
Gespot: een zeer begerenswaardig trio. Welk pareltje nam jij mee naar huis als je de keus had?
Drie auto’s met elk hun eigen fanbase: de Mercedes SLS AMG wordt door menig liefhebber aanbeden, of dat terecht is of niet laat ik even aan u over. Feit is dat het geluid van deze coupé -die ook als cabrio leverbaar is- verschrikkelijk ruig is. Iedereen die geen kippenvel krijgt van die roffelende V8 mag zichzelf eigenlijk geen petrolhead noemen.
Hetzelfde geldt voor de heerlijke geluiden die een Porsche GT2 RS uit zijn achteronder weet te toveren. Feller, sportiever, harder en daarmee voor een totaal andere doelgroep. De GT2 RS heeft een slordige 50 pk meer dan de SLS AMG (620 vs. 571) en is ongeveer net zo snel als zijn oudere broer: de Carrera GT. Deze heeft 612 pk maar is de enige échte supercar van deze drie. En als we het dan toch over geluid hebben: meine gute wat een heerlijke snerp geeft de V10 uit deze heerlijke, listige rijdersauto.
Dit trio werd door everttc en turtle gespot in Laren. Welke vind jij het meest begerenswaardig en waarom?
Easy, alleen het geluid al overtreft de rest. Carrera GT, wat een monster!
Carrera GT. No doubt.
1. Carrera GT
2. GT2 RS
3. Mercedes SLS AMG
@jordy14:
En daar sluit ik me bij aan.
lastig, twijfel tussen de carrera gt of de sls. doe me toch de SLS maar, alleen al voor die heerlijk V8 brul!
Zonder enige twijfel de Carrera GT. Het geluid van die auto is elke keer weer iets bijzonders om te horen!
zonder twijfel de SLS! Die stroomlijn, dat gebrul, etc lekker!
En ook simpelweg omdat ik niet bepaald een porsche-fan ben.. Maar hier kies ik alsnog de GT2 RS boven de GT
@druon: helemaal mee eens!!! SLS is gewoon supper!!!!
Zag dit trio ook op het Duitse Autosport Festival staan gisteren.
@casper:
Als het in Laren was geweest, nog niet zo bijzonder ;), maar dat de foto’s gemaakt zijn in ‘Midlaren’ welzeker.
De vraag is simpel, de carrera gt, maar toch ben ik niet zeker, want de sls is duidelijk mooier, comfortabeler en veel goedkoper
@bonkers: Gt2rs ook, maar de carrera gt wordt in de loop der jaren meerwaardt en de gt2 rs heel misschien ook maar de sls zeker niet!
@maxx1: bij een supercar al aan de afschrijving gaan denken hoor eigenlijk niet he:) je moet gewoon kiezen wat je het mooist/gaafst vind.
@lambo4all: Ben ik met je eens, maar ik zou wel een goed financieel plaatje willen hebben mocht ik ooit zoveel geld over de balk gooien
De Carrera GT natuurlijk! Maar wel met straight pipes en in een ander kleurtje aub.
@stanoow: Ga je mond spoelen met zeep aub! Straight pipes op een Carrera GT BAH
GT2 RS!
Omdat de Carrera GT ondertussen al 10 jaar oud is, anders was het de GT geweest.
Carrera GT, geweldig apparaat. Daarna de GT2RS, wat lijkt me dat gaaf rijden.
Makkelijk, Carrera GT!
Is ook net afstand de meest bijzondere van de drie.
De Carrera GT is ook veel waarde vaster.
*met
De keuze is erg moeilijk omdat de CGT er tussen staat, maar als Merc fan zou ik toch de SLS kiezen.
1. Carrera gt
2. Sls AMG
3. 911 gt2 rs
Carrera GT!
Ik denk zelfs dat de nieuwe 918 Spyder daar niet kan aan tippen. Qua prestaties wel maar qua looks blijft de Carrera GT gewoon een klassieke schoonheid.
@Carreza: en dan vergat ik het geluid nog te vermelden!
@Carreza: doe het geluid maar na dan…in tekstvorm :lol:
@Megakix: http://www.youtube.com/watch?v=vE_WqdKbTvY
Het geluid, de looks en een handbak: eat that SLS :)
http://www.youtube.com/watch?v=oQy9GmW_PhQ&feature=related
Kippevel !
@dawwg: heeeeeeeeeeeeerlijk !!! zeker het geluid van de ‘normale’ GT, dat hoge, licht hese F1-geluid…mjam.
Lastig, de Carrera GT is specialer en waarschijnlijk een “rauwere” rij-ervaring. De SLS lijkt mij een veel bruikbaardere auto… Als het m’n enige auto moest worden de SLS, is het één van de vele: de GT.
Geluid van de CGT is van een andere planeet! Lijkt me zo’n kick te geven dat ik alleen daarom al deze wagen zou kiezen.
