Twee auto’s waar je in NL ruim twee euroton aan kwijt bent. Maar dat lijkt een van de weinige overeenkomsten tussen deze vlotte wagens. Een Amerikaanse stortvloed aan pk’s versus het turbogeweld van Porsche. Waar gaat de voorkeur deze week naar uit?
Om maar gelijk over het vermogensverschil te beginnen: de Porsche heeft met zijn 500 paarden een doorsnee lease-auto aan vermogen minder dan de Corvette, een verschil van 147. De ZR1 weet dankzij zijn giga-V8 een vermogen van 647 pk richting de achterwielen te sturen. Het bijbehorende koppel is een bandenverslindende 819 Nm. De 911 Turbo moet het doen met 650 Newtonmeters, ook niet verkeerd.
Dan de acceleratietijden, als het rubber van beide auto’s is warmgereden en het asfalt droog is, sprinten ze allebei in 3.6 seconden naar de honderd. De Porsche kan vervolgens doorstoempen tot een V-max van 312 km/h terwijl de Corvette pas ophoudt met accelereren bij de 330.
De Amerikaan leeft op behoorlijk grote voet, en slokt gemiddeld genomen 15 liter peut per 100 kilometer weg. Het Duitse sportwagentje verbruikt doorgaans 11.4/100km. Qua gewicht zitten ze beiden onder de 1600 kg, rijklaar tikt de Porsche 1595 kg aan op de weegschaal. De ‘Vette mag zich met 1528 kilo’s de lichtste van de twee noemen.
Als we de supercars langs de Nürburgring-meetlat leggen zien we dat Duitsland een rondje ‘Ring in 7:39 minuten aflegt. Amerika doet de Groene Hell sneller en zette daar een tijd neer van 7:26. Oké, tot zo ver de feiten en ringtijden. Nu jullie persoonlijke voorkeur graag. Je mag er één uitkiezen maar je moet NU beslissen. Wat kies je?
Zelf vergelijken kan op Autowiki.
sacha zegt
Meer is beter: De ZR1 dus.
Jimmy zegt
Jullie moeten een keer een poll plaatsen, zie je in 1 keer hoe de meningen verdeeld zijn:)
Ik ga voor de Porsche!
ExOtiC zegt
Porsche sowieso. Piece of sh*t Americana
realhustler zegt
Of de goedkope broer van de corvette en geld overhouden, of de porsche. Deze corvette is alleen voor het circuit, rijdt vreselijk op de weg. De porsche is de ideale woon-werk auto.
Max zegt
@realhustler: Dus je hebt er in gereden? En een Porsche turbo is een ideale woon-werk verkeer auto? Laat mij niet lachen.
Phille zegt
@Max:
porsche kan je zonder problemen elke dag mee naar werk of en weer gaan, no prob…en ja heb er al vele keren in gereden! en ja zowel als carreras als turbos…
wolffjee zegt
Porsche!! blijft een lekkerdere auto qua looks en rijden en kwaliteit!!
Blitz zegt
ZR-1
End of story… ;)
Baztrd zegt
De ZR1. Porsches zijn prima auto’s hoor… maar zo verschrikkelijk saai en onorigineel, kan je net zo goed een golf kopen ;)
stopwearingpants zegt
ZR1 natuurlijk dat ding is bijna even snel als een murcielago SV zeg maar even snel waarom de porsche alleen omdat ie europees is?, de zr1 is in dit geval ook nog es beter
smecher zegt
hmmmm een plat geslagen kever of the american dream… Doe mij die Corvette maar!
kwark zegt
Ik stem ook voor een poll ;) en natuurlijk voor de Porsche !!
Eric zegt
Daar er geen italianen bij zijn de Porsche!
paulusrx7 zegt
hmm liever geen in tweeen gezaagde kliko als dash en ziet er een stuk beter uit. + dat die zr1 gewoon niet op de weg te houden is.
sab993s zegt
Less is more: De 911 dus.
MercedesForum zegt
Duits natuurlijk……
spykerboy zegt
zonder twijfel de ZR1 veel meer macho dan zo’n kever in sportschoenen ;)
MDA zegt
Porsche. Vanwege de afwerking en het interieur. Want motorisch mag de ZR1 wel iets beter lijken, dat verschil weegt niet op tegen een goedkoop plastic interieur…
Peer zegt
Prosche: Deutsche Qualität!
Peer zegt
@Peer: Porsche dus ;)
timo zegt
AAAHHH issue.. Porsche is geweldige auto. Bizar snel en je kan m elke dag gebruiken wat echt belangerijk is. Maar die Corvette is zo ongelofelijk bruut. Ik denk toch dat ik de typische nederlander zou spelen die vooral op safe gaat en de 911 turbo zou kopen. Alleen dan moet er wel PDK opzitten anders hoef ik m niet.
Mr. V8 zegt
Tja, de ZR-1.
Acacio zegt
Porsche… Een auto waar je gewoon dagelijks in kan rijden! De Vette is op het circuit misschien beter maar gewoon op de weg.. de Porsche!
PCCB zegt
Wat zijn we weer origineel in de Porsche bashing…
Doe mij maar de Turbo. Ik hou van het boxergeluid, ik hou van diens vorm en ik hou van de interieurconfiguratie die ik naar mijn eigen stijl zo rijkelijk mogelijk kan aankleden. De Corvette is een beest van een wagen, maar ontbeert voor mij de klasse die een GT moet hebben.
tuurlijk zegt
Porsche.
Wie doet de telling? ;)
C6_R zegt
De snellere en exclusievere ZR1 uiteraard, appeltje eitje!
CptSwaffel zegt
Porsche, duiste kwaliteit!
RubenBaeten zegt
De ZR1 natuurlijk. Ik ga liever sprintjes trekken met die V8 dan over mijn zacht plastic dashboard aaien.
tyzo zegt
zonder twijfel, de Porsche!
Merry zegt
De ZR1 geen uitleg nodig lijkt mij zo.
Sciurida zegt
Ik zou voor de ZR-1 gaan omdat er al veel te veel vaak niet uit elkaar te houden 911’s rondrijden, maar stiekem zou ik dan toch voor de Corvette Sport Classic gaan om wat geld over te houden voor wat opties. Dus puur uit ‘exclusieviteit’ (ook al is het gewoon een massa geproduceerde tractor) de Corvette!
