Het Bugatti van nu heeft vrijwel niets meer te maken met het merk dat in 1909 werd opgericht, maar toch is het interessant deze twee merkgenoten eens naast elkaar te zien.
De Veyron en de Type 51 zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Neem alleen de naam al: waar het oude Bugatti het liefst voor een zo simpel mogelijke modelnaam ging, kan het tegenwoordig niet ingewikkeld en uitgebreid genoeg. Je moet natuurlijk ook wat als je al die speciale uitvoeringen wilt slijten, maar toch…
Voor je een keuze maakt vertellen we je graag nog wat over de achtergrond van beide auto’s. De Veyron Grand Sport Vitesse beschikt over 1200 pk en doet maximaal 408,84 kilometer per uur. De Type 51 werd onthuld in 1931 en beschikte over een 2.3-liter achtcilinder, goed voor 160 pk. Hij was niet zo succesvol in de racerij als zijn voorganger, maar won in 1931 wel de Grand Prix van Frankrijk.
mikkeloentje zegt
Heb het nooit zo op dat oude spul.
mikkeloentje zegt
@mikkeloentje: Ohja Veyron dus.
rufctr01 zegt
Type 51
rolov zegt
Doe toch maar een vitesse.;)
lincoln zegt
zoals @Hupke het zou zeggen ..
het kost me 5.000.000 om een Veyron te laten maken ..
en hooguit 150.000 om een perfect handgemaakte Type 51 te laten bouwen ..
Hupke zegt
@lincoln:
Die ‘ik heb de grootste’ kan je nog nieuw kopen, zou redelijk absurd zijn van zelf te fabriceren. Daarbij denk ik dat los van de VW-prijs de oude rommel in dit geval sowieso wint qua smiles/euro.
dikdraak zegt
@Hupke: Dat denk ik niet, Type 51’s doen aardig veel (lees: achterlijk veel) op veilingen en rijden in een vooroorlogse auto is niet echt een plezierige ervaring te noemen.
w0o0dy zegt
@dikdraak: valt wel mee hoor, laatst een aantal rond het miljoen…
Foramen zegt
@w0o0dy: een miljoen voor een auto valt mee? Aparte standaard heb jij…
e1000bmw zegt
@dikdraak: jij hebt zeker nog nooit van Pur Sang gehoord…?
@lincoln, gezien de prijs die hij noemt, blijkbaar wel. En @hupke denk ik ook wel.
e1000bmw zegt
@Hupke: de T51 wint idd by far. Levert alleen nog maar geld op. De Veyron loop je op leeg en zal flink afschrijven…
E34M5Touring zegt
Die ouwe als Daily en de Veyron voor t weekend.
henkhupelschoten zegt
Ik ga voor de waarde, de type 51 please
henkhupelschoten zegt
@E34M5Touring: Ahaaa. Netzoals brian Johnson
ko3n zegt
@E34M5Touring: ik denk dat een veyron comfortabeler is als daily
E34M5Touring zegt
@ko3n: Doordeweeks moet je werken, in het weekend uitrusten. ;)
purepet9000 zegt
Allebei niet.
norge zegt
Doe mij de Bugatti maar…
alcantara zegt
Beiden niet, heb er het geld niet voor.
isn1981 zegt
Veyron voor mij oude is leuk museum stuk of als investering maar rijd toch liever meer een auto.
marikoelolo zegt
@isn1981: Moest je zin 2 keer lezen voor ik m begreep. Alsjeblieft, hier heb je een handje komma’s ,,,,,,, plak ze ergens tussen.
isn1981 zegt
@marikoelolo: hahaha ik lees het net terug en kan alleen zeggen je hebt gelijk.
draadloos zegt
@isn1981: nog niet genoeg komma’s gehad?
e1000bmw zegt
@draadloos: geef hem dan gelijk wat hoofdletters en punten…
fijnkonijn zegt
Tjsa, welk merk heeft tegenwoordig nog veel te maken met lang gelee. Times change, owners change, concepts and ideas change. Is nu eenmaal zo.
desjonnies zegt
@fijnkonijn:
Peugeot en BMW en FORD?
e1000bmw zegt
@desjonnies: BMW? Weet je het zeker……..?
sydney zegt
Ik heb nog veel liever een type 57 of type 41 Royale Coupé Napoléon.Maar aangezien ik Ralph Lauren niet ben kies ik dus maar voor de 52.Waarvoor dank.
marussia zegt
Veyron
MaartenD zegt
type 51, die veyron is naast lelijk over een aantal jaar niks meer waard en de type 51 zal altijd een waardevol bezit blijven..
ko3n zegt
@maarten020: veyron gaat vanzelf ook weer stijgen en word 100% zeker ook een waardevolle classic in een aantal jaar
mclarenf1lm zegt
@ko3n: En dan zullen mensen niet begrijpen waarom ze de veyron’s maar niet kwijt kwamen, hetzelde gelde overigens voor de Mclaren F1, daar had ik destijds wel een andere mening over.