GT2 RS geniet toch mijn voorkeur, ook al is de Gt exclusiever. Ben een ongelofelijke Mercedes fan maar toch word ik niet echt warm van de sls
@ar156sw
daar heb je helemaal gelijk in, de CGT is verschrikkelijk listig. Klein foutje met de koppeling en je staat achterstevoren. Daarnaast moeten de koppelingsplaten vaak vervangen worden, indien veel tussengas, wat een duur grapje is voor de CGT. Maar toch (puur en alleen al) voor het geluid zou ik deze kiezen. Overigens ook voor z’n looks hoor, ik vind hem verschrikkelijk mooi.
@autoliefhebbert: ik zou zeggen dat je de koppelingsplaten juist spaart door tussengas toe te passen.
@august: Indien VEEL tussengas :)
@autoliefhebbert:
Dit is weer een typisch gevalletje van de kok horen fluiten, maar geen flauw idee hebben waar de lepel hangt… ;)
Een foutje met de koppeling resulteert bij de CGT eerder in een afgeslagen motor dan dat je achterstevoren staat. Of je moet met veel gas en ingestuurde wielen ineens vol de koppeling laten opkomen, maar dat is het geval bij elke achterwielaangedreven auto met veel vermogen.
En dat dat verhaal van slijtage… Tussengas vermindert, zoals “august” al zei, juist het slijten van de koppeling, omdat je de toeren van de motor gelijk brengt aan die van de lagere versnelling, in plaats van dit verschil wordt opgevangen door de koppeling.
@Svensson: Klepel…het is K-lepel ;-)
Daarnaast SLOOP je een koppelingspedaal met tussengas…de platen moet ingrijpen in sneller roterende tandwielen, waardoor die meer te verduren krijgt. Ooit eens een steile helling gehad, waarbij je moest spelen met je koppeling om de trekkracht optimaal te bespelen ? Wel eens de geur geroken van teveel toeren draaien daarbij ? Dat is je koppelingsplaat.
@Megakix: Ahhh dus dat ruik ik dus steeds.. :oops:
@kaasboerin: :lol: … doe dan n’s wat rustiger met die BMW kerel ! Of koop gewoon (net als mij) een 330iA.
@Megakix: Geintje joh.. Ben hartstikke zuinig op dat ding. 330iA? Automaat vind ik niet zo leuk, maar is ’t een E9x??
@kaasboerin: E90 ja…en de automaat is werkelijk subliem..je wil met zo’n dikke motor absoluut geen schakelbak. Overgens heb ik hem nog ‘gereviseerd’ door een kleine krachtkuur naar 275Pk en 380Nm. Tevens heb ik de schakelafstemming van een M3 erin laten programmeren, alsmede de gaspedaalrespons van een M3…Brandweer haalt mij niet in !
@Megakix: Wow, heel gaaf. Kom is op 3seriesforum.nl dan.. :D
@kaasboerin: nah..moet buiten Autoblog.nl tijden óók nog m’n werk doen :lol:
@Megakix: als je tussengas op een goede manier toepast spaart dat juist koppelingsplaten. Je synchroniseert de roterende delen. 100 km/h in zijn 6 en dan terug naar 3, kan door de koppeling langzaam aan te laten grijpen, met veel slijtage als gevolg. Maar dat kan ook soepeler, zowel voor jezelf als voor je materiaal. Je snapt welke methode ik prefereer? :) Remmen op de motor via de versnellingsbak met tussengas geeft dan wel weer wat meer stress op de distributieriem/ketting.
@Ferdinand1: werkt inderdaad 2 kanten uit…zoals jij het uitlegt is het correct (naar ‘onze’ mening ;-)).
@Megakix:
Een koppelingsPEDAAL slopen met tussengas? Weet niet wat voor destructief voetenwerk jij dan allemaal toepast met je linkerschoen, maar heel-and-toe doe je toch echt met rechts.
En in het geval dat je “koppelingsplaten” bedoelt, die slijten juist minder hard, omdat je het verschil in motortoerental tussen een hogere en lagere versnelling niet opvangt door de koppeling te laten slippen, zoals “Ferdinand1” ook al heeft uitgelegd.
Haha vet ik zag ze ook staan.
Uiteraard meteen een paar pics geschoten.
Ze stonden trouwens inderdaad in Midlaren, vlakbij Groningen.
De Carrera GT! En om de volgende redenen.
A) Enige Porsche die ik echt graag zou willen
B) Meest exclusief
C) V10 (!!!!!!) en geen Hippe Kippen auto
D) Een Auto waarin je echt een serieus potje moet kunnen sturen om er wat uit te halen.
E) Een houten versnellingspook
Is dit een retorische vraag?;-)
De Carrera GT uiteraard, zonder enige twijfel!
Ik twijfel erg tussen de sls en de gt2..
Ik denk toch
1. Gt2
2. Sls
3. Carrera gt
De gt raakt gedateerd. 911 en sls zijn tijdloze ontwerpen:)
@dragspert: Ga je mond spoelen; dat geluid wordt nooit oud en ook de looks vind ik helemaal niet gedateerd (led-verlichting of niet !)