Bosnia_love zegt
Hallo? Zo moelijk is dit niet hoor. ;) Zodra je het interieur van de Porsche vergelijkt met het gare interieur van de Corvette kan je gelijk al een keuze maken: Porsche dus. ;) Uit de conclusie van Clarkson kunnen wij concluderen dat de Porsche heel goed is buiten en op het circuit en de COrvette alleen goed is op het circuit. ;)
Kasper zegt
We zijn het aan het leren: lees nog niets over Ferrari’s, Lambo’s, ed.
Trouwens ik kies voor de Pors.
Hennep zegt
De Porsche alstublieft.
Carmaster zegt
De ZR-1.
Lekker fout, V8 sound, nog een beetje apart in deze contreien, bloedsnel en geweldig op het circuit.
Porsches, ookal zijn ze state of the art en zeker geen slakken, missen wat mij betreftf een ziel, ze zijn te klinisch.
911GT2 zegt
Kwaliteit… klasse… looks… doe mij de Turbo maar. De amerikaanse tupperwarebak mag van mij lekker aan de andere kant v/d sloot blijven
Stijn zegt
@ Sciurida
Ga eens naar de VS, overal kom je Corvette’s tegen. Geen kat die er nog naar kijkt tenzij het een gloednieuw model is. 911 by far! (kan je overal deftig (!) mee voorrijden)
Sciurida zegt
@Stijn: ja daar heb je gelijk, maar ik bedoel in Nederland heb je nauwelijks Corvettes, Als ik in de VS zou wonen zou ik ook voor de Porsche gaan, volgens mij zijn die daar echt het summun volgens veel vermogende Amerikanen
Stijn zegt
@ RubenBaeten
Ook als je de banden zelf moet betalen?
Aaien kost geen geld, alleen maar op de plek waar het vriendinnetje van een ZR-1 rijder ‘werkt’.
CSL zegt
Als Autoblog betaald, dan maar de Duitser nemen en opfokken tot 911pk ofzo :)
SHFT zegt
Moeilijk, ik denk dat ik toch voor de Turbo zou gaan ook al is de ZR1 een ongelooflijk machien!
JPM zegt
Hoewel ik de ZR1 eigenlijk de enige echt leuke Amerikaan vind val ik toch voor de 911 turbo. Het is gewoon de best allrounder die er is. Niets verslaat een turbo in dagelijks gebruik en ik kan het weten ;-)
Dan wel graag de S met PDK!
Merry zegt
@JPM:
Uhmm ik denk dat de Nissan GT-R de 911 Turbo op alle vlakken verslaat ;)
Jordydevries zegt
Porsche
Wrx23 zegt
Doet u mij de porsche maar!
GLTSRY zegt
Misschein is de Porsche kwalitatief beter, maar duurder en de Corvette goedkoper maar weer duur in onderhoud vanwege materialen die eerder vervangen moeten worden en eerder stuk kunnen gaan ga ik voor de Corvette vanwege het schitterende geluid en hij ziet er mooier uit
EFB zegt
@Sciurida:
ehm… ik zat twee weken geleden nog in Amerika (boston en omstreken + New York), en ik heb daar toch echt meer porsches gezien dan corvettes. Oke, er rijden daar wel iets meer corvettes rond dan hier in de NL, maar er rijden daar nog meer porsches rond….
Sciurida zegt
@EFB: hmm dan is de keuze dus nog duidelijker: de ZR-1, ben zelf overigens vorig jaar ook in NYC geweest, maar heb alleen een Rolls, m6 en Bentley continental gezien, maar ben eigk alleen in Manhattan geweest, niet echt het natuurlijke habitat van hypercars, misschien voor de playboys, maar ik heb ze niet betrapt
skier zegt
@Sciurida: Heb je 5th avenue wel meegenomen dan? Wat jij opnoemde stond daar op 1 hoek:P
W116 zegt
Corvette, no doubt!! Niet dat uitgeengineerde Duitse pielwerk, gewoon groot, ruig en raggen met die hap!!
G zegt
ZR1 !!! Voor mij toch wel een klasse hoger dan de 911 Turbo.
Svensson zegt
Zonder twijfel de ZR1. Veel sportiever, klinkt 134× keer beter, heeft achterwielaandrijving en een handbak en ziet er een stuk bruter uit.
http://www.youtube.com/watch?v=-LJSIdqEm9Q
http://www.youtube.com/watch?v=NVcIBH9Ob38
“Sie ist so Stark wie ein Panzer und schnell wie ein Supersportler.”
Zegt genoeg lijkt me… :lol: 8)
Be-100 zegt
Ik zou er een driestrijd met de Jaguar XKR van gemaakt hebben ;)
TDIfreak zegt
Porsche, there is no substitute
406_v6 zegt
ZR-1…. there is no substitute for cubic inches :) (en ook vanwege het feit dat Porsche tegenwoordig een product uit de VAG folder is…. :( )
Richie zegt
Porsche, ik hoef geen Amerikaanse plastic auto!
tt zegt
zr1 . punt. makkelijkste keuze van de laatste maanden…
Lan_Evo zegt
Dan toch maar die 911 Turbo, omdat die AWD heeft.
W116 zegt
@Lan_Evo: Omdat een auto AWD heeft kies je ervoor? RWD blijft de shit!
C6_R zegt
@W116: Als iets geen AWD heeft en PDK en godmagweten welke afkortingen en elektronische snufjes dan is dat “niet bruikbaar”. Zulke mietjes zijn we blijkbaar met z’n allen geworden anno 2010…
F612S zegt
Turbo cabrio met PDK bak. Punt.
AudiQuatro zegt
Corvette is geil. Porsche elegant. Elegant is beter. Maar de 911 staat op elke straathoek. ehm, toch 911 turbo maar dan wel in een leuk kleurtje. Oranje of zo.
Cantago zegt
Ik ga niet voor beter… Maar wel voor de afwerking, techniek en uitstraling. Ik zou hem zelf niet kopen, maar als ik moest kiezen tussen deze 2 werd het zonder twijfel de Porsche 911 Turbo! En uiteraard handgeschakeld. Maar misschien dat een rijtest mijn keus veranderd? (Hint!)
paul zegt
hallo?????????? amerikaanse rotzooi of DE maatstaf wat sportauto’s betreft.????????? mmmmmmmm, moeilijk?????????
