




Vooruit, we beperken het effe tot circuitgebruik.
Waarschijnlijk ben ik één van de weinigen, maar om heel eerlijk te zijn vind ik dit soort iconen een stuk interessanter dan de eenheidsworsten die voor het overgrote deel de beursvloer vullen. Want zeg nou zelf: dit is toch gewoon charisma op wielen?
Deze 935 ‘Baby’betreft een wel heel bijzondere auto. Onder de kap ligt namelijk een zeer bescheiden geblazen 1.425 cc zescilinder boxer, die goed was voor ongeveer 370 pk. Het gewicht werd, op grond van het reglement in de 2.0 Div. II DRM-klasse, verlaagd tot een vrij bizarre 750 kg. Achter het stuur zat Belgiës raceheld Jacky Ickx.
Grote vraag: zou je liever hiermee een rondje over een circuit naar keuze blaffen, of pak je in dat geval toch de sleutels van zo’n verse 991 GT3 RS? Laat het weten en vergeet niet de fraaie plaatjes te checken in de gallery.
935, geen twijfel mogelijk
Als ik snel dood wil, de 935, als ik comfortabel dood wil, de GT3 RS…..
GT3 RS, die houd ik misschien nog op de baan.
Moby Dick is denk ik niet te besturen door een leek.
Gaaf is ie zeker, maar ik weet niet of ik hier wel echt mee zou willen rijden. Ik ken me zelf, dan eindig ik toch op een boom. En dan word het lekker rustig op AB, maar het is wel zonde van de 935, dus dan toch maar de GT3.
@dutchdriftking: Dat is wel knap als je hem op een boom krijgt.
@991gt3rs: Geloof me, met de 935 is het mogelijk.
@nielsnl1: op de meeste circuits groeien geen bomen ;-)
@nielsnl1: nee dat geloof ik niet. Dat soort privileges zijn voor de GT1 auto’s. https://youtu.be/g8XxQkXCmsU
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
935 no doubt.
Als het alleen voor circuitgebruik is, is dit natuurlijk een volstrekt overbodige vraag. Iedereen die een beetje verstand van auto’s heeft zou zo’n 935 wel eens de sporen willen geven. Geweldige wagen, en ook nog eens een stuk unieker dan een 991 GT3 RS, die in principe door elke gek met centen gekocht kan worden.
Geen porsche fan maar natuurlijk zo’n 935. Ze zouden hem in serie productie zo moeten maken op de huidige porsche 911
Doe mij de 991 GT3RS maar. Ik ben niet capabel genoeg om de 935 op de weg te houden, denk ik.
Absoluut de 935. puur omdat ik zo’n tail happy monster heb gehad
Als je deze 935 baby zou kunnen krijgen (wat onmogelijk is) zou ik hem maar al te graag willen. Dit is echt een meesterwerkje. Misschien wel HET moment wanneer de ontwikkelijk van de autosport had moeten stilstaan. Veel mooier en spectaculairder gaat het echt niet meer worden.
935 lijkt me moeilijk rijdbaar, een beetje zoals vertrekken met een F1 niet iedereen gegeven is… Maar ik wil het wel proberen…
Blijft een mooie liverey die van martini
Vooral op een witte wagen
De 991 GT3 RS, a.u.b. Omdat daar ook buiten een circuit mee getuft mag worden.
O ja, in Ultraviolett graag.