F1-supremo Ecclestone vindt alles best, zolang er maar betaald wordt. Maar wat vinden jullie?
Uit de comments onder eerdere artikelen begrepen we dat Imola (waar jarenlang de Grand Prix van San Marino werd verreden) behoorlijk populair is onder F1-fans. De baan kent dan ook een rijke historie. Weliswaar met enkele inktzwarte bladzijden, maar het is een sfeervolle baan waar de tifosi altijd voor een surplus aan ambiance zorgen. Sinds de verbouwing van het circuit na het rampweekend in 1994 heeft het Autodromo Enzo e Dino Ferrari wel wat aan charme ingeboet, daar de baan een stuk minder snel is geworden.
Waarom we überhaupt over het circuit in Imola schrijven? Bernie Ecclestone heeft aangegeven dat hij het prima zou vinden als de Italiaanse Grand Prix verhuist van Monza naar Imola. De organisatie van de Grand Prix van Italië heeft namelijk moeite om de financiën rond te krijgen en dus wordt gekeken naar een geschikte vervanger. Wij houden zelf nogal van Monza, omdat het de laatste echte hogesnelheidsbaan op de kalender is én omdat vrijwel geen F1-circuit aan de baan nabij Milaan kan tippen.
Nu is Imola altijd een beter alternatief dan een sfeerloos alternatief in een land met een twijfelachtige interpretatie, maar we zijn vooral benieuwd hoe jij erover denkt. Laat maar horen!
hummer95 zegt
Ik ga voor Imola
dutchcarguy zegt
Zandvoort!
hummer95 zegt
@dutchcarguy: blijven dromen
phdg zegt
@dutchcarguy: dan toch liever een gp in België. Oh nee wacht ?
martinus zegt
Ik ga voor de achtertuin van Ferrari: Monza.
“F1 must understand the importance of Ferrari”
clarkson zegt
@martinus: Imola heeft natuurlijk niets met Ferrari te maken? Voor de duidelijkheid Imola is de plaats. Het circuit heet: Autodromo Enzo e Dino Ferrari
clarkson zegt
Ik vind Imola een geweldige baan en zie hem graag weer op de kalender. Al mag monza van mij ook blijven.
Maar als ik moest kiezen toch maar Imola..
rijnounsdoor zegt
Een stratencircuit dwars door de oude stad van Rome, met veel bochten, rondje om t Colosseum en een kort recht stuk.
phdg zegt
@rijnounsdoor: voor terreinwagens dan ofzo want als je denkt dat de Belgische wegen al van bedenkelijke kwaliteit zijn moet je daar eens rondrijden…
eefie zegt
Imola
fmgarcia zegt
Ik zeg toch Monza. Waarom niet Imola gp van Europa. Ik val in slaap van Baku!
clarkson zegt
@fmgarcia: Dat zou iedereen wel willen. Jammer genoeg is daar geen geld voor.
simonvb zegt
Ik ook imola
Dutchdriftking zegt
Imola er bij ipv de race van dit weekend….
phaeton zegt
Beide is tegenwoordig een utopie. het zijn de ’90s niet meer. Imola als GP van Europa is niet eens zo slecht bedacht. Als ik moet kiezen toch Monza.
TheVeenmeister zegt
Beide een beetje een start stop baan. Racen van chicane naar chicane.
Maar goed.. Bij keuze tussen de twee, kies ik Monza. Veel meer een unieke baan dan Imola.
Al zou ik die wel graag terug zien in ruil voor een Tilke baan…
poursuivant zegt
Imola alleen als de chicane rond Tamburello weer verdwijnt. Anders is Monza ook prima. Eigenlijk liefst beiden op de kalender en laten we, zeg es wat geks, Baku weer afvoeren.
henkhupelschoten zegt
Afwisselen 2 jaar imola 2 jaar monza, of beter beide. En alle races op melbourne, america en japan na terug halen maar wie ben ik….
eferrari zegt
Ik zou afwisselen zoals ze in Duitsland ook hebben gedaan?
harrie zegt
Beide, ipv Baku. Laat een corrupte Azerbeidzjaan Monza maar opkopen ipv die aanfluiting van nu dat ze circuit durven te noemen.
jeffreyd zegt
Ik ga toch voor Imola, het is een meer technisch circuit met meer bochten waardoor er meer inhaalmogelijkheden ontstaan. Monza vind ik gewoon saai om naar te kijken
patrick zegt
Zeker Imola, wat een gave baan is dat. In project cars een van mijn favorieten circuits. Monza heb ik weinig mee, behalve de mooie geschiedenis van het circuit
fmgarcia zegt
@patrick: Echt een van de moeilijkste qua remmen in Project cars vind ik.
niekie1999 zegt
Of beide?
arii zegt
Grand Prix van Italie op Monza, GP van San Marino op Imola. En GP van EUROPA ook ergens in Europa graag
hoonigan247 zegt
Imola !!
ericc zegt
Een wissel per jaar. Kan ook in andere landen.
maxidyne zegt
Imola, veel mooiere flow dan Monza. Ook de hoogteverschillen zijn gaaf. Aqua Minerale is een van de mooiste bochtencombinaties die er is in mijn opinie.
koeckenbacker zegt
Monza. Historie, snelheid, het podium, de tifosi, rammen over de chicanes, ferrari! Imola heeft ook chicanes en ferrari, maar vind ik wat meer een doorsnee circuit.
PeugeotGTI zegt
Monza, wat een baan. Was in racesims altijd een van m’n favorieten.
pinut187 zegt
Doe maar Monza dan maar liever allebei.
carlolaatst zegt
Why not both? :P
Beide circuits zijn geweldig op hun eigen manier. Monza: de hoge snelheid op de rechte stukken. Imola: de Tamburello bocht. Monza op de kalender houden en het liefst Imola erbij als San Marino of European Grand Prix.
svdv zegt
Gewoon Monza houden en Imola terug als de GP van San Marino
apriliarsv zegt
Why bot both? Paar van die sfeerloze nauwelijks bezochte races van de kalender..
apriliarsv zegt
@apriliarsv: not*
rickbosma1991 zegt
Waarom niet om het jaar? Mooi compromis
e1000bmw zegt
Imola.
Calimero zegt
Beiden. Om het jaar wisselen. Zoals hierboven al is gezegd.
Zouden al die circuits buiten Europa tegenwoordig de wraak zijn van Bernie omdat zijn eigen Paul Ricard het aflegde tegen Magny Cours destijds?