”DE 911 TURBO natuurlijk”
mhijnen zegt
Porsche, daar kan geen amerikaan tegen op…
LeonPG zegt
Op de snelweg gaat tegenwoordig niemand meer aan de kant voor een Porsche. Voor een Corvette nog wel.
Simpele keuze dus……
C6_R zegt
http://www.strategicvision.com/auto_segmentwinners.php?year=2009&award=TVA&seg=9
Amerikaanse rotzooi… :roll:
lambo4all zegt
uuhhh… deze is moeilijk!! neig naar de Vette maar mijn verstand zegt de Porsche!
Merry zegt
@lambo4all:
Als iedereen naar zijn verstand luisterd is de wereld zo saai! ;)
lambo4all zegt
@Merry: haha indderdaad! dan neem ik de turbo, maar wel met zwarte velgen en in het felrood!
porsche_fan zegt
Zonder twijfel de Porsche 997 Turbo!!
al snap ik de ronde tijd op de “ring” niet van de 997 Turbo MK2.. De Turbo van voor de facelift doet 7.38 en van na de facelift 7.39, en dan zeggen dat ie 10 sec sneller is als de voorganger.! ;x
jelle46 zegt
DE porsche dan toch, fantastische wagen voor elke dag, terwijl de corvette ook machtig is, maar totaal onbruikbaar.
Turbo liefst in het geel AUB :D
TKoote zegt
Ik zaag nog liever mn oren eraf dan de Porsche… de ZR-1 dus
rwd zegt
Het verstand zegt Porsche, op langere termijn blijft hij heel, is hij meer waard en bovendien een sportauto die je iedere dag kan rijden zonder kans op rugkwalen. Maar wat is die ZR1 snel:-)
Petsmaster zegt
Corvette duh. Is niet echt een keuze eh? OK, het interieur en 9/10 is ook de afwerking wat minder, maar damn, look at it… ZR1 all the way! Ik ben nu eenmaal geen accountant… :)
Hoflander zegt
Moeilijk… de Opel Kadett der sportwagens of een patserbak. De laatste neem ik, gezien ik mijzelf niet al te serieus neem.
Stijn zegt
@ Merry
Als niemand naar zijn verstand zou luisteren zou er al lang geen wereld of alvast mensen meer zijn…
@ Petsmaster
Met de Porsche zeg je ik heb een verfijnde smaak en werk voor mij geld met de ZR-1 laat je blijken op illegale wijze je geld te bekomen.
C6_R zegt
@Stijn: eerst heb je het over “deftig” voorrijden of zo iets en nu over “verfijnde smaak”.
Ik heb alleen een beetje moeite om die twee kwalificaties te rijmen met de andere suggesties die je doet over de beroepskeuze van Corvette rijders en hun vriendinnen. Niet bepaald deftig, noch getuigende van verfijnde smaak vind je wel?
skier zegt
@Stijn: Haha mensen in een Porsche werken hard voor hun geld:P Verschilt nogal denk ik, zoe toch vaak types in een Porsche die niet direct uitstralen dat ze er hard voor gewerkt hebben. Het klopt wel als je zegt dat ze het geld verdient hebben aan mensen die er wel echt hard voor gewerkt hebben. voornamelijk Cayenne rijders en 911 cabrio rijders. voorbeeld wat ik vaak zie in deze auto’s: Kaal hoofd, foute zonnebril + ketting en spieren die niet natuurlijk in een sportschool zijn gekweekt ow en een te strak t-shirtje aan
Benjamin1 zegt
ZR1!
W116 zegt
Voor iedereen die de Porsche voor iedere dag wil gebruiken:
Ik durf te wedden dat de Corvette veel meer bagageruimte heeft.
C6_R zegt
@W116: Ik wed met je mee! ;)
ZR1: 634 liter bagageruimte
997: 105 liter bagageruimte
Niet dat het er toe doet natuurlijk bij sportwagens, net als verbruik overigens…
fritsdeblitzzz zegt
sowieso de zr1… die zie je tenminste niet op elke hoek van de straat!
de sjonnies zegt
Rij ik me deaud in de ene of rij ik me deaud in de andere?
De ZR1, ‘k mag Obama wel !
G-power zegt
Doe mij de ZR1 maar, ze zijn allebei leuk maar ik heb niet echt iets met Porsche..
Petsmaster zegt
@ Stijn : zeg ik toch? : “ik ben nu eenmaal geen accountant”… ;) En smaak is subjectief, laten we die discussie alsjeblieft niet aangaan. Doe je dat ook effectief niet dan heb je wat mij betreft verstand ;)
Chevelle zegt
Wat willen veel mensen op autoblog een mooi dashboard. Ik hou persoonlijk meer van pk’s, koppel, en achterlijke snelheden. ”ZR1 all the way”
GLTSRY zegt
@Chevelle: Inderdaad en juist daarom vind ik de Porsche geen pure sportauto gewoonweg omdat comfort, ergonomie van dashboard en gebruikte materialen prioriteit heeft boven de pk, snelheid en de koppel.
De Corvette daarentegen is niet de meest comfortabele auto en heeft niet de beste kwaliteit but who cares? Voor zijn prijs, fungehalte en het geluid van de motor dat als muziek klinkt ga ik zonder twijfel voor de Corvette
TheIceman2009 zegt
ZR1 zonder twijfel, die auto is nog niet zo oud, de porsche is al een halve eeuw geleden ontworpen.
Petsmaster zegt
Yes, 3 gelijkgezinden op rij. Er is nog hoop voor de mensheid! ;)
@ C6_R : true that! Bende pussies allemaal :)
Viperrr zegt
Zonder enige twijfel:
Porsche!
Ollie-j zegt
911% Porsche 911 Turbo. Kwantiteitsrommel die Corvette, slechte materialen en comfort.. bah!
C6_R zegt
@Ollie-j: Kwantiteitsrommel? Een mooi woord, dat wel! :lol:
Helaas is het hier niet van toepassing!
