een complete auto (met mijn budget)….
gtrlove zegt
@postzegel: maar als je een 488 spider kan halen verdien je dat bedrag wss per week of meer
atrak zegt
@gtrlove: Gooi dat bedrag liever aan benzine in de tank, dan zo’n belachelijk duur stukje plexiglas.
mauricerma zegt
@atrak: een deel van de klanten van ferrari krijgt in zijn hele leven bij lange na zijn geld niet meer op, oftewel, deze mensen hoeven niet te kiezen waaraan ze hun geld gaan uitgeven, ze doen het gewoon allemaal :)
autospotterkerkrade zegt
Lelijk
samson zegt
Ik kan wel begrijpen dat ferrari dit niet zelf heeft gedaan
davelepeef zegt
Mja. Erg veel interessants is er niet echt te zien hè?
leaper035t zegt
Kan me niet schelen of die V8 zichtbaar is of niet. Rijden en klinken zoals het een Ferrari V8 betaamt, dat moet ie doen! De motorkap kan je thuis openleggen als je die V8 wil bewonderen…
moveyourmind zegt
Ik ben bang dat mijn zware rechtervoet binnen de kortste keren een over het motorblok uitgesmeerde klomp gesmolten plexiglas weet te veroorzaken.
silver zegt
Lijkt vakkundig uitgevoerd, maar qua design vind ik het niet mooi, zou zelf het origineel kiezen.
aambei zegt
Wat is nou 9000 voor Ferrari-klanten? Voor deze prachtige kap betaal je net zo veel als een stikseltje in een afwijkend kleurtje
smoked zegt
Mooie toevoeging. Ziet er OEM uit.
cvoo zegt
Ziet er netjes uit, alsof het een originele optie is. Mocht ik zelf in de positie zijn om een 488 Spider aan te schaffen, zou ik het laten zoals het was (droomt lekker verder). Het ziet er toch wat strakker en rustiger uit met een dichte “motorkap” vind ik.
aeromax zegt
Ja, want nu zie je wel iets van het motorblok….
mrrallycross zegt
Leuk idee maar vind hem zonder glas toch mooier
pexers zegt
Prachtig zicht op de oliedop inderdaad.. en dat voor maar 9000,-
Forza zegt
Allemaal mooi en aardig, maarrrr: ge ziet nog steeds niks van de motor jonge! 9000 ekkermannetjes in het putje!
viezefreddyw zegt
Meehhh. Bij een 360 en F430 ziet het er stukken beter uit. Bij die auto’s is het blok volledig zichtbaar en het is nog een mooier blok om naar te kijken ook. Qua prijs is het niet gek, maar ik zou het achterwege laten.
jorden zegt
Ik begrijp Ferrari wel! T is best een lullig kijkgaatje, in vergelijk met de F430 spider. Al ziet de klep zelf er wel zeer kundig geknutseld uit.
1975mini zegt
Ziet er niet uit maar oke. ?
toyotafortuner zegt
488 Targa? T is een verbetering, maar k word er nou niet bepaald warm van
gwnbmw zegt
ben ik nou echt de enige dit gewoon honden lelijk vind?
berlinetta zegt
Ik vraag me altijd af wat zoiets met de restwwaarde. Lijkt me niet per se gunstig.
Het is opzich een leuke optie, maar voor 9000 euro vind ik het resultaat nog niet erg fraai.
pinut187 zegt
Meh, foto’s zijn ook te plastic, lijkt een model..
gerjan zegt
Doe mij dan maar gelijk een 360 of F50. Dit is gewoon geen mooie Ferrari
HzR zegt
Is een no-brainer, doe mij die coupe maar. Heb niks met cabrio’s.
atrak zegt
Gooi die 9K gewoon lekker in de tank en knal er 25K km per jaar mee i.p.v. dat je in je verwarmde garage door dat plexiglas naar je motorblok zit te staren.
Dutchdriftking zegt
Mooizo, maar zo mooi als het stoffen kapje word het niet meer….
jippie zegt
Het raampje zit op de verkeerde plek. Hier valt gewoon niets te zien. Zinloos dus.