Daarnaast echte stuurdersbak, mits ballen van staal en haren op de tanden; en geen patsbak voor omhooggevallen papkindjes …
Damn, zat gister zelf nog in laren, heb helaas alleen maar een AC cobra, 599 en een 360 modena gezien… overigens zou ik de CGT kiezen…
@spykerboy: dat kan kloppen dat je ze daar niet gezien hebt aangezien dit in Midlaren,Drenthe was ;)
De cGT kan ik gewoon niet aan laat ik daar eerlijk in zijn.
Dan blijven er de GT2 en de SLS over. Die GT2 zou ik ook om een boom vouwen.
Het zal dus de SLS moeten zijn. Ik zou wel liever de roadster hebben, die vleugeldeuren doen het niet voor mij.
de sls uiteraard.. prachtige design en geluid..
De SLS vanwege het prachtige uiterlijk en het heerlijke geluid… Zelfs als porsche fan :P
GT2 RS. No doubt
Midlaren. Niet Laren.
CGT, sls is niet zo uniek genoeg ivg met de cgt en de gt2rs.
De carrera GT voor de plezier ritjes, de GT2 voor dagelijks gebruik, de SLS om op marktplaats te zetten.
@dutchiehd: +1
@dutchiehd: GT2RS voor dagelijks gebruik..? Kan je beter een SLS voor nemen.
@kaasboerin: die wil ik niet! :P
Carrera GT boven alles :)
Ben geen Porsche fanaat ofzo, absoluut niet maar wie hier niet voor de carrera gt kiest is gek.
sls, heeft tenminste nog een beetje comfort.
CGT, natuurlijk.
Haha wat ern moeilijke keuze. De gt2 rs valt sowieso af omdat die ronduit lelijk is.
De amg is van alle markten thuis maar de gt heeft het beste geluid ooit. Toch maar de gt dan!
Heb ze gisteren zelf ook gespot
(
)
(
)
(
)
Monsterlijke spot :)
en de Carrera GT natuurlijk!
1 gt2 rs
2 sls
3 Carrera GT
Maar 1 en 2 is beetje gedeeld
Kiezen is hier makkelijk; de Carrera GT !
@svenson ik heb weleens samen met een maatje een stukje mogen rijden. Mn maatje gaf iets te veel gas en wist het niet te controleren met zijn linkervoet. En 180 graden was het gevolg. Je zal er vast meer verstand van hebben dan ik hoe het theoretisch allemaal werkt, maar als je ooit in een cgt hebt mogen rijden snap je wat ik bedoel.
LOL gisteren alle drie gezien….
Carrear GT trapte hem nog even tegen de begrenzer aan, toen die van de A28 richting het TT-circuit reed, waar ik om 09:44 stond te wachten op de P-plaats….
Ben totaal geen Porsche liefhebber, zal het merk ook nooit gaan rijden, heb veel meer schik met de M5 net zo snel en er kunnen meer mensen van genieten, maar de GT…..
Serieus hoe kun je autoliefhebber zijn en die wagen niet waarderen en dat geluid is echt serieus PORNO helemaal op de vroege morgen, ik kan me serieus geen beter geluid voorstellen om mee wakker te worden SUPER!!!!!!!!!!!!!!! Thumbs up!!!!!!
@205GTI16: kan niet!
zoiezo de Carrera GT, die V10 klinkt ook gewoon te mooi, en de auto ziet er ook zoooo mooi uit. PORNOBAK !!
Ik denk zo:
1. Carrera GT
2. SLS
3. GT2 RS
Omdat alles aan de CGT beest is!
Carrera GT, no doubt
De carrera GT voor mij, heb hem zondag nog gehoord in Assen op het TT circuit, wat een ongelofelijk geluid!
Zeker de Carrera GT. prachtig monster met ZIEK geluid!
alle 3!!!!
SLS danku en tot ziens
Ik zou de sls kiezen!
Degene met de motor op de juiste plaats aub !
@SimonMc:
Zowel de cGT als de SLS hebben een middenmotor, dus ik neem aan dat je de GT2 bedoelt dan?
@Hupke: Je weet wat ik bedoel ;)
Twijfel tussen beide Porsches maar dan vind ik qua model de GT2 het mooiste, doe die maar dan :)
Carrera gt is meest exclusief dus die neem ik…sls met zijn roffeltje is leuk en cool maar niet meer dan dat.
De Carrera GT niet. Ik zou eerder gaan voor de GT2. Maar de SLS wil ik ook wel….Neem ze allebei.
Sls! Carrera gt krijg ik koppijn van, van dat gejank
1 SLS
2 SLS
3 SLS
Porsches zijn voor kleine jongetjes of kale grijze 50-plussers in een midlife crisis.
Carrera GT natuurlijk!!
Porsche Carrera GT en dan de GT2 RS.
Erg moeilijke keuze, maar ik denk toch dat ik voor de Mercedes SLS ga! Groeten, Hiranjgarbh K K Missier