In fiscaal jaar 2008/09 werden er 76.739 Porsches gemaakt (een jaar eerder was dat bijna 100.000)
In 2008 werden er 35.310 Corvettes geproduceerd, in 2009 16.956.
Petsmaster zegt
@ Ollie-j : pussy… :P ;)
Mr. V8 zegt
@ ollie-j: kwantiteit is een hoeveelheid van iets… Dus wat is kwantiteitsrommel?
freaQ-volvo zegt
poll maken kan idd het overzicht helpen
corvette voor mij !
Flamingo zegt
volgens mij is de Porsche veel duurder dus de porsche!
Ruben00 zegt
inderdaad plaats de volgende keer een poll.
Flamingo zegt
wat is een poll?
Merry zegt
@Flamingo:
Dat is toch z’n gast die je badkamer maakt?
JPM zegt
@ Merry
Dat denk ik niet.
Merry zegt
@JPM:
Dat duurde lang, maar echt wel ;)
Flamingo zegt
als je een poll plaatst reageert hier niemand meer
G.P.h zegt
Zonder twijfel de 911 TURBO!! Wat een mooie auto en veel beter dan die Amerikaanse rotzooi!
skier zegt
Owja voor mij de Corvette
EJS zegt
Kwa prestaties maakt ’t eigenlijk geen hol uit.. Maar ik zou liever een Corvette hebben; mooier, mooier geluid en meer mijn ’type’ auto;)
Petsmaster zegt
@ JPM : heerlijke reply… Droog :D
@ Flamingo : meen je dat nou echt? Kom op, zo sneu lijk je me niet… :|
Simpson zegt
hm, de porsche heeft minder vermogen en is zwaarder, maar zet wel vergelijkbare prestaties neer. Waar laat de ZR-1 het liggen?
Ohja, ik zou voor de 911 gaan overigens. bladveren horen onder een huifkar, niet onder een sportwagen.
C6_R zegt
@Simpson: Bladveren leveren anders een snellere auto op dan die “high tech German engineering” Porsche…
Overigens hebben de Corvette leafsprings NIETS te maken met traditionele bladveren, maar het zou zonde van mijn tijd zijn om je dat aan het verstand te brengen…
Mr. V8 zegt
@ C6_R: en ook het aantal Pk’s lijkt me geen ‘kwantiteitsrommel’ t.o.v. de Porsche ;)
Mr. V8 zegt
@ Merry: hahahahaha! :D
Something zegt
Porsche enough said
Ive1 zegt
911 turbo S
autojunk888 zegt
porsche turbo all the way!!!
Petsmaster zegt
Simpson : de ZR1 bladveren? Die is goed… :D
Flamingo zegt
laat ze maar een poll neerkwakken dan.
i-love-suv zegt
Hoef ik niet lang over na te denken.Porsche, porsche , porsche. Mogen ze die corvette reserveren voor alle patsers en drugsdealertjes.
Sneep zegt
ZR1 natuurlijk.
De 911 ziet er al 1000 jaar hetzelfde uit en mijn moeder denkt dat het een VW Beetle is als ze hem ziet rijden.
Porsche is voor saaie mensen met een kleine schwanz.
Flamingo zegt
ik heb me bedacht ik wil toch de ZR1. kijk dat bedoel ik nou..
alex79 zegt
De Porsche, liefst de Hybrid-versie met William’s Kers-vliegwiel
Hupke zegt
@alex79:
magnetti marelli’s vliegwiel ontwikkeld voor williams oa
Maksimum zegt
ZR1.. lijkt me logies! Krijg je wat minder het 12 in het dozijn gevoel. Ook kan ik me niet voorstellen dat je met de Porsche meer plezier zou kunnen hebben, de zr1 is bruut geweld!
C6_R zegt
Een huifkar heeft overigens ook de enorm ouderwetse feature genaamd “wielen”.
Wat blijkt nou, die enorm ouderwetse feature werkt beter dan de relatief hypermoderne hoovercraft techniek…
Nou weet ik wel wat ik liever heb!
Hupke zegt
Geen idee, voor het imago een 911 hoewel ook daar rotzakken in rondtoeren en ook niet elke ZR1 rijder is een loto winnende, wannabe GT kampioen rotzak.
Voor de prijs de ZR1 maar ik heb aan geen van beide echt behoefte, dan liever een SL of een CL of wachten totdat de MP4-12c van mclaren te koop is als het in die prijsklasse zijn moet.
Petsmaster zegt
Nou moe, en ik al die tijd maar denken dat de C6 bye bye had gezegd tegen bladveren. Was ik ff fout… *gaat zich schamen en bezatten aan Cognac om deze misser asap te vergeten*
SupercarFan zegt
ZR1 natuurlijk! veel mooier!!!
Petsmaster zegt
@ C6_R : wil je het dan even aan mij uitleggen aub, want nu ben ik echt in de war. Ik beloof je dat ik het zal begrijpen… :)
peter - italia zegt
de porsche is en blijft een plat geslagen kever imo (wel een verdomt snelle hoor ;-))
technisch is de porsche wel beter dan die amerikaanse wagen zonder paard… maar oh zo gewoontjes geworden.
Doe mij maar de vette, het ongemakt neem ik maar op de koop toe.
Stijn zegt
@ C6_R
Ik zeg toch ook niet dat ik een Turbo heb? Dus wie of wat ik ben (en wat ik zeg) heeft geen invloed op de ‘klasse’ van de wagen!
En je hoeft de Turbo helemaal niet te nemen met PDK, een manueel kan ook perfect. Tevens is de Turbo, zoals ingewijden ondertussen wel weten, op zéér eenvoudige wijze onmiddelijk 2WD te maken.
Bovendien gaat het verschil in kofferruimte tussen de Turbo en ZR-1 flink kleiner zijn als je de achterbank (met neergeklapte zitjes) van de Turbo gaat meerekenen. En nu niet komen klagen dat dit geen kofferruimte is. Bij de ZR-1 ligt je bagage ook maar net achter je hoofd, open en bloot voor de ogen van mensen met minder goede bedoelingen. Trouwens heb ik (en accountants :p) weinig mee te sleuren elke dag, alleen misschien nakomelingen en laat die nu net achterin een 11je passen…
prop zegt
De auteur van dit artikel heeft zeker de autoweek van deze week gelezen?
