Opvaltuner xXx is aan de slag gegaan met twee dikke VAG-producten, de Gallardo en de Audi R8 4.2 (eerder deden ze de V10 al). Het resultaat: veel spieren, geen Diesel, maar gelukkig wel een beetje porno.
De Lamborghini Gallardo is een chroomzilveren asfaltschraper die is voorzien van vleugeldeuren. ‘Als Lambo het zelf niet doet, dan doen wij het wel’, moet xXx gedacht hebben.
Het kleurcontrast met de oranje delen komt goed uit de verf (badum tss). In de basis is het een 2005-Gallardo, dus met 520 pk, maar xXx wil hem voor je met liefde naar dik 560 pk tunen, post-facelift-specs dus. Daarnaast schijn je ook nog met biturbo’s te kunnen spelen, hetgeen je 850 tot 1.200 pk kan opleveren. Woei.
De Audi R8 oogt niet minder opvallend, met zijn radicale 20″ Oxigen 14 Oxrock-wielen. Ook dit drukbestickerde bakkie kan je in verscheidene tuning-stages krijgen (in samenwerking met Chiptrick): Stage 1 schopt de standaard 420 pk/430 Nm dankzij drukvulling naar 590pk/660Nm, wil je meer, dan is 707 pk en 809 Nm mogelijk. Daarnaast worden ook dezelfde biturbo-pakketjes als op de Gallardo aangeboden.
Neem je de 707 pk-versie, dan doe je 0-100 in 3,6 sec ; 0-200 in 10,6 sec en 0-300 in 26,4 sec. De top is begrensd op 313 km/u.
Dusss…..Kies maar! Of ga je voor optie 3: weg met die oogbalpijnigende zooi!
dtm01 zegt
R8
tupperware zegt
Verplicht kiezen tussen 2 kwaden? Fijne keuze Smoke.
Ik laat ze beide aan mij voorbij gaan als jij het niet erg vindt.
jweelden zegt
Gallardo!
jessetje zegt
Beiden geweldig maar ik kies toch wel voor de R8
n54coupe zegt
Gallardo natuurlijk.
Vleugeldeuren zijn altijd > gewone deuren.
Audi is zoooo Audi.
hammerman zegt
Ik zou zelfs een standaard Gallardo verkiezen boven elke getunede of verbouwde R8. Hoewel Lamborghini ook van Audi is bekruipt me tóch het gevoel dat je ‘maar’ in een Audi rijdt in een R8, hoe goed of snel hij ook is…
eddythedriver zegt
Vanwege de (in mijn ogen) wanstaltige velgen onder de R8 wordt het, als ik dan toch moeten kiezen, de Gallardo!
eddythedriver zegt
@eddythedriver: moeten=moet (maar dat zal vast iedereen begrepen hebben).
natos zegt
@eddythedriver: Mee eens. Die velgen kunnen niet echt niet jongens. Ik zou overigens wel hoofdsteunen zonder die lelijke stiksels willen.
Marijn90 zegt
Moeilijk moeilijk.. Ik ga toch voor de gallardo. Wat een aparte velgen heeft die r8 trouwens zeg.
Arno's zegt
R8 maar dan met banden ipv O-ringen om de velgen en ”iets” minder verlaging. Dit kan nooit goed rijden.
nickdeleeuw zegt
Euhmm moeilijk.. Denk toch allebei gewoon niet! in deze uitvoeringen dan
tipgeverp zegt
Als ze die achterklep van die Gallardo er iets rechter op zetten dan zal ik erover nadenken.
saab95aero zegt
misschien in london ? hier in Belgie toch maar niet.. liever dikke station met hout en leder voor dat geld, plus vele liters benzineplezier , alhoewel tanken tegenwoordig ook onbetaalbaar wordt.
Kuifje zegt
ondanks de indrukwekkende velgen van de R8, ga ik voor de gallardo
phaeton zegt
Een standaard SE. Gewoon, doe maar gewoon.
imaginenl zegt
Zonde dat ze de foto’s van de gallardo hebben gemaakt met de airride in de laagste stand. Op de laatste (rijdende) foto ziet het er opeens veel beter uit!
En natuurlijk kies ik de Lambo. Staat veel leuker als je die sleutels op de bar gooit.
eddythedriver zegt
@imaginenl: “Zonde dat ze de foto’s van de gallardo hebben gemaakt met de airride in de laagste stand. Op de laatste (rijdende) foto ziet het er opeens veel beter uit!” = CORRECT!
jensgib zegt
Gallardo… normaal de R8 maar vind de stickers erop niet mooi…
BRT zegt
Optie 3 dan maar. Liever een origineel facelift model van één van die twee.
snorrie11 zegt
Allebei. Vervolgens verkopen en origineel kopen.