MaartenD zegt
@ko3n: ik zie dat niet gebeuren
e1000bmw zegt
@ko3n: Volkswagen stijgen niet zo hard in waarde hoor…
e1000bmw zegt
@e1000bmw523i: VolkswagenS
lincoln zegt
zijn beide geen begeerlijke wagens ..
zijn auto die jij ergens naar toe moet brengen ipv dat ze jou ergens naar toe brengen ..
lekbak zegt
@lincoln: dankje, ik zat al te zoeken naar de juiste woorden. Dit dus…
mrcarfreak zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
bmw-freak zegt
Doe mij de veyron GS maar..
toeter11 zegt
Type 51, geweldige auto!!! Kan ik zelf nog aan werken.
berlinetta zegt
Ik zou ze allebei meteen weer doorverkopen en er iets fatsoenlijks van halen.
sydney zegt
Ik vraag me trouwens af welke van de twee Bugatti’s er eerder een Tommy Simpson heeft gepleegd wegens ademnood.De kale berg is een killer.
rijnooit zegt
160pk in 1931. Hoe bruut :)
rocky zegt
Doe mij maar de Type 51: ik kan de Veyron echt niet meer zien met al zijn actie modelletjes!
ehm…dit alles als ik het zou kunnen betalen natuurlijk! ;-)
swaggguar zegt
@rocky: Thanks man! Wat een unieke bijdrage
rocky zegt
@swaggguar: graag gedaan hoor! Of mag ik dat ook niet meer schrijven??
meepinz zegt
Veyron.
tupperware zegt
Simpel, als je een Bugatti wil blijft er maar 1 over en dat is niet de Veyron..
De type 51 dus..
w0o0dy zegt
Welke is meer waard? Dan die, ditchen en wat leuks kopen.
w0o0dy zegt
@w0o0dy: de type 51 doet maar iets van een miljoen dollars… de grand sport vitesse is meer dan 2,5 miljoen normaal gezien… dus dan dat lelijke ding maar. Een keer trappen en weten hoe het is en daarna snel wel met dat hok.
jrmpower24 zegt
Heb met beide totaal niks.
Al helemaal niet met de lelijke Veyron..
Tonnie zegt
Type51, heb niks met veyrons.
gregory_verstraelen zegt
De Veyron ziet er prachtig uit. Doe die maar.
406_v6 zegt
Wat Woody zegt; welke is meer waard…. dan in de ramsh en wat leuks terugkopen. (als dat niet mag… de enige échte Bugatti… niet de vag).
ferrarithijs zegt
Kies maar; Bugatti of Volkswagen
toyotafortuner zegt
Makkelijk, een Type 51!
mrB zegt
type 51 graag, kunst stukje!
mrrallycross zegt
De 51 natuurlijk
mclarenf1lm zegt
Zelf graag de Type 51, persoonlijk vind ik de veyron een van de minste hypercars van de laatste jaren. Ja de prestaties die hij neerzet zijn indrukwekkend, maar het uiterlijk vind ik juist absoluur NIET indrukwekkend en zelfs saai… Overigens al meerdere malen in het echt gezien en daar deed hij me ook niks.
Edge zegt
Ik zou toch voor de Veyron gaan. Ik heb geen garage bij mijn huis dus een auto waar een dakje op kan is dan wel zo handig.
frietjemet zegt
Type 51 zou ik wel in een schuur willen aantreffen, en dan verhandelen natuurlijk. Die Veyron is natuurlijk nog steeds een sublieme auto, maar tegelijkertijd zo ongelooflijk saai. Dan was de bugatti eb110 toch een beter prestige project om het merk bugatti voor af te stoffen. Echt een merk wat stamt uit de tijd dat Frankrijk nog wat voorstelde…
series2 zegt
@frietjemet: een auto met een quad turbo w16 is wel saai ja…
badboys zegt
Zonder twijfel de Veyron, de Veyron blijft een icoon.
MaartenD zegt
Wordt het trouwens niet weer tijd voor een one-off limited special one of a kind exclusive veyron om ook die laatste gransports te kunnen verpatsen?
series2 zegt
De Veyron graag. Heb helemaal niets met ouwe zooi van voor de oorlog. Het lijkt allemaal op elkaar en het rijdt waarschijnlijk zeer kut! Het ziet er ook gewoon niet echt bijzonder of mooi uit…
arthur1004 zegt
Hoe lang bestaat de Veyron eigenlijk al en waarom zie ik nú pas dat de voorste helft gewoon een Beetle cabrio is??? Op foto 3 is dat goed te zien. OT: De duurste, dan verkopen en de verlengde t1 uit Hawaï bestellen. Iets met teveel kinderen voor een Bugatti….
scottishcarspotter2000 zegt
51 graag
e1000bmw zegt
Voor de liefhebbers:
e1000bmw zegt
@jordys: embedded doet het niet meer? Linkje dan maar:http://www.nbc.com/jay-lenos-garage/video/bugatti-type-51/n35144