C6_R zegt
@Petsmaster:
http://www.autoblog.com/2008/01/14/detroit-2008-corvette-zr1-chassis-display/
http://en.wikipedia.org/wiki/Corvette_leaf_spring
PetrolHead123 zegt
De ZR1, real american power ;);)
Petsmaster zegt
@ C6_R : thanks, duidelijk. Eigenlijk dienen ze dus meer als anti-roll bar als ik het goed begrijp? Slim gezien :) Ik vond het al vreemd op die foto’s bij je eerste link dat er slechts een enkele ‘bladveer’ was, en dan nog ‘ns dwars gemonteerd.
krari zegt
porsche
hou gwoon van porsche
dan wel het liefste de turbo cabrio he
Freude_am_Fahren zegt
ook al denk (weet) ik dat de corvette zeker sneller is, zou ik toch voor de porsche gaan.
Ik ben niet zo’n porsche fan, want bijna iedereen met genoeg geld koopt er een, dus ja, het gaat bij de porsche-kopers vaak meer om het merk dan om de auto (en zijn kwaliteiten)
Toch vind ik de laatste generatie 911jes echt zeer geslaagd. En er is iets, geen idee wat, dat mij doet kiezen voor de Porsche. (ik denk vooral de schoonheid)
de Turbo dus
Arnold zegt
ik zou de ZR1 nemen omdat deze gewoon meer NM meer PK en belangrijkste de snelste is :D
wat ik niet verwacht had was dat de porsche zwaarder was als de ZR1
Robin zegt
porsche als ik tupperware wil hebben ga ik wel naar de blokkert
jbvdg zegt
porsche
cesarestevao zegt
Ik ga voor de machtige mooie Corvette ZR1 goedkoper sneller krachtiger
stimpack zegt
ZR1(uitleg overbodig)
bozewolf zegt
ZR-1, een blauwe.
Lambolover zegt
ZR1 in het wit of zwart(maar als ik de ZR1 zou kunnen betalen zou ik ook de porsche erbij kopen)
Driewieler zegt
De Turbo.
Phille zegt
topspeed van de porsche klopt niet…in een van zijn films rijdt clarkson met een standaard 911 turbo mk1 200 mijl per uur op de autobahn…dat is al 320! en er zat meer in ook
lincoln zegt
.. en de stand is ??
42 voor de mannen-auto ..
46 voor de baby slaapkamer-poster auto ..
Porsche ligt dus nipt voor ..
Danny32 zegt
Ik ga voor de corvette. Staat hier in de buurt trouwens eentje
De Porsche is overigens ook niet verkeerd
schnitzerken zegt
kan ze niet elk een maandje of zo lenen en dan kiezen.. Ik weet het echt niet
lincoln zegt
@schnitzerken:
i,m with you dude ..
de rest van de reaguurders hier kent die dingen van haver tot gort ..
als je de wel-overwogen keuzes bekijkt ..
bmw_tuning zegt
Corvette a.u.b.
vale46 zegt
Porsche Turbo!
Benz.. zegt
Moeilijk, moeilijk. Geen van twee denk ik.
De Corvette ziet er “cheap” uit en qua vormgeving vind ik hem ook teleurstellend. Echter: Qua weggedrag, rauwe power en looks zoveel beter dan de Porsche (en daar gaat het om) welke in zoveel verschillende varianten bestaat dat het een soort van uitgemolken koe aan het worden is. (is al zo, denk ik)
Maargoed, een standaard ZR1 moet “from zero to sixty” z’n meerdere erkennen in de Porsche, dat is zeker daarna zal de Corvette wellicht inlopen.
Ze zijn aan elkaar gewaagd.
Ik zou kiezen voor de SLS AMG..
lincoln zegt
@Benz..:
de Corvette is de ultieme evolutie van TVR ..
dan is de 911 niet eens een optie ..
probeer nog maar een keer te kiezen nu ..
Quivis zegt
Kan hier een Poll bij ?
Freude_am_Fahren zegt
alhoewel, ik zou misschien toch voor de corvette gaan…
ook al is hij minder mooi, hij is zeker sportiever.
Alhoewel…
zucht, ik heb toch het geld niet, dus geen stress
Benz.. zegt
@lincoln: De ZR1 geniet m’n voorkeur tegenover de Porsche maar ik zou hem (mocht dat financieel kunnen) nooit kopen.
En de Vette is idd minder uitgemolken wat je ook als argument zou kunnen gebruiken.
’t is een optie..
jeanclaude zegt
porsche als je hem tuned zit je zo op 600/650/700 pk terwijl die dat makkelijk kan houden en daarnaast zie je een corvette nooit
T-Mon zegt
ze zijn kwa uiterlijk allebei 13 in een dozijn… ik word van geen van beide warm, maar doe dan toch maar de porsche.
PacmanV8 zegt
Corvette ZR1 …. for mij graag!
Bijde auto’s erg mooi voor elk wat wils.
paul zegt
PORSCHE TURBO zeker!!!!!!!!!!!!
ligt heerlijk op de weg zo’n Corvette
http://www.youtube.com/watch?v=yNjrVrpphgQ
C6_R zegt
@paul:
Goed argument! :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=yiI2MvAcOdk
vincent996 zegt
GT2 is mijn favouriet. Ja de ZR1 is in rechte lijn sneller, en ja, in de handen van een professionele coureur kan ie de groene hel snellere tijden neerzetten, maar de Porsche is gewoon meer mijn ding.
Vankonten zegt
Porsche über alles!
na3 zegt
Porsche, no doubt
Dimglor zegt
Zeker de Porsche.. Is de betere wagen all around…
Zo’n Corvette kan je bijna niet gebruiken op de openbare weg, zo’n Porsche wel…
En om dan nog maar van de bouwkwaliteit te zwijgen ;)
C6_R zegt
@Dimglor: of iemand anders: kan je me misschien uitleggen waarom je volgens jou de corvette bijna niet kan gebruiken op de openbare weg?
En over de kwaliteit kan je inderdaad maar beter zwijgen als je niet waar je het over hebt!
Phille zegt
@C6_R:
de kwaliteit is echt om van te wenen…en als je een corvette fan bent dan durf je dat ook te zeggen! bodypanels van plastiek die overal loskomen en een interieur van plastiek en carbon-look wannabe accesoires…laten we maar zwijgen over de layout van het dashboard van de jaren 90…maar ja, snel gaat die wel…
FeRaRi zegt
Zeker weten de ZR1 :D
timberleek zegt
De corvette.
houdt absoluut neit van het 911 uiterlijk
willie zegt
zo’n 911 ziet er al 160 jaar hetzelfde uit, en ook de motor ligt al 160 jaar op de totaal verkeerde plaats. dan komt eens het moment dat je zelfs door een chevy stront voor de ogen wordt gereden. ZR1 dus.
Phille zegt
@willie:
ja want een motor voorin is wel superideaal voor een supercar…mongool!
willie zegt
@Phille: jij hebt wel een héél kort lontje. maar ja, tis natuurlijk ook flink janken als porsche fandrol als zo’n 911 volledig te kakken wordt gezet door een chevy. sterkte ermee.
Ferdinand1 zegt
Even vooraf: dit begint echt relnichterij te worden. De ZR1 vergelijk je gewoon niet met de Turbo. En nou niet over kosten beginnen.
OT: veel onzin argumenten hier. Maar voor mij de Porsche omdat zijn efficiëntie, uiterlijk en kwaliteit me erg aanspreken. Hoewel je met zo’n ZR1 je bijrijder ook héél bang kunt maken.
lincoln zegt
@Ferdinand1:
prietpraat argumentatie ??
tja .. hoe onbereikbaarder de auto des te prieter de praat ..
(zie Veyron/GTR ) ..
o,ja .. en dit is een kwestie van kiezen .. niet van vergelijken ..
Ferdinand1 zegt
@lincoln: zit wat in.. Maar waar ligt de grens dan. Tegenover een ZR1 zet je minstens een GT2.
Over prietpraat gesproken: ik ga me niet eens wagen aan het Veyron/GTR topic.
wotevajjjj zegt
mijn hart zegt ZR1 maar mijn verstand wil de porsche.
Met een Amuse GT-R V-spec erbij was het makkelijker geweest, maar ik ga voor de porsche, die verkoop je voor meer na enkele jaren
Dennis zegt
@C6R:
Die Corvette begon toch te zwiepen op een recht stuk asfalt terwijl de Porsche van achteren uitbrak bij het uitkomen van de bocht.
Ben een liefhebber van Corvette en van Porsche. Ik kies toch de Porsche denk ik.
Fijnere auto is iets verfijnder.
Maar de Corette is een bonk geweld met veel vermogen. Ik heb nog niet met de ZR1 mogen rijden , wel de Z06 en dat is een sublieme auto. Maar ik vind de materiaal keuze van het interieur wat minder. De Porsche zit beter in elkaar.
C6_R zegt
@Dennis: recht stuk of niet. Mijn punt is slechts dat een filmpje van iemand die als een dwaas rijdt een nogal pover middel is om iets over de rijeigenschapen van een auto te zeggen. Dat soort filmpjes staat YouTube vol mee…
tayyip zegt
911 turbo s
Quivis zegt
Elke auto die je te hard door de bocht jaagt gaat eruit…
Sounds logic to me!
Rob USA zegt
ZR1 om zijn power/nieuwere looks en hier super exclusief. Als er volgens mij 4 rijden in NL is het veel (1 in R’dam)tegen 10.000 of meer porsche’s.
paul zegt
C6 R inderdaad goed argument.
bedankt voor de uitleg DENNIS
doba95 zegt
In de autoweek van deze week staat ook een vergelijking tussen de Corvette ZR1 en een Porsche 911 maar dan de GT2. De GT2 komt qua vermogen beter in de buurt maar is ca € 100.000,- duurder. Zij (AW) kiest voor de ZR1 vanwege dus de pk’s en de prijs.
Doe mij de Porsche (911 GT2) maar. Vind ‘m toch een heel stuk mooier.
Het verschil van 45 pk (ten gunste van de ZR1) is eigenlijk dan minimaal.
Een tonnetje meer of minder maakt dan ook niet zoveel meer uit.
de bugatti Filip, zegt
de Porsche is best mooi, maar de corvette beter!!
Bakpouwww zegt
ik ga toch voor de ZR1 ,omdat die car gewoon supervet is en het ook een Amirikaanse auto is die wel bochten kan nemen. en de ZR1 is ook een stuk Exclusiever dan porsche,s ,want die zie ik elke dag wel rondrijden
Jokkebrok zegt
ZR1 natuurlijk, vel exclusiever!
Gerrelekker zegt
Corvette natuurlijk! Elke boerenlul rijdt vantegenwoordig met een of andere 911
C6_R zegt
@Phille: Niet alles geloven wat je Clarkson hoort zeggen!
Dat het interieur niet je ding is kan ik inkomen (Al hou ik persoonlijk, net als @Chevelle, meer van pk’s, koppel, en achterlijke snelheden, dan interieurtjes.) Maar dat het interieur je niet aanstaat, of dat het geen Bentley luxe heeft zegt niets over de kwaliteit van een auto!
Dat gezeik over plastiek kan je achterwege laten, dat is al net zo’n bullshit argument als bladveren!
Als de kwaliteit van de Corvette dan om te wenen is, verklaar dit dan eens:
http://www.strategicvision.com/auto_segmentwinners.php?year=2009&award=TQA&seg=9
http://www.strategicvision.com/auto_segmentwinners.php?year=2009&award=TVA&seg=9
Phille zegt
Ik heb in beide autos meerdere uren gespendeerd…dus ik weet genoeg over build quality over beiden autos…en ja, ook over flapperend plastiek (apart van de clarkson story, trouwens; hij laat nog eens duidelijk zien in zijn filmpje wat ik bedoel)…en als interieurs je niet boeien, dan is alles wat je nodig hebt een frame met een gigantisch groot motorblok (zonder enige verfijnde engineering, enkel displacement)…maar dan spreken we niet meer over een auto. een wagen is en blijft een totaal concept, kijk naar de absolute toppers zoals ferrari 599, de koenigsegg, pagani,…topkwaliteit interieur, hopen pk’s, koppel en achterlijke snelheden!
conclusie…GM maakt snelle wagens, zonder interieur en zonder iets van klasse…das knap, maar dat is het grootste deel van de challenge gewoon uit de weg gaan
C6_R zegt
Het is maar wat je denkt dat de challenge is! Is de challenge een sportwagen bouwen of een luxe GT? De Porsche is duidelijk meer het laatste, de Corvette is meer het eerste.
“Kijk naar de absolute toppers zoals ferrari 599, de koenigsegg, pagani,…topkwaliteit interieur, hopen pk’s, koppel en achterlijke snelheden!”
De Ferrari is minder snel en duurder. De anderen zijn VEEL duurder.
Als we selectief gaan shoppen in wat een totaal concept auto moet zijn (wél interieurs, niet performance of prijs) dan ga je de challenge uit de weg.
Phille zegt
Uiteraard zijn ze allemaal duurder…voor kwaliteit (carbon magnesium, etc) betaal je..;een plastieken interieur kost je soieso geen bal. En in jou redenatie zou de koenigesseg of de pagani evenmin een sportwagen zijn, maar een luxe gt, keep on dreaming boy!
En doe nou niet of die andere wagens geen performance hebben he, beetje mierenneuken! tis niet omdat die ferrari niet 100% even snel is als de zr1 dat die daarom minderwaardig is…
De corvette is gewoon goedkoop voor de power die hij geeft in return (en dat da ik nooit ontkennen), maar blijf met je voeten op de grond en weet dat dat ook ALLES is dat je krijgt, gewoon een oversized engine op een frame dat hard gaat, geen wagen in mijn ogen…
das al wat ik erover te zeggen heb. Ieder zijn eigen keuze, tis maar wat ieder voor zch onder de definitie van een wagen plaatst…
ps. doe mij maar de porsche :)
Freewarefreak zegt
Porsche. No doubt. Wat een kanon.
@Autoblog: Kunnen jullie naast de ruimte voor comments natuurlijk, niet een polletje inbouwen? Dan kunnen we gewoon klikken en is het in 1 keer duidelijk wie er voor staat. Stelt niks voor, kan op ieder forum zo ongeveer. Laat jullie programmeur daar eens naar kijken? Anders bel mij maar.
janklaassen zegt
de Porsche zie je te veel
toch maar de lekkere Corvette.
Budha zegt
Alsof je moet kiezen tussen Charlize Theron of een pornoactrice.
C6_R zegt
@Phille: Carbon en magnesium en (standaard) carbon keramische remschijven zitten ook allemaal verwerkt in de ZR1.
Ik heb niet beweerd dat de Ferrari minderwaardig is. Zoals jij het de Ferrari vergeeft dat ie wat minder snel is dan de ZR1, zo vergeef ik het de ZR1 dat ie wat minder luxe is dan de Ferrari.
“En in jou redenatie zou de koenigesseg of de pagani evenmin een sportwagen zijn, maar een luxe gt, keep on dreaming boy!”
Dat heb ik nergens beweerd, dat is jouw redenatie. Ik wil slechts het verschil in focus benadrukken. Jij doet het voorkomen alsof er slechts 1 concept is om een auto te maken en dat is: de porsche. Minder een racer en meer een luxe bak.
Wat mij betreft is er ook een andere benadering die wat minder op luxe richt en meer op performance. Een “normale” pagani is erg luxe en kan ook een flink potje sturen. Een Pagani Zonda R heeft minder luxe en gaat nog ff een paar standjes harder. Ook in die prijsklasse kan je niet van twee walletjes eten. Het is altijd een keuze. Waar leg je de focus en voor hoeveel geld zet je het in de markt.
Hoe een wagen gebouwd moet worden en waar de focus op moet liggen staat volgens mij nergens wettelijk vast. Dat bepaal jij niet, dat bepaal ik niet.
Is een Pagani Zonda R een mindere wagen dan de F?
Is een GT3 RS een mindere wagen dan een Turbo?
Is een ZR1 een mindere wagen dan een 997 turbo?
Ja, als je alleen maar kijkt naar het interieur. Nee als je alleen maar kijkt naar ronde tijden.
Het zijn wagens met een andere focus. Different strokes for different folks. Jij kickt duidelijk meer op zaken als interieur. Ik meer op performance gerelateerde zaken.
“maar blijf met je voeten op de grond en weet dat dat ook ALLES is dat je krijgt, gewoon een oversized engine op een frame dat hard gaat, geen wagen in mijn ogen…”
Hé, dat is makkelijk, dat kan ik ook!
blijf met je voeten op de grond en weet dat dat ook ALLES is dat je krijgt, gewoon een overpriced interieur op wielen, geen sportwagen in mijn ogen…
Phille zegt
@C6_R:
Daar doe jij je oogkleppen weer op, heb nooit gezegd dat de 997 turbo een betere wagen is dan de zr1 vanwege zijn betere interieur…
ik bekijk het totaal concept (performance, style, quality, engineering) Nu is er maar 1 van die aspecten waarop de corvette beter scoort, en dat is performance…en als dat het enige is wat telt, en rondetijden neerzetten tegenwoordig HET criteria is voor een wagen, dan kopen we toch gewoon lekker een racewagen, niet? Die zijn allemaal gewoon spaceframepjes met een dikke motor, een leuke ophanging en wat bodyplastiek rommel erond!
“blijf met je voeten op de grond en weet dat dat ook ALLES is dat je krijgt, gewoon een overpriced interieur op wielen, geen sportwagen in mijn ogen…”
das leuk gezegd vooral omdat de zr1 nog niet eens zoveel sneller is als een turbo (zelfs met 158 pk meer), of een gt2, laat staan de nieuwe gt2rs…dus veel meer sportwagen zie ik niet in een zr1 dan een turbo, zeker niet een gt2 of een gt3
wat ben je met al die power als je het toch niet kwijt geraakt…dat noemen ze american engineering ;) oversized motoren, oude ophanging eronder (GM heeft zelfs zoveel vertrouwen in deze ophanging dat ze het niet gebruiken op hun racecars, maar in de plaats een double wishbone…oei, en das toch een auto die volledig op performance, en snelle rondjes gefocussed is?!)
@ willie
voor mij blijft de chevy nog steeds de mindere wagen, simple as that :) de voorbije discussies hebben enkel aangetoond wat ik altijd geclaimt heb :)
maar please boys, be my guest en koop lekker een zr1 :)
ik ga men slaap er niet voor laten!
ps @willie: door het uberslechte design van porsche om de motor achter de achteras te leggen heeft die gt2 precies nog wel lekker grip op de achterwielen om te corvette te ASSKICKEN in een standing start (let op, nog steeds 108 pk minder ;))
C6_R zegt
@Phille: Ja, je bent een mooie! Alleen je eigen argumenten zijn relevant, de rest wuif je lekker weg. Vervolgens gooi je er nog wat subjectief geneuzel over style in, interpreteer je een stukje wikipedia verkeerd en sluit je om het helemaal mooi te maken af met een filmpje over hard rechtdoor rijden! :lol:
Phille zegt
@C6_R:
niks van wikipedia vriend, corvetteracing.com :) staat heel duidelijk hoe de voor en achterophanging double wishbones gebruikt en coilover ipv double wishbones en leafspring… dus ik denk dat de interpretatiefout van jou kant komt :)
toegegeven, style is subjectief, quality en engineering niet…
filmpje was voor willie zijn bs even recht te zetten…er is wel degelijk een reden waarom de motor daar zit…
aangezien je reply zo bekrompen was houdt het hierbij op voor mij. nog een goeie avond :)
bozewolf zegt
@Phille: De reden dat die motor achterin zit?
Ja, week geouwehoer over nostalgie en traditie, toch?
C6_R zegt
@Phille: corvetteracing.com of wikipedia, waar het om gaat is dat je het verkeerd interpreteert! Denk je nou echt dat ze bij GM die bladveren onder de ZR1 zetten omdat ze die auto minder goed willen hebben? :lol:
De racewagen heeft ook geen magnetic selective ride control en de huidige ook geen carbon keramische remmen, ook allemaal omdat dat niet goed genoeg voor racen is? Hou toch op man! :lol:
Quality en engineering zijn weldegelijk subjectief, want wat is er nou zo geweldig aan die engineering van die Porsche tov de Corvette? Het uit zich in ieder geval niet in een betere performance… Quality is ook subjectief zolang je met anecdotes komt. Ik zal niet betwisten dat de Porsche zeer goed in elkaar zit, waarschijnlijk ook wel beter dan de Corvette, maar dat de Corvette een kwaliteit heeft om van te wenen is, met alle respect prietpraat!
Nogmaals: verklaar dit dan eens:
http://www.strategicvision.com/auto_segmentwinners.php?year=2009&award=TQA&seg=9
En voor de andere meelezers in deze discussie die wél een open mind hebben heb ik nog wat mooi leesvoer:
http://www.excellence-mag.com/issues/180/articles/the-big-guns?page=1
Een artikel in een Porsche magazine door Johannes van Overbeek, een Porsche courreur, die de ZR1 en de GT2 aan de tand voelt.
Dennis zegt
De discussie is wel erg verhit geworden.
Ik vind het wel een moeilijke keuze. Ik heb eerder gezelgd dat ik zeer waarschijnlijk de Porsche zou kiezen.
maar ik vind de Corvette ook super en kalitatief zijn ze ook erg goed. Die motoren van de Corvette lopen nooit in de soep.
Phille zegt
Phille zegt
http://www.youtube.com/watch?v=vD9AW-EB3vo
EFB zegt
@Sciurida:
In NYC viel het wel mee, daar reden idd diverse bentleys en RR-en rond. Maar ik boston reden er toch echt veel porsches. Maar idd, M6 en M5 zie je verreweg het vaakst…
MarkLeMans zegt
@Phille ik weet niet wie er in die corvette zit maar die kan blijkbaar niet rijden want die corvette hoort veel en veel sneller te rijden dan die mislukte kever;)
corvette!!!
berg zegt
qua vormgeving vind mijn vriendin die gele mooier, qua kleur de rooie :-)
C6_R zegt
@berg: Dan is het dus duidelijk dat je voor een gele ZR1 moet gaan! :lol:
Quivis zegt
Volgende keer een poll ?
corvettez06 zegt
de mensen die zeggen dat een corvette niet degelijk is of , kwalitatief niet goed is weten niet waar ze over praten , en nog wat het is ook gewoon een dagelijkse auto, ach ja maar als jeremy the small dick clarkson wat zegt gaan al die duitse fan boys er mee aan de haal .weet en beleef eerst wat voor jullie wat roepen.
corvettez06 zegt
http://www.youtube.com/watch?v=OZlGMX8G3B4 @phille
corvettez06 zegt
@ phille wil je nog meer fimpjes dat porsche op z,n lazer krijgt van de zr1 of z06 , of is alleen die van jou rechtsgeldig.
david zegt
PORSCHE voor altijd!!!!!!!!!!!!! Amerikaans = rotzooi.
en C6 R ga lekker huilie huilie doen.
C6_R zegt
@david: Goed argument, dank daarvoor! :lol:
bozewolf zegt
@C6_R: Het is met afstand het best onderbouwde argument van de laatste twee weken. Iedereen weet dat een “staat gelijk aan” symbool de absolute waarheid verkondigt.
@david: Zou je ons een gunst willen bewijzen? Ik heb nog wel een stevig touw en C6R weet ongetwijfeld een stevige boom voor je te vinden.
C6_R zegt
@bozewolf: Nou nou nou, niet gelijk zo genuanceerd doen hè! :lol:
porsche911turbo2 zegt
volgensmij is de porsche toch wel sneller in praktijk ;)
C6_R zegt
@porsche911turbo2: Volgens mij niet!
En volgens deze site trouwens ook niet…
http://www.fastestlaps.com/comparisons/4769c1746c636-vs-_Porsche_997_Turbo_facelift.html
bozewolf zegt
Zou een Z06 vs. een GT3 een interessantere keus zijn? Beide spijkerharde circuitraggertjes. Volgens mij is de Z06 een stuk harder afgeveerd dan de gewone C6 en de ZR-1.
P@trick zegt
Porsche! Duidelijke zaak!
baryy zegt
Porsche,
ik ben Porsche fan
Michael zegt
No Doubt : Porsche Turbo!
Vankonten zegt
Wat baryy zegt ;)
Mark zegt
V12 vantage dus